sziget 2006

írj be bátran bármilyen töredékszót .. pl. "Massive, mass, mas ..etc."

















aug 9. szerda Magyar Televízió Színház- és Táncsátor és Szabadtéri Színpad
20 00 - 21 00  Off társulat: Arborétum Az egzotikus növények kertje. A távoli tájakról származó, vagy kihalófélben lévô fajták gyûjteménye. Nem a haszonért, az élelemért hozták létre, csak szépségéért, különlegességéért. De kert ez is. Burjánzik benne az élet sokszerûsége, ahogy az emberben a sokféle energia, tehetség, érzelem, mint az élet sok-sok lehetôsége. Kert. A meditáció helye. A friss levegôé, a kitisztulásé. A nyugalomé, a befelé fordulásé, az átgondolásé. Park. Ezért a találkozások helye is. Zeneszerzô: Szemzô Tibor / Koreográfia: Hód Adrienn / Elôadják: Bakó Tamás, Vass Imre, Ladjánszki Márta, Lex Alexandra, Garai Júlia, Molnár Csaba / Kosztüm: Német Anikó – MANIER Támogatók: NKA, NKÖM, Új Elôadómûvészeti Alapítvány, OFF AlapítványHelyszín: Fû
21 00 - 22 30  Önkényes Örkény-est A Fõvárosi Önkormányzat Területi Gyermekvédelmi Szakszolgálata és a Szív Kamara Mûvészeti Iskola estje: Önkényes Örkény-est Örkény István Egyperceseinek feldolgozását láthatjuk a színpadon. Az elõadásban szereplõ gyerekek nagy része hátrányos helyzetû, nehéz sorsú fiatal, akik a Szív Kamara Mûvészeti Iskola segítségével most megmutatják tehetségüket. Rendezõ: Sztinka Mercedes, Frumen Gergõ, Dolmány Attila Elõadják: Ács Bálint, Balázs Árpád, Bán Nóra, Bognár Dániel, Bohus Kinga, Daróczi Erika, Gila Ildikó, Horváth Ders Márton, Hrotko Csenge, Mahalik Gábor, Molnár Levente, Khauth Tímea Eszter, Sóvágó Fanni, Tamás László, Tihanyi Hanna, Zsíros NikolettHelyszín: Színházi Sátor
22 30 -   Ballet National de Marseille (F): La Cité Radieuse A hétköznapi élet egyre fontosabb helyszínei a repülõterek, bevásárló-központok, pályaudvari várótermek, személytelen, identitás nélküli hodályok, miközben a bennünket körülvevõ és állandóanváltozó tér a kezelhetetlen mértékû információ- és energiaáradatban identitásunk egyik meghatározó referenciapontja. A több mint három évtizedes múltra visszatekintõ Marseille-i Nemzeti Balett a klasszikus hagyományok ápolása mellett különös hangsúlyt fektet az innovációra. Ez utóbbira példa a Sziget Fesztiválra meghívott La Cité Radieuse, amely társadalmi kérdésekre reflektáló, társmûvészeti ágakat is bevonó kortárs táncdarab. Témája a világvárosok terének a lakóikra gyakorolt hatása. Az érdekes koncepció és a zseniális táncosok mellett külön figyelmet érdemel a színpadkép, amely az építész Dominique Perrault dicséri. A Ballet National de Marseille társulatot a Francia Kulturális és Hírközlési Minisztérium, Marseille város és a Provence-Alpes-Cote-d'Azur régió támogatja.Koreográfia: Frédéric Flamand és a Marseille-i Nemzeti Balett táncosai Látványterv: Dominique Perrault valamint Gaelle Lauriot- Prévost és Marie-Pierre Vandeputte Elõadják: Delphine Boutet, Marion Cavaillé, Katharina Christl, Nonoka Kato, Cinthia Labaronne, Mylène Martel, Mie Miyazawa, Valentina Pace, Thibault Amanieu, Frédéric Carré, Yasuyuki Endo, Baptiste Herbert, Lionel Hun, Marcos Marco, Angelo Vergari Helyszín: Szabadtéri Színpad

