nem vagy belépve:
microcspv    "peace is precious"
logo Marilyn


::: cikkek -> filmekről
     

Szuperbojz
::: igénytelen katyvasz
Kabay Barna arról lett híres, hogy 1999-től elkezdte újra feldolgozni a 40-es évek magyar klasszikus vígjátékait, vagyis azokból a legismeretebbeket, ezek között volt, amit ő is rendezett (Hippolyt, Meseautó), volt, amiben producerkedett, és Gyöngyössy Bencére bízta a rendezést (Egy Bolond Százat Csinál és Egy Szoknya, Egy Nadrág). Ezek a filmek eltérő mértékben lettek sikeresek, mindenesetre anyagilag mindenképp bevált a remake-ötlet, és Kabay Barna elismert "közönségfilmessé" vált. cikk
Szobafogság (Pinprick)
::: Idegen a szekrényben
E film rendezőjét, Daniel Young-ot tehetséges alkotóként tartjuk számon, és ezért eléggé sokat vártunk e filmjétől. Ha egy eleddig ismeretlen fiatal rendező filmjeként látjuk a Pinprick-et, valószínűleg kevésbé lett volna balszerencsés e találkozás ... cikk
Az Időutazó Felesége
::: Az ember, aki sosem volt ott...
A cím az Asztronauta Felesége miatt némi izgalmat sejtet, a film azonban romantikus zenével indul, néző pedig hamar rádöbben, hogy izgalomra semmi ok ... cikk
Vakító Fehérség
::: A hideg izgalmas
Jeges, hóval és dermesztő hideggel teli filmet nem annyira gyakran készítenek a tengerentúli stúdiók, mint várnánk, pedig a jég és hideg remek filmes elem, mint ahogy ezt például a Hó Hatalma c. dán-svéd krimi, vagy a Die Hard 2 is bebizonyította annak idején. cikk
Hunky Blues - Az Amerikai Álom
::: Az amerikai álom
A film bemutatójára érkező közönség már előre egy különös atmoszférájú belépőt adott a múlt emlékeihez. Idős, szép fehér hajú emberek, akik ismerték egymást, szinte egy körben vonultak be a moziba. Kiderült, hogy némelyiküket rokoni szálak fűzik a film szereplőihez, valószínűleg együtt dolgoztak a film alkotóival is. cikk
Amerikai Anzix
::: beauty beyond perfection
In short, this film is a huge and amazing sample from an extremely talented filmmaker from 1975. It's like the golden plaque in Pioneer 10 and 11 - traveling thru time. 25 hundred meters of B&W film in a tin can - if you like. The "message" however unfolding (the experience you'll get) is not a time-sample, not a frozen imprint underneath several layers of time - it is a totally vivid concerto right out of the box .. Quite a playful one too :) cikk
Utolsó Jelentés Annáról
::: Egy kitartó nő
Bár egy nagyon komoly életművel rendelkezik Mészáros Márta, az a helyzet, hogy leginkább a 2004-es Temetetlen Halott c. Nagy Imre-film kapcsán figyeltünk fel rá. Történelmi film egy jelentős magyar személyiségről - úgy tűnik, ezt a műfajt remekül műveli a rendezőnő. Nagy Imre után most a szociáldemokrata Kéthly Anna élete és alakja került filmre. cikk
Észak
::: nevetésre gyúrva
Szereted a skandináv filmeket? Nos, mindenki így van ezzel. Semmi sem fogható a lassú történetvezetésükhöz, az emberi lények közelségéhez, a lélegzetük, a húsuk és a barátságos elméjük a vászonról valami hasonlíthatatlan melegséget küld felénk. Valami nyers, valami más, valami, ami olyan, mintha különleges körülmények közt tanulmányoznánk az életet, mint a legyeket egy üvegbúra alatt. Ez a film pontosan tudja, mit szeretnénk kapni, de csak egy részét adja meg: csak a nevetést. cikk
A Grófnő
::: tükröm-tükröm: kor-para
Julie Delpy jó csaj, jó színész, örömmel hallottuk, hogy csinál egy filmet. A horrorfilm, bár napjainkban nem a kedvenc műfajunk (egyáltalán nem), egy oké műfaj tud lenni, ha ésszel csinálják, szóval bíztuk Delpy-ben, hogy van rá oka, hogy egy horror-sztorihoz nyúljon - különösen a remek 2 Nap Párizsban után :) cikk
