|
|
Egy
film készült a gazdátlan szamurájokról,
Robert de Niro és Jean Reno fõszereplésével.
98
szept 12. -én mutatták be a Velencei Fesztiválon,
azóta vártuk, hogy végre megnézhessük.
A
roninok olyan szamurájok voltak, akiknek a gazdáját
tõrbecsalták, és megölték, és õk
több éves szervezkedés után megbosszulták
ezt, majd rituális öngyilkosságot követtek el.
A filmbeli szamurájok egy különleges akcióra szervezõdött
profi gengszterek, akiknek nem tudunk semmit az elõéletérõl,
csak annyit, hogy egy nagy horderejû rablásban valószínûleg
jól tudnak közremûködni, az egyik szereplõrõl
ki is derül, hogy nem túl erõs a lélekjelenléte,
ezért menet közben távoznia kell. Maga a "mission" lényege
a film végéig ködbe burkolózik, leginkább
túl egyszerûnek tûnik, de végül azért
rendes kémfilmes, illetve James Bond-os fordulatokkal örvendeztetnek
meg minket a filmkészítõk. A legtöbb nézõ
az autós üldözést értékelte a filmben,
ami amellett, hogy hihetetlenül látványos 10 perces
jelenet volt, képileg és érzésben is igazi
izgalmat keltett, a zene nagyon jól illeszkedett a képek
ritmusához, igazából ez a pár perc volt az
az újszerû élmény, amire késõbb
vissza fognak emlékezni nagy valószínûséggel
az egykori nézõk.
Általában
jól veszi ki magát egy olyan történet, ahol egy
akciónak ismeretlen a megbízója, csak közvetítõin
keresztül nyilvánul meg, láttunk már ilyen
Agatha Christie-krimit, ilyen volt a Közönséges bûnözõkben
is, s ez az effekt mindig jól leköti az ember képzeletét:
vajon ki áll a dolgok hátterében, vajon mi a valódi
oka és értelme a felszíni történéseknek,
tehát várjuk nagyon a végkifejletet. Ezt idézte
fel a Ronin is, de csak úgy ímmel-ámmal, a történet-bonyolítás
annyira nem erõssége a filmnek.
Ami
igazán hat, az az, hogy az ember szereti nézni, ahogy a Robert
de Niro és Jean Reno -kaliberû profik teszik a dolgukat, ami
az õ komoly hozzáállásuktól tûnik
valóságosnak és súlyosnak. Mindkét színész
volt már tökéletes hõs a bankrablások
és bérgyilkosságok terepén ( a Leon, a profi,
illetve a Szemtõl szemben c. filmekben ), így már
ehhez az akcióhoz nem kellett túl sokat hozzátenniük,
nem is tettek, nem is lettek olyan lenyûgözõ karakterek
a Roninban, mint az elõzõ kettõben, de ez valószínûleg
inkább a film hibája.
|
|
Párizs
környéke, és Párizs, és Nizza. A bár
a Montmartre -on (Bar De Montmartre), ahol a fõszereplõk
elõször találkoznak, nem az, aminek látszik,
az "itt készült" felvételek mûteremben készültek,
a Studios Éclair-ben. Ahogyan létezik "néma-film",
mint kategória, és "hangosfilm", ugyanígy a mûtermeknél
is, a hang felvételére is alkalmas stúdiókat
a megkülönböztetõ "sound-stage" névvel illetik.
A Studios Éclair természetesen ez a kategória. Noha
a néma-filmek korát rég elhagytuk, a néma mûtermek
a mai napig használhatóak, pl. videó-klipek forgatásához.
Alias
Natascha Taylor, angol, márciusban lesz 28 éves, a Truman
show -ban õ csavarja el Carrey fejét, de ha a "Túlélni
Picasso-t" -ra váltanánk jegyet, akkor is látnánk
õt, nem említve Pakula "Az ördög maga" c. filmjét.
Férje plasztikai sebész.
John Frankenheimer
tradicionális rendezõ, a digitális trükkök
helyett jobbszereti a hagyományos kaszkadõri munkát,
így is forgatták a Ronint. A forgatás 97 Nov. 3. -án
vette kezdetét, és óramû pontossággal
haladtak az események, hála a gondos elõkészítõ
munkának. Az elsõ nap 20 beállítást
tudtak máris leforgatni !
John
Frankenheimer meglehetõsen jól ismeri Párizst, így
a párizsi autós üldzés még a párizsiak
számára is hihetõen sikerült.
Március
3. -án fejezõdött be a forgatás.
Amikor
egy forgatás befejezõdik, az leginkább azt jelenti,
hogy "forgatás a színészekkel". Ezt követi, a
színész nélküli beállítások
felvétele, az olyan felvételeké, amik gyakorlatilag
bármikor elkészíthetõek, és nem igénylik,
hogy a drága sztárok végignézzék, amint
a kamera-stáb "egymagában dolgozik". Ezeket a felvételeket
hívják "2nd unit" felvételeknek. "Második egység."
Amit leggyakrabban egy külön stáb rögzít,
a rendezõ általában nincs is jelen, hanem a 2nd unit
direktor rendezi. A Ronin 2nd unit forgatása (Márc. 3 után)
23 napot vett igénybe. Érdekessége, hogy a 2nd unitot
is maga John Frankenheimer rendezte, mert szerette volna, ha nagyon-nagyon
egységes a film.
-lido-
|