Függőség
Pont úgy, mint a zenei témák variálásánál, minden film, minden dolog, ha úgy vesszük, újból és régiből tevődik össze. A réginek megörülünk, mert már "ismerős", kultikus, az új motívumok pedig arról gondoskodnak, hogy miután hazamentünk, legyen min járatni az agyunkat, szóval új izgalmakról. A film elején, az az igazság, hogy nagyon megörülünk, nyilván a sok-sok ismerős motívumnak köszönhetően, a későbbiekben azonban a film saját maga teszi tönkre a filmélményünket azzal, hogy az ismert motívumok közé gyakorlatilag semmi újat nem kever be.
Az elején adva van egy rendőrlány, aki persze bombázó (Ashley Judd), és van neki egy heppje is, mégpedig az, hogy esténként beugrik egy-egy bárba, és összeszed valakit egy egyéjszakás kalandra. E kalandok során a lány egyfajta szexuális töltetű aggressziót mutat be nekünk, nézőknek, amely ugyan egészségtelennek nem nevezhető, mégis gondolkodóba ejt minket, főként, amikor a pasi brutálisan agyonvert hulláját másnap megtalálják. Tetejébe mindenek, a lány szinte semmire sem emlékszik az estéből. Eddig, ugye, tök rendben van a történet.
Egy-két nappal később a lány megint hazamegy, szokásos menetrend szerint előkap a hűtőből egy üveg Cabernet Sauvignon-t, párat kortyol belőle, majd hirtelen álomba zuhan. Következő nap egy telefonra ébred, azt kérdik tőle, hogy "hol voltál egész nap?". Itt mi, nézők már kezdjük utálni a gondolatot is, hogy a lány további üveg borokat bontson fel a film során. Persze minden megy tovább, mintha mi sem történt volna. Esténként a konyhában nagyot cuppan a dugózúzó, a szomszédból egy néni már úgy bámul át, hogy tudja, mi fog történni. Egy korty a borból, és a lány összeesik, úgy, mint ilyenkor mindig, s mielőtt elsötétülne előtte a világ, hangban mindig megjelenik egy zippo öngyújtó klikkenése, másnap pedig a rendőrség újabb hullára bukkan, aki a lány volt szeretője, és akit ugyancsak csúnyán agyonvertek, amivel persze leginkább a lányt lehet gyanúsítani.
Az eszes néző itt persze már simán megoldaná az ügyet, cserélje ki lány a bort, és csak tettesse, hogy elkábul, vagy egyáltalán ne igyon többet - ez mindenkinek jót tenne. A film annyira klisészerű, hogy kollégánk, Lido két mondattal megoldotta a filmet, anélkül hogy látta volna. Nem akarunk poént lelőni, azért a két mondatból csak az egyiket közöljük, azt mondta, "az ilyen rendőr-lány filmekben mindig van egy apja helyett apja karakter". És akkor még nem említettük, hogy technikailag összesen 3 szereplőnk van. Ez a film tényleg olyan, hogy az Utolsó Akcióhős kissrácának hangját folyamatosan a fejünkben halljuk, aki persze minden fordulatot élből kitalálna. Tudjuk, mikor mire mit mondana, mikor mondaná, hogy "ne már", és tegyük hozzá, ezt eléggé gyakran mondaná.
Ismét egy film, amit a drogokra utaló magyar címmel igyekeznek eladni, az eredeti címe, Twisted, még csak nyomokban sem tartalmaz drogokra utaló jelet, azt jelenti, perverz, illetve csavaros.
Mire a film végére érünk, teljesen eltűnik a kezdeti lelkesedésünk, és már csak úgy sem vagyunk képesek felfogni a helyzetet, mintha valami okés filmet láttunk volna, ami legalább szódával elmegy.