információ:
vissza a rövid leíráshoz
bővebb info
Egy nõ minden szerda délután meglátogat egy férfit. Mindketten csupán szexre vágynak, s míg ölelkeznek, a nõ taxija a ház elõtt várakozik. A pár némán élvezi a szerelem örömeit, majd az asszony a következõ héten ismét megjelenik, és mindketten azonnal megszabadulnak a ruháiktól. A férfi ezúttal a pincében van, az üres helyiségben nincsenek bútorok, csak néhány párna és takaró hever a földön. Itt láthatólag minden elõfordulhat, kivéve a tisztaságot. A férfirõl tehát már kiderült valami, de vajon õ mit tud a nõrõl?
Claire és Andy házassága romokban hever, Jay pedig már elvált a feleségétõl, aki csak ritkán áll vele szóba. Claire-rõl kiderül, hogy egy underground színtársulatban játszik. Egy alkalommal a férfi követi õt, de nyomát veszti. Aztán az asszony ered Jay nyomába...
A PRODUKCIÓRÓL
Patrice Chéreau rendezõ szerint csak azért, mert a filmben 35 percig egy ruhátlan férfi és egy nõ hempereg a padlón, nem kell azt állítani, hogy a film csak a szexrõl szól. A rendezõ úgy véli, filmje a szerelemre, az érzelmekre összpontosul, s a szex csupán a kezdeti kommunikáció eszköze. Ami azt illeti, Chéreau interpretálásában olyan grafikus ábrázolások is feltûnnek a moziban, amelyek eddig csak szexfilmekben szerepeltek. A filmen látható a férfi fõszereplõ erektált és nyugalmi állapotban lévõ, kondommal borított nemi szerve, s ennek orális dédelgetése is elõfordul. De nem ez a lényeg, hanem a szereplõk egymás közötti kapcsolata, az, hogy ez miként hat rájuk és környezetükre.
A film Hanif Kureishi írásai nyomán készült – az õ nevéhez fûzõdik a Szép kis mosodám is –, a rendezõ pedig a francia Patrice Chéreau. Õ úgy vélekedik, hogy az angolok szörnyen franciának fogják tartani az Intimacyt, míg a franciák tipikusan angolnak látják majd. Ideális esetben persze mindkettõ lehet, mivel olyan határon mozog, amely összehozza a két országot.
Az angol játék- és tévéfilmekben van valami különös vitalitás – állítja a rendezõ. – Feltûnõen odafigyelnek a társadalmi valóságra, a mindennapok brutalitására és némelykor teljesen hiányzik belõlük mindaz, amit az emberek jó ízlésnek nevezhetnek. El akarom orozni az angol mozikból ezeket a titkokat, hogy ötvözhessem a francia stílusú kifejezési formákkal. Az Intimacyt Londonban forgattuk – folytatja a rendezõ –, s igyekeztünk hûek maradni Hanif Kureshi írásának szelleméhez. Ugyanazokat a helyszíneket választottuk, amik az õ mûvét inspirálták, s egyre inkább megerõsödött bennem az az érzés, hogy szükség van az igazi európai filmre. Tanulni egy másik kultúrától és belemerülni abba, új színészeket megismerni – ez mindig azt jelenti számomra, hogy tanulhatok valami újat. Ezt mindig is szívesen tettem, 1970-ben Milánóban, aztán 1980-ig Bejrútban, ez a két tapasztalat folyamatosan kitölti az életemet, s ehhez hozzáadódik az, amit Londonban éltem át a forgatás során.
Az Intimacy Chéreau elsõ angol filmje, amely nagydíjat nyert a berlini filmfesztiválon, a nõi fõszereplõ, Kerry Fox pedig megkapta a legjobb nõi alakításért járó díjat.