microcspv    "time is not money"
logo Marilyn


keresés:
search
Bölcsőd Lesz A Koporsód (2003)
Cradle 2 the Grave

. . . . . . . . . . 7.45
(a cspv olvasók szavazata)  itt szavazz !

. . . . . . . . . . 4.3
(a cspv szerk-ek szavazata)

hossza: 101 perc
nemzetiség:  amerikai
műfaj:  akció, krimi
eredeti nyelv: angol
formátum: feliratos
korhatár 14+
c tr tr


információ:

vissza a rövid leíráshoz

bővebb info
Tony Fait (DMX) karizmatikus, az utcát jól ismerõ és a harcmûvészetben is jártas "üzletember", aki szenvedélyes pontossággal szervezi ügyleteit és irányítja profikból álló elkötelezett csapatát. Mindennél egyedül csak Vanessa nevû kislánya iránt érzett érzelmei fontosabbak a számára.
Mivel egy sikeresen kivitelezett rablás során a birtokába kerül egy nagyon értékes fekete gyémántokból álló készlet, Fait egyszerre két jelentõs ellenféllel találja szembe magát. Egyikük a tajvani kormány rejtélyes ügynöke, Su (JET LI), aki már a fél világon keresztül üldözte a különleges kincset. A másik a kegyetlen Ling (MARK DACASCOS), aki elrabolja Fait kislányát, hogy váltságdíjul az ellopott köveket követelje. Csakhogy Su nem csak a gyémántokat üldözi, hanem Linget is, aki egykor a partnere volt. Fait hiába helyezi biztonságba a zsákmányt, a gyémántok végül egynagy hatalmú gengszter kezébe kerülnek. Fait ekkor ráállítja az ügyre csapatát, ideiglenesen még a fegyverhasználatot tiltó szigorú nézeteitõl is eltemeti, és minden rendelkezésére álló erõvel lánya megmentésére indul. De egyedül Su ismeri annyira Linget, hogy követni tudja minden lépését, ezért Fait hamarosan ráébred, hogy ez a titokzatos fickó az egyetlen ember, aki segíthet visszaszerezni a lányát.
Egyszerre ellenfelek és szövetségesek: a mestertolvaj és a keleti ügynök egyesítik erõiket, hogy háborút indítsanak közös ellenségük ellen.

