2007-08-22
Törés
Tökéletes gyilkosság-film
A filmek és forgatókönyvek világában leggyakrabban van egy jó ötlet, amit sietve összedobnak, lehetõleg úgy, hogy a lehetõ legszélesebb közönséghez szóljon, vagyis a lehetõ legfelületesebben, aztán jöhet a forgatás és az értékesítés. A filmek 90%-ának ez a hibája, hogy többet ígér, mint amit végül ad, értsd: az ötlet kitûnõ, a megvalósítás azonban közepes. A Törés hálistennek szembe megy az általános gyakorlattal, és tökéletes végterméket kapunk.
Már a film bevezetõ képsorain látszik, hogy a szokásosnál jóval kidolgozottabb filmrõl van szó, és ezt a benyomásunkat
többé semmi sem rontja le.
Anthony Hopkins egy specialista, aki repülõgép balestek okait tárja fel, már gyermekkorában nagy tehetsége volt ahhoz, hogy a legapróbb töréseket, repedéseket is felfedezze. Ezt a képességét manapság arra is fordítja, hogy kieszeli a tökéletes gyilkosságot, amivel feleségén és annak szeretõjén bosszút állhat - anélkül, hogy a tervén a legapróbb hajszálrepedés is megjelenjen. Anélkül, hogy anyomnozók, a bíróság fogást találhatna rajta. Tökéletesset alkot, ami számunkra a film közben ugyanolyan meglepõ módon derül ki, mint a fiatal, szórakozott ügyész számára, aki csak félvállról veszi ezt az ügyet. Legalább is kezdetben.
A Hannibal-hangulatot árasztó Hopkins ellenfelét, az ügyészt Ryan Gosling alakítja, és ez casting-telitalálat, lévén, hogy Gosling szerepelt a 2002-es Kísérleti Gyilkosságban, amelyben a kriminológiai tudományt felhasználva akartak társával tökéletes gyilkosságokat elkövetni.
A film jobbnál jobb fordulatokkal rukkol elõ, és tényleg végig, a legelsõ perctõl a legutolsóig tökéletes vonalvezetésû történettel szolgál. Nemcsak meglehetõsen izgalmas film, de kápráztató a mûgond, amivel elkészítették. Minden részlete a helyén van, amit el is várunk egy olyan filmtõl, amely egy zseni által kitervelt gyilkosságot visz a vászonra.

Anthony Hopkins egy specialista, aki repülõgép balestek okait tárja fel, már gyermekkorában nagy tehetsége volt ahhoz, hogy a legapróbb töréseket, repedéseket is felfedezze. Ezt a képességét manapság arra is fordítja, hogy kieszeli a tökéletes gyilkosságot, amivel feleségén és annak szeretõjén bosszút állhat - anélkül, hogy a tervén a legapróbb hajszálrepedés is megjelenjen. Anélkül, hogy anyomnozók, a bíróság fogást találhatna rajta. Tökéletesset alkot, ami számunkra a film közben ugyanolyan meglepõ módon derül ki, mint a fiatal, szórakozott ügyész számára, aki csak félvállról veszi ezt az ügyet. Legalább is kezdetben.
A Hannibal-hangulatot árasztó Hopkins ellenfelét, az ügyészt Ryan Gosling alakítja, és ez casting-telitalálat, lévén, hogy Gosling szerepelt a 2002-es Kísérleti Gyilkosságban, amelyben a kriminológiai tudományt felhasználva akartak társával tökéletes gyilkosságokat elkövetni.
A film jobbnál jobb fordulatokkal rukkol elõ, és tényleg végig, a legelsõ perctõl a legutolsóig tökéletes vonalvezetésû történettel szolgál. Nemcsak meglehetõsen izgalmas film, de kápráztató a mûgond, amivel elkészítették. Minden részlete a helyén van, amit el is várunk egy olyan filmtõl, amely egy zseni által kitervelt gyilkosságot visz a vászonra.
-jepe-
2007-08-22