|
|
AZ
UNIFRANCE TEVÉKENYSÉGE
Az 1949-ben létrehozott Unifrance
ma kb. 600 tagot számlál. A producereket, rendezőket, színészeket és forgalmazókat
tömörítő szervezet feladata a francia film nemzetközi piacon történő forgalmazásának,
terjesztésének elősegítése. Munkáját elsősorban a jelentős piaccal rendelkező
országokra koncentrálja, mint Európa államai, az Egyesült Államok és Ázsia.
A filmek és tehetségek
támogatása
a játék- és rövidfilmek illetve alkotóik népszerűsítéséhez
az Unifrance filmes rendezvények szervezésével járul hozzá (a Francia film
európai találkozója Párizsban, Francia filmfesztivál Yokohamában, Acapulcóban,
New Yorkban, Prágában és Budapesten...). ezen kívükl az Unifrance folyamatosan
jelen van minden fontos filmfesztiválon és -vásáron (Berlin, Canes, Montreál,
Velence, Toronto, Rotterdam, Kairó, Göteborg, Tübingen, München, Sydney,
Melbourne, New York, Namur, Valencia, Locarno, Moszkva, Karlovy-Vary, Chicago,
Stockholm, Sanghai, Tel Aviv, nem különben a rövidfilmes megmérettetéseken:
Clermont-Ferrand, Tampere, Kijev...). A szervezet évente több mint 50 fesztiváligazgatót
lát vendégül, hogy bemutassa az aktuális francia filmtermést. Pénzügyi támogatás
az Unifrance figyelemmel kíséri a francia filmforgalmazó cégek
jelenlétét a nemzetközi filmpiacon, és támogatja
exportügyleteiket. Ez elsősorban a Berlini filmvásár, az Amerikai Film
Piac (Los Angeles) és a MIFED (Milánó) üzleteire vonatkozik. De őmaga is
rendszeresen szervez hasonló eseményeket, mint pl. a Francia film európai
találkozója Párizsban, Yokohamában és Acapulcóban.
Mindezeken felül az Unifrance piacfelügyelő
szolgálata rendszeresen nyomon követi a francia filmek útját, mind a moziforgalmazás,
mind a televíziós sugárzás terén. Ennek köszönhetően 32 országra vonatkozóan
rendelkezik mozilátogatottsági adatokkal, illetve 27 ország tévécsatornáinak
tanulmányozásával a televíziós piac 90%-t átfogóan is. Az adatok a tagok
és a pertnerek rendelkezésére állnak, és rendszeres publikációk tárgyát
képezik. Végezetül pedig az Unifrance feladatának tartja a kiemelt európai,
amerikai és ázsiai piacok forgalmazóinak munkájának segítését részben logisztikai
eszközökkel (művészek utaztatása a bemutatókra), részben pénzügyi támogatás
útján. |