microcspv    "time is not money"
logo Marilyn


keresés:
search
A Gyermek (2005)
L' Enfant
The Child

. . . . . . . . . . 6.00
(a cspv olvasók szavazata)  itt szavazz !

. . . . . . . . . .
(a cspv szerk-ek szavazata)

hossza: 95 perc
nemzetiség:  belga, francia
műfaj:  dráma
eredeti nyelv: francia
formátum: feliratos
korhatár 16+
tr tr


információ:

vissza a rövid leíráshoz

bővebb info

A rendezõk megjegyzése:

"Ennek a filmnek az ötlete már elõzõ filmünk (A fiú) forgatása alatt megfogant. Seraing-ban voltunk a Rue de Molinay-n, ahol reggel délben és este is láttunk egy lányt, amint egy babakocsiban egy alvó újszülöttet tologat. Úgy tûnt, hogy nincs semmi úti célja csak sétálgat az utcán. Késõbb gyakran gondoltunk vissza erre a lányra, a babakocsira, az alvó csecsemõre és a hiányzó részre: az apára. Ez a hiányzó figura lett késõbb a mi történetünk fõszereplõje. A történeté, mely egy szerelem és egy apa története."
Jean-Pierre és Luc Dardenne

Jean-Pierre és Luc Dardenne 2005-ben visszatértek Cannes-ba "A gyermek" címû filmjükkel, 6 évvel azután, hogy "Rosetta" nemcsak az Arany Pálmát, hanem Emilie Dequenne a legjobb nõi szereplõ díját is elnyerte, és 3 évvel azután, hogy "A fiú" címû filmjükben nyújtott alakításáért Olivier Gourmet elnyerte a legjobb férfi szereplõ díját. Olivier Gourmet, a belga rendezõ páros egyik kedvenc színésze "A gyermek"-ben is szerepel. A fõszerepet azonban Jérémie Renier játsza, akit, még tizenéves korában fedeztek fel a "La Promesse" (Az ígéret) címû filmben. A "La Promesse" a Dardenne fivérek harmadik filmje, amelyet 1996-ban nagy érdeklõdés kísért a Directors' Fortnight szekcióban.

A gyermek-ben Bruno (Jérémie Rénier) egy 20 éves tolvaj, aki különféle törvényes és törvénybe ütközõ dolgok kereskedésével tölti napjait. Barátnõje, Sonia, most adott életet gyermeküknek, Jimmy-nek, de úgy tûnik Bruno nem képes felnõni a szülõi felelõsségvállalás feladataihoz. A Dardenne fivérek - szokásukhoz híven - egy újabb személyes és társadalmi drámát jelenítettek meg.


Luc Dardenne a film témájáról: "Az ember nem a valóságot akarja lemásolni. Az újszülöttek magára hagyása régóta jelen van a társadalmakban. A feketekereskedelem pedig inkább mai jelenség. Ebben a filmben az érdekelt minket leginkább, hogy Bruno vajon képes lesz-e valamilyen kapcsolatot kialakítani a gyermekével. A kezdetekkor nem is néz rá a gyermekre. A felmerülõ kérdés az, hogy Sonia mérhetetlen szeretete elég-e ahhoz, hogy Bruno lelkiismeretére hasson. Azt a következtetést vontuk le, hogy a szeretet nem volt elég."

Luc Dardenne a arc-kifejezések és a tárgyak szerepérõl a filmben: "Szereplõinket az eljátszott arckifejezések és a használati tárgyaik teszik azzá, akik. Ezek az elemek keltik a nézõben azt a hatást, hogy valami megszületik. Azt, hogy egy olyan személyt látunk a vásznon, akinek a személyisége éppen alakul, átalakul. Például, Bruno, aki egy fajta üzletember a mobil telefonján keresztül kommunikál a különbözõ kapcsolataival, egészen addig, amíg el nem veszíti azt. A legfontosabb jelenetek pedig a babakocsi körül történnek: megveszik, tologatják benne a gyermeket, majd eladják."

Luc Dardenne a filmjeik egységérõl: "A filmjeink úgy is tûnhet, hogy egymástól származnak és ezen felül egyfajta intim viszony is van közöttük. Például, szeretünk olyan helyen forgatni, ahol már korábban forgattunk filmet. Természetesen nem ugyanazokat a beállításokat használjuk, a kamera más pozícióban van. Ez úgy segít nekünk, mint egy folyó, mely összehordja a hordalékot. Egyben határokat is szab, mely mindig kedvezõen hat a kreativitásra."

"A beskatulyázás sosem jó. Ezzel a problémával minden filmes szembenéz, aki mûvészfilmet alkot. Óvatosnak kell lenni, hogy az olyan hívószavak, mint "társadalmi" ne legyen csemege a sajtónak. A beskatulyázás néha praktikus, de reméljük, hogy ez a film túlmutat rajta."


Érdekességek:
Az Arany Pál ma átvételekor az író-rendezõ testvérpár Florence Aubenas-nak és a kísérõének Hussein Hanoun-nak ajánlotta a filmet, akiket túszként tartanak Irakban.

Jimmy-t 21 csecsemõ játszotta.


Díjak, jelölések:

Cannes, 2005
Arany Pálma

César Díj, 2006
Jelölések: legjobb rendezés, legjobb film, legjobb eredeti forgatókönyv, legígéretesebb színésznõ (Deborah François)

Európai Film Díj, 2005
Jelölések: legjobb színész (Jérémie Renier), legjobb film

Guldbagge Díj, 2006
Nyertes: legjobb idegen nyelvû film


szereplők:
Jérémie Renier ... Bruno
Déborah François ... Sonia
Jérémie Segard ... Steve


fényképezte:
Alain Marcoen

vágó:
Marie-Héléne Dozo

látvány:
Igor Gabriel

jelmez:
Monic Parelle

producer:
Luc Dardenne
Jean-Pierre Dardenne
Denis Freyd