aug 10. csütörtök Magyar Televízió Színház- és Táncsátor és Szabadtéri Színpad
20 00 - 21 00  Hargitay Ákos/Two in One: Neoposztmodern táncfantázia pár percben... Neoposztmodern táncfantázia pár percben, Scott Wells által hátrahagyott piros melegítô alsóban, helyenként pucér felsôtesttel elôadva alkotó-elôadók: Hargitay Ákos, amerikai posztmodernek nyomán szabadon. "Hargitay Ákos egész az idiotizmusig vitt neoposztmodern táncfantáziája (pár percben, Scott Wells Budapesten hagyott piros melegítôalsójában elôadva) arról szólt, hogy mi a baja a mai táncnak, például az, hogy képtelen röhögni saját magán. A közönség hál' istennek nem volt rest a vidámságra" Magyar Narancs / - sisso - Elôadja: Hargitay ÁkosHelyszín: Fû
21 00 - 22 30  Fiatal koreográfusok estje 1. Nagy Csilla: MonomániaA téma klasszikus: egy férfi és egy nô párkapcsolata. A történet furcsasága, hogy az egymásnak szóló vallomások monológként valósulnak meg a darab során, mivel a két szereplô nem találkozik egymással a színpadon. Mindketten önmagukba feledkezve egy-egy élettelen eszközzel alakítanak ki duetteket, próbálják pótolni a pótolhatatlant… Koreográfus: Nagy Csilla / Elôadók: Hámor József, Nagy Csilla / Zene: Miguel Bose, 2046 (részlet) / Fény: Vajda Máté Támogatók: NKA, Új Elôadómûvészeti Alapítvány, Mûhely Alapítvány, Orkesztika Alapítvány2. Réti Anna: Lélek pulóver nélkül (inside out)Koreográfia, elôadó: Réti Anna / Zene: Barna Balázs Fény: Szirtes Attila / Munkatárs: Hudi László "Bennem vív meg kicsi a naggyal. Egyszerre gyôz, veszt mindegyik", Lackfi János. A darab rövid változata 2005. májusában a legjobb Szóló díjat nyerte el a Szóló-Duó Táncfesztiválon. Majd 2006. márciusában a 10. Stuttgarti Táncszínházi Fesztiválon az elsô helyezett táncos, a második helyezett koreográfia és a közönség díját is elnyerte. Támogatók: NKA, Új Elôadómûvészeti Alapítvány / Koproduktôr: Flórián Mûhely3. Umniakov Nina: SoloKoreográfus-elôadó: Umniakov Nina / Zene: J.S. Bach Támogatók: NKA, Fonó Budai Zeneház, Artus Stúdió, MMs Mozdulatmûvészeti Stúdió4. Pataky Klári: BoleroKoreográfia: Pataky Klári / zene: Maurice Ravel / fény: Szirtes Attila / jelmez: Nagy Viktória / táncolják: Nagy Csilla, Réti Anna, Szabó Csongor, Kántor Katalin, Domokos Flóra, Katonka Zoltán A koreográfia azt a folyamatot jeleníti meg a tánc nyelvén, miként válik valamely kezdetben ártatlan jelenség, fenyegetô hatalommá, - hogyan jön létre a tömeg?Helyszín: Színházi Sátor
22 30 -   Eitetsu Fu-Un no Kai (J): Taiko dobkoncert Az alapító Eitetsu Hayashi nevével fémjelzett nemzetközileg ismert független együttes a tradicionális japán dobolás, a taiko világába kalauzolja el a nézõt. Magával ragadó, dinamikus elõadás, egyedi karakterû dobosokkal. Zeneszerzõ: Eitetsu Hayashi, Mikita Hase, Kenichi KoizumiElõadják: Shuichiro Ueda, Kenichi Koizumi, Mikita Hase, Hiroshi Hattori, Makoto Tashiro Helyszín: Szabadtéri Színpad

aug 11. péntek Magyar Televízió Színház- és Táncsátor és Szabadtéri Színpad
20 00 - 21 00  Yukiko Nakamura (J): Butoh táncelõadás Yukiko Nakamura improvizatív elõadásaiban a japán butoh és a kortárstánc keveredik. Szuggesztív erejû szólójában szinte nem is a testével, hanem a lelkével táncol. Koreográfus és elõadó: Yukiko Nakamura Helyszín: Fû
21 00 - 22 30  The Finger Players (Szingapúr): Furthest North, Deepest South A legendás tengeri kormányos eunuch, Cheng Ho és uralkodója, Zhu Di sorsát és kapcsolatának történetét eleveníti fel az egyszerre szórakoztató és elgondolkodtató dráma. Az uralkodó és szolgája testi- lelki jóbarátok, de bonyolult és törékeny emberi viszonyuk nem mentes a romboló érzelmektõl sem. Sorsuk úgy fordul, hogy rá kell eszmélniük: a hatalomért, hírnévért való önzõ küzdelemben elvesztették saját magukat. A The Finger Players Szingapúr egyik legnépszerûbb, nemzetközileg is elismert társulata. A díjnyeretes darab különlegessége, hogy színészi játék, pantomim és bábjáték fúziója élõ zenével. Rendezõ: Christina Sergeant Forgatókönyv és díszlet: Chong Tze Chien Elõadják: Fanny Kee, Sim Pern Yiau, Gene Sha Rudyn, Koh Leng Leng, Charlotte Chiew, Candice De Rozario, Wong Young Tseng, Ang Hui Bin, Adrian Chong, Jo Kwek Helyszín: Színházi Sátor
22 30 -   Szegedi Kortárs Balett: Atlantisz "...a láthatatlan tiszta világért mely nem az évekkel sûlyedt habokba a redôtlen szerelmi korszakért ami folyton elsötétült így szülte a tört ént a világtalant s a törzs nem is meri egymásban feloldani többé a semmibôl élesen kiállt... Ég szûz szem szárny Nap hold gyöngy szél anya szív kedv sír lomb út sár" (részletek Weöres Sándor: Néma Zene címû versébôl) A Juronics Tamás és Pataki András vezette együttes 1993 óta mûködik és mára a magyar táncszínházi élet meghatározó társulata. Rögtön az alapítástól a modern tánctechnikák és táncszínházi törekvések határozták meg az együttes arculatát. Elôadásaik meghatározó jellemzôje a színpad törvényeinek tisztelete, a szó valódi értelmében értett - a látvány erejét-hatását fokozó - teátrális eszközök használata. Koreográfus és rendezô: Juronics Tamás / Zene: Eötvös Péter / Elôadják: Barta Dóra, Fodor Zoltán, Haller János, Markovics Ágnes, Hajdú Mária , Palman Kitti, Fehér Laura, Juronics Tamás, Kalár Attila, Tarnavölgyi Zoltán, Finta Gábor, Fekete Zoltán, Szivkov AlexandrHelyszín: Szabadtéri Színpad

