információ:
vissza a rövid leíráshoz
bővebb info
Egy nõ minden szerda délután meglátogat egy férfit. Mindketten csupán szexre vágynak, s míg ölelkeznek, a nõ taxija a ház elõtt várakozik. A pár némán élvezi a szerelem örömeit, majd az asszony a következõ héten ismét megjelenik, és mindketten azonnal megszabadulnak a ruháiktól. A férfi ezúttal a pincében van, az üres helyiségben nincsenek bútorok, csak néhány párna és takaró hever a földön. Itt láthatólag minden elõfordulhat, kivéve a tisztaságot. A férfirõl tehát már kiderült valami, de vajon õ mit tud a nõrõl?
Claire és Andy házassága romokban hever, Jay pedig már elvált a feleségétõl, aki csak ritkán áll vele szóba. Claire-rõl kiderül, hogy egy underground színtársulatban játszik. Egy alkalommal a férfi követi õt, de nyomát veszti. Aztán az asszony ered Jay nyomába...
A PRODUKCIÓRÓL
Patrice Chéreau rendezõ szerint csak azért, mert a filmben 35 percig egy ruhátlan férfi és egy nõ hempereg a padlón, nem kell azt állítani, hogy a film csak a szexrõl szól. A rendezõ úgy véli, filmje a szerelemre, az érzelmekre összpontosul, s a szex csupán a kezdeti kommunikáció eszköze. Ami azt illeti, Chéreau interpretálásában olyan grafikus ábrázolások is feltûnnek a moziban, amelyek eddig csak szexfilmekben szerepeltek. A filmen látható a férfi fõszereplõ erektált és nyugalmi állapotban lévõ, kondommal borított nemi szerve, s ennek orális dédelgetése is elõfordul. De nem ez a lényeg, hanem a szereplõk egymás közötti kapcsolata, az, hogy ez miként hat rájuk és környezetükre.
A film Hanif Kureishi írásai nyomán készült az õ nevéhez fûzõdik a Szép kis mosodám is , a rendezõ pedig a francia Patrice Chéreau. Õ úgy vélekedik, hogy az angolok szörnyen franciának fogják tartani az Intimacyt, míg a franciák tipikusan angolnak látják majd. Ideális esetben persze mindkettõ lehet, mivel olyan határon mozog, amely összehozza a két országot.
Az angol játék- és tévéfilmekben van valami különös vitalitás állítja a rendezõ. Feltûnõen odafigyelnek a társadalmi valóságra, a mindennapok brutalitására és némelykor teljesen hiányzik belõlük mindaz, amit az emberek jó ízlésnek nevezhetnek. El akarom orozni az angol mozikból ezeket a titkokat, hogy ötvözhessem a francia stílusú kifejezési formákkal. Az Intimacyt Londonban forgattuk folytatja a rendezõ , s igyekeztünk hûek maradni Hanif Kureshi írásának szelleméhez. Ugyanazokat a helyszíneket választottuk, amik az õ mûvét inspirálták, s egyre inkább megerõsödött bennem az az érzés, hogy szükség van az igazi európai filmre. Tanulni egy másik kultúrától és belemerülni abba, új színészeket megismerni ez mindig azt jelenti számomra, hogy tanulhatok valami újat. Ezt mindig is szívesen tettem, 1970-ben Milánóban, aztán 1980-ig Bejrútban, ez a két tapasztalat folyamatosan kitölti az életemet, s ehhez hozzáadódik az, amit Londonban éltem át a forgatás során.
Az Intimacy Chéreau elsõ angol filmje, amely nagydíjat nyert a berlini filmfesztiválon, a nõi fõszereplõ, Kerry Fox pedig megkapta a legjobb nõi alakításért járó díjat.