microcspv    "time is not money"
logo Marilyn



2010-12-17

a birodalom visszavág: Jövőre lépegetők büntetik a bringásokat :))

röviden: a biciklizés terjedését támadják, mert odafönt pánik van ... röviden: 'a rendszer' nem szereti, ha elszabadulnak a dolgok. A bringázás terjedését ezer és egy módon lehet gátolni. Lehet például látszólag támogatóan, úgy, hogy azt mondják, a biciklizés a legfontosabb ügy, mert igenis a biciklizés az köll, stb. - és közben semmi nem történik. Máskor meg az a politika, hogy a biciklis nem haver, a biciklist meg köll büntetni ... ha biciklizni akarsz, fizess !


CM a Balhán 2009 jan 30

Tisztára, mint egy krimiben. A nyomozást végző főszereplőket csúnyán megfenyegetik. Mi következik ebből? Az, hogy nagyon komoly problémát okoztak a rosszfiúknak, az, hogy totál jó úton járnak, hogy profin haladnak a megoldás, a cél felé. A lényeg a bringázás terjedési sebességének gyorsulása. A cél ezt a gyorsulást gyorsítani :)

Nálunk (mint ahogy világszerte) óriási bringás BOOM várható 2011 tavaszán. Egy újabb hullám, ami sokkal nagyobb, mint az eddigiek. Az van, hogy új kormány rászáll a bringásokra? Ez nem stimmel, hiszen már a régi is úgy gondolta. Nem a kormány - a rendszer az, ami támad. Számtalanszor mondták már be a tévében is, hogy a következő hónapban bringásokat büntetnek majd. A legutóbbi NAGY Critical Mass pedig konkrétan egy vadászat volt, bringások beterelve egy jól belátható területre, ahol a rendicsekek kedvükre büntethettek. Oké - ennyi legyen is elég ebből. Ideje felvenni a kesztyűt.



Ha a rendszer komoly arcot húz, húzzunk mi is azt :)

Először is: pánikra semmi ok. Nagykorúak lettünk. Köszönthettek volna minket pezsgővel, sütivel is - de hosszú távon ez is van olyan jó :) Satufék :) Végül is érthető. Forradalom zajlik, és ez a rendszert pánikba ejti. A felmelegedés miatt nem pánikolnak, de amiatt, hogy a városban járványszerűen egyre több és több a bringás, igen. A horrorfilmek úgy néznek ki, hogy a dugóban toporgó autóból kitekintve a sofőr mindenütt bringásokat lát.

Amikor rendőrt látunk, ne feledjük, a rendőr jófej. A rendszer a rosszfej, nem a rendőrök. Másodszor: a rendszer nagyon rossz fej. A 2010 januári KRESZ-módosítáok visszaküldtek minket a középkorba. A rendszer úgy működik, úgy van kitalálva, hogy a biciklis féljen a rendőröktől. Ezt úgy érik el, hogy elintézik, a biciklis jogi státusza legyen bizonytalan. Hülye szabályok, amiket senki sem vesz komolyan - de ha egy "rendőr" olyan hangulatban van, megbüntethet érte. Lásd: csengő. Lásd prizma. Aztán ott van a buszsáv, ami egy nonszensz. Arra rávenni embereket, hogy a buszsávtól eggyel balra, annak a sávnak a jobb szélén közlekedjenek, enyhén szólva nonszensz - horror. "Aki ezt kitalálta ..." - szoktuk mondani - a szocializmusban, úgy, hogy ez a panaszos mondat egyben beletörődés is - de azoknak az időknek vége.

Többé nincs olyan, hogy eredendő bűn - ha egy rendőr megállít egy bringást, a bringásnak nincs mitől tartania. A rendőr a bringás egyik barátja - gyakran az. Rengeteg nagyon jó fej rendőr van. De nem emiatt a barátaink. A rendőrök amiatt barátok, hogy minél több rendőr van az utakon, annál jobb nekünk. A rendőrök szocializálják a forgalmat, ha rendőrautók vannak mindenfelé, akkor a közlekedés biztonságosabbá válik. Amikor leesik a hó, egy nap 160-170 baleset történik, mert szegény autósok nincsenek a helyzet magaslatán (nem úgy, mit mi :)) A rendőri jelenlét minket véd - a barbár módon közlekedő autósoktól.

Többé nincs olyan, hogy eredendő bűn - ha egy rendőr megállít: a dolgát végzi. nem lebuktatott bűnözők vagyunk, tetten ért tolvajok, szabálysértők, hanem a legmodernebb és legcivilizáltabb közlekedési forma jeles képviselői !:)) Ahogyan a terhes anyák tiszteletet érdemelnek azért, mert a jövő számára nagyszerű dolgon munkálkodnak - mi is, pontosan ugyanezt érdemeljük. A szabályok pedig ránk is abszolút vonatkoznak. Nagykorúak lettünk - ez van. Piroson keresztülmenni nem oké (az esetek 90%-ában). Lámpa nélkül suhanni a városban este - nem oké. A prizma életet menthet - szóval nem gond, hiszen oldalról is kell látszani !:)

Miket nem érdekelnek a szabályok - mert a szabályok a barátaink, bár azokat konkrétan nem mi hozzuk, de ha nem lenének, mi magunk találnánk fel őket. "Legyen lámpád!" - ez nem arról szól, hogy ne büntessenek meg, hanem arról, hogy ne üssenek el.

