|
|
|
Igen,
az apuka Olasz, a mami angol, Claire Londonban született, 26 éves.
Eléggé decens gyerekkor, a Londoni Arts Educational School-ba
járt, kicsi (11 éves) korától, ez hat évig
tartott.
Az
isi, képzelhetitek, magán-iskola, ahol a nebulóknak
köpenyt kell viselni. Remek atmoszféra egy fiatal lánynak,
hogy játékos, és titokzatos személyiséget
alakítson ki a köpeny alatt. Angol honfitársai párszor
megcsodálhatták a tévében, 91 és 92
folyamán, Press gang és Shrinks a két produkció
címe, közben azonban már rendesen filmben szerepel,
a zûrös Horvátországban forgatott "Gipsy eyes"
c. C.I.A-s filmben, amit a magyar téka-látogatók is
ismernek a polcokról. 11 hónapot sikerült ott töltenie,
Horvátországban.
A
család 93-ban költözött az Egyesült Államokba,
San Francisco mellé.
Claire
egybõl részt is vett néhány kellemes "független"
stílusú filmben. A "független" az Egyesült Államokban
kicsit mást jelent, mint nálunk, náluk a független
filmek is lehetnek meglehetõsen sikeresek például.
A Mallrats (mint "bevásárlócentrumi patkányok")
a zseniális Shop-Stop (ez a magyar címe, az eredeti: Clerks)
második része, csak nagyon bénára
sikerült, állítólag Kevin Smith a premieren annyit
mondott "bocs, ezúttal túl sok pénzem, és túl
sok idõm volt". Mindenesetre Claire megtalálható ebben
a filmben, és független filmben szerepelni cool karriert jelent.
Akirõl igazán tudni lehet, hogy Claire -rel járt,
az (kedvencünk) John Cusack, aki ugyancsak függetlennek számít,
pedig nagy sztár, csak hát van saját filmprodukciós
érdekeltsége is (lásd korábbi cikkünk).
Aztán 97-ben Brad Pitt szakított Gwyneth Paltrow -val, és
akkoriban kezdõdött a Meet Joe Black forgatása, és
egybõl mindenki tudni vélte, hogy Brad és Claire együtt
nyomulnak. Teljesen úgy tûnt, együtt jelentek meg nyilvánosan,
és ez minden. Claire szóvivõje (Becca Kovacik) tagad
minden nemû együtt-járást, ugyanakkor, mivel egy
filmben szerepeltek, még akkor is okos lett volna ezt tennie, ha
tényleg igaz a hír.
|
|
Amikor
96-ban, akármilyen rövid szerep is volt, de õ lehetett
Sean Connery lánya a Sziklában, már tulajdonképpen
rálépett a durvább Hollywood -i karrier útjára.
A rövid kis alakítás egyébként meglepõen
emlékezetesre sikerült.
A Joe
Black már nagyon komoly tészta, a film költségvetése
a 100 milliót súrolta, ami azért nagyon komoly. A
Joe Black az 1934-es "Death takes a holiday" c. filmjének a remake-je,
amit akkoriban Fredric March rendezett. A nagyon klasszikus filmek remake-jeiben
szerepelni pedig még komolyabb pont az ember karrier-ellenõrzõ
füzetében.
Amikor
megkapta a szerepet, mégsem lehetett vidám, mert édesanyja
éppen akkor betegedett meg, halálosan. A film forgatása,
és anyja tragédiája gyakorlatilag párhuzamosan
futottak. A filmrõl szóló cikkünkben még
viccelõdtünk is, hogy az "E.T. típusú halál",
"a fogyatékos halál", meg hogy hogy néz ki a halál,
mint "Brad Pitt",de ha belegondolunk, vagy esetleg elképzeljük
szegény Claire helyzetét, az egy egészen más
dimenzió. Mégis, Claire esküszik, hogy "nem használta
az anyját", úgy érti, a szerep eljátszásához.
"Nem hiszem, hogy túléltem volna, ha ezt tettem volna" -tette
hozzá. Egy kicsit "használta" azonban az apját, aki
azonban -hálistennek- él és virul.
Csak
maga a party-jelenet leforgatása 6 hétig tartott, ebbõl
a tüzijáték egy egész hetet vett igénybe.
600 statiszta közremûködésével, az éjjeli
órákban. Ilyen egy nagyon-nagy produkció. Amikor Claire
és Brad eljutottak az ágyjelenetig, már öt hónapja
forgattak. A forgatás 97 nov 12. én fejezõdött
be. A forgatás elején Claire így szólt komoly
partneréhez, a nagyszerû Anthony Hopkins -hoz: "Te Oscar díjas
vagy, én még nem csináltam semmit, de te is ugyanannyiszor
fogod végigcsinálni a jeleneteket, mint én" (Anthony
Hopkins max négy felvételig szokott elmenni.)
A
harmincadiknál meg is kérdezte Claire-t "Kedvesem, meg bírnád
végre jegyezni a kibaszott szöveged?" -Meséli Claire,
Liev Schreiber-nek adott interjújában. Következõ
filmje a Mystery man, Ben Stillerrel. A Joe Black elõtti idõkben
úgy gondoltak Claire-re, hogy jobb, mint a filmek, amikben
játszik, ezzel most is egyetértünk.
(XX.)
|