microcspv    "time is not money"
logo Marilyn
4:34
Ápr 7. hétfő


keresés:
search
Bolondos Dallamok: Újra Bevetésen (2003)
Looney Tunes: Back in Action
Bolondos Dallamok: Újra Bevetésen
rendezte:
Joe Dante

írta:
Larry Doyle

. . . . . . . . . . 6.54
(a cspv olvasók szavazata)  itt szavazz !

. . . . . . . . . .
(a cspv szerk-ek szavazata)

hossza: 90 perc
nemzetiség:  amerikai
műfaj:  animációs, fantázia, paródia
eredeti nyelv: angol
formátum: szinkronizált
korhatár 14+
tr tr


információ:

vissza a rövid leíráshoz

bővebb info
Nyúl kontra Kacsa.
Tapsi Hapsi és Dodó Kacsa, a Warner Bros. két sztárja ismét egymás ellen fenik a fogukat, illetve csõrüket. Dodó, torkig lévén már másodhegedûs státuszával Tapsi oldalán, úgy határoz, hogy örökre búcsút vesz a Stúdiótól. Elhatározásához Kate Houghton (JENNA ELFMAN), a humorszegény Komédiaügyi Alelnök is hozzájárul, amennyiben felbontja Dodó szerzõdését, és utasítja DJ Drake-et (BRENDAN FRASER), a WB biztonsági õrét és reménybeli kaszkadõrét, hogy csípje nyakon a Kacsát, és kísérje ki a stúdió területérõl. (Más szóval, Dodót páros lábbal kirúgják, ebrúd helyett ezúttal kacsarudat használva a menesztéshez.)
Ott áll hát a jó barát, a hõssegéd, mégpedig hõs nélkül. Aggodalomra azonban semmi ok: Dodó pillanatok alatt szövetségre lép DJ-vel, és fütyül arra, hogy az illetõnek ínyére van-e a dolog, vagy sem. Következésképpen Dodó "képben" van, amikor DJ rádöbben, hogy nemzetközi kémszerepei kapcsán elhíresült filmsztár papája, Damian Drake (TIMOTHY DALTON) a szürke mindennapokban is nemzetközi kém. Azonban az is kiderül, hogy a rettenetes hírû Acme Nagyvállalat vezetõje, a gyalázatos Mr. Chairman (STEVE MARTIN) éppen elrabolta a kedves papát. Úgy tûnik, Damian tud valamit a titokzatos és varázserejû Kék Maki gyémántról, és Mr. Chairman mindent megtesz majd, hogy karmai közé kapja a drágakövet.
DJ azonnal útnak indul, hogy felkutassa a gyémántot, megpróbálván megelõzni a sötét lelkû Acme-bérenceket, és ezáltal megmenteni a világot a Gonosztól. Dodó Kacsa természetesen árnyként kíséri minden lépését. A két kéminasnak fogalma sincs, hogy Kate és Tapsi is a nyomukban van. A stúdió fejesei ugyanis úgy döntöttek, a nyúlnak mégis szüksége van partnerre, és Kate állása forog kockán, ha nem tudja visszacsalogatni Dodót a platókra.
A gyémánt utáni hajsza során a négyesfogat bejárja a nagyvilágot. Persze jó néhány titkos ügynök is útjukba akad, mint például a Handabandi csillogó-villogó Las Vegas-i kaszinójában fellépõ táncosnõ, Dusty Tails (HEATHER LOCKLEAR), vagy a szigorúnak látszó, ám aranyszívû Anya (JOAN CUSACK), aki féltõ gonddal õrködik a szupertitkos 52-es Körzet különbözõ földönkívüli lakói fölött. (Megjegyzendõ, hogy az 52-es Körzet olyannyira titkos, hogy az amerikai kormány létrehozta az 51-es Körzetet, csak azért, hogy az ominózus 52-est elrejtse.) A film hõsei a ragyogó Párizst is útba ejtik, ahol megtekintik a Louvre kincseit, majd végül beveszik magukat az afrikai dzsungelbe, ahol azonban még le kell gyõzniük a minden hájjal megkent Mr. Chairmant, hogy megelõzzék a világvégét jelentõ végszót: "Ennyi volt mára!".
A Warner Bros. Pictures bemutatja a Baltimore/Spring Creek/Goldmann Pictures produkcióját: Bolondos dallamok: Újra bevetésen. Fõszereplõk: BRENDAN FRASER, JENNA ELFMAN és STEVE MARTIN. Rendezte: JOE DANTE. További szerepekben: TIMOTHY DALTON, JOAN CUSACK és HEATHER LOCKLEAR. Producer: PAULA WEINSTEIN és BERNIE GOLDMANN. A forgatókönyvet írta: LARRY DOYLE. Executive producer: CHRIS deFARIA és LARRY DOYLE. Fényképezte: DEAN CUNDEY, ASC. Látványtervezõ: BILL BRZESKI. Vágó: MARSHALL HARVEY és RICK W. FINNEY. Zenéjét szerezte: JERRY GOLDSMITH.
A Bolondos dallamok: Újra bevetésen nemzetközi forgalmazója a Warner Bros. Pictures.
Hivatalos honlap: www.looneytunesbackinaction.com / AOL Keyword: Bolondos dallamok Back In Action.

