információ:
vissza a rövid leíráshoz
bővebb info
A Golden Globe-díjra jelölt Demi Moore (Charlie angyalai - Teljes gázzal, G. I. Jane, Zaklatás, Tisztességtelen ajánlat, Ghost), a tehetséges brit Hans Matheson (Doctor Zhivago tévésorozat, Still Crazy, Nyomorultak) alakítja a fõszerepet a Félhomály címû romantikus thrillerben, amelyben a természetfeletti erõk is szerepet kapnak. A film forgatókönyvírója és rendezõje Craig Rosenberg, aki munkatársaival 2004. szeptember 13-án kezdte el angliai és walesi helyszíneken a 8 hétig tartó forgatást, amelyet az Ealing Studiosban fejeztek be.
Moore és Matheson mellett szerepel még a filmben a veterán skót színész, James Cosmo (Narnia krónikái, Trója, Braveheart), Kate Isitt (Páran párban, A Dance to the Music of Time), Therese Bradley (Young Adam), és a hétéves "felfedezett", Beans Balawi (Arthur király), aki jelenleg a legendás Sylvia Young londoni drámaiskolájának növendéke.
A produceri teendõket Joel B. Michaels mellett Steve Samuels, Garth H. Drabinsky és Clive Parsons látta el. A nemzetközi forgalmazási jogokkal a Lakeshore Entertainment rendelkezik.
A hitchcocki stílusú thrillerben Moore Rachel Carlsont, a rejtélyes történetek sikeres szerzõjét alakítja, akinek élete fenekestõl felfordul, amikor imádott kisfia, a hétéves Thomas vízbe fullad. Egy évvel késõbb, a több millió dolláros elõleg ellenére még mindig annyira kétségbeesett, hogy nem képes írni, sõt a házassága is romokban hever. Legjobb barátai segíteni akarnak neki, ezért kibérelnek számára egy magányos villát egy távoli halászfaluban, és azt remélik, hogy ott ismét megjön Rachel kedve az íráshoz. Ott tartózkodása alatt különös események játszódnak le a békés településen, amelyek megrázzák a falut, Rachelnek pedig nemcsak a józan eszéért kell aggódnia, hanem az életéért is.
Az ausztrál születésû író-rendezõ, Craig Rosenberg olyan rendezõknek írt forgatókönyvet, mint Steven Spielberg, Wes Craven és Art Linson, olyan filmstúdiókkal mûködött együtt, mint a DreamWorks, a Warner Bros, a Paramount, a Disney, a Miramax, a Sony és az MGM. Legutoljára a Két nõvért (Tale of Two Sisters), minden idõk legjövedelmezõbb koreai filmjét dolgozta át a DreamWorks Studios számára. Szintén Rosenberg írta a Brett Ratner által rendezett Az utolsó gyémántrablást (After The Sunset), amelyben Pierce Brosnan, Salma Hayek, Woody Harrelson és Don Cheadle alakította a fõbb szerepeket.
Joel B. Michaels producer a nemzetközi filmipar veteránja, számos filmben mûködött közre. Michaels jelenleg az Elemi ösztön második részének - Basic Instinct 2: Risk Addiction - produceri munkálatait végzi, elõzõleg az Arnold Schwarzenegger fõszereplésével készültTerminator 3. - A gépek lázadása (Terminator 3: Rise of the Machines) producere volt. Michael nevéhez fûzõdik a Focus Feature Az elcserélt gyermek (The Changeling) címû remake-je is. A hetvenes években kezdte produceri tevékenységét, az idõ tájt õ és partnere, Garth Drabinsky Mario Kassarral és Andy Vajnával olyan filmeket készített, mint Az elcserélt gyermek, A csendestárs , a The Amateur and The Tribute, amelyért Jack Lemmont a legjobb színésznek járó Oscar-díjra jelölték.
