|
... ezek a „bénábbak" is bõven ki tudták vívni a tiszteletet, hiszen rendesen termelték a bevételt. A Jurassic Park egyáltalán nem olyan film, mint a Schindler listája, amit ugyanabban az évben készített, de a bevételként jelentkezõ pénz az ugyanúgy pénz, és a közönséghez való eljutás is ugyanolyan. Spielberget "csak" az érdekli, hogy eljusson, az eszköz, amit ehhez igénybe vesz csak olyan, mint egy taxi, ami épp jön. Kicsit olyan, mint Tommy Lee Jones a Szökevényben, profin végzi a munkáját, és az, hogy közben Harrison Ford ártatlan vagy gyilkos, nem sok vizet zavar, azt mondja: „I don’t care". Azért közben nagyon jó fej, és a végére megváltozik, csak nem vallja be! Ha megnézed a saving privat ryan-t, okkal gondolhatod, hogy Spielberg megváltozott, mert ebben a filmben nincs egyetlen gramm mûanyag. Schindler a Schlindler listájában is fokozatosan érez rá, hogy milyen jó jó Schindlernek lenni. Lehetne az, hogy Spielberget is fokozatosan kapta el a gépszíj. De akkor hogyan lehet, hogy már a Sugarland-i hajtóvadászat (a legelsõ mozi-film) is tök komoly volt? |
És a Cápában is volt valami, mert nem ijesztgetett minket, mint egy sima horror- filmben, hanem õ is félt a cápától, vagy legalábbis nem értette, és ezért csodálattal tekintett rá. Szóval, eddig úgy tûnt, hogy Spielberg bármit meg tud csinálni, most pedig már az is kiderült, hogy minden filmet pont úgy csinált meg, „ahogy kellett." És ez tényleg több még annál is, hogy csodás tehetség. Mégsem bíztunk benne, hogy a saving privat ryan egyszerûen tökéletes lesz, de ez nem az õ hibája, mi voltunk butábbak a kelletténél. A szemtõl szemben utcai lövöl- .. (folyt.) |