az MSZP - anyag (eredeti hely: http://criticalmass.hu/node/439 ) | ablakot bezár |
Köszönettel vettük hat kerékpáros szervezet által hozzánk eljuttatott kerékpáros programot. Örömmel olvastuk és véleményeztük ezt a minden szempontból tartalmas és összetett koncepciót, mely a kerékpározást, mint alternatív közlekedési módot kíván fejleszteni A fejlesztési elképzelés minden pontjával egyet tudunk érteni és támogatjuk. A kerékpáros közlekedés térhódítása minden európai városban egyre erősödő tendencia , mely mellett Magyarország sem mehet el anélkül, hogy fel ne mérné ennek hatalmas igényét. Éppen ezért Magyarország Közlekedéspolitikai koncepciója és az Új Magyarország Program nagy hangsúlyt helyez a térségeken belüli és a térségek közötti biztonságos és fenntartható közlekedés fejlesztésére. A fenntartható és élhető környezet kialakítása természetesen azt is magával vonja, hogy gondoskodni kell az infrastruktúra folyamatos s szakszerű karbantartásáról, mely széles körű összefogást igényel a tárcák, önkormányzatok, civil szervezetek és a lakosság között. A kerékpáros és gyalogos közlekedés feltételeinek javításával a városi tömegközlekedés egészének javulását kívánjuk elérni, ezáltal is hozzájárulva a környzet-egészségügy javításához, valamint a biztonságos eljutás feltételeinek megteremtéséhez. Az összefüggő kerékpárutak hálózatának kialakítását támogatja a kormány azzal a most megjelent pályázati kiírással is, mely egy milliárd forint értékben nyújt támogatást helyi önkormányzatoknak, önkormányzati társulásoknak, illetve többcélú kistérségi társulásuknak önálló kerékpárutak építésére és engedélyezési tervek készíttetésére. Ebből az összegből, illetve a pályázók által 50%-al kiegészített összegből körülbelül 100 km kerékpárút épülhet meg az idén, 2015-ig pedig további 3500 km. Ezáltal a vidéki térségek elérhetősége is javul, hozzájárulva ezzel az esélyegyenlőség szempontjainak érvényesüléséhez. Pont ezeken a vidéki térségeken nem elhanyagolható szempont azonban a turisztikai jellegű kerékpáros közlekedés sem. Erre a most folyó Regionális Operatív Programok kidolgozásában nagy hangsúlyt fektettünk. Előkészület alatt áll a KRESZ módosítása is a kerékpározás feltételeinek javítására. Terveink szerint a kerékpárosok a buszsávoka igénybe vehetnék a gyorsabb eljutás érdekében, valamint az iskolai oktatásba is i javasoljuk a közlekedési – elsősorban kerékpáros és gyalogos – szabályok korai oktatását. A belvárosi kerékpáros és gyalogos közlekedés egymás melletti élése érdekében kidolgozásra javasoljuk a járdán való kerékpározás korlátozását illetve a sétálóutcákban történő kerékpáros közlekedés korlátozását. Számos további és hasonlón intézkedést kívánunk bevezetni annak érdekében, hogy a kerékpározás a jövőjében újra egészséges és biztonságos közlekedési mód legyen, valamint hogy a fenntartható környezetvédelmet a személygépkocsi közlekedés visszaszorításával érjük el a nagyvárosi térségekben. Az Önök által megfogalmazott elképzelések közül tehát már most számos dolog megvalósult, illetve folyamatban van és számos dolog összhangban áll a Magyar Szocialista Párt elképzeléseivel. Biztosíthatom, hogy a jövőben komolyabb finanszírozási lehetőségek is rendelkezésre fognak állni a kerékpáros közlekedés és turizmus méltó európai színvonalú fejlesztésére. A további együttműködés reményében és a sikeres Magyarországban bízva maradok tisztelettel, Budapest, 2006 március 31. Molnár Gyula MSZP budapesti elnöke Dr. Bakonyi Tibor országgyűlési képviselő |