BOLONDOS (ELÕ)TÖRTÉNET

"Hálával tartozom a Bolondos dallamok címû animációs rövidfilmek megteremtõinek - magyarázza Brendan Fraser, a Bolondos dallamok: Újra bevetésen egyik sztárja. - Annak idején, talán tudtomon kívül, de bevezettek a klasszikus zene, a vígjátéki idõzítés, illetve a gegek világába - és mindez együtt volt jelen egyetlen animációs filmben. Ezek a filmek mindig ’rajta voltak’ a politikai élet és a populáris kultúra épp napirenden levõ eseményein. A gyermekek gond nélkül fogyaszthatták az animációs filmeket, ugyanakkor a gegek eléggé kifinomultak voltak ahhoz, hogy a felnõttek is élvezhessék a bennük rejlõ humort. Ezeket az animációs filmeket nézve olyan szórakozásban volt részem, amilyet az animációs filmipar azóta sem tudott nyújtani - mostanig, természetesen."
A Warner Bros. 1930-ban indította útjára az ünnepelt Bolondos dallamok animációs rövidfilmsorozatot, Leon Schlesinger képregényproducerrel közösen. És noha a korabeli hollywoodi stúdiók nagy része szintén gyártott a nagyjátékfilmek elõtt bemutatható rövid animációs filmeket, egyik sem vált oly mértékben a nézõk kedvencévé, mint a korai Warner figurák (például a hidegvérû Tapsi Hapsi, az ugyancsak forró vérû Dodó Kacsa, a habogós Cucumalac) nevével fémjelzett hatperces animációs filmekbõl álló sorozat. Az említett karakterek mellé olyan nevek kerültek az elkövetkezõ negyven év folyamán, mint Elmer Fudd, a Tasmán Ördög, Handabandi, a Kengyelfutó Gyalogkakukk, Wili, a Prérifarkas, Csõrike, Szilveszter és sokan mások.
"Ó, azok voltak az igazi szép napok - emlékszik vissza Tapsi Hapsi. - Hogy fénylett a szemem, és milyen dús volt a farkam... Tulajdonképpen, hapsikám, ezek a mostani napok is szépek. A szemem még mindig fényes, és a farkam dúsabb, mint valaha."
A Warner Bros. animátorok egész ármádiáját fogadta fel a figurák életre keltése végett, köztük olyan legendás szakembereket, mint Chuck Jones, Friz Freleng, Tex Avery, Bob Clampett és Bob McKimson; de ide igazolt Mel Blanc, a karakterhang-legenda, illetve Carl Stalling zenei igazgató is. Az említett mûvészek az animációs vígjáték mitikus hõseivé váltak, számos Oscar-díjat nyertek, és több mint hetven éven keresztül szórakoztatták a rajongók nemzedékeit világszerte.
"Igazi élményszámba ment ezekkel a legendákkal együtt dolgozni. Számukra legalábbis - emlékezik Dodó Kacsa. - Gyakran tantaluszi kínokban fetrengve keresték az ihletet, nekem pedig csak be kellett sétálnom a szobába, és máris kipattant a tollhegybõl egy zseniális ötlet."
Miután a rövidfilmeket levették a mozik mûsoráról, a Bolondos dallamok számos televíziós mûsorban és válogatásban kapott helyet, a figurák vendégszerepeltek Robert Zemeckis 1988-as úttörõ jelentõségû Roger nyúl a pácban címû filmjében, legutóbb pedig Michael Jordan kosaras legenda oldalán villogtak az 1996-os Zûr az ûrben címû játékfilmben.
A nagy múltú hagyományhoz hûen a Warner Bros. Pictures 2004-ben vadonatúj Bolondos dallamok animációs rövidfilmeket mutat majd be a stúdió által kiválasztott nagyjátékfilmek elõtt.
A Bolondos dallamok csapatának két "frontembere" Tapsi Hapsi, a sziporkázó komédiás, illetve Dodó Kacsa, az örökké féltékeny sztárpartner. Amióta Chuck Jones elsõ alkalommal társította õket a Rabbit Fire címû rövidfilmben, Tapsi és Dodó az animációs filmtörténet egyik legszórakoztatóbb és legidõállóbb rivális-párosává nõtte ki magát. Ez a lényegében Dodó által fenntartott versengés képezi a Bolondos dallamok: Újra bevetésen alapjait.