aug 12. szombat Magyar Televízió Színház- és Táncsátor és Szabadtéri Színpad
20 00 - 21 00  Filter Performance: Compact Packing A társulat 2004-ben jött létre Nyíregyházán képzômûvészekbôl, színészekbôl, táncosokból és zenészekbôl. Az elôadásokat kísérletezés, dinamika, újszerû megoldások jellemzik. A Compact Packing címû performansz egy képzômûvészeti látványra épülô váratlan akció. Alkotók: Masa Richárd - képzômûvész, Gerle Andrea - színész, Végh Péter - színész, Tucker András - rendezô-performer.Helyszín: Fû
21 00 - 22 30  Baltazár Színház: Múló Rúzs A Múló Rúzs kabaré az idõ múlásáról. Arról, hogy a velünk született bölcsesség nem veszett el, csak ahogy öregszünk, egyre inkább elfelejtjük. Újra meg kell találni magunkban az igaz, tiszta embert. Az 1998. februárjában alakult Baltazár Színház Magyarországon az egyedüli hivatásos színtársulat, amely értelmi sérült színészekbõl áll. Megalakulása óta összesen hét elõadást hozott létre.Koreográfus: Vass Lajos Rendezõ: Elek Dóra Dalszövegek: Tóth Krisztina Zeneszerzõ: Darvas Ferenc Elõadják: Fehér Dániel, Vostenák György, Kudari Réka, Erdõs Balázs, Rafael Erzsébet, Janzsó Cecília, Kántor Nóra, Horváth Szilvia, Szilvásy Márton, Taligás Anna, Keresztes Anna, Kovács Veronika, Medetz Attila, Vörös Ferenc, Darvas Ferenc Helyszín: Színházi Sátor
22 30 -   Frenák Pál Társulat (F-H): Fiúk (Les hommes cachés...) Frenák Pál Párizsban élõ magyar koreográfus nemzetközi csapata váltakozva jeleníti meg színpadán a sovén gyûlöletet, az ostoba követelõzést, a figurák közt fennálló, törékeny erõegyensúlyt. Radikális vízióját átitatja az emberi kapcsolatokban rejlõ reménytelenség tudata. A férfiszexualitást különbözõ aspektusokból vizsgálja: felmutatja eredetét és tudattalanban eredõ forrásait. Érzékisége kegyetlen, könyörtelensége költõi. Az elõadás feketehumorral, éles iróniával, az agresszió felmutatásával érzékelteti az érzelmek elsivárosodását, a klisészerûséget, amely az emberi kapcsolatatokat elborítja. Koreográfia: Frenák Pál Zene: Fabrice Planquette Táncolják: André Mandarino, Miguel Ortega, Rolando Rocha, Várnagy Kristóf Támogatók: NKA, NKÖM, Trafó KMH, Sziget, FMK, La Faiencerie-Creil, AFAA, Ministere de la Culture, DRAC Picardie, DRAC Nord-pas-de-Calais Helyszín: Szabadtéri Színpad

