cspv logo
cspv szám: 46 / 02 tartalom
keresés

cikk cím cikk cím cikk cím cikk cím cikk cím cikk cím cikk cím cikk cím cikk cím cikk cím cikk cím

this is
cspv home
régi link, már nem működik

page number: 09 00227
film info
PREVIOUS articleNEXT article
2002-12-12

Elhagyatva

Abandon 2002.

Rossz reflex
Pszicho-thriller: ebbe az eléggé megfoghatatlan kategóriába tartozik a legújabb Katie Holmes-film, amiben ugyan történik egy-két erőszakos esemény is, de a figyelem mégis inkább a lelki bajokon van. A Traffic forgatókönyvírója, Stephen Gaghan most rendezőként is bemutatkozik, és meglepően ügyes kezdőnek bizonyul, mert az erőtlen történet ellenére egy különös hangulatú film került ki a keze alól.

A film egy végzős egyetemista lány, Katie (Katie Holmes) utolsó iskolai napjait mutatja be, amikor összesűrűsödnek a tennivalói, az egyik állásinterjúról a másikra rohangál, és perceken belül el kell döntenie, mihez is kezd a következő 40 évben. Ez egy izgalmas és újszerű történet-indítás, látszik, hogy a forgatókönyvíró-rendező Traffic-szintű sztorikon edződött. Katie Holmes - a néha kissé arrogáns stílusa ellenére- ismét nagyon jól játszik, diáklányként amúgyis verhetetlen, ahogy ezt már a Wonder Boys-ban, vagy a Bosszúból Jeles-ben is bebizonyította. Katie-ről megtudjuk, hogy fejben ki tudja számolni, hogy hány húszcentes férne el egy szobában, ha négyen ülnek benne (tehát szuperokos), nagyon jó fej a barátaival (tehát kedves), és nagyon nehéz körülmények közt nevelkedett (tehát ő lehet a legkisebb királylány, aki a tehetségével csinálja meg a szerencséjét).

Az is kiderül, hogy még mindig nem heverte ki a nagy szerelme (Embry/Charlie Hunnam) eltűnését, és ezért nem is lesz meglepő számunkra, amikor Embry egy idő után "kísérteni" kezdi a lányt. Felbukkan az elhagyatott könyvtárban, levelet küld Katie-nek, ott mászkál az iskolájukban, de mindezalatt úgy tűnik, mintha egyedül csak Katie látná őt. Rossz reflex, hogy ilyenkor rögtön a Hatodik Érzék jut eszünkbe, bár hozzá kell tennünk, hogy egy csomó film (Másvilág, Jelek) eljátszik az ötlettel, hogy amúgy "hatodik érzékesen" oldja meg a problémáit, hogy aztán később úgy tegyen, mintha ez fel sem merült volna. Szerencsére az Elhagyatva nem akar minket félrevezetni, egyelőre annyi a célja, hogy egyrészt ránk hozza frászt Embry hirtelen felbukkanásaival, másrészt pedig elindítson bennünk egy rejtvényfejtő gondolkodást, amit majd be kell fejeznünk a film végére. A jó szándék ellenére a film közepe táján elkezd gyengülni a történet, és ahogy Katie és csoporttársai karrierizmusáról egyre inkább eltolódik a hangsúly az eltűnt/felbukkant Embry-re, és Katie-vel való múltbeli kapcsolatára, mi egyre kevésbé érezzük lekötve magunkat.

El-eltűnődünk a filmhez annyira szorosan nem tartozó dolgokról, mint Katie Holmes eddigi filmjei, Benjamin Bratt (a másik főszereplő) antipatikus személyisége, és hasonlók, vagyis a film egyre kevésbé tűnik izgalmasnak, érdekesnek. A történet gyengélkedése közben egyedül a képek hangulatossága tartja bennünk a lelket, ami azt jelenti, hogy bár effektíve nem sok minden történik a filmvásznon, a mi gondolatainkat ideig-óráig el tudják téríteni a sokat sejtető képek, amelyek a thriller-vonalat voltak hivatni kifejezni.

Aztán ennek is vége lesz egyszer, de ez már a film vége is egyben, a rejtélyek megoldódnak, mi pedig felmérhetjük, milyen élményekkel gazdagodtunk. Nos, a mérleg: egy jól kezdődő történet, ami a közepére elgyengül, hangulatos képek, és ügyes szereplők, a legvégén pedig a világ legszimplább befejezése. Katie Holmes jó, a barátnőjét játszó Zooey Deschanel még jobb, Benjamin Bratt minden igyekezete ellenére még mindig antipatikus, a rendezés tehetséges, a film viszont csak kicsit lett jobb, mint egy nagyon átlagos thriller.

-lidocka_2002-
2002-12-12
cspv.hu
oldal: 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12