SZEREPLÕK ÉS KÉSZÍTÕK

A filmkészítõk alapvetõ célja az volt, hogy hûek maradjanak ahhoz a lázadó, ugyanakkor elmés humorhoz, amelynek köszönhetõen az animációs sorozat már debütálása idején azonnal kivált a hasonszõrû produkciók közül, ugyanakkor pedig évtizedeken keresztül népszerû tudott maradni a rajongók körében.
"Úgy gondolom, a Bolondos dallamok hosszú életének titka, hogy a figurák rendkívül humorosak, ugyanakkor politikailag rettenetesen inkorrektek - jegyzi meg Larry Doyle, a film forgatókönyvírója. - Ez a film a klasszikus Bolondos dallamok-korszak hõsei által megteremtett tiszteletlenséget, metszõ humort, árnyalt karaktereket, illetve sajátos animációs stílust követi."
Paula Weinstein producer szerint Larry Doyle-nak sikerült beleszõni forgatókönyvébe a Bolondos dallamok sajátos mágiáját. "Larry sztorijában megvan az a vitriolos humor, amit a nézõ a Bolondos dallamoktól elvár - jegyzi meg a producer. - A figurák azért olyan kedveltek, mert mindannyiunkban ott rejtõzködõ kvalitásokat személyesítenek meg: például a kapzsiságot, ambíciót, lustaságot, humorérzéket."
"A Bolondos dallamok tiszta vaudeville - teszi hozzá Bernie Goldmann producer. - Megvan benne az a bizonyos bohóc-jelleg. Olyan sok minden van ebben a mai világban, ami kifigurázható - rengeteg a célpont, és ezek valóságos csemegét jelentenek a Bolondos dallamok számára. Ezért volt jó ötlet Hollywoodba helyezni a figurákat, ahol többé-kevésbé mindenki el van telve magától." És ez valóban így van.
A Bolondos dallamok: Újra bevetésen készítése az elsõ alkalom, hogy Tapsi Hapsi, Dodó Kacsa és a teljes Bolondos dallamok-menázsi a való világban játszódó nagyjátékfilmben szerepel, és "élõ", háromdimenziós sztárpartnerekkel mûködik együtt.
"A Roger nyúl a pácban óta nem készült ennyire bonyolult élõ/animációs film - jegyzi meg Joe Dante rendezõ, akit a közönség a Warner Bros. Pictures 1984-es sikerfilmje, a Szörnyecskék rendezõjeként ismerhetett meg. - Az Újra bevetésen figuráit blue screen-technikával fényképezték, aztán beillesztették õket a filmbe. Valójában olyan az egész, mint egy akciófilm, amelyben történetesen Tapsi Hapsi és Dodó Kacsa is szerepel."
"Joe mindazon technológiákban jártas, amiket ebben a filmben alkalmaztunk - magyarázza Chris deFaria producer. - De ez mit sem jelentett volna, ha nincs meg benne az ilyen jellegû filmekhez szükséges érzékenység. Joe valójában egy nagy gyerek, aki rettenetesen élvezi a filmcsinálást."
"A Bolondos dallamok-féle humorra bizonyos morbidság jellemzõ, amihez Joe-nak jó érzéke van - teszi hozzá Bernie Goldmann producer. - Van az egészben valami szubverzív. Ha az ember megnézi Joe filmjeit, mindenütt felfedezi ezt a jelleget."
"Joe igazi animáció-rajongó - mondja Fraser -, ugyanakkor egy két lábon járó filmlexikon. Szerintem ragyogó rajzfilmfigura lenne belõle. Idõnként arra várok, hogy lehúz egy cipzárt a homlokán és egy kis animált zseni ugrik elõ."
A filmkészítõk választása azonnal Fraserre esett, amikor a mulya biztonsági õr és kaszkadõrjelölt szerepérõl volt szó. "Brendan megfelel erre a szerepre - mondja Dante. - Az élõ/animációs filmek egyik nehézsége, hogy a forgatás során a színészeknek gyakran nem létezõ figurákkal kell párbeszédet folytatniuk, ezért aztán sok mindent ki kell találniuk. Brendan úgy tudta megoldani a feladatot, hogy a figura közben nem veszített hitelességébõl."
Fraser kasszasikerek (Az õserdõ hõse és a Múmia-filmek), illetve szakmailag elismert filmek (mint a "Gods and Monsters" és A csendes amerikai) tarkította karrierje azt igazolja, hogy tehetséges és sokoldalú színész, ugyanakkor a speciális effektusok és a CG-animált karakterek sem idegenek tõle. Ennek köszönhetõ, hogy rá esett a filmkészítõk választása.
"Nem könnyû feladat, amit Brendan vállalt - mondja deFaria. - És nem csak arról van szó, hogy az esetek nagy részében a semmi volt a partnere. Legalább ilyen kemény dió Dodó Kacsával hiteles kapcsolatot kialakítani."
