2007-05-25
Megérzés
Durva napok
Mostanában egyre népszerűbbek a misztikus thrillerek Hollywood-ban, egyre-másra bukkannak fel megoldhatatlannak tűnő problémák a filmekben, amiknek annyira csavarosak a megfejtései, hogy emiatt a filmek már a misztikus tartományban landolnak. Ebben utazik a Megérzés is, csak sajnos eléggé rosszul.
Erről a filmről már kilométerekre süt, hogy az egy Sandra Bullock jelenlétével akarják eladni - ha már megszerezte

Amúgy a történet önmagában nem nagy dobás, mindössze annyit tud, hogy beindítja a nézők krimi-megoldós aktivitását, és ezt majdnem a film utolsó percéig ébren tartja. Olyan ez, mint pl. a Felejtés c. film volt, Julianne Moore-ral, aminél szintén megmagyarázhatlannak tűntek a történések, és nagyon rejtélyes-izgalmas megoldásnak néztünk elébe, mindaddig, míg ki nem derült, hogy csak az ufók kavarnak, egy külsős erő teszi a fura dolgokat a főhősökkel.
Itt a napok ide-oda ugrálásával manipulál a forgatókönyv, Sandra Bullock (Linda) egy héten belül nem folyamatosan éli meg a napok múlását, hanem mintegy véletlenszerűen következnek számára a reggelek, egy szerda után egy hétfő, majd egy vasárnap, stb. Ez így leírva még elég izgalmasnak

Valljuk be, ami egy 25 szavas gyors storyline-elmesélésben jól hangzik (ahogy a forgatókönyvíró elmeséli a reménybeli producereknek a film-ötletét, tömören, esetünkben azt, hogy egy nő összekavarva éli meg a napjait egy héten belül), az gyakran már nem annyira mutatós filmen, és most is éppen ez történt. Az Idétlen Időkig nagyon jó film lett az idő-bekattanásával, mert jó történet volt, vicces és romantikus egyben, plusz remekül írták meg a forgatókönyvet is. Aztán majd egy évtizeddel később Christopher Nolan Memento-ja már az erőltetett tartományban landolt, hiszen néző kellett, hogy legyen a talpán, aki a filmbeli idő-kavarást szépen le tudta követni. Most megint az idő-effektet hívja segítségül egy elvileg misztikus krimi, ami egyébként nem igazán misztikus, hiszen csak a rejtélyesség fenntartására használja ezt a misztikus vonalat, és végül egyáltalán nem oldja meg a kérdést.
Ez a legfurcsább a filmben, és egyben a


Végül is eléggé kiszámított produkciónak tűnik a Megérzés, egy elég közepes alapgondolattal és egyetlen nagy sztárral a fedélzeten, ami, mint láttuk, nem elég egy egész estés játékfilm kitöltéséhez.
Így az unalom, majd a film végén egy enyhe felháborodás maradt meg bennünk a filmből, plusz egyfajta óvatosság, ami szerint legközelebb nem ugrunk rá egy egy-sztáros kis költségvetésű filmre, ha az a misztikum képlékeny talaján próbál evickélni, és misztikus trhillernek álcázza magát, miközben csak egy sima kétszereplős dráma...
-olasz-
2007-05-25