információ:
vissza a rövid leíráshoz
bővebb info
TÖRTÉNET:
Harmincas éveik közepén járva Kira és férje Mads boldogok, nagy házuk és autójuk van és két nagyszerû gyerekük. Életük tökéletesen biztonságos és kényelmes amíg Kira újszülött gyereke elvesztése miatt depressziós nem lesz, amivel végül kórházba kerül. Kira hazatér a pszichiátriai klinikáról, hogy megkezdje hosszú és viszontagságos visszatérését korábbi életéhez. A kórházból kijövet Kira egyetlen vágya, hogy élete visszatérjen a normális kerékvágásba és ismét jó feleség és anya legyen. Bár elvesztette gyerekei iránti érdeklõdését, mégis úgy tûnik, hogy Kira fejlõdik. Aztán egy Nehezére esik elfogadni, hogy férje még csak nem is titkolja, hogy amíg õ kórházban volt addig neki viszonya volt.
Amikor Kira rájön, hogy férje félrelépett, amíg õ a kórházban volt, akkor még jobban erõlködik azon, hogy visszaszerezze családját és visszaállítsa korábbi életét. Bár hõsiesen küzd az idill visszaállításáért, mégis gyakran megszegi a szabályokat elvesztve uralmát cselekedetei felett. Elkeseredett próbálkozásai azonban kudarcot vallanak, míg végül Kira kénytelen szembesülni azzal, hogy élete visszafordíthatatlanul megváltozott. Féltékenységében indulatos kirohanásai, dührohamai vannak, amelyeket látszólag türelmes és szeretõ férje igyekszik csillapítani.
Kira viselkedése elkerülhetetlenül feszültséget szül férjével való kapcsolatában és eltávolítja õt a gyerekeitõl. Újra messze letér az konvencionális útról. Az ezután következõ felkavaró, erõszakos, összetett és nehezen követhetõ események sorozatával a film meglepõ fordulatot vesz. Egy sötét és eseménydús mese tele érzelmi hányattatásokkal és sokkoló hangulatváltozásokkal, melyek tanúságot tesznek Madsen rendkívüli filmes tudásáról. Határozottan depresszív jellemei és felkavaró fényképezési stílusa arra utal, hogy pontosan tudja, hogyan váltson ki erõs érzelmi reakciót nézõibõl.
AZ ALKOTÓKRÓL:
Ole Christian Madsen, rendezõ
Ole Christian Madsen a Dán Nemzeti Film Iskola rendezõi szakán végzett 1993-ban, Happy Jim c. diplomafilmjével már díjakat nyert. Közvetlenül az iskola elvégzése után kisfilmeket rendezett a DR (The Danish Broadcasting Corporation) számára. A díjnyertes Sinan Esküvõje (1997) c. film egy kisebb áttörést jelentett számára, ezután debütált elsõ nagy játékfilmjével a Pizza Királlyal (1999), amellyel számos díjat nyert, többek között a valenciai filmfesztivál Arany Hold díját. Ezt követõen készítette el a DR megrendelésére a látványos A Pók (Edderkoppen, 2000) c. dokumentumfilm-sorozatot, amellyel kivívta a kritikusok elismerését. A jelentõs költségvetéssel készült sorozat a háború után újjáépülõ Koppenhága érzékeny pontjait mutatta be. A pók mellett Ole Christian Madsen jónéhány részt rendezett a DR népszerû sorozataiból (Taxi, Unit One).
Az Örök Szerelem c. Dogma filmet 2001-ben írta és rendezte Stine Stengade és Lars Mikkelsen fõszereplésével. A film számos díjat nyert a dán Bodil és Robert szemlén és sok nemzetközi fesztiválon is díjazták. A film sugárzási jogait az Egyesült Államokban is megvásárolták.
Ole Christian Madsen következõ filmje az Angyalok Pörgésben egy nyers és intenzív mese arról, hogyan próbál meg néhány fiatal élni és túlélni drogosok között. A kritikusok által méltatott Angyalok Pörgésben szintén számos Bodil és Robert díjat nyert.
A 2006-os Prágai Történet c. kasszasiker a San Jose-i fesztiválon fõdíjat nyert. Ole Christian Madsen legutóbbi filmje, a II. világháború idején játszódó Flame & Citron (2008), a dán ellenállást új szemszögbõl mutatja be és várhatóan az utóbbi évek egyik legsikeresebb dán filmje lesz.
A Kira Indítéka egy hivatalos dogma film, rázkódó kameramozgásokkal dokumentarista stílusban, amely a film elõnyére válik.