Julie & Julia - Két Nő, Egy Recept
::: Adják vissza az igazi Meryl Streep-et!!
Egy csomó vicces filmben, vagy kevésbé vicces filmben is elő szokott fordulni az a fordulat, amikor az egyik szereplő hirtelen nagyon megváltozik, és az őt ismerők követelik az ufóktól, hogy adják vissza az eredeti személyt, még a kicserélés előtti állapotban, ha lehet. Ezt érezzük mi is, miután jó másfél óráig Meryl Streep borzasztóan idegesítő fejhangos sipítozását hallgattuk (azok után, hogy évszázadok óta az egyik legjobb színésznőként tartottuk számon, akinek bársonyos és kifejező a hangja), úgyhogy most már biztos, hogy vele is műveltek valamit az ufó haverok, vagy ha nem ők, akkor hát Nora Ephron rendezőnő. cikk
Rövidlátók
::: A mágikus jégkása
A japán filmgyártás vonzódik a művészfilmekhez mostanság, a szamurájos filmek kora lejárt, a Tokio-i tinik vígjátéki hétköznapjai pedig leginkább idegesítenék az európai nézőket, úgyhogy megérthetjük, ha a lassú, nem túl eseménydús, nem feltűnő lelki folyamatokra koncentráló filmeket készítenek inkább. A kétcímű filmünk (Rövidlátók - Megane) pont ilyen. cikk
Hasonmás
::: okos sci-fi bután
A film a nem túl távoli jövőben játszódik, szóval sci-fi. Az emberek távirányítós hasonmásokat használnak maguk helyett, akik odakint, az életben jönnek-mennek, miközben ők maguk otthon hevernek pizsiben, és a gondolataikkal vezérlik a bábukat, de mindent átélnek, ami odakint a bábukkal történik, a hasonmásokkal. cikk
Tréfa
::: A fekete és a fehér között
Gárdos Pétertől a szokásos módon egy komoly drámát várhatunk, a cím ellenére is, és nem kell sokat kutatni, hogy megtudjuk, a film ihletője egy azonos című Kosztolányi-novella. Bár nem láttuk Gárdos Péter eddigi összes filmjét, a Porcelánbabát szerettük, és a Tréfa is emlékezetes lett, a viszonylagos lassúsága ellenére is. cikk
A Csúf Igazság
::: Laza, humoros cívódás
A jó ég tudja, hány romantikus vígjátékot láttunk csak az utóbbi pár évben, ami a párkapcsolatok milyenségét elemezte, legtöbbször vicces formában. Az agyzsibbasztó női tv-sorozatok előkészítették a terepet a "csajok" és "pasik" lényegének feltérképezéséhez, a felületes és egyszerű kapcsolódásaik működésének elemzéséhez, az adott keretek és stílusok között. Szerencsére a Csúf Igazság lazára vette ezt a küldetést, és végül egy játékos és kedves romantikus filmet kanyarítottak az alkotói ebből a fárasztó témából. cikk
World Press Photo- 2009-ben
::: sajtófotó vs. mobil video
A világ változik, egyik fázisát egy újabb követi, köztük a különbség sosem lényegi - ám időnként, a sok kicsi mégis sokra megy, és egyszercsak azt vesszük észre, egy korszak lezárult, valaminek vége, valami többé nem tud az lenni, ami addig volt. A sajtófotó műfaja, és e műfaj Oscar-ja, a World Press Photo évenkénti díjátatója is ilyen: a világ, a kutúra milliónyi apró elmozdulása nyomán ma már nem működnek a régi képletek ... cikk
Admirális
::: Szerelemben és háborúban
Viszonylag ritkán láthatunk moziban orosz filmeket, hacsak nem számítjuk az Örökmozgó programján felbukkanó Patyomkin Páncélost és hasonló kultfilmeket. Az Admirális vadiúj orosz film, egy fiatal rendező munkája, aminek már az első jelenetei is ígéretesek, nemcsak látványban, de drámaiságban is a helyükön vannak, és ez így lesz a film végéig. cikk
Megtört Ölelések
::: a rendező és a lány