aug 13. vasárnap Magyar Televízió Színház- és Táncsátor és Szabadtéri Színpad
20 00 - 21 00  GNM Kontúr Fizikai Táncszínház: Bál Az elôadást Ettore Scola: A bál címû filmje ihlette. A hétköznapi emberben visszatükrözôdô történelem, egy megelevenedô panoptikum az 50-es évektôl napjainkig. A korok aktuális eseményei tánc és akrobatikai elemek ötvözésével megjelenítve, korhû zenei aláfestéssel. Izgalmas drámai elemek váltakoznak a bôvérû humorral. Elôadják a GNM Kontúr Fizikai Táncszínház tagjai / Rendezôtanár: Gyöngyösi TamásHelyszín: Fû
21 00 - 22 30  The Necessary Stage (Szingapúr): godeatgod A godeatgod forgatókönyvét 2001. szeptember 11. tragédiája ihlette. A darab arra keresi a választ, hogy vajon milyen erkölcsi alapelvek nyújthatnak fogódzót az embernek egy olyan világban, amelyben túlcsordul a becstelenség, az erôszak, a korrupció és az önzés, amelyben az erôsebb jogot formál arra, hogy elpusztítson másokat. Bensôséges és olykor humoros történetek, amelyben a szereplôk megpróbálnak erôt meríteni a bajban a túléléshez és felépíteni maguk köré egy élhetôbb életet. Az 1987-ben alapított szingapúri The Necessary Stage társulatának deklarált célja aktuális és fontos témákat feldolgozó darabok színrevitele és egy új színházi formanyelv létrehozása. Író: Haresh Sharma / Rendezô: Alvin Tan / Elôadják: Aidli "Alin" Mosbit, Peter Sau, Rody Vera, Eriko Nemeto Helyszín: Színházi Sátor
22 30 -   Állami Népi Együttes: Pannon Freskók Az antik világ, a népvándorlás hullámai s a kereszténység évszázadai után létrejött egy egységes és mégis változatos kultúra ezen a földrészen, melyet a magyar hagyományok is hitelesen közvetítenek. Az idén ötvenöt éves Állami Népi Együttes látványos táncvíziója monumentális, hol sodró, hol lírai jelenetei felidézik az európai s benne a magyar kultúra hatalmas, világunkat formáló hatását. A Pannon Freskók az õseinktôl örökölt nyelven mondja el az emberi érzelmek, a szerelem és halál fenséges harcait a Tavasz (születés), a Nyár (beteljesülés), az Õsz (elmúlás) és a Tél (haláltánc) karakteres színeiben. Rendezõ-koreográfus: Mihályi Gábor Közremûködnek: a Magyar Állami Népi Együttes tánckara, valamint hangfelvételrõl meghívott zenészek és énekesek Zene: Sebõ Ferenc Helyszín: Szabadtéri Színpad

aug 14. hétfõ Magyar Televízió Színház- és Táncsátor és Szabadtéri Színpad
20 00 - 21 00  Szabó Réka: Nylon revü Rendhagyó divatbemutató és amorftánc. Szatyordzsigolók és zacskócicák. Minek az a sok textil. Szereplôk: Gôz István, Jarovinszkij Vera, Kövesdi László, Szabó Réka, Szász Dániel / Kosztüm: Bodnár Enikô / Zene: Baran Balázs mix Támogatók: L1 Független Táncmûvészek Társulása, NKÖM, Marland Kft., szinhaz.hu, tancelet.hu Médiatámogató: Pesti Est Súgó Helyszín: Fû
21 00 - 22 30  Circa (AUS): The Space Between A melbourne-i csapat lenyûgözõ elõadása a kortárs cirkusz, a fizikai színház és a kortárs tánc ötvözete. A hagyományos cirkusz dinamikus erõ-, rugalmasság- és egyensúlymutatványai náluk az egységes koreográfia tudatosan használt dramaturgiai elemei: hangulatokat, helyzeteket, rövid történeteket jelenítenek meg. A mûvészek anyanyelve a testbeszéd, szavak helyett mozdulatokkal, gesztusokkal mesélnek nekünk. Elõadják: Chelsea McGuffin, David Carberry, Darcy Grant Rendezte: Yaron Lifschitz Helyszín: Színházi Sátor
22 30 -   Mísia (P): Drama Box lemezbemutató koncert Mísia a portugál születésû énekesnô sok országot, kultúrát, embert és zenei stílust hagyott a háta mögött, mire visszatért szülôföldjére. Mára a portugál blues, a fado városi ikonjává vált, aki otthonosan mozog a tango és a bolero világában is. Lénye különös titokzatosságot sugall. Dalai a szenvedély örök ciklusáról szólnak: az ember elôször megtanul szenvedni, majd szeretni, aztán elmenni, és végül gondolatok nélkül tovább élni. Mísia koncertjei felkavaróak és katartikusak, mert a szenvedélyrôl olyan intenzitással tud énekelni, mint kevesen. Ének: Mísia / Zenészek: Jose Manuel Neto, Carlos Manuel Proença, Daniel Pinto, Luis Cunha, Vincent d’AversaHelyszín: Szabadtéri Színpad

