információ:
vissza a rövid leíráshoz
bővebb info
Dominic Toretto (Vin Diesel) napközben elképesztõ teljesítményû versenykocsikat rak össze. A márka kevésbé számít, mint az a kompjúter-vezérelt üzemanyag-befecskendezés, amitõl ezek a gépek repülnek. Éjszaka Dom saját földi rakétáját vezeti, és 10 ezer dollárt kaszál, ha valaki ki meri õt hívni egy versenyre.
Egy ilyen éji verseny egyszerre utcabál, törzsi összejövetel és csatatér, csupa adrenalin, szexuális feszültség és nyers, fékezhetetlen sebesség. Tömeg lepi el az egyébként néptelen utcákat, hogy ünnepeljenek, õrjöngjenek és együtt legyenek.
Dominic úgy feszít ebben a magas oktánszámú, törvényen kívüli közegben, mint egy rocksztár, õ a mohón felbõgõ, erejüket újra meg újra próbára tévõ motorok ura.
Briant (Paul Walker) elvarázsolja ez az élet - õ is próbára akarja tenni az erejét. Büszke a dörzsöltségére, de ebben a közegben õ csak zöldfülû. Egy merész kihívás, egy rendõrségi razzia és a Johnny Tran bandájával való összetûzés után Briannek sikerül elnyernie Dominic bizalmát és barátságát. Dominic húga, Mia is felfigyel a srácra, és a vonzalom kölcsönös. A bökkenõ csupán annyi, hogy új barátai nem sejtik: Brian zsaru.
Egy mindenre elszánt banda ugyanis hajmeresztõ és életveszélyes országúti mutatványokkal, agresszív és vakmerõ stílusban rabol ki értékes szállítmánnyal megrakott kamionokat. A bûnözõk elképesztõ ügyessége láttán a hatóságok gyanúja az éjszakai versenyzõkre terelõdik, a nyomozást végzõ beépített emberük pedig nem más, mint Brian.
Dominic és Tran csapatai között a rivalizálás egyre veszélyesebb méreteket ölt, miközben Brian is egyre nehezebb helyzetbe kerül: Dominichoz egyre mélyebb barátság fûzi, és Miához való vonzalmát sem tudja kihagyni a számításból, ám felettesei eredményeket követelnek. Döntenie kell, kihez marad hû, és hol húzza meg a határvonalat...
A FILM KÉSZÍTÉSÉRÕL
Rob Cohen rendezõ számára az import autók utcai versenye olyan témát jelentett, amelynek nem tudott ellenállni. "Ennek a világnak megvannak a maga rítusai, nyelve, hõsei és konfliktusai - mondja Cohen, aki maga is szemtanúja volt nem egy éjszakai versenynek Los Angeles ipari negyedeiben. - Ez olyan hobbi, ami életformát is jelent, ami Los Angelesbõl kiindulva már az egész világon szerzett követõket magának magazinokon, honlapokon, a szlengen és azon alapvetõ emberi vágyon keresztül, hogy képességeink határait keressük."
"Sokat beszéltek már arról, hogy hol az autó helye az amerikai kultúra fejlõdésében - véli Cohen. - Az autó a szabadság és a mozgás szimbóluma. Életünk korai szakaszában mozgásunkban teljesen a szüleinkre vagyunk utalva. 16 évesen aztán a jogosítvánnyal végre miénk a szabadság. És azt soha nem felejtjük el, hogy a szabadságot az autónak köszönhetjük."
"A Halálos iramban-ban nem teszünk mást, mint a western mûfaját emeljük át mai városi környezetbe - folytatja Cohen. - Filmünk a klasszikus western témáiról, a hûségrõl, az árulásról, a szabadságról szól. Csak a lovak helyett most lóerõ van alattunk."
A Halálos iramban elkészítésében Cohen Neal H. Moritz producerben találta meg segítõtársát, aki a Kegyetlen játékokkal és a Tudom, mit tettél tavaly nyáronnal már bizonyította, hogy tudja, mire bukik a fiatal közönség. Moritz egy apró szerepben fel is tûnik a vásznon, õ a Ferrari pénzes, de kevésbé tehetséges sofõrje.