A Cineplex Odeon Films elnökeként olyan filmeknek adott zöld utat, mint Oliver Stone Talk Radio, és John Schlesinger Madame Sousatzka címû alkotásai, Stephen Frears négy Oscarra nevezett Svindlerekje a The Glass Menagerie, amelyet Paul Newman rendezett, James Ivory Mr. and Mrs. Bridge, és Martin Scorsese Krisztus utolsó megkísértése címû filmje, amely az Universal Picturesnél készült. Vajna és Kassar közös cégénél, a Carolco Picturesnél az 1990-es években Michaels olyan filmek producere volt, mint Adrian Lyne Lolita, Renny Harlin A kincses sziget kalózai, Roland Emmerich Csillagkapu és a Tökéletes katona.
1996-ban Joel B. Michaels Kassar MK Productions nevû cégének elnöke lett, két év múlva azonban átment a C-2 Pictureshez. További fontosabb filmjei: Three of Hearts, Fantasztikus prototípus, A Philadelphia-kísérlet, és A szerelemben vesztes, amelynek Tom Cruise volt a fõszereplõje.
A Rosenberg, Michaels pároshoz tehetséges filmkészítõk csatlakoztak, a híres angol operatõr, Ashley Rowe (Alfie, Felül semmi - Calendar Girls), Don Taylor látványtervezõ (Nõ elõttem, nõ utánam - Hope Springs, Az öröm háza - House of Mirth, Little Voice), és Ruth Myers jelmeztervezõ (Beyond The Sea, Szigorúan bizalmas, Négy toll - The Four Feathers, Iris), a szereposztó rendezõ John & Ros Hubbard volt.
Rövid tartalom
A rejtélyes történetek sikeres írója, Rachel Carlson (Demi Moore) teljesen kétségbeesik, amikor imádott fia, a hétéves Thomas (Beans Balawi) a Primrose Hill-i házuk mögötti csatornába fullad. Egy évvel késõbb, bár rekordösszegû elõleget ajánlanak következõ könyvéért, még mindig olyan lelkiállapotban van, hogy képtelen írni. Házassága is romokban hever, szerkesztõ és ambiciózus író férje, Brian (Henry Ian Cusick) válni akar. Legjobb barátnõje, Sharon (Kate Isitt) kibérel számára egy elhagyott helyen lévõ villát a skót felföldön lévõ Ingonish Cove falucskában.
Amint Rachel beilleszkedik a barátságos település életébe, fokozatosan összebarátkozik Angus McCulloch-hal (Hans Matheson), aki a világítótornyot kezeli, és a bérelt villa közelében található magányos szigeten lakik és dolgozik.
Rachel már kezdi megtalálni régi önmagát, ám ekkor kísérteties üzeneteket kezd kapni halott fiától, aki valami veszélyre figyelmezteti. Az asszony nem biztos benne, hogy az üzenetek valódiak-e vagy tényleg elvesztette a józan eszét, mindenesetre olyan helyzetbe kerül, ahol õrület, gyilkosság és természetfeletti uralkodik.
Részletes tartalom
A rejtélyes történetek sikeres írója, Rachel Carlson (Demi Moore) teljesen kétségbeesik, amikor imádott fia, a hétéves Thomas (Beans Balawi) a Primrose Hill-i házuk mögötti csatornába fullad. Egy évvel késõbb, bár rekordösszegû elõleget ajánlanak következõ könyvéért, még mindig olyan lelkiállapotban van, hogy képtelen írni. Házassága is romokban hever, szerkesztõ és ambiciózus író férje, Brian (Henry Ian Cusick) válni akar. Legjobb barátnõje, Sharon (Kate Isitt) kibérel számára egy elhagyott helyen lévõ villát a skót felföldön lévõ Ingonish Cove falucskában, és reméli, hogy Rachel kigyógyul bánatából, és megint írni kezd.
Bár a csodálatos, elszigetelt villában nyugalmat talál, Rachelt még mindig bûntudat kísérti, és nem tud megszabadulni halott kisfia emlékétõl. Azt képzeli, hogy a gyerek kedvenc játékszereinek hangját hallja, halállal és fulladással teli lidércnyomások gyötrik.
