nem vagy belépve:
microcspv    "peace is precious"
logo Marilyn


::: cikkek -> filmekről
     

Dealer
::: A halál belülről
Az idei Szemle (általunk) legtöbbre értékelt filmjét tisztelhetjük a Dealerben, és most, hogy a mozikba kerül, valóságos ünnepként üdvözöljük a megjelenését. Tartalmát közben 160 percről 137 percre sűrítették, ami reményeink szerint még több nézőhöz juttatja majd el ezt az nagyon lassú és nagyon izgalmas filmet. cikk
Dealer
::: Lassú és szép, szép és lassú
Ahogy beültünk Fliegauf Benedek második nagyjátékfilmjére, máris megcsapott minket a lelkiismeretfurdalás a Rengeteg miatt, amit még a mai napig nem láttunk. Mindegy, ezen már nagy hamarjában úgysem tudunk segíteni, viszont helyette alaposan rákészülhetünk a 160 perces, vagyis éppenhogy nem 3 órás Dealerre. cikk
Collateral - A Halál Záloga
::: A gyilkos útja
Tom Cruise nagyon jó arc és zseniális színész, Michael Mann-t, a film íróját és rendezőjét pedig a legjobbak közt tartjuk számon, nem csoda hát, hogy annyira vártuk ezt a filmet. Ilyenkor az a legjobb stratégia, ha az ember kitisztítja az agyát, és minden elvárás nélkül egyszerűen beül, hátradől, és várja, hogy meglepjék, ami e film esetében abszolút be is vált, mert ez egy eszméletlenül jól sikerült alkotás. cikk
Szemtől Szemben
::: A nagy film
A 90-es évek egyik kiemelkedő filmalkotása volt a HEAT, alias Szemtől Szemben, amely még évtizedek múlva is megérdemli, hogy figyelmünkkel kitüntessük. Michael Mann új filmje, a Collateral épp most jelenik meg a mozikban, így az alkalom éppen megfelelő, hogy a Heat-ről is írjunk. cikk
Az Apokalipszis Angyalai - Bíbor Folyók 2.
::: Eddig, és ne tovább, Monsieur Besson
A Bíbor Folyók némileg megosztotta a közönségét, sokan nagyon bírták, de akadt egy kitartó kisebbség is, akik azt mondták, hogy ez a film nem tud semmit, véres, és üres. Mi, a magunk részéről szerettük azt a filmet, már csak megrögzött Mathieu Kassovitz-rajongóként is, de amúgy is. Ezek után most sokatmondó számunkra, hogy elkészült a Bíbor Folyók 2, úgy, hogy a rendezője már nem Kassovitz, a két főszereplőből pedig az egyik hiányzik. A mi világunkban ez a film nem a Bíbor Folyó folytatása. cikk
Sequels - Film-klónok támadása
::: Folytatások, második részek
Egy filmnek napjainkban már nem a feliratoknál van vége, hanem akkor, amikor a folytatása már nem hoz elég pénzt. Ha egy film egy kicsit is sikeres, ma már automatikusan számíthatunk a folytatásra, és végső búcsút talán még akkor sem vehetünk tőle, ha abból már kihaltak az eredeti írók, rendezők, szereplők, de még maga az emberiség is - lásd Terminátor 4. cikk
Már Megint Bérgyilkos a Szomszédom
::: Különös kegyetlenséggel
Még élénken emlékszünk az első részre, A Bérgyilkos A Szomszédom-ra, amely könnyű, de határozottan kellemes szórakozást nyújtott. A folytatással kapcsolatban sem voltak különösebben negatív előérzeteink, úgy tűnt, pofonegyszerű a feladat, el sem lehet rontani, ráadásul az elvárásaink sem voltak különösebben magasak. Ezek után tényleg egy különös kegyetlenséggel elkövetett második részről beszélhetünk. cikk
Tamara
::: Tiplity ! - penge nő kalapáccsal
A Tamara egy rendkívül érdekes képződmény, és egyben a világ legfurcsábban induló filmje. Színesre festett állatok beszélnek halandzsa nyelven egy tanyán, ők vezetik be a történetet, persze feliratok kíséretében, és a néző másodpercek alatt ráébred, hogy "igen, ez az, ami kell nekem". Szóval, öveket bekapcsolni, kezdődik a Tamara. cikk
Perlasca
::: Az olasz életmentő
Mivel a magyar-olasz filmekről eddig nem volt jó tapasztalatunk, a Perlascához is kicsit óvatosan közeledtünk, abban reménykedve, hogy most talán nem kell majd végigszunyókálnunk másfél órát filmnézés gyanánt. Ezúttal túl óvatosak voltunk, mivel a Perlasca egy remekül sikerült történelmi dráma lett, igényes kivitelezésben. cikk
A Tűzben Edzett Férfi
::: Sebzett vad
Tony Scott a Tiszta Románc óta gyakorlatilag ős-kedvencünk, bár az is igaz, hogy az azóta készült filmjei, noha szimpatikusak, minőségileg mégsem érik el ugyanazt a színvonalat. A Tűzben Edzett Férfi komoly, véres és drámai filmnek ígérkezik, egy csodás kislánnyal és némi romantikával főszerezve, szóval a film elvileg bármilyen lehet, még akár nagyon jó is. cikk
Norman Jewison: Az Ítélet
::: Menekülés a múlt elől