aug 15. kedd Magyar Televízió Színház- és Táncsátor és Szabadtéri Színpad
20 00 - 21 00  Company ST – Gál Eszter együttese: Figyelem „Párbeszéd / Hallgatás / Elmerengés / Eltávolodás / Közeledés – Kapcsolat Nézlek, veled vagyok / Csak maradni / Hallani minden rezdülésed, ami rólam árulkodik Út / Járható / Belelátok / Egyé válok / Feloldódok Elmozdulsz / Követsz / Találkozunk a tér idôtlenségében Tükör vagy, visszaadod érthetetlen rezdüléseim hullámait Figyelem / Figyellek / Figyelnek / Figyelve – Figyelsz” „Társamhoz egyetlen dolog kapcsol: a figyelem irányultsága. Figyelem mozgását, jelenlétét, döntéseit, majd lassan azonosulok vele. Mikor minden rezdülését érzem, én is mozdulni kezdek. Minden születô mozdulatom belôle indul ki és áramlik hozzám. Mintha ô mozgatna engem, én csak követem…” A figyelemmel való „játékban” rengeteg lehetôség rejlik. Benne van a valóság és a képzelet, a test és az érzelmekkel teli lélek, a puszta, ösztönös reakciók és a megfontolt cselekedetek. Koncepció, rendezés: Gál Eszter / Alkotó táncosok: Juhos István, Kopeczny Katalin, Molnár Csaba, Michaela Pein, Nagy Zoltán, Réti Anna / Zene: Sôrés Zsolt / Fényterv: Bánki Gabriella Kosztüm: Csorba Krisztina Támogatók: NKA, NKÖM, Fôvárosi Közgyûlés Kulturális Bizottsága, L1 Független Táncmûvészek Társulása, Új Elôadómûvészeti Alapítvány, Marland Kft, Artus Stúdió, Juventus Produkció Helyszín: Fû
21 00 - 22 30  Ivo Dimcsev (BG): Lili Handel Az 1976-ban született Ivo Dimcsev a kortárs bolgár elôadómûvészet egyik legígéretesebb tehetsége, egy kivételesen szuggesztív Gesamtkunst elôadó. Magyarországon elôször 2005 nyarán, a szegedi Thealter fesztiválon játszotta Lili Handel címû darabját, amelyért megkapta a Kritikusok Nemzetközi Szervezete, az AITC és a magyar Színikritikusok Céhe által közösen szervezett nemzetközi szeminárium díját. Az elôadás létrehozásának legfôbb mozgatórugója az emberi test, mint a fizikai és esztétikai fogyasztás kiemelt tárgya. Az elôadás - amely az a meztelenséget és a szemérmetlenséget tûzi ki zászlajára - az elejétôl fogva felülmúl minden elôzetes várakozást. Minden mozdulat transzszerû, mechanikusan ritmusos. Az alig érthetô beszéd, a furcsa hajlítások egy olyan nem-emberi lény érzetét keltik, aki már átlépte önnön határait. Lili Handel folyamatosan próbálja megtalálni az állandóságot valahol a személyiség összeomlása és a méltóság között. Amikor szalaggal játszó tornászt személyesít meg, valami mindig elromlik. Amikor csillogó nyaklánccal díszíti fel magát, úgy néz ki, mint egy kantárt viselô ló. Elénekel egy dalt, de a lemez állandóan ugrik. Kísérlet, kudarc, kísérlet, kudarc "állandó tétovázás az ember vágyai és bizonytalanságai között." Ana Vaszeva: Ivo Dimcsev Lili Handel budoárjában / Literaturen Vesztnik Szöveg, koreográfia, zene: Ivo Dimcsev Helyszín: Színházi Sátor
22 30 -   Arcipelago Circo Teatro (I-Kuba): Tesoro Karibi akrobata show pörgõs zenével és fantasztikus kubai artistákkal! Az Arcipelago Circo Teatro elõadásaiban az olasz Commedia dell'Arte hagyománya ötvözdik a kortárs cirkusz modern formanyelvével. Ennek megfelelõen minden darabban a különbözõ mutatványok felfûzhetõek egy dramaturgiai fonalra. A Tesoro elõadásában egy lakatlan szigetre vetõdött hajótörött küzdelmeit kísérhetjük nyomon, aki kénytelen egyedül megküzdeni a természeti elemekkel, és saját eszében és erejében bízva egy új világot felépíteni maga köré. Rendezte: Marcello Chiarenza és Alessandro SerenaZene: Carlo Cialdo Capelli Szereplõk: Akrobaták: Chavez Hedes Dayan, Costa Nunez Pedro, Perez Fernandez Javier, Piedra Caesar Ihosvany, Dominguez Leon Hector Dunieski, Rodriguez Carrasco Joel Zacarias / Színész: Pasqualini Emmanuel / Énekes: Claudia Facchini Produkciós partnerek: Circuba, Ente Parchi - City of Venice Helyszín: Szabadtéri Színpad

