információ:
vissza a rövid leíráshoz
bővebb info
A huszonharmadik század kezdetén járunk. Valahol a háromszintes New York utcáin bolyong egy kék hajú nõ, aki kék könnyeket sír és hamarosan rádöbben titkos képességeire. Mindenki, akit megismer, a hatása alá kerül és segíteni, védelmezni próbálja. Furcsa álmok gyötrik miközben próbálja kideríteni az igazságot. Neve Jill Bioskop és isteni vér folyik ereiben.
Még nem tudja, de Horus a sólyomfejû isten végigrepülte a fél univerzumot, hogy megtalálja. Horust halálra ítélték õsi egyiptomi istentársai és már csak hét nap maradt hátra az életébõl. Hét nap, hogy megtalálja Jillt a város útvesztõiben és elcsábítsa. De ehhez egy emberi testre van szüksége. Valódi hús és vér testre, amit egy szív hajt. Választása Alcide Nikopolra esik, akit harminc éve zártak börtönbe, mert túl sokat tudott a sötét város vezetõinek, az Allgood család tagjainak titkairól. Számûzetése a Globus 1 állomásról való megmenekülésével ér véget, amikor egy hiba folytán visszazuhan a Földre.
Az eszelõs hármasban innentõl minden összekuszálódik: hangok, testek és emlékképek...Minden kivéve a szerelmet, ami mindig ott bukkan fel, ahol a legkevésbé számítanánk rá.
Ezalatt az Istenek Piramisa odaköltözik Manhattan fölé, szörnyszülöttek lepik el a felhõkarcolókat és egy emberfeletti sorozatgyilkos szabadul az elsõ szintre...
Az eseményekbõl egy zsaru - Jonatan Froebe - is igyekszik hasznot húzni a közelgõ választásokra készülõ Allgood Jr szenátor megzsarolásával.
Harmadik mozifilmjében a sci-fi mûfaj francia mestere Enki Bilal saját képregényét filmesítette meg. Teljes egészében digitális háttérrel lett felvéve és a valódi szereplõk közé megannyi 3D-s virtuális szereplõ vegyül, akiknek mozdulatait valódi személyek játsszák. Bilal saját kezû rajzain mutatta be a speciális effekt stúdiónak a karaktereket, arcokat és a jövõbeni New York bizonyos részleteit, akik azután virtuálisan felépítették a rendezõ által megálmodott jelenetek képvilágát. Erre épült késõbb a 35 mm-es forgatás a valós szereplõkkel és segítségül egy 3D-s forgatókönyvvel. A film nagy kihívásai közé tartozott a valós szereplõk beleillesztése a kialakított lélegzetelállító virtuális térbe. Míg a tradicionális forgatás alig egy hónapba telt, az utómunkák több évig tartottak.
Enki Bilal a film megszületésérõl: ( Epok Filmmagazin)
- Az egész ötlet akkor jött, amikor épp a December 32 címû albumomon dolgoztam 2000-ben. Ekkor látogatott meg Charles Gussot filmproducer, aki minden iránt fogékony. Már régóta ismertük egymást; legutóbb épp egy focimeccsen találkoztunk. Rajzaimat és festményeimet a kezében tartva így szólt: "Eljött az ideje, hogy mindezt szélesvászonra vigyük."- errõl nem voltam meggyõzõdve, mert az animáció nem igazán illik a mûvészi világomba. "Nem animációról beszélek, hanem 3D-rõl. Ez a technika félelmetes!" - mondta. Válaszomban ecseteltem, mennyire mûvi lenne az egész igazi szereplõk nélkül. Erre õ: "Épp errõl beszélek, igazán tehetnél rá egy kísérletet! Szabad kezet adok, ha akarod!"
- Jónéhány napig hezitáltam az akció kockázatossága miatt, mire végül belefogtam. Volt pár tapasztalatom egy elõzõ próbálkozásból, melyben a The Ranks of the Black Order címû munkámból egy négy és fél órás forgatókönyvet hoztak ki és természetesen semmi nem lett belõle.
- Végsõ megoldásként a Nikopol Trilógia három legfontosabb karakterét kiemelve kezdtünk neki a munkának Serge Lehmann sci-fi íróval, aki jól ismeri eddigi alkotásaimat és egy másik nézõpontból képes frissíteni rajtuk. Õ vált végül a szkript motorjává. Ötleteink pingpongszerûen cserélõdtek és a szinopszist pillanatok alatt összeraktuk.