Hogy lecsillapodjon, sétára indul a nyugalmas faluban, de még jobban felkavarja, amikor a helybeliek által kiközösített Morag azt mondja neki, hogy látja a háta mögött állni halott fiát, aki megpróbál beszélni vele. Mielõtt Rachelnek esélye lenne a válaszra, Morag rejtélyesen eltûnik.
Mivel rettentõen zavarják ezek a víziók, Rachel írói vénája sem mûködik. Úgy dönt, megpróbálja az újrakezdést, ezért bekapcsolódik a bájos falucska hétköznapjaiba. Találkozik a helyi rendõrrel, Finlay Murrayvel (James Cosmo), és feleségével, Maryvel, akik nagyon barátságosnak és segítõkésznek tûnnek.
Rachel fokozatosan összebarátkozik Angus McCulloch-kal (Hans Matheson), aki a világítótornyot kezeli, és a bérelt villa közelében található magányos szigeten lakik és dolgozik.
Angus elmeséli, hogy a felesége évekkel ezelõtt elhagyta szeretett szigetét, mivel képtelen volt megbirkózni az izolációval. Rachelt és Angust közelebb hozza egymáshoz, hogy mindketten elvesztettek valakit, akit szerettek, de a férfi érzi, hogy félelme és bûntudata miatt Rachel nem képes teljesen õszinte lenni hozzá.
Mindamellett Rachel mégis kezdi úgy érezni, hogy helyreáll az egyensúly az életében, és amikor visszatér a villába, elõvesz egy mágneses rajztáblát Thomas játékdobozából, de majdnem eláll a lélegzete, amikor a táblán egy figyelmeztetés jelenik meg halott fiától. Rémülten eldobja a táblát, amely az esés miatt tisztára változik.
Rachel nem tudja, kihez forduljon, ezért Moraghoz siet segítségért. A nõ, akinek szobája rémisztõ babákkal van tele, nem vigasztalja meg, sõt még jobban megijeszti - szerinte a halott gyerek arra próbálja figyelmeztetni, hogy veszélyben van az élete, ezért Rachel jobban teszi, ha haladéktalanul elutazik Ingonish Cove-ból.
Amikor Rachel megkérdezi, hogy mi fenyegeti, Morag nem tud felelni erre. Csak annyit tud tenni, hogy átadja az üzenetet, és reméli, hogy Rachel megérti a figyelmeztetést.
Rachel Angushoz rohan vigaszért, és végre megtörten elmeséli, hogyan halt meg a fia, és hogy azóta nem tud úrrá lenni a bûntudatán. A vigasztalás során Rachel és Angus az ágyban köt ki, majd a nõ visszatér a villába, és elhatározza, hogy leszámol a múltja kísérteteivel.
Amikor már azt hiszi, hogy újra sínre kerül az élete, és visszatér a szárazföldre, olyan világba érkezik, ahol saját életéért és a józan esze megõrzéséért kell küzdenie, ugyanis a helyen õrület tombol, gyilkosságok történnek, és természetfeletti jelenések fordulnak elõ.
Helyszínek, érzések és inspirációk
Craig Rosenberg forgatókönyvíró-rendezõ irányításával és Demi Moore fõszereplésével 2004 õszén kezdõdött a Félhomály címû romantikus thriller forgatása. A felvételek helyszínéül Délnyugat-Anglia, Észak-Wales, és London szolgált, a belsõket a londoni Ealing Studiosban forgatták.
- Számos szóba jöhetõ helyre látogattunk el - mesélte az ausztrál születésû író-rendezõ, Craig Rosenberg. - Egy alkalommal Új-Skóciát is útba ejtettük. Egy bizonyos helyszínt kerestünk, amely úgy néz ki, ahogy a cselekményben elképzeltük, és megfelel annak a követelmények is, hogy van a közelben egy világítótorony, amely fontos szerepet játszik a történetben. Mindezen tényezõk kombinálása nem volt egyszerû, mindenekfelett azonban olyan helyet kerestem, amely a maga kietlenségében is szépséges.