KELET ÉS NYUGAT TALÁLKOZIK: HIP-HOP KUNG-FU

Az amerikai utcák hip-hop-kultúrája keveredik a hongkongi akciófilm költõi hangvételével a Bölcsõd lesz a koporsód címû új akcióthrillerben: újra egy csapatban az akciósztár, Jet Li, a többszörös platinalemezes hip-hop sztár, DMX, Andrzej Bartkowiak rendezõ és Joel Silver sztárproducer. Korábbi munkáik hasonló felállásban az Öld meg Rómeót! és a Sebhelyek címû filmek voltak.
"Ezek a kemény nagyvárosi filmek összetartoznak, és rendhagyó esztétikájuk miatt az akciófilm új almûfaját teremtik meg - magyarázza Joel Silver, a Mátrix-trilógia, a Halálos fegyver- és a Drágán add az életed-széria producere. - Mindegyik eggyel tovább lép ezen az úton, és eddig a Bölcsõ... a legjobb." Silver a "hip-hop kung-fu" kifejezést használja a film mûfaji leírására.
"A film elég bonyolult, nem könnyû pár szóban összefoglalni a történetét. Nem a hagyományos akciófilmes klisék szerint mûködik - figyelmeztet Silver. - Fait és Su riválisok, de összeköti õket a közös ellenség, ezért szövetséget kötnek, hogy együtt találják meg a gyémántokat, és végül mindketten megkapják, amit akarnak."
Fait számára a legfontosabb, hogy visszakapja a kislányát. "Nagyon is bele tudtam képzelni magam Fait helyzetébe, abba, hogy mit érez egy szülõ, ha valami bántódása esik a gyerekének" - mondja DMX, hiszen három fiú büszke apukája.
Fait megformálásával DMX lehetõséget kapott arra, hogy sikeres zenész létére ismét színészi kvalitásait kamatoztassa a mozivásznon, a benne maximálisan bízó munkatársak, Joel Silver és Andrzej Bartkowiak segítségével. "Imádok velük dolgozni - vallja be X, ahogy a kollegák és a stáb nevezi. - Mindig arra bátorítanak, hogy önmagam legyek."
"X természetesen mozog a kamerák elõtt, emellett hihetetlen kisugárzása van. Nagyszerû volt a Sebhelyekben is. Kiváló színész lett belõle" - jegyzi meg róla Silver.
Faithez képest Su sokkal lefojtottabb, de sugárzik belõle az erõ és az eltökéltség. "Su csak a munkájára összpontosít - magyarázza Li. - Kizárólag az foglalkoztatja, hogy elvégezze a munkáját, és megállítsa a rosszfiúkat. Ebben az esetben ez a rosszfiú Ling, aki elárulta és megpróbálta megölni."
"Jet fantasztikus a filmben - jelenti ki Silver. - Egyszerre sugárzik belõle nyugalom és félelmetes energia, õ és X nagyon izgalmasak együtt a vásznon. Egyformán erõteljesek, de az erejük nagyon is különbözõ területeken mutatkozik meg, és amikor szembekerülnek egymással, nem lehet tudni, hogy mi fog történni."
A kickbox bajnok és harcmûvész Mark Dacascos, aki Su elenfellét, a szadista Linget alakítja, Jet Lin "közvetítésével" került be a képbe. "Ez egy nagyon érdekes kísérlet volt - meséli Li. - Feltettünk a honlapomon egy kérdést a rajongóknak, hogy kit szeretnének ellenfelemül látni a vásznon, és elsöprõ többségük Markot nevezte meg."
"Nagy Jet Li-rajongó vagyok több mint tizenhét éve - vallja be lelkesen Dacascos, aki négyéves kora óta tanul harcmûvészetet. - Elõször a Shaolin templomban láttam, imádtam ezt a filmet, azóta õ az egyik nagy hõsöm. Képzelhetik, mekkora megtiszteltetés számomra, hogy együtt játszhatok vele."
"Egy francia filmben láttam Markot, a Farkasok szövetségében, és nagyon jó volt benne - emlékszik vissza Silver. - Nem csak tehetséges színész, de megvannak az adottságai és a tudása ahhoz, hogy Jettel hiteles, kõkemény küzdelmet vívjon. A rajongók el fognak ájulni a gyönyörtõl."
Dacascos nagyon alaposan felkészült erre a fizikailag igen megerõltetõ szerepre. "Megpróbáltam elõre elképzelni, hogyan fog Jet támadni, de rájöttem, hogy hiába próbálkozom ezzel, mert õ olyan elképesztõen gyors, hogy úgysem fogom látni a mozdulatot - viccelõdik. - Mindenesetre olyan keményen edzettem, mint még soha."
