MTV VIDEO MUSIC AWARDS 1999
Látható volt 
1999 09 09-én, a NY-i Metropolitan-ban,
felvételről pedig 99 09.10-én.
Mindig nagy élmény egy MTV Video Music Awards, mivel jó kis sóműsor, és órát lehet hozzá igazítani, hogy mi a stílus, mi az életséma. Idén a NY-i Metropolitan operaházban rendezték meg, Chris Rock volt a házigazda, és rögtön az elején jól belevágott a közepébe. Elmondta, hogy gyerekkorában 2000 még sci-finek minősült, annak a távoli jövőnek, amikor repülnek majd az autók, és a többi. Majd letolta a fehér zenészeket, azt mondta, miért van az, hogy csinál valamit egy fekete, és 15 év múlva lemásolja egy fehér, és befut vele, és azt a költői kérdést is feltette, hogy miért képzeli minden komolyabb fehér csávó feketének magát (ennél a résznél Eminem lehúzta magát mélyen a széksorok közé). 

A következő esemény David Bowie megjelenése volt a színpadon, aki Lauryn Hill előadását konferálta be, mint az év azon előadóművészét, aki új stílust teremtett a "miseducation"-jével. David Bowie csaj szemmel hihetetlenül jól nézett ki, Keanu Reeves és Kurt Cobain találkozásaként, teljesen megújulva, mint egy huszonéves pasimodell. Lauryn Hill nagyzenekarával előadta az Everything is Everything c. számát, mi nézők pedig arra az álláspontra jutottunk, hogy ő hiányzott a Pepsi Szigetről, és egyébként is, egy koncertjéért nem sajnálnánk a belépőjegy árát. 
Aztán a legjobb rap-videót nem mások konferálták be, mint a két ellentétes parti, tragikusan elhunyt rap óriás, B.I.G és 2 pac anyukái, (Voletta Wallace és Afeni Shakur), akiket Will Smith konferált fel a színpadra. Két olyan anyukának titulálták magukat, akik szeretnék megőrizni a hagyatékaikat. 

A legjobb "breakthrough" videó, amely kitolta a műfaj határait, Fatboy Slim 
Praise You c. videója nyerte, és ez lehetővé tette, hogy élőben is láthassuk és hallhassuk a Torrance Community Dance Group vezetőjét, Richard Koufey-t, (a csíkos pólós srác, aki ugrált a klipben), és Roman Coppola-t, aki szintén rendezője volt a klipnek. Richard Koufey életben is hasonlít videóbeli önmagára, mindenesetre nagyon örült a díjnak, és jelezte, hogy nem az ő érdeme, hanem a Torrance tánccsoporté. 
Ha már köszönetnyilvánításoknál tartunk, Madonna, aki a Beautiful Stranger klippel elnyerte a legjobb filmzene-videó díjat, egyebek közt William Orbit-nak is köszönetet mondott, akivel együtt írták a számot. A legjobb pop-videó díját Heather Locklear konferálta be, nagyon jól nézet ki, nekünk, Melrose Place nézőknek határozott élvezetet jelentett ez a pár perc, amíg a színpadon tartózkodott. 
 

Konferáló-partnere kérte a közönséget, hogy tapsolják meg a melleit, ami kicsit zavarbaejtő beszólásként vette ki magát, Heather a színpadon kicsit kevésbé kizökkenthetetlen, mint a Melrose-ban. 
A sóműsor rész kiugró része volt, amikor Fatboy Slim Praise You c. számát élőben letáncolta a Torrance csoport, hatalmas fehér kabátokban kezdték, majd ledobták, és a fekete ruhákon  piros bicikli-hátsók villogtak, a hátérben, a zongoránál pedig maga Mr. Norman Cook. 
Aztán, amikor a Beastie Boys megkapta a Legjobb Hip hop videó díját, Intergalactic c. számukért, a fiúk érdekes bejelentést tettek. Azt kérdezték, emlékeztek Woodstock-99-re? Mármint arra, hogy mennyi nemi erőszak és zaklatás zajlott ott. És elmondták, hogy -tanulva az esetből- a Beastie Boys külön figyelmet szentel annak, hogy a lányrajongók teljes biztonságot élvezhessenek a koncertjeiken, és erre bíztatja zenész kollégáit is. Pontosan el kell magyarázni a biztonsági embereiknek, mit jelent egy nő szexuális zaklatása, és hogy hogyan kell eljárni ilyen esetekben, kellő tisztelettel az illető lány iránt, és a többi. Nagy tapsot kaptak, nagyon szimpatikus volt mindenki számára. 
A só fináléja elég komolyan volt felvezetve. Chris Rock bekonferálta Madonnát, de mielőtt ő színpadra lépett volna, előtte egy kétperces Madonna-mixet halhattunk, Madonna történelmi és zenei fázisait kiemelve, és ezeknek a klipeknek megfelelő ruhákban férfitáncosok szambáztak be. Madonna bejött, és végigsétált a "kosztümjei" előtt, és azt mondta "it takes a real man to fit in my shoes". És akkor bekonferálta Paul McCartney-t, mint minden idők legnagyobb zenészét, és még földre is borult előtte. Ők ketten fogják kiosztani az év legjobb videójának a fődíjat. Paul McCartney igyekezett nem amerikai stílusban csevegni, és egy kis angol hetykeséget belevinni a dologba. Ez annyira sikerült neki, hogy a legjobb videó díját úgy hirdette ki, hogy "valami csávó, akit úgy hívnak, hogy Lauryn’s Hill". Mindegy Lauryn Hill a színpadra jött, immár másodszor, előkapta a kis listáját, és köszönetet mondott mindenkinek. Legvégül pedig megemlítette, hogy most van a nagymamája születésnapja, és hogy mennyire sokat köszönhet neki is, és hogy sokat gondol rá, és még könnyek is kerültek a szemeibe. Így végül másodpercnyi zavar után igazán ünnepélyesen fejeződhetett be ez a pompás sóműsor. 
Az év legjobb videója: 
Lauryn Hill / Doo Wop (that thing)
Legjobb "breakthrough" video : 
Fatboy Slim / Praise You
Legjobban fényképezett videó: 
Marilyn Manson / The Dope Show
Legjobb vágás: 
Korn / Freak on a leash
Legjobb art director-i teljesítmény: 
Lauryn Hill / Doo Wop (that thing)
Legjobb speciális effekt: 
Garbage / Special
Legjobb koreográfia: 
Fatboy Slim / Praise You
Legjobb rendezés: 
Fatboy Slim / Praise You
Legjobb filmzenei videó: 
Madonna /  Beautiful Stranger
Legjobb pop videó: 
Ricky Martin / Livin’ la Vida Loca
Legjobb rock videó: 
Korn / Freak on a leash
Legjobb táncos videó: 
Ricky Martin / Livin’ la Vida Loca
Legjobb hip hop videó: 
Beastie Boys / Intergalactic
Legjobb r&b videó: 
Lauryn Hill / Doop Wop (that thing)
Legjobb rap-videó:
Jay-Z  / Can I Get a ..
Legjobb együttes videó: 
TLC / No Scrubs
Legjobb női videó: 
Lauryn Hill / Doo Wop (that thing)
Legjobb férfi videó:
Will Smith / Miami
Legjobb bemutatkozó művész:
Eminem / My name is ..
A közönség választottja:
Backstreet Boys / I want it that way
Az MTV magyarországi Disztributora