aug 9. szerda Magyar Televízió Színház- és Táncsátor és Szabadtéri Színpad
00 00 -   Ziya Azazi (Tr) / Angika Dance Company (UK-India) 1. Ziya Azazi (Tr): Dervish in progressAz ismétlés számos vallási ritusnál a transzállapot elérésének eszköze. A szufizmusban a kerengõ dervisek ezt a folyamatos körben forgással érik el. A török származású Ziya Azazi a tradicionális dervis táncot ötvözi kortárs táncelemekkel. Így találkozik elõadásában a múlt és a jelen, a keleti miszticizmus és a nyugati kultúra, a belsõ megtisztulás igénye és a lenyûgözõ fizikai teljesítmény, látvány és zene ereje. Koreográfia és tánc: Ziya Azazi Zenei mix: Mercan Dede zenéje alapján Kosztüm: ISCHIKOTámogatók: ISCHIKO Mode Design GmbH.Külön köszönet Mercan Dedének 2. Angika Dance Company (UK-India): Bhakti A brit-indiai társulat darabjaiban a klasszikus Bharatanatyam táncot viszi színpadra kortárs megközelítésben. A Bhakti hipnotikus erejû, álomszerû képekkel mutatja be a vallásos áhitat szépségét. Angika mozgáskompozícióinak szoborszerû geometrikussága és vitalitása mellé az Új Delhi MTV díjazottja, Midival Punditz adja a zenét, akit az európai hallgatóság az Esküvõ monszun idején c. film zeneszerzõjeként ismerhet.Koreográfia: Mayuri Boonham, Subathra Subramaniam (ANGIKA) Táncolják: Veena Basavarajaiah, Mayuri Boonham, Pauline Reibell, Subathra Subramaniam Helyszín: Színházi Sátor

aug 10. csütörtök Magyar Televízió Színház- és Táncsátor és Szabadtéri Színpad
00 00 -   Marcel.lí Antúnez Roca (Es): Transpermia A különleges multimédia elôadás egy performance, egy koncert és egy konferencia egyvelege. Egy képzeletbeli ûrállomáson zajlik és a Transpermiának keresztelt utópiáról szól, amely a világot egy teljesen új megközelítésben vizsgálja, új fogalomrendszerrel, új jelentésekkel és benne új célokkal. A kilencvenes években robotinstallációiról és mechatronikus elôadásairól ismertté vált alternatív mûvész a testére kívülrôl felerôsített csontvázat imitáló szerkezettel manipulálja a két kivetítôn megjelenô képeket és hangokat, miközben megismerteti a nézôket elméletével. Koncepció, rendezés, rajzok és elôadó: Marcel.lí Antúnez Roca / Zene: Alain Wergifosse Támogatók: Panspermia S.L., Ars Catalyst (MIR project), Ministerio de Educación, Cultura y Deporte-INAEM, ICUB- Ajuntament de Barcelona, Departament de Cultura Generalitat de CatalunyaHelyszín: Színházi Sátor

aug 11. péntek Magyar Televízió Színház- és Táncsátor és Szabadtéri Színpad
00 00 -   Pintér Béla: Korcula A Színház- és Filmmûvészeti Egyetem harmadéves zenés színész osztályának vizsgaelõadása „Nagyon, nagyon, nagyon sok szeretettel köszöntjük minden kedves vendégünket! Köszönjük, hogy eljöttek hozzánk! Évrôl-évre egyre több a visszatérô, aki nem tud szabadulni e hely varázsától. A kristálytiszta tengervíz, a vitorlát dagasztó szél, a fenyôk és olívabogyó fák árasztotta illat, a lenyûgözô táj lebilincselô hatással van az idelátogatókra. Aki csendre és nyugalomra vágyik, az megtalálja a pihenés és lazítás módját éppúgy, mint aki a nyüzsgést és a pezsgést kedveli: gazdag kulturális rendezvények, karaoke partik, motoros vízi eszközök használatának lehetôsége, stb, stb...” Az elôadás Pintér Béla és Társulata új bemutatójának tizenhárom színészre írt vázlatszerû változata. Szereplôk: Bánfalvi Eszter, Friedenthal Zoltán, Herczeg Tamás, Kiss Diána Magdolna, Mátyássy Bence, Polgár Csaba, Radnay Csilla, Roszik Hella, Szabó Tamás, Takács Nóra Diána, Tarjányi Tamás, Vári-Kovács Péter, Szilágyi Kata / Zeneszerzô: Darvas Ferenc / Írta és rendezte: Pintér Béla / Osztályvezetô tanárok: Ascher Tamás, Novák EszterHelyszín: Színházi Sátor