A feketeöves Sonát, Ling partnerét A Skorpiókirály címû filmbõl ismert KELLY HU alakítja, aki szépsége mellett a harcmûvészetekben való jártassággal is büszkélkedhet. "Isteni volt Markkal dolgozni - vallja be Hu. - Folyamatosan lenyûgözött a tehetsége. Ismerem a küzdõsportokat, de ilyen mozdulatokat még soha senkitõl sem láttam. Õ valódi harcmûvész és úriember."
A feljövõben levõ csillag, GABRIELLE UNION játssza Dariát, az egyetlen nõt Tony Fait csapatában. "Erõs, kitartó és igazi csapatjátékos" - mondja a szerepérõl Union, aki a filmben megállja a helyét az utcai harcokban is, de ha kell, csábító hastánccal vezeti félre ellenfeleit.
"Nagy rajongója voltam X zenéjének, és alig vártam a vele való találkozást. Valami keményfiúra számítottam, de X olyan, mint egy kiscica - vallja be nevetve Union. - Olyan édes, amikor mosolyog, kis babaarcúnak szoktam hívni. Persze õ ki van borulva ettõl."
"Ez a harmadik közös filmem X-szel és a második Gabrielle-lel - mondja ANTHONY ANDERSON, aki Union oldalán játszott a 2001-es romantikus komédiában, a Szabad fogásban. - Ha velük dolgozom, az olyan, mintha valami családi pikniken lennék."
Tommy a csapat egyik sokoldalú tagja. "Tankot vezetek, falakon török át, lövöldözöm - foglalja össze Anderson. - A filmekben általában én szoktam a céltábla lenni. De ez alkalommal én nézem karba tett kézzel, ahogy másoknak elkapját a grabancát. Jejeje!"
"Anthony fantasztikus pali, igazi mókamester. Mindig többet csinál, mint ami le van írva a szövegkönyvben, és ez sokszor jót tesz a jelenetnek" - mondja Silver.
Fait csapatát kiegészíti még a technikai szakértõ, Miles, akit a Sebhelyekbõl ismert DRAG-ON, DMX közeli barátja alakít, valamint Archie, akit TOM ARNOLD játszik. "Archie mindenhez ért, a fegyverektõl kezdve a tévén át a hûtõszekrényig" - mondja Arnold. Neki még Jet Li sem volt méltó ellenfél. "Én gyors vagyok a harcban, de Tom még annál is gyorsabban tud beszélni" - vallja be mosolyogva Li.
Ezt a figyelemre méltó csapatot a rendezõ, ANDRZEJ BARTKOWIAK kalauzolta végig a film mûfaji határokat feszegetõ jelenetein. Bartkowiak korábban operatõrként dolgozott olyan nagy sikerû filmekben, mint a Halálos fegyver 4., a Féktelenül és a Becézõ szavak.
A Bölcsõd lesz a koporsód már a negyedik közös munkája Joel Silverrel, szakmai kapcsolatuk a Halálos fegyver 4.-gyel kezdõdött. "Már akkor világos volt számomra, hogy Andrzej nagyon tehetséges fickó - emlékszik vissza Silver. - De tulajdonképpen Keanu Reeves hívta fel a figyelmemet arra, hogy Andrzejnek rendeznie kéne. Keanu akkoriban dolgozott vele Az ördög ügyvédjében, és azt mondta, hogy szívesen dolgozna vele rendezõként. Keanu kivételesen precíz és óvatos ember, ezért tudtam, hogy nem tenne ilyen kijelentést, ha nem volna megalapozott a véleménye. Ezután jött az Öld meg Rómeót!, amiben Andrzej valóban bebizonyította kivételes rendezõi adottságait."
Bartkowiak köztudottan fáradhatatlan, ha munkáról van szó. Szeret sok kamerával felvenni egy-egy jelenetet: akár kilenc kamerát is munkába állít, ezzel nagy kihívás elé állítja a stábot. Egy többkamerás felvétel megköveteli, hogy a helyszín kevésbé fontos részei is be legyenek világítva, sõt a jelenet egész hangulatát és látványvilágát nagyon körültekintõen kell megtervezni - jóval körültekintõbben, mint az egykamerás felvételeknél.
"Bár bonyolult többkamerás felvételeket készíteni, de sok elõnye is van, hiszen szabadabban lehet kezelni az anyagot. A stáb így sokkal összeszedettebben dolgozik, a színészeknek pedig nagyobb teret hagy az improvizációra, ha a jelentük le van fedve több kameraállásból - magyarázza Silver. - Mivel Andrzej operatõrként dolgozott korábban, pontosan tudja, hogyan kell több kamerára világítani, és melyik kameraállásból fogja kapni a leghatásosabb felvételeket."

