Ronin

Egy film készült a gazdátlan szamurájokról, Robert de Niro és Jean Reno fõszereplésével.
 
A FILM

98 szept 12. -én mutatták be a Velencei Fesztiválon, azóta vártuk, hogy végre megnézhessük. A roninok olyan szamurájok voltak, akiknek a gazdáját tõrbecsalták, és megölték, és õk több éves szervezkedés után megbosszulták ezt, majd rituális öngyilkosságot követtek el. A filmbeli szamurájok egy különleges akcióra szervezõdött profi gengszterek, akiknek nem tudunk semmit az elõéletérõl, csak annyit, hogy egy nagy horderejû rablásban valószínûleg jól tudnak közremûködni, az egyik szereplõrõl ki is derül, hogy nem túl erõs a lélekjelenléte, ezért menet közben távoznia kell. Maga a "mission" lényege  a film végéig ködbe burkolózik, leginkább túl egyszerûnek tûnik, de végül azért rendes kémfilmes, illetve James Bond-os fordulatokkal örvendeztetnek meg minket a filmkészítõk. A legtöbb nézõ az autós üldözést értékelte a filmben, ami amellett, hogy hihetetlenül látványos 10 perces jelenet volt, képileg és érzésben is igazi izgalmat keltett, a zene nagyon jól illeszkedett a képek ritmusához, igazából ez a pár perc volt az az újszerû élmény, amire késõbb vissza fognak emlékezni nagy valószínûséggel az egykori nézõk. 
Általában jól veszi ki magát egy olyan történet, ahol egy akciónak ismeretlen a megbízója, csak közvetítõin keresztül nyilvánul meg,  láttunk már ilyen Agatha Christie-krimit, ilyen volt a Közönséges bûnözõkben is, s ez az effekt mindig jól leköti az ember képzeletét: vajon ki áll a dolgok hátterében, vajon mi a valódi oka és értelme a felszíni történéseknek, tehát várjuk nagyon a végkifejletet. Ezt idézte fel a Ronin is, de csak úgy ímmel-ámmal, a történet-bonyolítás  annyira nem erõssége a filmnek. 
Ami igazán hat, az az, hogy az ember szereti nézni, ahogy a Robert de Niro és Jean Reno -kaliberû profik teszik a dolgukat, ami az õ komoly hozzáállásuktól tûnik valóságosnak és súlyosnak. Mindkét színész volt már tökéletes hõs a bankrablások és bérgyilkosságok terepén ( a Leon, a profi, illetve a Szemtõl szemben c. filmekben ), így már ehhez az akcióhoz nem kellett túl sokat hozzátenniük, nem is tettek, nem is lettek olyan lenyûgözõ karakterek a Roninban, mint az elõzõ kettõben, de ez valószínûleg inkább a film hibája.

Natasha McElhone
 
 
 
UIP / UIP DUNA

HELYSZÍNEK
Párizs környéke, és Párizs, és Nizza. A bár a Montmartre -on (Bar De Montmartre), ahol a fõszereplõk elõször találkoznak, nem az, aminek látszik, az "itt készült" felvételek mûteremben készültek, a Studios Éclair-ben. Ahogyan létezik "néma-film", mint kategória, és "hangosfilm", ugyanígy a mûtermeknél is, a hang felvételére is alkalmas stúdiókat a megkülönböztetõ "sound-stage" névvel illetik. A Studios Éclair természetesen ez a kategória. Noha a néma-filmek korát rég elhagytuk, a néma mûtermek a mai napig használhatóak, pl. videó-klipek forgatásához. 
 
Natasha McElhone
Alias Natascha Taylor, angol, márciusban lesz 28 éves, a Truman show -ban õ csavarja el Carrey fejét, de ha a "Túlélni Picasso-t" -ra  váltanánk jegyet, akkor is látnánk õt, nem említve Pakula "Az ördög maga" c. filmjét. Férje plasztikai sebész.
 
John Frankenheimer
John Frankenheimer tradicionális rendezõ, a digitális trükkök helyett jobbszereti a hagyományos kaszkadõri munkát, így is forgatták a Ronint. A forgatás 97 Nov. 3. -án vette kezdetét, és óramû pontossággal haladtak az események, hála a gondos elõkészítõ munkának. Az elsõ nap 20 beállítást tudtak máris leforgatni ! 
John Frankenheimer meglehetõsen jól ismeri Párizst, így a párizsi autós üldzés még a párizsiak számára is hihetõen sikerült. 
Március 3. -án fejezõdött be a forgatás. 
 
2nd UNIT
Amikor egy forgatás befejezõdik, az leginkább azt jelenti, hogy "forgatás a színészekkel". Ezt követi, a színész nélküli beállítások felvétele, az olyan felvételeké, amik gyakorlatilag bármikor elkészíthetõek, és nem igénylik, hogy a drága sztárok végignézzék, amint a kamera-stáb "egymagában dolgozik". Ezeket a felvételeket hívják "2nd unit" felvételeknek. "Második egység." Amit leggyakrabban egy külön stáb rögzít, a rendezõ általában nincs is jelen, hanem a 2nd unit direktor rendezi. A Ronin 2nd unit forgatása (Márc. 3 után)  23 napot vett igénybe. Érdekessége, hogy a 2nd unitot is maga John Frankenheimer rendezte, mert szerette volna, ha nagyon-nagyon egységes a film.
-lido-



oldal: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16