A tiszta, éteri szépséget, amelyet Rosenberg keresett, hamarosan megtalálták Wales legészakibb csücskében, az Anglesey partjainál lévõ Ynys Llandwynn szigeten. Ez a távoli terület a maga vad, érintetlen, természetes szépségében láthatólag tökéletes választásnak bizonyult, hiszen megvolt a széles partszakasz, az egyenetlen terep, és a mindennél fontosabb világítótorony a szigeten, ám a helyszín komoly kihívást jelentett a produkció számára. A természet ugyanis nem respektálja a filmforgatás ütemezését! - Szeptembertõl novemberig nagyon bonyolult körülmények között forgattunk - emlékezett vissza Rosenberg. - Elõször Walesben forgott a kamera, majd egy ideig Cornwallban, ám a walesi szél és esõzés komoly kihívást jelentett. Az idõjárási viszonyok azonban különleges, drámai, szélfútta hatást kölcsönöztek a filmnek, ami nagyszerû dolog, ráadásul különleges tapasztalatokat is szereztünk. Nem vagyok biztos benne, hogy megint át akarnám élni ezeket, de ha megnézzük a filmet, elfeledkezünk arról, hogy mi történt a kamera mögött, és csak azt látjuk, amit sikerült "elkapnunk" .
- Nem csak az esõ és a hideg jelentett kihívást számunkra - állapította meg Demi Moore -, hanem a bármikor feltámadó, 25-50 csomóval fújó szél is. A helybeliek számára ez megszokott volt, de a stábot nagyon zavarta. Ám az a terep, ahol forgattunk, gyönyörû volt, és nagyon hatásos háttérként szolgált a filmnek.
Hans Matheson, aki a Rachellel közeli kapcsolatba kerülõ Angust, a világítótorony õrét alakítja, megbarátkozott a rendkívüli idõjárási viszonyokkal. - A családom Skóciából származik, és az effajta idõjárás egyaránt ihletõ és szívmelengetõ számomra, mivel van valami lenyûgözõ abban, amikor a tenger ilyen vadul hullámzik és így fúj a szél.
Mathesonnal Los Angelesben készítették a próbafelvételeket, de a színész boldogan cserélte fel az állandó napsütést a walesi vadonnal. - Három napig voltam L.A.-ben, de úgy éreztem, minden tekintetben túl napfényes volt számomra. Nem akartam túl hosszú ideig ott lenni - alig vártam, hogy megint felvehessen az esõkabátomat. Amikor hazaértem, esett az esõ, és azon kaptam magam, hogy mosolygok. Szeretem a napsütést is, de szükségem van az évszakokra is.
Azt hiszem, Demi számára elõször nehézségeket okozott az idõjárás, de erõs nõ, és úgy vélem, végül már szeretett ott lenni - Wales vad nyugati partja üdítõ változatosságot jelentett Los Angeleshez képest.
Rosenberg néhány évvel ezelõtt vetette papírra a Félhomály szüzséjét, de a projekt megvalósítása késett, mivel más forgatókönyvekkel akadt dolga, például a koreai természetfölötti thriller, a Két nõvér a DreamWorks számára készített angol változatával.
- Mindig kedveltem a szellemekkel kapcsolatos történeteket és a thrillereket - mesélte Rosenberg, akit például a The Wicker Man is megihletett. - Tetszik nekem az az ötlet, hogy valaki elutazik egy elszigetelt faluba, majd elhatalmasodik rajta a paranoia és a félelem. Tehát összeraktam az ideákat, és megírtam a félhomályt.
A jó thrillerszerzõkhöz hasonlóan Rosenberg is képes megteremteni a cselekmény fordulatainak misztikus légkörét.