Ha egy film címe magába foglalja a rendezőjének a nevét is, az már jelent valamit, jelen esetben azt, hogy itt egy személyes filmről van szó. Norman Jewison a II. világháború francia zsidó áldozatainak állít emléket a filmjével, ami egy náci bűnös meneküléséről és bujkálásáról szól. cikk
Stepfordi Feleségek
::: Robot nők városa
Biztosan vannak olyan viccek, például szőkenős-viccek, melyekben a férfiak, akik mellesleg frusztráltak és magányosak, a nőket primitív gépekként ábrázolják, akiknek egyetlen funkciójuk az, hogy a férfiak igényeit kielégítsék. Nos, ez a film nagyon jól indul, de végül egy ilyen ostoba macho-viccbe torkollik, sajnos. cikk
Feketék Fehéren
::: Idétlen bigékben
Az ember úgy van vele, hogy tök elég volt már az idióta Wayans- vígjátékokból, amiben fekák poénkodnak, s ha éppenséggel nem jön össze valóban viccesre az adott poén, akkor letolják a gatyájukat és szellentenek hozzá egyet, vagy bármilyen más erőltetett mutatványt vetnek be, hogy a végén kicsikarják belőlünk a kényszeredett nevetést. Erre a filmre már jó előre úgy gondoltunk, mint egy súlyos fenyegetésre, ehhez képest forró zuhanyként ért minket a meglepi, hogy ez egy egy igazán jó vígjáték. cikk
Álmodozók
::: Szimpla hazugság, de szép a melle
Bertoluccival mindig ugyanaz a problémám: a gondolatai állaga émelyítően zselés, és noha szédítően jó a formaérzéke, semminek a lényegét nem érti, még kevésbé ábrázolja filmjeiben, helyette jól vagdossa össze a képeket, és ha lehetséges, belekever a dologba egy kis vérfertőzést. cikk
Osama
::: Brutál afgán valóság
Egy afgán film, Osama címmel, első hallásra egy merész vállalkozásnak tűnik, leginkább azért, mert mindenki rögtön a hírhedt terroristára gondol, és emiatt már bizonyára élből kevesebben lesznek kíváncsiak a filmre. Pedig ez az Osama nem az az Osama, ez egy afgán kislány, aki fiúnak kell, hogy álcázza magát, hogy túlélhesse az ottani, jelenkori hétköznapokat. cikk
A Bourne-Csapda
::: Szupermaci - kém a csúcson
A már megszokott sikerfilm-folytatási láznak köszönhetően a remek Bourne-Rejtély sem maradhatott egymagában, megkapta a második filmjét, amit nálunk a kicsit nehezen kiejthető Bourne Supremacy helyett csak Bourne-Csapdaként emlegetünk. cikk
Reklámok
::: Kicsi árak - ez a Plus!
A Plus áruházak legújabb reklámkampánya két nagyon remekül sikerült reklámspottal örvendeztet meg minket, mégpedig a "Kicsi árak - ez a Plus!" c. két filmmel. cikk
Terminál
::: Reptéri számkivetett
A sok-sok férfi színész közül Tom Hanks minden bizonnyal az egyik legkülönlegesebb nyersanyag romantikus filmekhez. Fiús, sőt kisfiús érzékenysége nézők milliói számára teszi átélhetővé az általa alakított karaktert. Ebben a filmben azonban kicsit más minőségben szerepel, egy a burleszk határát súroló "orosz" kisembert alakít, aki hontalan módján ott reked a senki földjén - egy reptéren. cikk
Apja Lánya
::: Marketing - a kis J-Lo
Néma Bob és társa rövid szünet után ismét nekivágnak, hogy betessékeljenek minket a mozikba, ezúttal azzal a speckóval, hogy ők maguk nem szerepelnek a filmben. Ez most egy romantikus film lesz, melyet J-Lo és Ben Affleck neve fémjelez, kvázi egy film igazi nagy sztárokkal, sok papír zsebkendővel. cikk
A Falu
::: Vak lány az erdőben
M. Night Shyamalan a Hatodik érzékkel egyetlen másodperc alatt lopta be magát a szívünkbe, azóta azonban úgy tűnik, szinte mindent elkövet, hogy visszahívjuk jelenleg is kedvenc filmrendezőink közül, és valami más pozíciót találjunk neki - esetleg a legjobb indiai ex -kedvenc rendezőnk éppen üres posztját. cikk
Pokolfajzat
::: Elszabadult képregény
Amikor nemrég megnéztük A Szövetség c. képregény-feldolgozású filmet, azt gondoltuk, hogy bár most rosszul szórakoztunk, cserébe legalább egy jó időre nyugtunk lesz a gonosz történelmi alakoktól, akik visszatérnek a múltból, sőt, talán rajzolt hatású hús-vér hősök nélkül is megúszhatjuk egy darabig. Tévedtünk, a Pokolfajzat túlszárnyalta a legrosszabb forgatókönyvről szőtt álmainkat is. cikk
Argo
::: Valami Magyarország
Mielőtt valaki beülne a moziba, már egészen pontos elképzelése van arról, hogy mit fog látni, illetve hogy hogyan, és mennyire lesz jó az illető film. Az ARGO-ról kialakított előzetes képünk éppenséggel nem volt valami pozitív, de most már úgy tűnik, hogy még ha pozitív is lett volna, akkor is bőven lenne okunk arra, hogy kellemeset csalódjunk. cikk
Interjú Árpa Attilával
::: Ha rajtam múlna, már csak filmeket készítenék...
