echo"$metacucc"; ?>
$root=$_SERVER["DOCUMENT_ROOT"]; include("$root/ads/bannerheada.php"); ?> | PROGRAM |
Az öröm háza Kossuth 1, október 6. péntek, 19.30, Kossuth 1, október 14. szombat, 19.45,
Az Öröm Háza (The House of Mirth 2000) Viszonylag nyomasztó század lejei kosztümös film egy nő folyamatos lecsúszásáról. Scally ügynök meglepően jól szerepel, csak sajnos pont ő a főszereplő, Lily Bart, aki egyre lejjebb csúszik. Az, hogy a film jó, már hamar kiderül, mert a kosztümök itt kivételesen nem kliséket jelentenek. Az átgondolt és koncentrált rendezés lehetővé teszi, hogy a századeleji kellékek és kosztümök, (valamint a jól megírt történet és dialógok) segítségével a nézőket ne az unalomba küldje, hanem vissza az időben. Adva van egy férfi és egy nő, mindkettőjüknek házasodnia kell, a férfinak azért, hogy a pozícióját megerősítse, a nőnek pedig azért, mert egyszerűen nincs más választása, ha életben akar maradni. Pedig szívesen lennének egymással, legalább s a férfi (is) ezt mondja, de Lily érzi, hogy igaziból egyedül ő gondolja ezt komolyan. Megdöbbentő jeleneteket látunk, amikben elvileg nincs is semmi különös, sima társasági élet-képek, egy hétvége itt, egy meghívás ott, viszont ezek az alkalmak Lily részére létfontosságúak, mivel ezek még azok az idők, amikor egy nőnek egyszerűen össze kell házasodnia egy férfival. És Lily jobban tenné, (illetve tette volna), ha komolyan veszi ezeket a tünékeny alkalmakat, hogy egy férfival összejöjjön. De persze nem így alakul. Nem fogja fel, hogy mennyire éles a helyzet, és kicsit lazán kienged a kezeiből egy, illetve összesen kettő darab lehetőséget, és kész is. Mint egy nagyon feszes sakk játszma egy nagyon kemény ellenféllel, Lily-nek ettől kezdve nincs sok lépése. Megtesz szinte minden tőle telhetőt, de a folyamat megállíthatatlan. A történet előzménye sajna, hogy Lily-nek felhalmozódott vagy 1000 dollár adósága társasági bridge játszmákon, (azt csinálta, amit a férfiak), amely adósság kiegyenlítésére segítsége kér egy bankártól, Dan Aykroyd-tól, (akit a Beugró c. filmben a méhek ölnek meg, és aki a jelen filmben nyújtott viselkedéséért ezt meg is érdemelte), aki segít befektetni a nő szerény jövedelmét. Viszont eljön a nagy nap, amikor Aykroyd cserébe le akar feküdni Lily-vel. Ott ülnek az operában egy külön kis box-ban, az egész társaság látja őket, majd távoznak a férfi kérésére. Ahogyan Lily legyezgeti magát és próbál kitérni a lekopás elől, egyszerűen megdöbbentő. (Hogy ilyen megtörténhetett egy nővel.) És amikor Lily közli, hogy nincs szex, és hogy ha tartozik valamivel, azt pénz formájában óhajtja kiegyenlíteni, Aykroyd mond egy számot, azt mondja kilenc ezer dollár. Ez a szám aztán végképp megpecsételi Lily életét, és elképesztő, hogy a film ezt milyen érzékletesen és korhűen tudja megmutatni. Mindennek a tetejébe izgalmas is a film, csak persze nem a szokásos módon. Az egyetlen film, (mostanában), amihez hasonlítani lehet, az Az Évszázad Gyermekei volt, de ez jobb annál, és noha egyértelműbben szomorú a történet, sokkal kevésbé nyomasztó, mármint ha egyáltalán nyomasztó, (mert szerintem nem az). Fura látni, ahogy a nők akkoriban éltek, mint a háziállatok, gyönyörű kertekben, vagy egy jachton, "elvoltak" mint a befőtt, de nem volt jó neki, és ez a filmből kiderül, és ez jó, hiszen más filmekben mindig csak a szegény nők sorsát láttuk "szegénynek". cspv
|
hivatalos oldal: http://www.datanet.hu/titanic