információ:
vissza a rövid leíráshoz
bővebb info
Rob (Michael Stahl-David) egy New York-i fiatalember, aki nemsokára Japánba költözik. Barátai búcsú bulit rendeznek neki, amelyet Rob jó alkalomnak talál titkolt érzelmei bevallására és más elvarratlan szálak elvarrására. Az este azonban egészen váratlan fordulatot vesz, amikor a partizókkal teli terem hirtelen megrázkódik. A társaság elcsendesedik, meghallgatja a tévében a földrengésrõl tudósító híreket, majd kimennek a tetõre, hogy megnézzék, mekkora a pusztítás. Akkor azonban hatalmas robbanást pillantanak meg a távolban. Elmegy az áram, és mindenki pánikszerûen kimenekül a sötét utcára.
A baráti társaságot emberi sikolyok és valamilyen mély, állatias morgás fogadja az utcán, ahol addigra minden megváltozott. A várost hatalmába kerítette valami, ami egy más világhoz tartozik, rettenetes és óriási...
A FILM KÉSZÍTÉSÉRÕL
A Cloverfield címû film ötlete 2006 júniusában fogalmazódott meg J.J. Abrams (Felicity, Alias, Lost - Eltûntek, Mission: Impossible III) producer-író-rendezõ fejében, amikor fiával Japánban járt. Bementek egy játékboltba, ahol Godzilla-ihletésû játékok széles arzenálját kínálták. Abramsnek eszébe jutott, hogy az Egyesült Államokban nem létezik olyan filmbéli szörny, amely annyira részévé vált volna a kultúrának, mint Japánban Godzilla. Eldöntötte, hogy filmet készít egy új szörnyrõl, de tudta, hogy egészen másképp kell megközelítenie a témát, mint a Godzilla-filmek.
- Elgondolkodtam, és az jutott eszembe, mi lenne, ha egy felhõkarcoló méretû szörnyet egy - viszonylagos értelemben - morzsányi méretû valakinek a szemszögébõl láthatnánk. Nem pedig Isten vagy a rendezõ vagy bármilyen mindenható szereplõ szemszögébõl.
Abrams megkereste Drew Goddard forgatókönyvírót, akivel korábban az Alias és a Lost - Eltûntek címû sorozatokon dolgozott együtt. Goddard azonnal igent mondott a felkérésre, pedig Abrams ötlete akkor még csak annyiból állt, hogy egy hatalmas szörnyrõl szóló filmet készítsenek, amelyet kézi kamerával vesznek fel.
- Azonnal Drew-ra gondoltam, mivel õ jól ért ahhoz, hogyan kell a látványt, a stílusjegyeket és a szörnyeket humorral és emberséggel fûszerezni - mondja a producer.
Abrams és Goddard elkészítették a filmvázlatot és felkeresték a Paramount vezetõit, akik szokatlan módon azonnal zöld utat adtak a projektnek, amelyet Abrams úgy jellemez, mint "egy Cameron Crowe-film keresztezése Godzillával és az Idegleléssel".
Miközben Goddard elkezdte a munkát a forgatókönyvön, a producerek a megfelelõ rendezõn kezdtek gondolkodni, és végül Matt Reevesre esett a választásuk. Abrams és Reeves gyermekkoruk óta barátok és munkatársak is. Tizenhárom éves korukban találkoztak elõször egy filmfesztiválon. 1998-ban közösen alkották meg a nagy sikerû Felicity címû tévésorozatot, és azóta is együtt dolgoznak.
Bár Reevesnek eddig nem volt tapasztalata sem ezzel a mûfajjal, sem a vizuális effektusokkal, Abrams biztos volt abban, hogy õ a legmegfelelõbb a munkára. - Nagyon sok mai horrorfilmben csak a vérengzést és a kegyetlen erõszakot láthatjuk, miközben semmi nincs bennük, amivel azonosulni tudnánk. Tudtam, hogy Matt el fogja érni azt, hogy együtt érezzünk a karakterekkel.
És a film középpontjában valóban nem a New Yorkot feldúló hatalmas szörnyeteg áll, hanem egy csapat ember, akik borzalmas helyzetben találják magukat. A film elején egy társaság tagjai egyik barátjukat, Robot (Michael Stahl-David) búcsúztatják, aki Japánba fog költözni. Egy másik fiatalembert, Hudot (T.J. Miller), azzal bízzák meg, hogy kamerával dokumentálja a buli eseményeit.