microcspv    "time is not money"
logo Marilyn


keresés:
search
Novo (2002)
Novo
Novo

. . . . . . . . . . 7.95
(a cspv olvasók szavazata)  itt szavazz !

. . . . . . . . . . 7.1
(a cspv szerk-ek szavazata)

hossza: 98 perc
nemzetiség:  francia
műfaj:  normál-film, thriller
eredeti nyelv: francia
formátum: feliratos

c tr tr


információ:

vissza a rövid leíráshoz

bővebb info
AZ ALKOTÓK ÉLETRAJZA


Rendezõ - JEAN-PIERRE LIMOSIN

Az Essonne megyei Yerres mûvelõdési házában találkozik a hetvenes évek végén Jean-Pierre Limosin a Cahiers du cinéma akkori kritikusával, Alain Bergalával. Közösen egy fotó- és videómûhelyt alapítanak. 1983-ban együtt rendezik Faux Fuyants (Hamis menekülõk) c. filmjüket, annak a férfinak a történetét feldolgozva, aki egy srác elgázolása után annak családi életébe keveredik. Ugyan abban az évben a Kritikusok Hetének vetítésén Cannes-ban bemutatják a filmet. A ’80-as évek végéig még két munkát forgat, Gardien de la nuit (Éjjeliõr, 1986) és L' Autre nuit (A másik éjszaka, 1988) címmel.
A kilencvenes évek elején Jean-Pierre Limosin egy idõre felhagy a játékfilmekkel, hogy a dokumentumfilm felé fordulhasson. 1993-ban Abbas Kiarostami, 1995-ben Alain Cavalier portréját alkotja meg a Cinéma de Notre Temps (Napjaink mozija) sorozat számára. Ezt követõen még pár jelentõs személyrõl forgat életrajzi filmet, ám rövidesen Japán kelti fel az érdeklõdését. Ott tér vissza a fikciós filmekhez, és forgatja Tokyo Eyes címmel következõ nagyjátékfilmjét, a szerep- és videojáték közt csapongó thrillert. A következõ évben dokumentumfilmet forgat Tokióról, és egy portréfilmet a Tokyo eyes-ban is feltûnõ Takeshi Kitanóról.
Kísérletképpen 2002-ben a Novo-val újból a közönségfilmek felé fordul.


EDUARDO NORIEGA (Graham)
1973. augusztus 1., Santander, Cantabria, Spanyolország.

A santanderi Drámai Iskola, majd a Madridi Királyi Színitanoda elvégzése után Eduardo Noriega néhány rövidfilmben játszik, mint az Alejandro Amenabar rendezte Luna-ban. Idõvel Amenabar Noriega fétis-rendezõjévé lesz, tõle kapja 1996-ban elsõ nagyjátékfilm-szerepét is a Thesis-ben. A snuff movies zavaros világában játszódó thriller egyik rejtélyes diákját alakítja. A film Spanyolország-szerte nagy siker, ami a fiatal színész karrierjére is pozitívan hat. A következõ évben a szintén Amenabar-jegyezte Abre los ojos (Nyisd ki a szemed) fõszerepét kapja meg. A film Spanyolország eddigi legnagyobb mozisikerei közé tartozik... A jóképûségét egy autósbalesetben örökre elveszített Don Juan alakításáért 1999-ben a Legjobb Színész kategóriában az “ibériai César"-ra, a Goya-díjra jelölik.
A filmet az Egyesült Államokban újraforgatják Vanilla Ice címmel, melyben már Tom Cruise játssza a fõszerepet.
Eduardo Noriega hazájának egyik legfelkapottabb fiatal színésze lesz, és számos - elég komor hangulatú - nagyjátékfilm "sztárszerepében" játszik. 1999-ben két filmben is szerepel, a Mateo Gil (Alejandro Amenabar forgatókönyvírója) rendezte Nadie conoce a nadie (Szerepjáték), és a Miguel Santesmases jegyezte La fuente amarilla (A sárga forrás) címûben, míg 2000-ben Marcelo Pineyro Plata Quemada-jában (Elégett életek). A 2002-es évben négy igen különbözõ filmben játszik, Guillermo Del Toro tudományos-fantasztikus El espinazo del diablo címû munkájában, a spanyol katonák koszovói bevetéseit feldolgozó Guerreros-ban (Harcosok), a Visionnaires-ban (Látnokok), ami Szûz Mária ’30-as évekbeli spanyolországi misztikus megjelenéseinek témájával foglalkozik, és az emlékezetkiesést humoros formába öntõ, Jean-Pierre Limosin-féle Novo-ban.
NOVO


ANNA MOUGLALIS (Iréne)
1978., Nantes, Franciaország

Anna Mouglalis 1994-ben érkezett Párizsba, ahol a Színmûvészeti Fõiskolára iratkozik. Néhány színházi fellépést követöen 1997-ben játszik elõször filmben, a Francis Girod rendezte Terminale-ban (Végállomás). A nagyközönség számára a barna szemû, lágy hangú színésznõt azonban csak a Claude Chabrol rendezte Köszi a csokit (Merci pour le chocolat) egyik címszerepe teszi ismertté, melyben Jacques Dutronc, a zongorista, oldalán alakítja a diákot, ki mesterét azzal gyanúsítja, hogy egyben apja is. Manöken-karrierje mellett a 2002-es év három nagyjátékfilm-szereppel is várta; Philippe Gandrieux drámája, a La Vie nouvelle (Az új élet), melyben egy ukrán örömlányt alakít, Hugo Santiago Le Loup de la côte ouest (A nyugati part farkasa), és Jean-Pierre Limosin Novo-ja. Az utóbbi két filmben partnere James Faulkner és Eduardo Noriega.




szereplők:
Eduardo Noriega ... Graham
Anna Mouglalis ... Iréne
Nathalie Richard ... Sabine
Eric Caravaca ... Fred
Paz Vega ... Isabelle
Lény Bueno ... Antoine
Julie Gayet ... Julie
Agathe Dronne ... Céline
Bernard Bloch ... Sagem doktor
Vincent Dissez ... Simon
Catherine Bidaut ... Nadine
Pascal Tokatlian ... Gérard
Dominic Gould ... Gilles
Stéphanie Picard ... La serveuse
André S. Labarthe ... L'homme au musée
(more)


fényképezte:
Julien Hirsch

vágó:
Cristina Otero

látvány:
Jimmy Vansteenkiste

jelmez:
Maripol

zene:
Zend Avesta

zene:
Loïc Dury

zene:
Mathieu Dury

producer:
Enrique González Macho

producer:
Hengameh Panahi

producer:
Tiziana Soudani