AZ UNIFRANCE TEVÉKENYSÉGE

 


Az 1949-ben létrehozott Unifrance ma kb. 600 tagot számlál. A producereket, rendezőket, színészeket és forgalmazókat tömörítő szervezet feladata a francia film nemzetközi piacon történő forgalmazásának, terjesztésének elősegítése. Munkáját elsősorban a jelentős piaccal rendelkező országokra koncentrálja, mint Európa államai, az Egyesült Államok és Ázsia.

A filmek és tehetségek támogatása

a játék- és rövidfilmek illetve alkotóik népszerűsítéséhez az Unifrance filmes rendezvények szervezésével járul hozzá (a Francia film európai találkozója Párizsban, Francia filmfesztivál Yokohamában, Acapulcóban, New Yorkban, Prágában és Budapesten...). ezen kívükl az Unifrance folyamatosan jelen van minden fontos filmfesztiválon és -vásáron (Berlin, Canes, Montreál, Velence, Toronto, Rotterdam, Kairó, Göteborg, Tübingen, München, Sydney, Melbourne, New York, Namur, Valencia, Locarno, Moszkva, Karlovy-Vary, Chicago, Stockholm, Sanghai, Tel Aviv, nem különben a rövidfilmes megmérettetéseken: Clermont-Ferrand, Tampere, Kijev...). A szervezet évente több mint 50 fesztiváligazgatót lát vendégül, hogy bemutassa az aktuális francia filmtermést.  Pénzügyi támogatás az Unifrance figyelemmel kíséri a francia filmforgalmazó cégek jelenlétét a nemzetközi filmpiacon, és támogatja exportügyleteiket. Ez elsősorban a Berlini filmvásár, az Amerikai Film Piac (Los Angeles) és a MIFED (Milánó) üzleteire vonatkozik. De őmaga is rendszeresen szervez hasonló eseményeket, mint pl. a Francia film európai találkozója Párizsban, Yokohamában és Acapulcóban. Mindezeken felül az Unifrance piacfelügyelő szolgálata rendszeresen nyomon követi a francia filmek útját, mind a moziforgalmazás, mind a televíziós sugárzás terén. Ennek köszönhetően 32 országra vonatkozóan rendelkezik mozilátogatottsági adatokkal, illetve 27 ország tévécsatornáinak tanulmányozásával a televíziós piac 90%-t átfogóan is. Az adatok a tagok és a pertnerek rendelkezésére állnak, és rendszeres publikációk tárgyát képezik. Végezetül pedig az Unifrance feladatának tartja a kiemelt európai, amerikai és ázsiai piacok forgalmazóinak munkájának segítését részben logisztikai eszközökkel (művészek utaztatása a bemutatókra), részben pénzügyi támogatás útján.