Amint meghallotta, hogy a produkció a klasszikus Bolondos dallamok-animációk stílusában készül, Jenna Elfman számára nem volt kérdés a filmben való szereplés. "Amit ezekben a filmecskékben szerettem, az a lázadó szellem volt - magyarázza. - Volt egy idõszak, amikor ez a jelleg halványulni látszott, ezért aztán külön örültem, hogy a figurák visszakapják elveszett személyiségüket."
"Úgy gondolom, Jenna örökölt valamit Carol Burnett-tõl vagy Lucille Balltól - jegyzi meg Fraser. - Kivételes komikus színészi képességekkel rendelkezik, és géppuskasebességgel ontja a poénokat. Igazán szereti, amit csinál, és ez teszi valódi profivá."
A Bolondos dallamok: Újra bevetésen vadonatúj gonosszal gazdagítja a Looney-univerzumot. Mr. Chairmanrõl, az Acme Nagyvállalat rettenetes vezérérõl van szó. A multinacionális cégbirodalom mindenható vezetõjét az Oscar-díjas színész, forgatókönyvíró, rendezõ, szerzõ és producer, Steve Martin alakítja.
Martin a forgatókönyvet olvasva azonnal vonzódni kezdett az antipatikus Acme-titán iránt. "Megszerettem a Chairmant - emlékszik vissza a színész. - Olvasás közben beugrott, hogy is nézhet ki a figura."
A filmkészítõk egyedülálló lehetõséggel ajándékozták meg Martint: saját belátása szerint formálhatta meg a szerepet. "Az ilyen jellegû filmekben a negatív szerepek a legnehezebbek, hiszen a gonosz mindig olyasmit csinál, amire számítani lehet - magyarázza Dante. - Ráadásul Mr Chairman egy íróasztal mögött ül - nehéz volt belõle vígjátéki figurát kreálni. Steve-nek azonban sikerült rendkívülivé változtatnia ezt a konvencionális figurát."
Penthouse-beli barlangjában Mr. Chairman egy, a Dante-filmek veteránjaiból, illetve karakterszínészekbõl verbuvált igazgatótanács fölött elnököl. A tanács tagjai: Költõi Kérdés alelnök (Robert Picardo), Pocsék Ötletek alelnök (Mary Woronov), Semmibõl Se Tanul alelnök (Ron Perlman), Közhely alelnök (Marc Lawrance), Dolgozzon-A-Gyerek alelnök (Vernon G. Wells), Kukacoskodó alelnök (Bill McKinney), Csúcsrakúszó alelnök (Leo Rossi) és Felfele Buktatott alelnök (George Murdock). Mr. Chairman ördögi tervet szõ: majmokká akarja változtatni a föld lakosságát, hogy Acme-termékeket gyártasson velük, aztán késõbb ismét emberré változtatja munkásait, hogy méregdrágán eladhassa nekik az általuk készített termékeket. Ehhez azonban szüksége van a titokzatos Kék Maki gyémántra, pontosabban az emberre, aki tudja, hol van a drágakõ. Elrabolja hát az illetõt, aki nem más, mint DJ apja, Damian Drake, a kémfilmek sztárja.
A filmkészítõk Timothy Daltont kérték fel Damian szerepének megformálására, aki maga is kémfilmek szupersztárja. "Damian Drake a film érzelmi középpontja - fejti ki Bernie Goldmann -, hiszen DJ célja az, hogy apját kiszabadítsa. Ugyanakkor azonban õ a hõs, akinek fia kezébe kell nyomnia a stafétabotot. Timothy nagyon komolyan játssza el a szerepét, és jelenetei éppen ettõl válnak humorossá."
DJ és Dodó, megtudván, hogy Damiant elrabolták, felveszik a kapcsolatot az apa ügynöktársaival. Los Angelesben, Handabandi kaszinójában DJ találkozik a Heather Locklear alakította Dusty Tailsszel, aki amellett, hogy ügynök, a kaszinó dalos spektákuluma. "Ezeken az animációs filmeken nõttem fel - jegyzi meg Locklear. - Nem csoda, hogy azonnal elvállaltam a szerepet. És bármikor vállalnám megint."
Las Vegast elhagyva hõseink zátonyra futnak a sivatagban, de szerencsére megnyílnak elõttük a titokzatos 52-es részleg kapui, ahol a Joan Cusack által játszott Anya földön kívüli lényeket õriz és tanulmányoz. "Anya figurája a James Bond-filmek Q-ján alapul - magyarázza Cusack. - Idegen lények fölött bábáskodom, ezért aztán keménynek kell lennem."
A filmkészítõknek olyan filmet sikerült tetõ alá hozniuk, amit az egész család élvezni tud. "Vígjáték, kalandfilm, romantika, animációs varázslat. Mi kell még? - teszi fel a kérdést deFaria. - Remélem, klasszikus lesz belõle."