Rengeteg múlik az árnyalatokon. Van, aki horgászik, s van, aki csak ott áll a vízparton, bottal a kezében és közben bután néz. Almodóvar-t például a mély emberi drámák zuhatagának mestereként volt szokás tekinteni egy időben ('90-es évek vége, 2000-es évek eleje, Mindent Anyámról, Beszélj Hozzá), a Volverrel azonban visszatért korábbi önmagához, és a dráma és a másság immár ismét mint az élet részei jelennek meg (pátosz nélkül és humorral), és látszólag hasonló történetek egészen más hatást tesznek nézőire. A Megtört Ölelések bár visszakanyarodik a pátoszhoz, mégis a Volver-vonalat folytatja - hálistennek :) cikk
Critical Budapest - lehet Máss?
::: Új vizeken
Hogy szó ne érje a ház elejét, idei őszi CM-kritikánkat előzetesen fogalmazzuk meg és dobjuk piacra. Utólag aztán lehet pipálni vagy füstölögni - attól függően, hogy valami teljesült-e vagy sem. cikk
Cspv-ajánlat a Moziünnepre
::: A Moziünnep tényleg jó móka
Szeptember 17-én, csütörtökön kezdődik a 6. Moziünnep, aminek keretében 4 napon keresztül, országszerte, 98 mozi kb. 200 filmmel várja a moziünneplőket, max. 550 ft-os jegyárakkal. Nemcsak a Moziünnep hagyomány már, hanem a Cspv ünnepre szóló ajánlata is, ami ezúttal is csak Budapestre vonatkozik. cikk
Rózsaszín Sajt
::: Kiscsíra és társai
Tóth Barnabás egy fiatal elsőfilmes rendező, aki eddig már színészként is működött. Most kissé eldugva megjelent az első rendezése, ami a jelek szerint a nagy számú baráti és rajongótáborának nagyon tetszett, nekünk viszont annál kevésbé. cikk
A Hülyeség Kora
::: az utolsó 5 év - nincs végzet, csak ha bevégzed !:)
Ez a film nem csupán egy film, ez egy új korszak kezdete, amely korszak már itt van, és már világosan meg is fogalmazta felénk a követeléseit, amikhez nagyon gyorsan fel kell nőnünk, ha szeretnénk túlélők lenni. Az egész projektre van 5 darab évünk. Vagy meg tudjuk csinálni, vagy nem, akkor azonban viszlát. Igen, a kibocsátás csökkentéséről van szó - pontosabban globális tudat és életmód váltásról - egy olyan különleges forradalom formájában, amihez képest az ipari forradalom kutyafüle volt. E folyamat nulladik másodperce, eldördülő startpisztolya ez a film - amit NEKED is okvetlenül látnod kell !:) cikk
A zombik is emberek szeretnének lenni
::: PR-Evolution performance a Toldi moziban
A művészetben is van egyfajta szórás, a megismerés humán "gépezete" is rendelkezik tehetetlenséggel, és sokszor csak úgy a tovább-haladás kedvéért jönnek létre dolgok. Ez azonban nem hiányosság, hanem a felfedezés dadogó, tapogatózó szó-keresése. A PR-Evolution tánc-kommandója azonban nemcsak, hogy nem tapogatózás, nemcsak, hogy egy érett előadás-mű, de olyan szintű rendezettséget mutat, amire csak a legtökéletesebb művek képesek - bármely műfajban. cikk
Hajsza a Föld Alatt
::: Bukott bróker bosszúja
Tony Scott új filmje hagyománykövető, a '90-es évek színvonalasabb akciófilmjeinek nyomában. Ma azonban már más időket élünk, a receptek elkoptak, és ami régebben apróbb hibának számított volna, az ma már főben járó bűn. A néző sokkal hamarabb áttekinti a filmet, mint régebben, és amint kap egy másodperc gondolkodási időt, egyből levágja, ha valami nincs egészen rendben. Jó esetben a tantusz csak a film vége után esik le, rosszabb esetben, már menet közben - mint most is... cikk
Férj és Féleség
::: A tűzoltók mindig jó arcok
Uma Thurman-nek van egy kisebb fajta negatív vígjátéki karmája, sajnos nem túl gyakran sikerülnek a főszereplésével készült vidámnak szánt filmek (Bosszúállók, Első a Szerelem, Csak Lazán). Ezúttal egy hasonlóan béna projektbe szállt be, aminek az angol címe még kifejező, viszont a magyar fordítás sokat levesz az élvezeti értékéből. cikk
Matatek Judit - a stramm lány

