| a FFW gomb csak akkor működik, ha előtte a back-et nyomtad meg .. | le

Werckmeister Harmóniák

mű/based: Krasznahorkai László: Az ellenállás melankóliája, f/sc: Krasznahorkai László, Tarr Béla, o/ph: Medvigy Gábor, Robert Tregenza, Novák Emil, Jörg Widmer, Patrick de Ranter, Gurbán Miklós, z/m: Víg Mihály, j/cost: Beckl János, v/ed: Hranitzky Ágnes, h/sd: Kovács György, gy/p.m.: Koncz Gábor, Téni Gábor, Gerhardt Lajos p/p: Szita Miklós sze/cast: Lars Rudolph, Peter Fitz, Hanna Schygulla, Derzsi János, Kállai Ferenc, Dzsokó Roszics gyártó/p.c.: Goëss Film, Von Vietinghoff Film, 13 Production támogató/supported by: Magyar Mozgókép Közalapítvány, Nemzeti Kulturális Alapprogram, Nemzeti Kulturális Örökség Minisztériuma, ORTT, Magyar Televízió, ZDF, ARTE, RAI3, Montecinema, Eurimages, European Script Fund 1997-2000, fekete-fehér/black and white, 145 perc/mins, 35 mm A laboratóriumi munkák a Magyar Filmlaboratórium Kft.-ben készültek. / Post production facilities and services provided by Hungarian Film Laboratories.

Werckmeister Harmóniák

A történet egy magyar alföldi kisvárosban játszódik, melyet fagy vesz körül minden oldalról. Csikorgó, igazi hideg - hó nélkül. Mínusz húsz fok. Több százan állnak a főtéren felállított cirkuszi sátor körül, hogy várakozásuk gyümölcseként végre megláthassák az attrakciót, egy igazi bálna kitömött tetemét.
Jönnek mindenfelől. A környező tanyákról, az Alföld különböző
zugaiból és az ország egészen távoli vidékeiről is. Néma, arctalan, rongyokba burkolódzó tömeg követi az otromba szörnyet.
Ez a furcsa állapot - az idegenek megjelenése és a rendkívüli fagy - megzavarja a kisváros békésnek amúgy sem nevezhető rendjét.
Az emberi viszonyok felborulnak, a történet ambiciózus szereplői úgy érzik, kihasználhatják a helyzetet, az amúgy is passzivitásra ítélt emberek pedig még nagyobb bizonytalanságba zuhannak. Az elviselhetetlenségig fokozódó feszültséget a bálna mögött lapuló, arcátlanságba burkolódzó Herceg figurája robbantja fel. Puszta megjelenése is elegendő ahhoz, hogy elszabaduljanak a gyilkos indulatok. Nem kíméli a tudományosságba burkolódzó kívülállást, sem a kamaszos lelkesedést, a kispolgári kényelemféltést, a családot - semmit, amit az európai kultúra az utóbbi évszázadokban magatartásformaként konzervált.
Az ösztönös düh fellobbanása csak az azt végül elnyomó kisstílű hatalomvágy győzelemre jutását segíti, egy borzalmas történet szörnyű végkifejletét, igazolva a természet csúfondáros játékát - a magyar ember számára elképzelhetetlen bálnát és a hó nélküli hidegséget.


fel