ÉLETET LEHELNI A RAJZOLT HÕSÖKBE

Mivel Tapsi és Dodó fizikai mivoltában nem vehetett részt a forgatáson, Bruce Lanoil és Dave Barclay bábosok siettek a színészek segítségére. Barclay számára A Birodalom visszavág jelentette a nagy áttörést, amelynek létrejöttében bábkészítõként mûködött közre. Lanoil és Barclay alaposan tanulmányozta a két animált fõhõst, hogy rátalájon a megfelelõ beszédritmusra és általános attitûdre.
Az élõ- és az animációs felvételek sikeres fúziójához rengeteg ismétlésre volt szükség. "Minden jelenetet három-négyszer kellett leforgatni - magyarázza Dante. - Elõször csak a bábokkal forgattunk, aztán a színészekkel és bábokkal közösen. Aztán csak a színészek következtek: az elõzõek alapján emlékezniük kellett a megfelelõ replikákra és gesztusokra. Aztán megint felvettük a jelenetet a világítás miatt. Nagyon sok idõt kellett szánnunk a részletekre."
Barclay és Lanoil nem csak a színészek számára keltette életre a figurákat. A bábok fontos referenciaként szolgáltak az animátoroknak is. Peter Chesney (a speciális effektusok korrdinátora) szerint egy félig-meddig animációs produkció egy szellemekrõl szóló filmre emlékeztet, hiszen a szereplõgárda fele nincs ott. "Tologatjuk nekik a székeket, mozgatjuk az italaikat - magyarázza. - Úgy gondoltuk, a színészeknek könnyebb kapcsolatot létesíteni egy fizikai tárggyal."
A technikai szempontból nagy kihívást jelentõ filmet Dean Cundey fényképezte, aki többek között a Roger nyúl a pácban, illetve a Jurassic Park operatõre is volt. "Az Újra bevetésen nagy ugrást jelent a Roger nyúl a pácbanhoz képest - magyarázza Cundey. - A számítógépnek köszönhetõen az alkotók sokkal szabadabban mozoghatnak az utómunkálatok során."
A világításhoz Cundey kidolgozta az általa "Bolondos dallamok stílus"-nak nevezett technikát. "Szándékosan nem törekedtünk a háromdimenziós világ illúziójának megteremtésére - mondja az operatõr. - Ezek a figurák mindig is kissé laposak voltak, a negyvenes-ötvenes évek Warner-stílusának megfelelõen."
A film stilizált jellegéhez Bill Brzeski látványtervezõ is nagyban hozzájárult. "Az elõzetes megbeszéléseken megegyeztünk a készítõkkel, hogy a filmben úgy láttatjuk a világot, mint egy üveggömbbe zárt házat - fejti ki Brzeski. - Egy adott helyszín esetében a nézõ minden, az illetõ helyszínre jellemzõ sajátosságot láthat: például a neonfényeket, turistákat és görlöket Las Vegasban, vagy a Louvre-t és az Eiffel-tornyot Párizsban."
A film készítése során Chris Watts (vizuális effektusok) felelt azért, hogy az animált figurák tökéletesen együtt mozogjanak a színészekkel. Watts olyan bonyolult vizuális effektusokra is felügyelt, mint például a repülõ kémautó vagy az üldözés az Eiffel-tornyon. "A film körülbelül 65%-ában tartalmaz vizuális effektusokat vagy valamilyen animációt - mondja Watts. - Ebben a filmben a kamera nagyon sokat mozog. Az animált figurák a színészek elõtt vagy mögött jönnek-mennek, vagy éppen valódi tárgyakat emelnek fel. Az én feladatom az volt, hogy úgy oldjam meg ezeket a problémákat, hogy ne hátráltassam az alkotófolyamatot."
Az "élõ" anyag fényképezése után következett az animáció. Az 500 tagot számláló csapat megrajzolta a kétdimenziós animációt, amelyet aztán beleültettek a filmbe. A hatalmas csapatot Eric Goldberg animációs rendezõ irányította. "Személyesen ismertem Chuck Jonest, a munkásságát szintén, ezért aztán nagyon fontos volt számomra, hogy a film elkapja a Bolondos dallamok-stílust - mondja Goldberg. - A technikai kihívások mellett az volt a legnagyobb feladatom, hogy úgy jelenítsem meg ezeket a figurákat, ahogy az emberek az évek során megszerették õket."
Rengeteg részletre kellett az animáció során odafigyelni, többek között a színészek és az animált figurák közötti méretkülönbségek folytonosságára. "Ha egy beállításban levágjuk Brendan Fraser térdét, Tapsi vagy Dodó esetében ez fõvesztést jelent - magyarázza Goldberg. - Ezért alaposan meg kellett komponálni ezeket a jeleneteket. Jelenetrõl jelenetre ellenõrizni kellett a méretek arányait, hogy állandóak legyenek."

