vissza a mellékletekhez filmszem
|
FEB 04. Fél hatkor lekopás, rövid vásárlás, mielõtt bezár az összes bolt, 7-kor belépés a kézre esõ Puskin Moziba, a pénztár mellõl néhány Pestiest leemelése, igazi Pestiest és Filmszemle Pestiest-é, leülés a kávézóban, kávé, cappy nincs, szóval gyömbér. a Kalózok CD szól, pár perc alatt megtört a társaság, és beismertük, hogy tényleg nem rossz. A filmszemle programjának kitanulmányozása, közben véletlen és vidám találkozás másokkal, ugyanott. Kiderül, hogy "ma" csak egy filmet adnak, aztán átsétálás a pénztárhoz, és jegyvásárlás pár filmre, biztos, ami biztos. Percekkel késõbb a Violin CD-bolt útba-ejtése, és annak ellenére, hogy a remek William Orbit CD-t, és a Cardigans-t írtuk a listára, egy Kalózok lett belõle. Emlékeztet minket másik kedvencünkre az Ef Zámbó Happy Band-re. FEB
05. Korai ébredés, célpont az egy tekercs valóság,
1/2 11-tõl. A film elmarad. Azért érdekes, mert 6
vagy hét fiatal srác kb 10 perces filmjébõl
csináltak egyet. Majd visszatérünk.
FEB
06. Ismét korai kelés, Rippl Rónai csábított
minket, illetve feLugossy László a címszerepben. És
még plusz Gryllus Dorka is. Léprementünk, nagyon "gagyi"
volt a "film". Felolvastak egy csomó oldalt, az egykori festõ
emlékeibõl, igazi "tévés" produkció,
a szó legrosszabb értelmében. Utána nem voltunk
vidámak. Ráadásul FeLugossy is le volt szinkronizálva,
azon felül, hogy jó színész, és Munkácsy
díjas festõ, a hangja is elég jó neki, van
benne élet.
Feb ... na jó, hagyjuk a napló-formát, Lássuk a Kamondi Filmet. Nagyon fura film, szinte gyagyás, maga a keret-történet, illetve a történet kerete szinte alig hatott ránk, de amit látni lehetett abszolút hihetetlen volt. Biztos, hogy mûvész-film, de az is biztos, hogy unalomhoz semmi köze. Ónodi Eszter hihetetlen, úgy, ahogy van. Nagyon nagyon abszurd film, nagyon-nagyon komoly képekkel, és tök dinamikus az egész. És a fordulatok ... hát azok a legmegdöbbentõbbek. A film leges-legjobb jelenete, amikor tv-közvetítést ad maga a rendezõ, a vidéki gyógyítóba átment fõszereplõ helyzetérõl, sok komoly pontja van a filmnek, (nagyon is bizarr pontok ezek), de ez a közvetítés több, mint elképesztõen jó. Olyan a film, mintha összeírták volna, mit szeret a mûvész-filmekkel rokonszenvezõ közönség, és azt koncepciózusan beletöltötték volna, és mennyivel többet. Intelligens film, és nagyon eredeti, "sajnos" ezt nem lehet elvitatni. Utána nem is szomorkodott senki. Az egy tekercs valóság aztán, amikor megnéztük, nagyon lehangolt "mindenkit", szinte fájt nézni. Tiszteletre méltó kivételt képezett a legelsõ "etûd", ami nagyon "egyszerû" volt, lovakat pároztattak benne, de eredeti volt és friss is. A második, "temetéses" epizódban is volt valami, valami ami film-szerûségre törekedett, és ezért nagyon hálásak voltunk, színészi játék is volt benne. Ja, és bocs, a legutolsó film, Juhász Imre "filmje" az összeállításban, nagyon kis igényes darab. Juhász Imrét a Roarsch operatõreként már nagyon megkedveltük, és igaziból miatta néztük meg az egészet. Eléggé higgadt kis filmecske, és a Steadycam. illetve Révész Balázs révén mindenképp ügyes etûdnek nevezhetõ. Határozottan üdítõ volt, de ehhez az elõzõ filmek szegénysége is "hozzá adott" valamit. The
Fall, "Az õsz", nyilván rosszul fordították
a címet, inkább zuhanás, esés lenne az igazi.
Ez a film volt a csemege. Kanadai akció-film, ami konkrétan
Budapesten játszódik. "Operatõr" (Direktor of photography)
Sas tamás, a Kalózok rendezõje és "operatõre".
És ...! És Helene De Fougerolles, a legrégebbi és
legnagyobb kedvencünk. Francia színésznõ, és
Virginia Madsen, Angelina Jolie, és Fûr Anikó tökéletes
keveréke. Korábban már forgatott Magyarországon
a Legyen világosság c. filmben, a Fóti mûterem
Notre Dame díszlete miatt jött ide az a film, a díszletet
eredetileg a "Hunchback" c. ugyancsak kanadai produkció építtette.
És akkor most itt van ismét ebben a filmben. Az elsõ
pár perc határozottan kecsegtetõ volt, hogy lesz feszültség
bõven a filmben, nagyon jó képek, nagyon jó
atmoszféra stb. (Steadycam ismét Révész Balázs.)
De aztán (sajna) tovább gurult a film, és sikerült
az egyik legostobább és legigénytelenebb thrillert
kihozni belõle. A történet miatt, ami nagyon el
van szúrva. Érdekes, hogy Sas Tamás a Kalózokat
nem vállalja, ezt pedig igen, de joga van hozzá. Ez a film,
a Fall érzés szerint olyan 1 millió dolláros
film lehet, ami persze, ha Magyarországon költik el, akkor
nagyon is sok. Jobb lett volna drága magyar filmként felfogni,
mint olcsó kanadaiként. Az Alliance, a film gyártója
egyébként csinált már nagyon-nagyon jó
Magyar vonatkozású produkciót is, Never talk to strangers,
Ne állj szóba idegennel, Antonio Banderas, Rebecca De Mornay,
Ragály Elemér, és a Rádió zenekarával
vették fel a zenét. Nagyon jó volt. Ez nagyon rossz.
Összes tanulság, Sas Tamás nagyon jó operatõr
(DOP), és Helene De Fougerolles gyönyörû, és
hogy a történetet nem ér elhanyagolni.
|