- Demi Rachel Carlsont alakítja, egy sikeres, Londonban élõ thrillerszerzõt. A film elején a fia belefullad a Primrose Hillen lévõ házuk mögötti csatornába.
A tragikus haláleset következtében a házasságát is feszültségek veszélyeztetik, és Rachel képtelen írni... Elutazik Skóciába, egy távoli halászfaluba, amely mellett kibérel egy villát, ahol megpróbál újra ihletet meríteni az íráshoz. Hamarosan belemerül a falusi életbe, megbarátkozik a helybeliekkel, különösen a világítótorony õrével, aki a part menti villától néhány mérföldnyire lévõ szigeten lakik. Hirtelen úgy tûnik, figyelmeztetõ üzeneteket kap elhunyt fiától... Ez minden, amit elmondhatok - kacsintott Rosenberg.
A hollywoodi sztár, Demi Moore öt hónappal a forgatás kezdete elõtt csatlakozott a produkcióhoz. Craig Rosenberget érdekelte Moore színészi pályafutása, és úgy érezte, hogy a színésznõ helyesen döntött, amikor három lánya nevelése érdekében néhány évre Hollywoodból Idahóba költözött. Ez volt az egyik ok arra, hogy felkérte a Félhomály fõszerepére. - Nagyon érdekes, hogy a gyermekeinek szentelte az élete egy szakaszát, mivel édesanyát alakít a Félhomályban, és az anya-gyermek kapcsolat alapvetõ alkotóeleme a történetnek. A legutóbbi idõben készült filmjeiben nagyon erõs egyéniségeket alakított, például a G. I. Jane-ben és a Charlie angyalaiban, ám ezzel egyidejûleg megvan benne az a sebezhetõség is, amelyet korábbi filmjeiben, például a Ghostban is megmutatott. A Félhomályban megszemélyesített karaktere mindkét tulajdonsággal rendelkezik.
Nagyon jó volt vele dolgozni, mert pontosan olyan színésznõre volt szükségem, aki ki tudja fejezni a sebezhetõséget, de egyben bátornak és erõsnek is mutatkozik, aki a tragikus esemény után megpróbál visszatalálni régi életéhez.
- Demi mindig elõkelõ helyen volt a listánkon - állapította meg Joel B. Michaels producer. - Olyan természetes választásnak tûnt, hogy valósággal vadásztunk rá. A férfi fõszereplõ kiválasztása kényes kérdés volt - folytatta a producer -, több színésszel is készítettünk próbafelvételt, aztán Hans Matheson Los Angelesbe repült, és Demivel együtt állt a kamera elé. Craiggel egymásra néztünk, és tudtuk, hogy megtaláltuk az igazit. Demit is lenyûgözte. Szerintem Hansból rövidesen nagy sztár lesz.
Rachel fia, Thomas kiválasztása is komoly feladatot jelentett Michaels és Rosenberg számára. - Már csak néhány hét volt hátra a forgatás megkezdéséig, megnéztünk egy csomó gyereket, és kezdtünk kétségbeesni, mivel egyikük sem felelt meg igazán - magyarázta Rosenberg. - Aztán belibbent Beans Balawi, kezet fogott velem, és rögtön õ került a központba. Néhány gyerek nagyon szégyellõsnek mutatkozott, de Bans tele volt önbizalommal. Hétéves létére már sok tapasztalatot szerzett - szerepelt egy pár mozi- és tévéfilmben, és néhány reklámban is. Ilyen fiatal, és mégis szinte veteránnak számít.
Rosenberg nagy rajongója a II. világháború utáni filmmûvészet aranykorának, különösen az 1960-as, l970-es évek angol és hollywoodi alkotásainak, amikor a filmek áttörték a mûfaji korlátokat, és keveredett bennük a cselekmény és a stílus.
