Robbanáspont The Chill Factor 1999

Gyakran panaszkodnak az aktív mozinézők, hogy miért mindig ugyanazokat az arcokat kell látniuk a vásznon, hát most itt a nagy áttörés, az egy darab David Paymer-t kivéve csupa új arcot láthatunk a vásznon.
A film egyfajta rutinos akciófilm benyomását kelti, mintha az író tudni vélte volna, hogy mitől döglik a légy, és hogy milyen egyszerű dolog létrehozni egy kis meneküléses akciót, amiben a tét mondjuk egy egész amerikai város elpusztítása valami súlyos vegyi fegyverrel. Szinte bárki úgy érzi, hogy könnyű lehet ilyet csinálni, különösen azok, akik ezer filmet láttak már, és tegyük fel L.A.-ben élnek. A film két írója, Mike Cheda és Drew Gitlin még nem büszkélkedhetnek komolyabb filmírói múlttal, Cheda ezelőtt 79-ben adoptált egy H. G. Wells darabot, Gitlin számára pedig ez a film egyenlő a szüzesség elvesztésével. Valahol persze el kell kezdeni, egyedül az a kérdés, hogy hogyan.
a két jó barát ..
Mint mindig és mindenhol, íróból is pont kétféle létezik. Van aki kívülről látja magát, mint írót, hogy "mindenféle" forgatókönyveket ír, és ebből él, és kész, és alig várja, hogy az elsőn túlessen. A másik típus viszont mindig ara gondol, hogy miféle új filmmel léphetne be az írók társadalmába, amely új filmjét esetleg 5-10 év múlva is simán hivatkozási alapként lehet majd tekinteni. A mi kis párosunk mindenképp a könnyedebb írók közé tartozik, Cheda-nak nyilván elege lett abból, hogy a nagy forgatókönyvet üldözze, inkább csináljunk valami egyszerűt, amit gyorsan el lehet nyomni.

 

 INTERCOM 

Gitlin pedig nyilván egy könnyed és gyors kezdő, akit csak az érdekelt , hogy a nevét végre ott lássa egy film feliratai között, és közben meg volt róla győződve, hogy filmet írni könnyű meló. Mármost ehhez képest a végeredmény siralmas, ráadásul alapvető hibái is vannak a forgatókönyvnek, ami miatt egy isiben simán elégtelent kellene kapnia a párosnak. Nevezetesen nincs szex a filmben, de még egy női főszereplő sem. A másik, szintén jellemző magabiztos-kezdő hiba, hogy egyedül a főszereplő(k) túlélésére koncentrálnak, de arra nem gondolnak, hogy ezért meg is kellene küzdeniük.
a fagyiskocsi végébe kapaszkodva ..
Nevezetesen van két fej, akik összekerülnek, Cuba Goooding jr. (oké, ő egyáltalán nem ismeretlen), na és van a Skeet Ulrich, aki teljesen Johnny Depp-es. És akkor ők menekülnek együtt. Skeet Ulrich az elején egy kis étkező konyháján dolgozik, és a hely tulajdonosnője céloz rá, hogy ismeri a múltját. Amikor a hadsereg ex tisztje megjelenik náluk a kis magán-kommandójával, várjuk, hogy Skeet Ulrich figurájáról kiderüljön, hogy olyan, mint Casey-bácsi az Úszó erődben, hogy szakács, de kommandós is, ha már említették a múltját. De erről ne is álmodjunk, egyáltalán nem tud verekedni. És ez még mind semmi, de a kommandósokat sem ők intézik el, azok egyszerűen a természeti tereptárgyak által szenvednek balesetet, pl. egyikük, aki egy autó tetejéről lő rájuk, nem veszi szre, és beveri a fejét egy kiálló sziklába. Oké, a végén van valami küzdelem féle, de egy kiképzett katona egy sima kis szakács-csávóval szemben, aki vagy 15 kilóval könnyebb nála .., szóval érdekes. Lényeg, hogy hőseink nem sok mindent tesznek a túlélésük érdekében, gyakorlatilag simán végigbliccelik a filmet, bárcsak mi is ezt tehetnénk ..

-klee-

 

oldal: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27