bs
hivatalos honlap: www.balatonsound.hu / http://www.sziget.hu/balatonsound (Sziget Produkció)

logo
hírek
tudósítások
galéria
Ami a Heineken-t illeti
A Heineken az Amerikaiak kedvenc söre (a jobbak persze Budweisert és Pilsner Urquel-t isznak), a sör CocaCola-ja – legalább is szerintünk:)

Egyáltalán nem tûnt rossz ötletnek, hogy egy fesztivál felé ezúttal ne a Dréher és az Aranyászok, vagy a Borsodi sörsátra feszüljön ki, hanem egy másik versenyzõé, hogy egy kevésbé meghonosodott sör is kipróbálhassa magát a magyar fesztiválozókon. A kevésbé meghonosodott sörökre két dolog jellemzõ: egyrészt sokat költenek reklámra, másrészt drágábbak az átlagosnál. A Heineken esetében a reklámoknak örülünk, a "minden cseppje kincs" vezérfonalú reklámsorozatot például imádtuk- ez a mostani "meet you there" talán kevésbé szimpi, különösen, hogy magyarra nem is fordították le, hasonlóan a McDonald's I'm loving-it szlognjéhez, bár az ûrkutatás motívuma, amelyet a csodálatos böfögõs Fanta reklámok emeltek kultikus szintre, kifejezetten pozitív fejlemény, és az is igaz, hogy a "minden cseppje kincs" alapú reklámokat már minden sörgyár teljes erõbedobással nyúlta - például a Stella Artois és a Borsodi is (mindkettõ a világ legeslegnagyobb sörgyárának, az IBEV-nek a tulajdona), a Stella esetében bankrablók hagyják elfüstölni a lopott pénzt, inkább, minthogy egy pohár sörrel oltsák el azt, a Borsodinál pedig a horgászok maguk helyett a sörüket mentik a bunkó jetskis támadásától. A minden "cseppje kincs" reklámokkal egyébként, melyeket a Heineken tényleg mûvészi szintre emelt, annyira telítõdött már a fogyasztó közönség, hogy az egyik legújabb Aranyászok reklámban a sört a srácok lazán hagyják kilöttyenni – és inkább arra helyezik a hangsúlyt, hogy sok korsóval vesznek, és vehetnek bármikor (a reklámfilmben azt látjuk, hogy strandon srácok hozzák a sört a többieknek, nemcsak a kezükben van, de még a farzsebükben is). A legjobb sörreklámot idén a Dréher készíttette, amelyben a kirakati bábu elindul bulizni, és jól elvegyül az éjszakában. Visszatérve a Heineken-hez, jó sör, nincs vele semmi gond, de az 500 forint/ korsó ár, különösen egy fesztivál területen enyhén szólva is horribilis, hogy a 2,5 decis dobozos verziót ne is említsük – szintén 500-ért. Annak idején a Sziget azzal lopta be magát a közönség szívébe, hogy maximálták, sõt, egységesítették a sörárakat a fesztivál területén – mindenki örömére, s így a Szigeten a városban uralkodó "normál" árakhoz képest mindig kedvezõbben lehetett sörözni. A Balaton Sound esetében a fesztiválterületen kívül lényegesen olcsóbban 280/korsó, 350/korsó lehetett remek, jéghideg Ászok vagy Dréher söröket kapni, ami miatt sokan görbítették a teret, ami aztán fodrozódásokat keltett még az idõben is.