Forgatókönyvíróként és rendezõként egyaránt Rosenberg képes formába önteni a cselekményt annak érdekében, hogy megragadja a lényeget. Ashley Rowe operatõr és Don Taylor látványtervezõ is képes volt megteremteni a feszültség légkörét és környezetét. - A Félhomályban van néhány diszkrét utalás a Don’t Look Now-ra, egyik kedvenc filmemre. A Rosemary gyermeke (Rosemary’s Baby) és a Zsákutca (Cul de Sac) szintén vonatkoztatási pontok, mivel tele vannak feszültséggel és kísérteties jelenésekkel.
Produkciós információk
Mielõtt 2004 szeptemberében megkezdõdött volna a walesi forgatás, Craig Rosenberg rendezõ a londoni Ealing Studiosban egy héten keresztül próbált a színészekkel.
- A próbaidõszak roppant fontos - állapította meg Hans Matheson. - Amikor a filmbeli partnerrel át kell törni a korlátokat, ami egy barátság esetében néha éveket vesz igénybe. Nagyon gyorsan meg kell ismerkedni azokkal a színészekkel, meg kell nyílni elõttük, el kell sajátítani, hogyan légy sebezhetõ, mert ez átjön a filmvásznon is. Ahogy ránézel valakire, a kamera rögzíti a pillantásodat akkor is, ha nem akarod közszemlére tenni az érzelmeidet. Ez különösen szerelmi jelenet esetében fontos - teljes odaadással kell alakítanod a karakteredet. Demi roppant odaadó, egyben briliáns intelligenciája is van, tudja, mit akar, és ez sokat hozzátett Rachel személyiségéhez. Úgy vélem, pontosan megértette, mit érzett a karaktere életének abban a szakaszában, nem szükségszerûen a fia elvesztésének tragédiája miatt, hanem az elszigeteltség és a magányosság miatt, amellyel valamilyen formában mindannyian szembesülhetünk.
A többrétegû cselekmény és a történet fordulatai azt is megkövetelték, hogy a színészek ügyeljenek az apró részletekre, és egyensúlyt teremtsenek köztük. Hans Matheson szerint: - Amikor elõször elolvastam a forgatókönyvet, az valósággal lenyûgözött. Elkezdtem olvasni Angus és Rachel jeleneteit, és azt hittem, szerelmi történet lesz belõle. De ahogy tovább haladtam a szüzsében, annyi fordulattal és csavarral találkoztam, hogy már nem tudtam, love story vagy thriller lesz belõle, és alig tudtam kivárni, amíg eljutottam a végére. A történet életre keltése egész más tapasztalatokat eredményezett, komoly feladatot jelentett számomra a részletek megvalósítása, ugyanis egyszerre ha egyszerre három-négy különbözõ karaktert alakítasz, akkor meg kell találnod az egyensúlyt köztük, és ügyelned kell rá, hogy ne leplezd le a titkokat, de eleget nyújts a nézõnek ahhoz, hogy megértse, kit is alakítasz tulajdonképpen.
Amikor összeállt a stáb, a forgatás az észak-walesi Angleseyben, Ynys Llandwynn szigetén kezõdött el. A környék természeti szépsége lélegzetelállító volt. A szigeten lévõ világítótorony és a széles part volt a kulcsjelenetek helyszíne, és nemcsak az elemekkel való megbirkózás okozott nehézséget az alkotóknak. - Szeretek lovagolni - mondta Matheson. - Sokszor ültem már lovon, és nem tartok tõle, de nem állíthatom, hogy kiváló lovas lennék. A Demivel a parton játszódó jeleneteink élményszámba mentek, igaz, fájdalmas élményekrõl volt szó! Szõrén kellett megülni a lovat, amelynek igen méretesek a hátcsigolyái - Demivel együtt ültünk a paripán, õ a hátam mögött volt, én meg a csigolyán ücsörögtem, amely fel és le mozgott vágtatás közben, ami komoly fájdalmat okozott. Egy napon szeretnék gyerekeket, és nem hiszem, hogy az ilyesmi jót tesz a férfiasságomnak! Nagyon vicces lehetett a többieknek látni, ahogy fészkelõdöm, és grimaszokat vágok. A következõ szerepemben, ha lovagolnom kell, feltétlenül szükségem lesz a nyeregre!