EGY ÉLÕ PRODUKCIÓ

A Bolondos dallamok: Újra bevetésen forgatása 2002. augusztus 12-én kezdõdött egy, a Hancock Park közelében található rezidencián, amely Damian Drake, a kém/sztár otthonaként szerepelt. Ez az a helyszín, ahol a Bolondos dallamok-hagyományoknak megfelelõen Tapsi Hapsi képrõl képre elõadja a Psycho zuhanyjelenetét.
A Hancock Park után maga a Warner Bros. Stúdió következett: a készítõk Hollywood letûnt csillogását kívánták feleleveníteni. Gladiátorok, kovbojok, óriás hangyák és földönkívüliek mozognak a színen. Természetesen felvonul a Bolondos dallamok karaktergárdája is. Miközben Kate Tapsi Hapsival ebédel, olyan animációs sztárok mozognak körülöttük, mint Wili, a Prérifarkas vagy Michigan J. Frog, de Scooby Doo, Shaggy, illetve a 2002-es Scooby Doo címû filmben Shaggyt alakító Matthew Lillard is felbukkan egy cameo erejéig. A Batmobil, amelyen Dodó szökni próbál a kétbelkezes biztonsági õr elõl, valóban a Batmanbõl származik.
A Warner Stúdió persze nem csak önmagát "alakítja". Itt építették fel Handabandi csillogó-villogó kaszinóját, a Fabatkát, minden járulékával egyetemben. A kaszinó-jelenetben megjelenõ több száz színész és elõadó öltözékéért Mary Vogt kosztümtervezõ felelt. "Lényegében családi filmrõl van szó, ezért aztán nem mutathattuk meg az igazi Las Vegast - mondja Vogt. - Ez túl kockázatos lett volna. A csillogást azonban igenis érzékeltetni akartuk, és mi volt csillogóbb a negyvenes éveknél? És mivel Handabandi kaszinójáról van szó, értelemszerûen kombinálni lehetett az említett hangulatot a country-kocsmákéval."
A stáb a kaszinóhoz kapcsolódó külsõ felvételeket Las Vegasban vette fel. Nevadai tartózkodásuk alatt a filmesek a Red Rock kanyonban is forgattak, hogy begyûjtsék a megfelelõ képanyagot a sivatagi jelenetekhez. A képek "kísértetiesen" emlékeztetnek a Wili, a Prérifarkas kontra Kengyelfutó Gyalogkakukk mérkõzések természeti hátterére.
Az extravagáns történethez megfelelõ járgányokat használtak, amelyeket mind a színészek, mind az animált figurák kormányoznak. Az osztályon felüli kémautó, amellyel Kate és Tapsi Las Vegasba utazik, egy Tuscan S, a brit TVR cég gyártmánya. DJ és Dodó autója kevésbé csillogó: egy 1974-es gyártmányú Gremlinrõl van szó. Az autó nem csak DJ pillanatnyi pénzzavarára utal; a készítõk így tisztelegtek Joe Dante klasszikus Szörnyecskék-filmjei elõtt.
A sivatag közepén rejtõzõ titokzatos 52-es részleg helyszíneként azonban ismét a Warner Stúdió szolgált. A helyszín az ötvenes-hatvanas évek kis költségvetésû science fiction filmjeinek hangulatát próbálja felidézni. Az Anya és Robi robot által felügyelt részlegen B-filmes horror ikonok csapata lakozik, köztük az Acme-bérenc Marslakó.
