2008-12-18
Hazugságok Hálója
Amerika tanulófélben
Ridley Scott nagy név, nagy rendező, aki mostanában azért tett néhány rossz fát a tűzre. A Szárnyas Fejvadász és Thelma és Louise után a Bor, Mámor, Provance, vagy a Mennyei Királyság csúsztak be a képbe. A legújabb filmje szintén nem a legsikerültebb Scott-filmek közül való.
Ha tömören akarnánk belőni a filmet, akkor kb. az USA és az arab világ viszonyát említnénk, a Bush-kormányzat iraki és afganisztáni politikája utáni amerikai lelkiismeretfurdalást, illetve Ridley Scott azon igyekezetét, hogy "komoly", fajsúlyos témákat dolgozzon fel a filmjeiben, amiket végülis egy akciófilm köntösében fog eladni. Itt Irakból indul a cselekmény, DiCaprio eredeti "arab szakállal" van felruházva Látjuk őt a nagyon kemény, életveszélyes bevetéseken, de közben nem tudunk szabadulni az érzéstől, hogy ez egy Hollywood-i fejekben kiötlött akciósorozat, amit melesleg a végsőkig feltupíroztak, lásd DiCaprio tökéletesen beszél arabul, ismeri a helyi szokásokat, és nem fél a lehetséges golyózáportól, a barátjával pedig minden nap azt mondogatják egymásnak bevetés előtt, hogy sebesülés esetén azonnal lője le a másik, etc. A nézőknek lövése sincs róla, mit történik napjainkban is Irakban, hogy hogy néz ki arrafelé egy amerikai bevetés, de ahogy Ridley Scott tálalja ezt az egészet, az felületesnek és ál-bennfentes stílusúnak tűnik.
Az egészet egyedül és kizárólag DiCaprio viszi el a vállán, már nem először. A történetről azt mondhatnánk, hogy "kavarások" története, egy hírhedt terrorista után való kutatás mentén. Sajnos, a film közepétől már hajlamosak vagyunk totál elveszíteni érdeklődésünket - de ezt embere válogatja.
Ridley Scott a saját maga által bejáratott terepen mozgott ezúttal is, egy nem túl érdekes, nehezen követhető történettel felszerelkezve, közben pedig csakis zseniális fiatal színészének, DiCaprio-nak a tehetségére és mindent-vivő játékára hagyatkozhatott a film eladhatósága szempontjából. Ha ő nincs, egy fokkal még kevesebben lennének kiváncsiak az iraki, jordániai és Dubai-beli terrorista-üldözésre, egy rutinos amerikai rendező szemszögéből.
Nem jó, ha egy politikai filmet akciófilm köntösben próbálnak meg eladni, némi krimi körítéssel, már ami a hazugságok-, politikai szintű becsapások elemét illeti. Kezdünk egyre kevésbé beindulni a Ridley Scott-filmekre, sajnos...
Az egészet egyedül és kizárólag DiCaprio viszi el a vállán, már nem először. A történetről azt mondhatnánk, hogy "kavarások" története, egy hírhedt terrorista után való kutatás mentén. Sajnos, a film közepétől már hajlamosak vagyunk totál elveszíteni érdeklődésünket - de ezt embere válogatja.
Ridley Scott a saját maga által bejáratott terepen mozgott ezúttal is, egy nem túl érdekes, nehezen követhető történettel felszerelkezve, közben pedig csakis zseniális fiatal színészének, DiCaprio-nak a tehetségére és mindent-vivő játékára hagyatkozhatott a film eladhatósága szempontjából. Ha ő nincs, egy fokkal még kevesebben lennének kiváncsiak az iraki, jordániai és Dubai-beli terrorista-üldözésre, egy rutinos amerikai rendező szemszögéből.
Nem jó, ha egy politikai filmet akciófilm köntösben próbálnak meg eladni, némi krimi körítéssel, már ami a hazugságok-, politikai szintű becsapások elemét illeti. Kezdünk egyre kevésbé beindulni a Ridley Scott-filmekre, sajnos...
-olasz-
2008-12-18