információ:
vissza a rövid leíráshoz
bővebb info
A történetrõl
A hosszú évek óta szexuálisan bántalmazó elítélteket becserkészõ, és ettõl érzelmileg megviselt hiper-éber ügynök (Richard Gere) saját démonaival küzd, amikor egy eltûnt lány után nyomoz, miközben biztos benne, hogy az elrabló az õ feltételesen szabadlábra helyezett bûnözõi közül való: a FALKÁBÓL. Claire Danes alakítja Gere pártfogoltját, akinek nem csak a szakmába kell beletanulnia, de mentorát is a törvény keretei között, és a józan ész határain belül kell tartania.
A Falka Errol Babbage történetét követi, egy kiégett békeõrét, akit leépítenek az állásából, melyben 18 éve feltételesen szabadlábra helyezett szexuális zaklatókat figyelt meg. A minden csak nem mintaügynök Babbage szabad szellemû munkastílusa felbosszantja fõnökeit, és utolsó munkaheteiben azzal bízzák meg, hogy képezze ki fiatal, nõi utódját. Amikor egy tinédzser lány eltûnik, Babbage meg van róla gyõzõdve, hogy a felelõs az egyik megfigyeltje az elítélt szexuális ragadozók közül, de senki sem hisz neki. Fiatal védence kiképzése közben, hogyan is hágja át a normális eljárások határait, Babbage kettõsükkel kutattatja fel aljas FALKÁJÁNAK mocskos világát. A tanítvány és a nézõk nem tudhatják biztosan, hogy Babbage vajon az egyetlen ügynök -e, aki a lány megmentésére teljes mértékben elkötelezte magát, vagy egy férfi akit magába húzott az alvilág, melynek a peremén éveken át táncolt.
A Richard Gere által alakított Errol Babbage a közbiztonságért felelõs részleg alkalmazásában áll, hogy szemmel tartson egy csoport állományba vett szexuálisan zaklató elítéltet. Az a munkája, hogy ezeket az erõszakos, labilis és kiszámíthatatlan bûnözõket - akiket a részleg csak FALKÁNAK hív - a társadalom szabályai között tartsa és megelõzze, hogy ismét gyerekeket és tinédzsereket zaklassanak és gyilkoljanak.
Mivel legálisan nem tudja megakadályozni, hogy közterületeken keveredjenek a lakossággal, ezért Babbage rájuk száll, és gyakran kötekedik is a FALKA tagjaival - ha szükséges megfélemlít és tényleges fizikai erõszakot is bevet. Errol íratlan üzenete a FALKÁNAK, hogy folyamatos megfigyelés alatt állnak. Néhány eszköze ugyan illegális lehet, de ez az egyetlen módszere, hogy megvédje a társadalmat ettõl a gyilkos csoporttól.
Több mint egy évtizedes munka után Errolt teljesen kifacsarja az átélt könyörtelen rémségek sora. Ki akar szállni, ki kell szállnia, mégsem biztos benne, hogy meg teheti -e. Ki fogja akkor felügyelni ezeket a szörnyetegeket? De nincs választása, mert fõnöke Bobby Stiles (Ray Wise) úgy dönt, hogy korán nyugdíjazza. Babbage kétségbeesetten próbálja megõrizni maradék józanságát, de elbocsátása a munkából, mely értelmet adott az életének, a mélybe taszíthatja.
A film központi témája Babbage azon törekvése, hogy utódja (akit titokban õ választ) Allison Lowry (Claire Danes) megfelelõképp ki legyen képezve, és kész legyen elfogadni, hogy Errol önhatalmúan kijelölte magát a társadalom védelmezõjének. Ahhoz, hogy nyugodt szívvel hagyhassa ott a részleget, Babbage tisztában van vele, hogy úgy kell betanítania a tapasztalatlan és naiv Allison-t, hogy se ne terhelje túl, se ne kedvetlenítse el. Ráadásul igen rövid idõ alatt kell mindezt véghezvinnie.
A FALKÁT rendkívüli mód kell megfigyelés alatt tartani. Babbage biztos benne lenni, hogy megtanította a lánynak hogyan járjon mindig egy lépéssel a szexuális ragadozók elõtt...hogy tudja hol garázdálkodnak, miért ölnek és mikor vannak vadászaton.