A fájdalomtól eltekintve, és attól, hogy néha majdnem leestek a lóról, Matheson nagyon örült annak, hogy kaszkadõr nélkül oldották meg a jelenetet. - Nagy élmény volt a csodás parton ügetni a naplementében. Ezek a pillanatok megérték a kellemetlenségeket, hiszen hány embernek van alkalma arra, hogy egy ilyen tengerparton szõrén ülje meg a lovat Demi Moore-ral a háta mögött?!
Bár a világítótorony külsõ felvételei a szigeten készültek, a belsõ helyszínt az Ealing Studiosban építették meg. A stúdióban lévõ hatalmas medencében két napig forgatták a víz alatti jeleneteket, amelyben Demi Moore-ról készültek közelképek. - A víz alatt nagyon trükkösen kell filmezni - állapította meg Demi Moore. - A mozgás még nehezebbé teszi a felvételeket, de a medencében sokkal irányíthatóbb a víz áramlása, mint a természetes közegben, például a tengerben.
A filmbeli falu helyszínéül Észak-Wales szolgált, ugyanitt volt a Finlay-villa, és a világítótorony is. Skócia helyettesítette Cornwallt, majd a stáb átköltözött Londonba, ahol október közepén a divatos Primrose Hill negyedben forgatták a Rachel és Brian Regent’s Park Road-i házánál játszódó külsõ jeleneteket. A fulladási jelenet helyszíne a valódi Regent’s Park egyik csatornája volt.
Az ifjú Beans Balawi, aki Demi Moore fiát alakítja a Félhomályban, így emlékezett vissza a tapasztalataira: - A vízben játszódó jeleneteket két kaszkadõr, Lee and Jamie gyakorolta be velem. Elõbb az úszómedencében meg kellett tanulnom víz alatt úszni, és mielõtt beugrottam volna a medencébe, búvárszemüveget is fel kellett vennem. Amikor a Regent’s Park csatornájában filmeztünk, a kaszkadõrök is a víz alatt voltak, hogy segítsenek nekem és Deminek, meg vigyázzanak rám. Deminek nem volt egyszerû kiemelni engem a vízbõl, mivel elég nehéz vagyok... Búvárruhát kellett vennem a ruhám alá, és a filteres tea tasakjához hasonló valamiket szorongattam a tenyeremben, hogy felmelegítse a kezemet! A jelenet elég nehéz volt, két kameraállásból kellett felvenni, és azt hiszem, a szomszédok tényleg aggódtak, mivel Demi sokat sikoltozott, amikor megtalált engem a csatornában - szerintem azt hitték, tényleg megfulladt valaki!
Demi nagyon kedves volt - folytatta Beans -, már egy csomó filmet csinált, és nagyon klassz volt játszani a gyerekeivel. Sok idõt töltöttem velük Cornwallban, különösen Tallullah nevû lányával. Volt ott egy nagy park, ahol játszhattunk. Demivel dolgozni nagyszerû gyakorlat volt számomra, sokat tanultam tõle, remélem, hasznosítani tudom majd ezt, ha felnövök. Az egyik legnehezebb jelenetünkben le kellett rántanom õt egy birkózószõnyegfélére - körülbelül hússzor kellett megismételnünk, mert véletlenül mindig fejbe csaptam õt a kezemben szorongatott Action Man figurával!
Nem csak azért, mert egy nagy hollywoodi sztár, Demi Moore játszotta a mamáját, Beans számára a Félhomály forgatása egyébként is kellemes szórakozást is jelentett. - Amikor forgattam, velem volt egy tanár is, de csak három órám volt vele naponta, ráadásul a forgatás szünetében sokkal kellemesebb tanulni.