Gwyneth számára az Oscar nemcsak azt jelenti, hogy a jövőben több filmben fogjuk látni, és hogy magasabb gázsikat fog kapni azokért, hanem azt is, hogy várhatóan a nyár során a forgalmazók beszereznek néhány piacon elérhető "Gwyneth-es" filmet, amit a nézők már csak miatta is meg fognak nézni.
A Nő kétszer (Sliding doors) be is váltja a hozzá fűzött várakozásokat, megcsodálhatjuk a nagy színésznőt "egy másik" filmben, ami ráadásul angol. A történet szellemes, Gwyneth két részre válik, és két külön vonalon folytatódik a történet. Egyikük elérte a metrót, a becsukódó ajtók nem állták útját, a másikuk nem, így jön létre a "mi lett volna, ha" alapú párhuzamos- valóság, ami tényleg nagyon érdekes tud lenni.
Pontosan így nézhetjük magát a filmet, adva van egy Oscar-nyertes Gwyneth, a Szerelmes
Shakespeare-ben, vagy eddigi legjobb filmjében, a Tökéletes gyilkosságban,
és adott, ebben a filmben, egy alacsony költségvetésű angol film Gwyneth-je,
mintha a másik létezéséről nem is tudna.
Szóval, az egyik "Nő" nem éri el a metrót, utána majdnem kirabolják, így később ér haza, és nem kapja rajta a pasiját egy másik nővel, a másik "Nő" korábban hazaér, és rajtakapja ugyanazt a pasit. A film első öt percében mindkét "Nő" PR menedzserként kezdi, munkahelyére igyekezve mobilon rendel szendvicset, majd beugrik érte, és mire beér, már meg is ette, elegáns ruhák, tuti karrier. Viszont, ahogy beér, kirúgják. Úgy látszik, az első filmes rendező Peter Howitt számára kábé ennyi elég is volt a sikeres nő-típus bemutatásából, innentől "jöhet a horror". Béna, munkanélküli "író" pasija egyik oldalon, a másikon, annak a Gwyneth-nek az oldalán, aki elérte a metrót, egy ugyancsak béna kinézetű, és ugyancsak jellemtelen fickó. (Azt is lehet gondolni, hogy nem is annyira jellemtelen, hiszen a felesége, akiről nem tett említést Gwyneth-nek, csak formailag a felesége, ugyanakkor hetekig nem hívja fel mégsem, és egyáltalán, ugyanúgy hazudik, és a legnyálasabb módon "szedte fel" Gwyneth-et, olyan módon, ami egy sikeres, vagy sikerességre törekvő nőnek csak a rémálmai közt szerepel, és ezen a nagyon rossz stíluson semmit sem változtat a film során. Nagyon olyan, mint a francia csávó a Benjamin közlegény-ben, aki szegény Goldie-t boldogította.
Nehogy már egy nő életének jobbra vagy kevésbé jóra fordulása attól függjön, hogy
szóba áll-e egy idiótával a metrón. Ez a megközelítés azt jelenti, hogy
élete nagy esélye az ezzel a csávóval való megismerkedés.
A
"másik Gwyneth" pedig, akinek
nem adatott meg ez a szerencse, nem csinálja meg a haját ilyen bombázó
Linda Evangelista-fazonra, és habozás nélkül megbarátkozik a ténnyel, hogy
egész Londonban (!!) nincs egy darab betöltetlen PR-os állás, és következő
percben elmegy szendvicset árulni. Ilyen pimaszságot talán mégsem kéne
elkövetni. Ez olyan, mintha az összes nagyon komoly keresetű nőre
azt mondaná a film, hogy csak azért van abban a pozícióban, amelyikben,
mert jól néz ki, és férfiak úgy döntöttek, hogy kell egy dekor a csapatba,
és élete nagy döntése az, hogy milyen hajat csinál magának.
És mi történik a bombázó hajú Gwynet-tel? A nyálas csávó javasolja neki, hogy alapítson saját ügynökséget! Erre Gwyneth kölcsönért folyamodik egy bankhoz, és szerencsés módon megkapja, és kifestenek a barátnőjével néhány falat, kékre (!), és beindul az amatőr vállalkozás. És hova vezet ez a vonal? Látjuk Gwynethet tárgyalni valakivel? Üzleti telefonokat intézni? Pénzt keresni? Kampányt, vagy legalább egy-egy hirdetést készíteni? Nem, amit látunk, az Gwyneth, egy asztal előtt, a kék falakkal a háttérben, tárcsázik, és felhívja a nyálgép pasit. Pompás.
Ha ennyire kevés különbség van a "két Nő" pályája között, akkor a rendezőnek, aki írta is a filmet, inkább a Nő 2000 X. c. filmet kellett volna elkészítenie, a 2000 darab párhuzamos valóság közül valamelyik biztos normálisra sikerült volna.
Így azt kell gondolnunk, az egész film azon alapul, hogy ugyanazon a helyszínen
két darab jelenetet lehetett mindig leforgatni, ami anyagilag holtbiztos,
hogy gazdaságossá teszi a forgatást, de ebből a néző még nem profitál.
Az, hogy a film tavaly készült azt mutatja, hogy Gwyneth nem egy pénzéhes csaj, sőt, határozottan jó fej, hogy angol színész-kollégája (Peter Howitt) kedvéért szerepel első filmjében, még ha a történettel kapcsolatban vannak is kétségei, mert lehettek bőven.