|
Ha
valaki azt mondaná, hogy te vagy a magyar Andy Warhol, hogyan hangzana?
Szegényt
azonnal fejbevágnám, hogy ne tévedjen ekkorát ...
Hoppá
.. (+nevetés)
Én
nem gondolom, hogy én az vagyok, nem látok igazán párhuzamot magunk között,
már csak azért sem, mert őt egy nagyon meghatározó személyiségnek tartom
a késő huszadik századi művészetben, én meg magam nem tartom művésznek
igazából ..
Pedig
kívülről abszolút művésznek "tűnsz" ..
Érdekes
.. én ilyet soha sem gondolok magamról ... Nem tudom, mit gondolok
magamról, de ezt, hogy művész vagyok, ezt nem. Van egy-két pontja az eddigi
"műveimnek", vagy nem tudom, milyeimnek, amiket így létrehoztam, amik -azt
gondolom- megütik azt a szintet, ahol már lehet arról beszélni, hogy "igen,
ennek van olyan hatása, mint egy művészi alkotásnak", ezek alapvetően azok,
amik a dalaimban vannak. Bár, ugye a művészet is a "hatás" elemeivel él,
és a reklám is, és ezen a területen is elkövettünk néhány olyan dolgot,
amire már majdhogynem azt lehetne mondani, hogy művészi szinten oldotta
meg a problémát. De ettől függetlenül nem tartom magam művésznek. Az Andy
Warhol pedig alapvetően mégiscsak képzőművész volt, így amúgy sem stimmel.
De
mi úgy gondoltuk, hogy mint pop művész, ő is, te is ..
Baromian
hízelgőnek tűnik, azt mondom, bár igaz lenne, csak nem igaz szerintem
És
hogy van ez az Akció reklám-ügynökséggel, ez egy új ügynökség, vagy már
a fénykorban megszületett, 89 környékén, amikor a legtöbb külföldi ügynökség
is megjelent hazánkban?
Az
Akció már a nyolcvanas évek legvégén jött létre, Angyalosi László barátom
hozta létre, aztán én 90-ben- 91-ben csatlakoztam.
Tehát
nem a te ötleted alapján ...
Nem,
én ide beszálltam, az Angyal nagyon ügyesen lekötötte a vegyértékeimet.
Én akkor még nagyon sokféle helyre dolgoztam, mint ilyen szabadúszó szövegírócska,
és ő úgy látta, hogy fantázia van bennem, és akkor aztán egyre inkább beszálltam
ebbe
a cégbe, mint tulajdonos, úgyhogy ma már tényleg ketten visszük, minden
szempontból nagyjából azonos súllyal ezt az ügynökséget, és ez egy elég
komoly ügy, ha nem vigyázunk, lassan tíz éves lesz az életemben, és az
már több, mint egy játék, meg egy kicsit fajsúlyosabb dolog esetleg, "ügyként",
mint a többi, mert hiszen ebből nem lehet csak úgy kiszállni. Nem okvetlenül
az egzisztenciális vonatkozásainál fogva, hanem azért ez mégis csak egy
cég, itt emberek dolgoznak, emberek hisznek benned, hisznek abban, hogy
előre jutnak azzal, hogy ebben a cégben dolgoznak. Van, aki azért jött
ide, hogy velem dolgozhasson, szóval itt már ilyen emberi tétek vannak,
felelősség is van, úgyhogy ez itt már nem az én szűk köröm, amiben addig
vagyok felelős, ameddig a kezem elér, hanem itt már más szempontok is vannak.
Van
olyan reklám, amit az Akció csinált, és mostanában látható ?
A
legutóbbi Postabank, a "tiszta bankkal indulunk", azt még én követtem el
..
Az
tényleg szembeötlő, nemcsak látjuk mindenütt, de emlékezni is könnyen lehet
rá ..
Igen,
és az nagy változás a korábbiakhoz képest, tényleg egy új fejezet. A Postabanknak
egyébként nagyjából az első időktől én készítettem a hirdetéseit, hol egy
másik cégnél, hol itt az Akciónál, ..
Tehát
ez még a Kozmós idő?
A
Kozmánál, és a Kozmának voltam a szövegírója nagyon sokáig ..
Akkor
te már a biliárdos Postabanknál már ott voltál?
Már
ott voltam, az alap-szlogent én írtam, "A bank, amely igazán közel áll
önhöz"
De
hiszen az volt a kezdetek kezdete, az első magyar reklám ..
Most
viszont nagy változásokon megyünk keresztül, állítólag egy héten belül
kiderül, hogy mi nyerjük, vagy más ügynökség a Postabank további kommunikációs
tevékenységének a jogát. Kíváncsi vagyok rá. (az
interjú még a pályázat megnyerése előtt készült.)
Egyébként volt még egy pár reklám a tavalyi
évben, például a Csongor szivar "Öreg szivar, nem vén szivar" c. plakátja,
vagy a Béresnek az Aktivál termékét is mi hirdettük, a Seat-nak csináljuk
évek óta a hirdetéseit, az Avonmore-ral dolgozunk ..
Ez
azért elég szép ..
Sokáig
csináltuk a Westel 900 hirdetéseit, azt a tavalyi év elején hagytuk abba,
szakmai okokból, hogy jobbat tesz nekünk, ha kisebb ügyfelekkel is foglalkozunk,
és picit jobban ott vagyunk a piacon, és nemcsak egy nagy ügyfelet szolgálunk
ki éjjel nappal.
És
amikor nézed a reklámokat, hogy hatnak rád, szigorúan, mint egy ügynökség
vezetője nézed őket, vagy esetleg élvezed ..?
Érdekes
a dolog, mert az ember alapvetően nem tud megváltozni, nem tudja kikapcsolni
magában a szakhoz értő kreatív igazgatót, de egy jó hirdetést azt nyálcsorogva
nézek, ugyanúgy, mint egy fogyasztó. A szellemességüket nagyon tudom értékelni,
az a jó reklám, amire azt mondod, hogy de kár, hogy nem nekem jutott eszembe,
és ebből azért van egy csomó, szerencsére. Tehát első szinten mindig élvezem,
mint potenciális fogyasztó, de rögtön bekapcsol a kritikus bennem, és nézem
azt hogy mi a jó benne, és mi a gyengeség.
Megjelenés
álló terveid? Van valami projekt, amivel hamarosan találkozhatunk?
|