A TÛZKÖR

A film a keleti harcmûvészet erejét és szépségét kombinálja a nyugati utcai harc érdességével: e kettõ összevegyítésébõl a valaha is filmre vett leglátványosabb és legfurcsább akciójelenetek születtek meg. "Ebben a filmben a harci jelenetek frissek és különlegesek" - ígéri Silver.
"Az egyik legizgalmasabb dolog a Jettel való munkában, hogy õ maga csinálja végig az összes verekedést, ami maximálisan hitelessé teszi a jeleneteket, mert a közönség tudja ezt. DMX pedig ugyanazt az erõt és hitelességet hozza a vásznon, amit a zenéjével képvisel. Elnézve, hogy hogyan verekszik a filmben, teljesen hihetõ, hogy utcai harcos" - jegyzi meg a rendezõ.
A film dinamikus akciójeleneteinek másik kulcsfontosságú figurája a legendás akció-koreográfus, COREY YUEN. "Corey õstehetség, és Jettel igyekeztek mindig valami újat létrehozni, hogy a harcok eredetiek és minél izgalmasabbak legyenek" - meséli Silver.
"A harcokat nem stilizáltnak, hanem brutálisnak és valóságosnak akartuk megcsinálni - folytatja Silver. - A koreográfiák ezért elsõsorban nem nyakatekertek, hanem valóságos fizikai küzdelmet imitálnak."
Li és Yuen már jó pár héttel a forgatás elõtt megtervezték az akciójeleneteket. "Corey és én ugyanúgy gondolkodunk az akciófilmrõl - mondja Li, aki már többször dolgozott Yuennel Hongkongban és az Egyesült Államokban. - A figura és a történet sokkal fontosabb, mint a bunyó."
Li és Yuen úgy állították össze a film brutális akcióinak koreográfiáját, hogy azok szervesen illeszkedjenek a karakterek személyiségéhez, szem elõtt tartva a színészek különbözõ harcmodorát. "Kigyakoroltuk minden egyes karaktert és a különbözõ szituációkat, és csak ezután dolgoztunk ki a különbözõ mozdulatokat és stílusokat: az volt a cél, hogy maximálisan passzoljanak az adott szereplõhöz - magyarázza Yuen. - A figuráknak nem csak egyéni harcmodoruk van, hanem speciális helyzetekben speciális mozdulataik is. Más, amikor védekezni akarnak, más, amikor támadni, és más, amikor ölni."
A produkció kezdetén Yuen és Li kidolgoztak egy sajátos harcmodort Su figurájának. "Az elsõ küzdelem, amit leforgattunk, amikor Drag-Onnal verekszem a metróban - meséli Li. - Corey összeállított nekem egy gyors mozdulatsort, de a bal karomnak nem volt semmi dolga, ezért zsebre dugtam a kezem, és csak a jobb karomat használtam. Andrzejnek megtetszett a dolog, ezért úgy döntöttünk, hogy ez Su stílusának egyik jellegzetessége lesz. Csak az egyik karjával harcol, kivéve a film legvégén, amikor ölni akar, amikor Linggel verekszik a tûzkörben."
A forgatást megelõzõen Yuen mindig betanította a koreográfiát kaszkadõröknek, videóra vette a jelenetet, aztán megmutatta a színészeknek, hogy lássák, mit kell gyakorolniuk. A kaszkadõrszakértõ és 2nd unit rendezõ, DAN BRADLEY szorosan együttmûködött Yuennel a munkában. "Nem akartuk megváltoztatni DMX vagy Drag-On stílusát - mondja Bradley. - Megpróbáltuk azt felhasználni, ahogy õk viselkednének egy valódi helyzetben, hogy a harcok életszerûek legyenek."
"Corey és csapata olyan koreográfiát dolgozott ki, amiben a harc stílusának az én saját stílusom az alapja, ezért nagyon könnyû volt megtanulni" - teszi hozzá DMX.
Gabrielle Union nagyon intenzíven készült a sokoldalú Daria szerepének megformálására, ami egyben akciófilmes debütálását is jelentette. "Nagyon élveztem a mûsort, különösen, amikor Kelly Hut kellett egy kicsit eltángálnom" - meséli Union kuncogva. Daria a film egy kritikus pontján csábító hastáncot ad elõ, ennek kidolgozásán Union FATIMÁ-val dolgozott együtt, aki az Öld meg Rómeót! filmzenéjéhez készült díjnyertes "Try Again" címû Aaliyah-videoklip koreográfusa volt.
Kelly Hu nem csak a filmben játszik feketeöves karatést. "Úgy érzem, hogy a harcmûvész hátterem sokat segített, mert nagyon könnyen megtanulom a koreográfiákat" - mondja Hu elégedetten.