aug 12. szombat Magyar Televízió Színház- és Táncsátor és Szabadtéri Színpad
00 00 -   DanzAbierta (Kuba): Chorus Perpetuus A DanzAbierta tizenöt év szüntelen munkássága olyan darabokban öltött testet, mint a Sin permiso, Ultimos días de una casa, El pez de la torre nada en el asfalto vagy az El árbol y el camino, amelyekben Marianela Boán és a táncosok hitvallása szerint elméjük elárasztja az egész testüket és ezáltal visznek költészetet a mozdulataikba. A Chorus Perpetuus kiáll a kollektív akaratért és tetemre hívja az intoleranciát, az uniformizálást és a társadalmi bénultságot. Minden egyes színpadi cselekmény témája az egyén - az egyedüli és megismételhetetlen - mint az elõadás cselekménye, valamint a korunk társadalmát létrehozó dolgok egyvelege között fennálló kettõsség, miközben mindkét oldalon megfigyelhetõ a kibékülés igénye. Mindezek az egybefonódott testek, gyors mozdulatok és hirtelen ütések általi szakítások nyelvezetével elõadva, feloldják a különbözõ ellentéteket, mialatt a zene dallamával sugárzott harmónia folyamatosan el-eltûnik, majd visszatér. Az egyetemes és a helyi, az õsi és modern, a hõsies és a hétköznapi, a kubai burleszk humor és a tragédia, a közöny és az érzékiség, a spontaneitás és a szabatosság át- meg átszövi ezt a "szennyezett" táncdarabot, amely vállal minden kockázatot. A kubai kritikusok a 2001. év legjobb darabjának választották, amely hatalmas lelkesedést váltott ki sok más ország mellett Németországban, Kolumbiában, Spanyolországban, Nagy-Britanniában, Mexikóban, a Dominikai Köztársaságban és Hollandiában. Koreográfia: Marianela Boán és a táncosok Zene: Pergolesi, Simons, Curiel, Mozart, Gershwin, Ponjuán Táncolják: Maylín Castillo, Orialys Hernández, José A. Hevia, Julio C. Manfugás, Grettel Montes de Oca, Odwen Beovides Helyszín: Színházi Sátor

aug 13. vasárnap Magyar Televízió Színház- és Táncsátor és Szabadtéri Színpad
00 00 -   Bozsik Yvette Társulata: Miss Julie „Strindberg drámájában a grófkisasszony és az inas tragikus kimenetelû viszonya mögött megmutatkozik a társadalmi háttér, Bozsik színpadán a szexus kortól, helytôl független, tág ontológiai értelmezést nyer. A két nem egyedei folyton keresik a kapcsolatot egymással, néha vágytól hajtva, többször rezignáltan. Bozsik Yvette a koreográfiában a teátrális nagyjelenetek mellett hangsúlyosan alkalmazza az érzékeny, metakommunikatív gesztusnyelvet. Ezzel megtalálta a megfelelô, témához adekvát kifejezôeszközt. Mert a Szent Iván-éji kalandokra is igaz: a nagy durranások mind egyformák, a lényeg a finom részletekben rejlik.” Elôadják: Samantha Kettle, Gombai Szabolcs, Fülöp Tímea, Bozsik Yvette, Vati Tamás Jelmez: Nagy Fruzsina / Tér: Petô József, Vati Tamás / Fény: Petô József / Zene: Jean-Philippe Heritier Koreográfus-asszisztens: Lisztóczki Hajnalka / Koreográfus: Bozsik Yvette Helyszín: Színház Sátor

aug 14. hétfõ Magyar Televízió Színház- és Táncsátor és Szabadtéri Színpad
00 00 -   Frenák Pál (H) / Mariko Dance Theatre (J) Két gyökeresen eltérõ kultúra, két különbözõ, mégis hasonló sors, két egymásra épülõ koreográfia egy este! 1. Frenák Pál (H): Mennono Frenák Pál siketnéma szülõk gyermekeként korán árvaságra jutott, s a táncban találta meg a traumafeldolgozás, az identitáskeresés és az önkifejezés eszközét. Gyönyörû szólójában, a Mennonoban az õt jellemzõ egyedülálló táncnyelvet, a kortárs tánc és a jelnyelv ötvözetét csodálhatjuk meg. Koreográfia és tánc: Frenák Pál 2. Mariko Dance Theatre (J): Amaae & Hungary Mandala Az õsi szamurájcsalád sarja, Mariko Takayasu koreográfiai munkássága a fizikai betegség és annak legyõzésének tapasztalatán alapul. Táncterapeutaként a pszichoterápia, a keleti harcmûvészetek, a jóga és a kortárs japán tánc eszközeivel a test, a lélek, az intellektus és a szellem integrációjára törekszik. Jelen koreográfiájában gyermekkori emlékképeit jeleníti meg a tánc segítségével, folyamatos kölcsönhatásban környezetével és a közönséggel.Koreográfia: Mariko Takayasu Táncolják: Mai Onjyo, Sayaka Akitsu, Megumi Gonno, Muneyoshi Aoki, Risa Shimada Helyszín: Színházi Sátor