A párizsi jelenetekhez elengedhetetlenül szükséges Eiffel-tornyot az Universal Stúdió egyik nagy parkolójában építették meg. A valóságban csak a kilátót építették fel, a torony "maradékát" számítógép segédletével alkották meg. A forgatás alatt a kilátót zöld vászonnal vonták körül, amelyet késõbb a vizuális effektusokért felelõ csapat digitális módszerrel módosított, Párizs egét szimulálva. A Louvre belsejében zajló jeleneteket a Los Angeles-i Természetrajzi Múzeumban forgatták.
A hõsök világkörüli útja az afrikai dzsungelben ér véget. A helyszín ismét a Warner Bros. Stúdió volt, ahol Bill Brzeski és csapata kialakította a Majom-szigetet és a templomot, a film legbonyolultabb helyszínét. A munka hónapokat vett igénybe, tucatnyi ács, festõ és díszlettervezõ dolgozott rajta.
Tapsi, Dodó, DJ és Kate stílusosan, indiai elefántháton érkezik Afrikába. A 34 éves, Thai névre hallgató elefánt történetesen játszott már Brendan Fraser oldalán: õ volt Shep, a hû ölelefánt Az õserdõ hõsében.
Útban az õsi oltárhoz, ahol majd feltárják a Kék Maki gyémánt titkát, a felfedezõknek át kell haladniuk egy fortyogó lávával telt árok fölött átívelõ, 8.5 méter hosszú, négy és fél tonnás kõhídon. A láva-díszlethez Peter Chesney és csapata 2200 liternyi metocellulózt használt fel, amelyet alulról meggyújtottak. Továbbá felépítettek egy 7500 liter/perc hozamú vízesést. A kilenc méteres majomszobor földbõl való kiemeléséhez külön ollós munkapadot építettek.
És az események ettõl a perctõl kezdve felgyorsulnak. Mr. Chairman felfedezi, majd foglyul ejti a felfedezõket, illetve elragadja tõlük a gyémántot. Diabolikus terve szerint egy Acme mûholdon helyezi el a varázslatos ékszert, ahonnan aztán a titokzatos sugár beborítja a Földet és majmokká változtatja az embereket. A pályára állítás gyakorlati kivitelezõje természetesen a Marslakó. Tapsi és Dodó persze nem hagyják annyiban a dolgot, kicsúsznak Mr. Chairman karmai közül, és a Marslakó nyomába erednek. És ezúttal Dodónak végre alkalma nyílik egy hõsi fõszerepre.
Közben az Acme fõhadiszálláson a szuperkém papa élete fiának idõnként kétségbevonható ügyességétõl függ. Egy Acme márkájú vonat rohan Damian felé az Acme márkájú síneken, amelyekhez jól odakötözve hever, feje fölött egy Acme márkájú óriási üllõ lóg, a feje körül pedig Acme márkájú dinamitrudak tömkelege. Ráadásul egy hatalmas gépeb is akadályozza DJ-t apja kiszabadításában. Sikerül-e hõseinknek legyõzni az ellent? Megmenti-e DJ és Dodó a világot? Vagy Mr. Chairman gonosztettei mégsem nyerik el méltó büntetésüket? Mind majmokká változunk egy szemvillanás alatt? Kiderül!