"Azt tudtam, hogy Kelly szépségversenyeket nyert, de arról fogalmam sem volt, hogy feketeöves!" - vallja be Union.
Az egyik legbonyolultabb mozdulat végrehajtása DMX-re várt, aki kénytelen volt szintén belekóstolni a légi mutatványokba. Miközben gengszterekkel bunyózik egy sikátorban, Fait felszalad a falra, egy halálugrással leveti magát, és az aszfalton ér földet. "Most elõször csináltam életemben hátraszaltót" - mondja büszkén DMX, aki egy biztosítókötél segítségével hajtotta végre a mutatványt.
A film egyik legérdekesebb küzdelmét az Ultimate Fighting nevû különös küzdõsport inspirálta, aminek Silver és Bartkowiak nagy kedvelõi. Ennek az a lényege, hogy magasan képzett harcosok különbözõ harcmûvészetek elemeit kombinálják a küzdelem során. "Egy hagyományos kung-fu-filmben soha nem fordulhatna elõ, hogy egy keleti harcmûvész, mint Jet, nekimenjen egy csapat Ultimate Fighting-bajnok fickónak, akik mind nagyobbak, erõsebbek és látszatra szívósabbak, mint õ" - magyarázza Silver.
Tíz napig tartott felvenni azt a jelenetet, amiben Li tizenöt szabad stílusú bunyós ellen küzd egy elkerített ketrecben, a megvadult, vérszomjas tömeg közepén. "Az eredeti forgatókönyv szerint négy vagy öt fickóval kell elbánnom, de Joel emelni akarta a tétet, úgyhogy hozzácsaptunk még egy párat - emlékszik vissza Li. - Szerintem a való életben egy másodperc alatt kinyírtak volna, de a karakterem túlélt már néhány kemény helyzetet, úgyhogy meg tudja védeni magát."
"Nem volt egyszerû megtalálni azt a tizenöt embert, akik méltó ellenfelei lehetnek Jetnek - mondja a kaszkadõrszakértõ Bradley. - Végül sikerült igazi kemény fickókat kiválogatnunk, akik közül hárman valódi Ultimate Fighting-harcosok. Számukra a legnagyobb különbség a valódi és a filmes küzdelem között, hogy õk soha nem mutatják ki az érzelmeiket vagy a fájdalmukat, a kamera elõtt viszont épp erre van szükség."
"Ezek a nehézsúlyú srácok nagyon kemény harcosok és nem tudják megjátszani magukat - hangsúlyozza Silver. - Olyan keményen estek egymásnak, hogy még nézni is fájt. A forgatáson mondtuk nekik, hogy nem kell igazából verekedniük, mert sokszor fel kell vennünk egy-egy jelenetet. Erre õk mondták, hogy oké, aztán elkezdõdött a felvétel, õk meg bumm, tiszta vér volt minden."
Ennek a bonyolult jelenetnek a koreográfiáján Corey Yuen szorosan együtt dolgozott a harcosokkal. "Ezek a fickók elvárják az embertõl, hogy alaposan bemosson nekik egyet, de természetesen Jet nem akarta komolyan megütni õket. A harcmûvészet, különösen a filmen, sokkal jobban megkoreografált, mint a szabadstílusú harc. A fiúk nagyon hamar ráéreztek erre a különbségre, és remek munkát végeztek" - meséli Yuen.
Ennek a jelenetnek az intenzitását talán csak a film fináléjában sikerül meghaladni, amikor Su többméteres lángoktól körülvéve élethalálharcot vív ellensége, Ling ellen - ezúttal már mindkét karját használva.
A speciális effektekért felelõs csapat vezetõje, MIKE MEINARDUS úgy oldotta meg a tûzkört, hogy a láthatatlan kátrányburkolatba alulról csöveket épített be, amelyeken keresztül gáz áramlott: így irányítani lehetett a tûz intenzitását, illetve ki tudtak iktatni részeket a körbõl. Bartkowiak eredetileg úgy akarta leforgatni a jelenetet, hogy a színészeket teljesen körülveszik a lángok, de a teljes tûzkör olyan hõséget okozott, hogy veszélyes lett volna a színészek és a stáb számára. Így a tûzkört az utómunka során egészítették ki.
Su és Ling több éjszakán keresztül forgatott harcát nagyrészt biztosítókötél nélkül valósították meg. "Van benne néhány mozdulat, amihez köteleket kellett használnunk, de a küzdelem legnagyobb részében segédeszközök nélkül dolgoztunk. Mellesleg így nem csupán Andrzej, de én jobban szeretek forgatni" - vallja be Dacascos.