aug 15. kedd Magyar Televízió Színház- és Táncsátor és Szabadtéri Színpad
00 00 -   TÁP Színház: Minden Rossz Varieté - Best Worst Of A TÁP Színház társulatát a rossz színház iránti szenvedélyes elkötelezettség tartja össze. Túl sok jó színház van a világon. Túl sok jó színész, túl sok jó rendezõ. Túl sok jó darab, túl sok jó elõadás. Ki nem unja már a remek világítást, díszletet, jelmezeket? Kit nem altatnak el a zseniális kísérõzenék? A rossz színház ritka kincs, egyre ritkább. Megismételhetetlen. Meg kell becsülnünk ezt a kincset. Ápolnunk, TÁPlálnunk kell a rossz színház õsi hagyományát, meg kell õriznünk a következõ generációk számára. Célunk, hogy a lehetõ legtöbb rossz, amatõr, dilettáns, gagyi, penetránsan kellemetlen színházi elõadást hozzunk létre minden szezonban, így a 2005-2006-os színházi évadban is. Mi nem katarzisra törekszünk. Éppen ellenkezõleg. Nem megtisztuláshoz, megvilágosodáshoz, megnemesedéshez, hanem további lelki, erkölcsi, intellektuális piszkolódáshoz kívánjuk segíteni közönségünket. Nincs olyan nézõre szükségünk, akire felemelõ hatással lehetünk. Ne látogassa elõadásainkat az, aki a színháztól szórakozást, vagy tanulságokat vár. Nincs színház közösség nélkül. Közösségünk kiveti magából mindazokat, akikben maradt még önbecsülés. A jó színház mûvelõivel ellentétben mi örülünk annak, ha a közönség nem figyel az elõadásra, beszélgetnek, telefonálnak, esznek, isznak, ki-be járkálnak, viszályokat intéznek el elõadás közben. Valamennyiünknek jól esik, ha a nézõk nem nevetnek a poénokon, ha nem érzékenyülnek el a szomorú jelenetek alatt, ha nem tapsolnak. Boldoggá tesz bennünket, ha elõadásainkról hallgat a média. Szereplõk: Csányi Sándor, Lázár Kati, Juristovszky Sosa, Drobek Attila, SICKRATMAN, Érsek-Obádovics Mercédesz, Schönberger Ádám, Máthé Zsolt, Mészáros Béla, Kovács Lehel, Szabó Simon, Kamarás Iván, Jordán Adél, Fenyõ Iván, Nagy Ervin, Keresztes Tamás, Kocsis Gergõ, Ubrankovics Juli, Elek Feri, Diósi Gábor, Vécsi Tibor, Horváth Ákos, Sipos Vera, Hajduk Károly, Czapkó Antal, Mucsi GergõRendezõ: Vajdai Vilmos Bocs annak, aki nincs rajta, attól aki rajta van, de nem lesz, és attól aki rosszul írtunk (sic)!Helyszín: Színházi Sátor function send_email_window() { window.open('/fesztival/email/?c=%2Ffesztival%2Fprogramkereso%2Fszinpad73811__&d=Magyar%20Telev%EDzi%F3%20Sz%EDnh%E1z-%20%E9s%20T%E1ncs%E1tor%20%E9s%20Szabadt%E9ri%20Sz%EDnpad','email','scrollbars=no,menubar=no,width=500,height=350'); } [E-mail] [Sziget Iroda / Sziget Office] Sziget produkció © 2006



A Z   Ö S S Z E S   S Z Í N P A D
színpadok

zene
Nagyszínpad
Blues Színpad
Afro-Latin Színpad és Világfalu / Afro-Latin Színpad
Világfalu / Afrika / Afro-Latin Színpad és Világfalu
Világfalu / Észak- Afrika / Afro-Latin Színpad és Világfalu
Világfalu / Afro-Latin és Karib-szigetvilág / Afro-Latin Színpad és Vi
Világfalu / Ázsia / Afro-Latin Színpad és Világfalu
Duna Mozi
Hócipõ Kabaré / a Szellemvasút Sátorban
Logikai Játékok Sátra
Magyar Néprajzi Helyszín / "visel, viselt, viselet"
Nagy Utcaszínházak
Pesti Est Színpad / Est Szigetország
Roma Sátor

Teatro de Autómatas
TV2 Megatánc Pop Színpad
VOLT Fesztivál - Tisza terasz
Agora
EA-HP Sátor
K&H Sportjátékok
Luminárium
Magyar Televízió Színház- és Táncsátor és Szabadtéri Színpad
Nagysátor / Octopus Összmûvészeti Helyszín
Pavilonok / Octopus Összmûvészeti Helyszín
Tarot Labirintus / Octopus Összmûvészeti Helyszín
Mûcsarnok / Octopus Összmûvészeti Helyszín
Szabadtér / Octopus Összmûvészeti Helyszín
Dobogó / Octopus Összmûvészeti Helyszín
PORT.hu Talentum Színpad
Szellemvasút
Terror Háza Múzeum helyszíne
Unicum Next Action Party Kamion
Zúzda
Bahia Színpad
Cökxpôn Ambient Sátorkert / Cökxpôn Ambient Sátor
Hír TV Sátor
K&H Okos Döntések Szigete
Magic Mirror
MüPa Jazz Színpad
Samsung és a djuice bemutatja Meduza / Underground elektronikus zenei
Pannon Táncdalfesztivál Sátor
Rockinform Színpad
Silent Disco / A Csendes Õrület
Szépmûvészeti Múzeum
Tic Tac Tuti Trend Sziget
Vándor Vurstli / Vándor Vurstli Színpad