A magyar változat munkatársai

Dodó kacsa Balázs Péter
Tapsi Hapsi Bor Zoltán

Steve Martin (Az Acme megakonszern elnöke) Mikó István
Brendan Fraser (DJ Drake) Viczián Ottó
Jenna Elfman (Kate) Kiss Eszter
Joan Cusack (Anya) Vándor Éva
Timothy Dalton (Damian Drake) Kristóf Tibor
Heather Loclear (Dusty Tails) Agócs Judit
A Warner testvérek. Várdai Zoltán
Michael Jordan (Michael Jordan) Both András
Joe Dante (Rendezõ) Áron László

Marvin, a marslakó Király Attila
Nagyi Kassai Ilona
Porky Pig, Elmer Fudd Csankó Zoltán
Bóbita Újlaki Dénes
Handabandi Besenczi Árpád
Szilveszter Koroknai Géza
Csõrike Kiss Erika
Tasmán ördög Csurka László
Prérifarkas Tahi Tóth László
Shaggy Fekete Zoltán


szereplők:
Brendan Fraser ... DJ Drake/Önmaga/A Tasmán Ördög hangja
Jenna Elfman ... Kate
Steve Martin ... Mr. Chairman
Timothy Dalton ... Damien Drake
Heather Locklear ... Dusty Tails
Joan Cusack ... Anya
Bill Goldberg ... Mr. Smith
Don Stanton ... Mr. Warner
Dan Stanton ... Mr. Warner bátyja
Dick Miller ... Biztonsági õr
Roger Corman ... Hollywood-i rendezõ
Kevin McCarthy ... Dr. Bennell
Jeff Gordon ... Önmagaként
Matthew Lillard ... Önmagaként
Mary Woronov ... Acme VP, Rossz ötletek


fényképezte:
Dean Cundey

vágó:
Rick Finney
Marshall Harvey
Jason Tucker

látvány:
Bill Brzeski

jelmez:
Mary E. Vogt

zene:
Jerry Goldsmith

producer:
Allison Abbate
Chris De Faria
Larry Doyle
Bernie Goldmann
Joel Simon
Paula Weinstein