KASZKADÕRI MUNKA: UTCÁK ÉS HÁZTETÕK

A látványos harcok mellett eddig soha nem látott akciójelenetek fokozzák a film feszültségét. "X imádja a terepjárókat, én meg arra gondoltam, miért ne használnánk egy ilyet a filmben, hiszen ilyen járgánnyal még soha nem forgattak üldözéses jelenetet - mondja Silver. - Irányíthatóbbak, mint egy autó, érdekesebbek, mint egy motor, és akár még a levegõbe is tudnak emelkedni. X többnyire maga ült a volán mögött, noha elég veszélyes manõvereket kellett végrehajtani, és mi nem kértük tõle, hogy maga csinálja."
"Annyit vállaltam be, amennyit csak engedtek nekem - meséli büszkén DMX, akinek a lélegzetelállító terepjárós üldözés forgatása volt a kedvence. - Imádok 4x4-eseket vezetni. A film végére sokat javult a technikám, most már teljes repertoárom van."
Ebben a frenetikus jelenetben Fait kiszabadul a bilincseibõl, hatástalanít két rendõrt, ellop egy terepjárót és azzal száguldozik az utcákon, miközben egy motoros üldözi. Egy üvegfalon keresztül behajtanak egy épületbe, a lépcsõn felhajtva keresztülmennek egy bolton ruhafogasokat szaggatva, végül Fait kiugrat az ablakon a szomszédos háztetõre.
Dan Bradly állította össze az õrült terepjárós üldözést. "Olyan kaszkadõrjelenettel kirukkolni, amilyen eddig még nem volt, nagyon vakmerõ feladat" - vallja be Bradley, aki egy profi motocross-versenyzõt állított be DMX dublõrjeként az üldözés leghajmeresztõbb részeihez.
Fait üldözéses jelenetének méltó párja az a hajmeresztõ mutatvány, amit Su visz véghez. Hátravetve magát egy toronyház tetejérõl szabadesésben zuhan, és egy pillanatra megkapaszkodik egy erkély korlátjában, aztán elereszti magát, és szabadesésben folytatja a zuhanást korláttól korlátig, míg el nem éri a megfelelõ erkélyt.
"Amikor a film nyitójelenetén dolgoztunk, leültünk az írókkal, a mûvészeti részlegekkel és a kaszkadõrökkel, hogy kitaláljuk, mi az, amit még nem láthattunk eddig a mozivásznon - meséli Silver. - Mi az, amit még soha senki nem próbált ki?"
Kitaláltak egy különleges szerkezetet az ereszkedéshez, egy kötélrendszert, amit a kaszkadõrök használnak a forgatásokon különlegesen nagy ugrásoknál. "Ennek a szerkezetnek a segítségével annyira le lehet lassítani a kaszkadõr esését, ami a nézõk számára még észrevehetetlen, és biztonságosabb, mint egy gumiszõnyegre esni a magasból. Ráadásul létezik egy új komputerprogram, amivel pontosan lehet irányítani a zuhanást - magyarázza Silver. - Jet megérkezik ennek a háznak a tetejére, és muszáj valahogy lejutnia, ezért azt gondoltuk, milyen kemény lenne, ha odasétálna a tetõ széléhez, egyszerûen csak levetné magát, és emeletrõl emeletre zuhanna, amíg el nem ér oda, ahova mennie kell. És a jelenet végül fantasztikus lett."
"Szerintem ez a jelenet a lehetõ legjobban szemlélteti, hogy Su milyen tökéletesen képes uralni a testét még a legszélsõségesebb helyzetekben is" - mondja Li.

SZÍVBÕL JÖVÕ FILMZENE

A filmet nem csak az alkotók kreatív munkája és a stáb lelkes együttmûködése erõsítette. Az amerikai zenei színtér néhány legmenõbb tagja szövetkezett egy eredeti filmzene létrehozásában, akik közül többen DMX kiadójához, a Bloodline Recordshoz tartoznak. "Bloodline és Def Jam nagyon keményen dolgoztak velünk azon, hogy sikerüljön egy olyan albumot összeállítani, ami szervesen kapcsolódik a filmhez - mondja Silver. - Ez az album nem csak innen-onnan összeherdált számok gyûjteménye. Minden zenész elolvasta a forgatókönyvet, látott jeleneteket a már meglevõ anyagokból, és tudta, hogy mit szeretnénk létrehozni. Ezért olyan számokat írtak, amik nagyon sokat hozzátesznek a történethez."
DMX három számot írt a filmhez, ezek közül az "X Gon’ Give It To Ya" címû szerzeményt adták ki elõször és ehhez készült az elsõ videó. DMX kevesebb mint két óra alatt írta meg a chicagói stúdióban. "A producer berakott egy alapot, ami rögtön annyira megfogott, hogy ott helyben megírtam az egész számot" - meséli DMX.
"A film zenéjének összerakása nagyon izgalmas tapasztalat volt - mondja Silver. - Az album pedig ott van a topon."



szereplők:
Jet Li ... Su Duncan
DMX ... Tony Fait
Anthony Anderson ... Tommy
Kelly Hu ... Sona
Tom Arnold ... Archie
Mark Dacascos ... Ling
Gabrielle Union ... Daria
Drag-On ... Miles
Chi McBride ... Junk Chambers
Paolo Seganti ... Christophe
Paige Hurd ... Vanessa Fait
Michael Jace ... Odion
Richard Trapp ... Douglas
Ron Yuan ... Lézertechnikus


fényképezte:
Daryn Okada

vágó:
Derek Brechin

látvány:
David F. Klassen

jelmez:
Ha Nguyen

zene:
Eminem
John Frizzell
Chad Hugo

producer:
Melina Kevorkian
Susan Levin
Richard Mirisch
Joel Silver
Herb Gains