(Az interjú szeptember 8-án készült, egy héttel az ARGO bemutatója előtt) cikk
Rossz Nevelés
::: Variációk 1 témára
Almodovar egy kult-rendező, ez majdhogynem tény, bár mi nem nagyon vágjuk, miért. Mindenesetre a művészfilm-nézők odavannak érte, és nincs nagyon olyan filmje, ami nem aratna nagy sikert ebben a körben. Mindent Anyámról, Kika, Beszélj Hozzá, Titkom Virága: ezek a népszerű Almodovar-művek, és bár ugyanabban a témakörben született a Rossz Nevelés is, mint elődjei, ez a film már valószínűleg nem lesz egy valódi kedvenc. cikk
Én, a Robot
::: Õrző-védő gépek
Az első gondolat, ami erről a filmről átsuhant az agyunkon, az az volt, hogy ha ez a magyar cím, akkor itt bizony Will Smith egy robotot fog játszani. Ez éppen akkoriban volt, amikor kijelentettük, hogy valószínűleg Will Smith az egyik legszebb emberpéldány, aki valaha létezett, és éppen ezért fura lenne őt gépként újra látnunk. De nem kell aggódnunk, mivel egyrészt a film címe valójában az, hogy "Én, Robot", másrészt pedig sokkal árnyaltabb és jobb filmmel állunk szemben, mintsem azt élből gondolnánk. cikk
Arthur Király
::: Keira, a kegyetlen harcos
Olyan régen nem láttunk már "egy jó történelmi drámát" megfilmesítve, hogy éppen jókor jött Arthur király legendájának a legújabb feldolgozása, aki egyébként véletlenségből visszacsúszott kb. 1000 évet a történelemben, és előre nem kiszámítható módon a római birodalom végnapjainál bukkant fel. cikk
Szezon
::: Vendéglátós srácok
Török Ferenc időközben (a Moszkva Tér óta) okozott néhány kellemetlen meglepetést, a Jött 1 Buszban készített kisfilmje például aligha nevezhető egy jól sikerült darabnak, de ezen messze túlmutat az az egyszerűség, ami az Európából Európába c. hakni szintű szkeccs-filmben volt az ő része. Így gyakorlatilag semmi okunk nem volt feltételezni, hogy a Szezon akár kicsit is jó lesz. (februári cikkünk) cikk
A Macskanő
::: Az A-listás cicanő
Halle Berry-t kedveljük, a képregényeket viszont már kevésbé. A kettejük találkozásából kisülhetett volna jó is, például egy Pókember-közeli film, vagy egy kevésbé jó, mondjuk, egy Daredevil. Sajnos ezúttal a negatív oldalra billent a mérleg, és a képregény-stílus hazavágta a rendes filmes eszközöket, és így végül egy nulla történetű, fura mozgású Macskanőt kaptunk ki az esti mozizásra. cikk
Az Élet Nélkülem
::: Dolgok, amik számítanak
Az igazán jó filmek olyanok, hogy a megnézésük után napokig, hetekig, sőt még annál tovább is ébrentartják bennünk az élményt, és nem hagynak minket nyugodni, a szó totál pozitív értelmében. cikk
Kretén gyalogosok, baromarc cangások :)
::: Kölcsönös udvariatlanság
A nyár egyik varázsa abban áll, hogy az emberek cangáikra pattannak, és autó, illetve bkv helyett mindenhova tekerve mennek. Mások ugyanezt a nyarat úgy kívánják élvezni, hogy valahányszor tehetik, gyalog, sétálva közlekednek, átadva magukat a friss levegő és a szép városképek élvezetének. Hinné-e ránézésre valaki, hogy ezek az egyszerű vágyak egymást olyan súlyosan keresztezhetik, hogy a helyzet bármikor akár anyázásig is fajulhat? cikk


további - korábbi cikkek: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61

fb         kapj levelet! - hírlevélre feliratkozás