Az utóbbi 20 éve legemberibb filmje (a Simon Mágus mellett) a Vakvagányok. Főszereplője, Matatek Judit, igazi csillag, társszereplői pedig potenciálisan mind boldog emberek, mert valami nagyon jó dologban vehettek részt, amivel tényleg maradandót alkottak. Sajnos, a filmeknél egyszer mindig eljön az idő, amikor túlélik az embereket. Valahol persze szép, de közben nagyon szomorú pillanat ez - különösen, ha egy ilyen igazságtalanul fiatal csillagról van szó... cikk
Pedál
::: Szorri férfi
A Pedál úgy kezdődik, mint egy klasszikus biciklis dokumentumfilm: napsütéssel szemben teker egy biciklis, és a kamera a pedál magasságában van rögzítve. Szép és izgi kezdés, amit egy informatív és elég érzékeny 52 perc követ, Peter Sutherland fiatal filmes-fotós felvételeivel, interjúival és élesben követett futárokkal. cikk
Görögbe Fogadva
::: A turisták is változhatnak
Nia Vardalos-t furamód pont abban a szerepében bírtuk legkevésbé, amivel ismert és népszerű lett, a pufiság és a görögség humoros keresztezésével ható Bazi Nagy Görög Lagzi-ban. Azóta készített másfajta filmeket is, lsd. a 2004-es Nők Transzban-t, de most ismét visszatért sikere gyökeréhez, a görög vonalhoz, és a szinte egy-az-egyben rá kitalált szerepben remekül elszórakoztatta a nézőket. cikk
Macaframa
::: - fixi / SF: a bringázás esszenciája
Macaframa egy fixie-s csoport neve (a fixie: magyarul fixi, amúgy "fixed gear" - alias "örökhajtós"), a film eredendően egyszerű koncepciója pedig az, hogy e csoport tagjairól láthatunk egy-egy klipet egymás után. Így, hangzás után nem is hinnénk, micsoda filmről van szó - pedig nagyon durva! A bringázás nyújtotta szabadságról olyan közvetlen és éles képet ad, olyan hatalmas dózisban kapjuk ezt a felszabadító benyomást, hogy az már tudatmódosító - és mellesleg konkrétan félő, hogy a film után jól elcsap minket egy autó :) (a BUBIFESZT egyik remek fimje) cikk
Interjú Matthew Fox-szal, a Nyolc Tanú c. film főszereplőjével

cikk
Becstelen Brigantyk

Tarantino új filmje nagy port kavar - de vegyük észre, pont ez a lényege. A film csak a számunkra, end-userek számára film, azok számára, akik csinálják, gyakran csak biznisz. Egy cél van, a siker, azaz a nagy bevétel. Ha a film sikeres, az azt jelenti, az emberek szeretik, ami a kulturális demokráciában azt jelenti, a film jó. Tarantino kb. 6 évente fut neki egy mozi-megmérettetésnek, így tulajdonképpen érthető, hogy mindent bevet, amije csak van - a siker érdekében. cikk


további - korábbi cikkek: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61

fb         kapj levelet! - hírlevélre feliratkozás