A film ritmusa akkor gyorsul fel, amikor Errol és Allison úgy hiszik, hogy a FALKA egy tagja rabolta el a kiskorú Harriet Wells-t, és Errol szerint azt tervezi, hogy megerõszakolja és meggyilkolja áldozatát. Megindul a versenyfutás az idõvel - Errol átvizsgálja a bûnözõket, tudva, hogy Harriet egyiküknél van. De melyiküknél? Az idõ robog, ahogy õk ketten szisztematikusan számba veszik az összes nyilvántartottjukat. Az egy hiányzó nyilvántartott személy felfedése megmentheti Harriet Wells életét. Errol és Allison rátalálnak, és oda száguldanak, ahol a gonosz gyilkos a fiatal lányt tartja, mielõtt túl késõ lenne.
Ez a szívfacsaró és fontos film számos kérdést vet fel nyugtalanító és összetett témákról, melyek az emberi erõszak természetét járják körül. Az örökös téma, mely megfejtésre vár általában a következõképp fogalmazható meg: “ az ember, ember elleni embertelensége."
A történelem bebizonyította, hogy mi vagyunk a bolygó legvérengzõbb teremtményei - a többi állat élelemért öl, vagy területért. Mi miért is?
Egyértelmûen a háború a legnagyobb és legcélratörõbben szervezett gyilkoló-orgia, melyet általában hazaszeretetnek vagy vallási felsõbbrendûségnek álcázunk.
A tudomány és a történelem felfedte, hogy brutalitásunk biológiailag van belénk programozva, és eredetileg a törzsi létfenntartást szolgálta. Mindez évezredekkel ezelõtt volt, de most miért gyilkolunk? Olyan ez, mint a vakbelünk - haszontalan toldalék - de azért ott van.
A forgatásról
A forgatás lényegi része egy hideg, sötét novemberi reggelen indult 2005-ben, Albuquerque városban, Új Mexikóban. Afféle elõfutára voltaz a reggel a mindennapos forgatás közbeni sanyargásnak, melyben a színészeknek és a stábnak folyamatosan az elemekkel kellett küzdenie. Közeledett a tél, a filmet naponta fagyos hõmérséklet vette körül.
A hideg ellenére azonban a stáb egyfajta spirituális légkörben találta magát. Ténylegesen, a forgatás elsõ napján a stáb minden tagja, sztárok és filmkészítõk, egy kínai szertartáson vettek részt, mely egyéni imádságokkal és mindenféle “gonosz" a forgatásról való elûzésért tömjén-égetéssel fejezõdött be. A szertartás mindennapos procedúrává vált, minden áldott nap sor került rá, egészen a január végi összecsomagolásig.
Ez az aura, melyet mindenki érzett, valamiféle oltalmazó buborékként vette körül a filmet, és tartotta össze a csapatot, akik családtagokként dolgoztak együtt. Ironikus, de úgy tûnt, hogy bizonyos, a film központi témájához kötõdõ történések következnek be folyamatosan a forgatáson kívül. “A forgatás elsõ napjaiban - meséli Neil Daly a rendezõ elsõ asszisztense - még egy hatalmas hirdetésre is bukkantunk a táborunk felett, mely a gyermekek elleni erõszak és a bántalmazók megállításának sürgõsségére hívta fel a figyelmet. Szinte kísérteties volt, mintha természetfeletti erõk mûködtek volna igen erõsen."
Ahogy a filmesek és a színészek a forgatásba fogtak, az gyors volt és ádáz. Mindenki egy csapatként dolgozott, nagyon keményen, minden nap. Mintha meg lett volna írva, hogy ennek a filmnek el kell készülnie.
Azért a környezet nem mindig volt lelombozó. Igen vicces momentumok is történtek sokszor. “Azt hiszem a legbizarrabb, mégis rekeszizom-fájdító történetem, azon a napon esett, amikor Beatrice holttestének bábuját vittem a kocsimban egy jelenethez, és a kellék kiesett hátul...épp a fõúton. A mögöttem lévõ autókban és az utcán az emberek halálra voltak rémülve! - meséli Ben Lowney a kellék mester. - Mi van, nem láttak még emberi hullát? - kiabáltam ki a tömegnek (rémült megrökönyödés és kerékcsikorgás közepette) - Na az, elég vad volt - teszi hozzá Lowney.