Az autósok 80%-a (szeretjük őket is, de) hozzánk képest kocka, és zavarja őket a szabad stílusunk, rossz nekik, és azt szeretnék, ha nekünk is sz@r lenne. Minden frusztrált embert idegesít mások vidámsága, szabadsága - különösen, ha nem Bill Gates-ről van szó, hanem olyan emberekről, akik kevés pénzből valósítják meg a szabadságukat. A rendszer pedig alapvetően ellenséges a szabadsággal, a szabad emberekkel szemben, mert a rendszer ellentétes a forradalommal, akármilyen a kormány, a rendszer konzervatív. A biciklisek terjedése: "rés a pajzson". Az autósokat, BKV-sokat rendőrök és ellenőrök szadizzák, a biciklisek eddig még nem tartoztak egyik "megkeserítő ügyosztályhoz" sem - de most a birodalom visszavág, és a rendőrségnek adták ki, hogy a bringásokat büntetgessék ..

Mi a teendő? Annyira egyszerű, hogy süti.

Szerveződni kell. Részt kell venni a demokráciában - egyszóval bringás aktivizmus. Hogy mit lehet tenni?

közösségi büntetés-biztosítás
Először is kezdjük a legmeredekebbel: létrehozhatunk az OPEN Source (NON-PROFIT) közösségi biztosítók mintájára bringás büntetés-biztosítót is. Technikailag 50-100 fős csoportok összedobnak 50-100e forintot (fejenként 1000 HUF), és amikor valamelyiküket megbüntetik, a közösség fizeti - de úgy, hogy a közösség elbírálja, hogy menyire volt durva az eset. Ha a bringás hibás, mert keresztül ment egy durva piroson, akkor a bírság 50%-át fizeti a közösség, ha prizmáért büntették meg, akkor a 80%-át, ha azért, mert buszsávban ment, akkor a 100%-át, ha azért, mert a STOP-vonalon vagy azon túl állt meg pirosnál, a 100%-át, ha azért, mert nem bringaúton ment, hanem úton, akkor 100%-át, stb.

A közösségi (non-profit) biztosító lényege (amit a bringás büntetés-bizti rendszerre is átvehetünk), hogy decentralizált, és sosem kerül egy kézbe az összes pénz. Azaz, 50-100 fős csoportok vannak, és 50-100e forintok pihennek egy-egy számlán - max. Így nem válik biznisszé soha, és az egész egy sima csoportos éttermi számla, vagy egy minimál osztálykirándulás költségeinek az összedobásával egyenértékű tranzakció.

PLUSZ: a durva büntetéseket jogilag megtámadjuk (másképp hogyan is lehetne?:)). Elterjesztjük, hogy állítólag a bringásokat a TASZ képviseli (ez épen elég). Amúgy ez nem igaz, de miért is zárnánk ki a lehetőségét? Ha igazunk van, akár a TASZ is képviselhetne minket - illetve nyugodtan úgy tekinthetjük, hogy a TASZ képvisel minket. Olyan kérdésekre gondolok, mint a bicikliútra kényszerítés egy-egy adott helyen. Például az Andrássyn, ha nem a járdán mész, hanem az úton (Oktogon-Hősök), akkor megbüntethetnek - de mi úgy is gondolhatjuk, hogy alkotmányos jogunk nem a kijelölt úton menni, ha a biciklizés nem direkt tilos az adott útvonalon. Miért? Mert senki sem kényszeríthető, hogy szerinte nem biztonságos úton haladjon. A járda félelmetes - nem azért, mert a járdán elüt egy autó (arra a kereszteződésben kerül sor), hanem azért is, mert eléd ugorhat bárki, és elütöd - és az baleset, azaz nem biztonságos. És így tovább.

Nemcsak a bírságok, de rendőri eljárás is vizsgálat tárgyát képezheti. Hogyan állított meg a rendőr, mit mondtak, hogyan stb. Feltételezve persze, hogy Te cool vagy - hisz ne feledjük, a rendőröknek is simán lehet igazuk !!:))

A kollektív jogi védelem azonban nem úgy néz ki, hogy megy a bringás, csinál valamit, megbüntetik, majd a közösségi biztosító sejt kifizeti, a "TASZ" pedig jól megtámadja a bírságot és annak kirovásának körülményeit, sőt, magát a KRESZ-t.
A fő támadási vonal (valójában védekezési) az, ha a bringások maguk, egyesével is két lábon járó, bocsánat, két keréken guruló wannabe jogászok. Bizony. A törvény ismerete felszabadít. A törvény kritikai ismerete pedig annál inkább :) A bringásoknak tisztában kell lenniük nemcsak a legalapvetőbb dolgokkal - dehogy. A bringásoknak egyetemi szinten kell vágniuk, hogy mi van. A gengszterek, a politikusok vágják, hogy mi van pénzmosással, mikor rablás, mikor hűtlen kezelés, stb. Nekünk is vágnunk kell, az összes jogunkat. A rendőrség összes köteleségét - plusz a szabályokat is, de úgy, hogy

felülbírálva a KRESZ-t, bizonyos pontjait elfogadva, bizonyosakat javításra megjelölve.

A bringások legyenek a legfélelmetesebb jogi ellenfelek, és a legaktívabb aktivisták, és akkor - ha a KRESZ értelmes részeit betartjuk, 2011 a nagy bringás forradalom (forradalom: a bringázás terjedési sebességének forradalmi felgyorsulása) éve lesz .. :))

első lépés: ne hagyj ki egyetlen Critical Mass-t sem ... (minden hónap utolsó péntekén - és igen, abszolút jól számolod, a következő CM épp Szilveszter napján lesz :)))

PS: "és ellenőrúr kérem, lejárt a bérletem ..."


a cikk erdeti helye: Budapest is best by Bike @ worpress.com


Címkék: budapest bringa bike bicikli kerékpár CM CMBP