információ:
vissza a rövid leíráshoz
bővebb info
Arthur Bishop (Jason Statham) profi bérgyilkos, aki szigorú szabályok szerint él, és mindig tiszta munkát végez a célpontok likvidálása során. A munkája professzionális tökéletességet kíván, és azt, hogy érzelmileg maximálisan függetleníteni tudja magát; Bishop pont ezen képességek miatt számít a legjobbnak szakmájában. Amikor azonban megölik Harryt (Donald Sutherland), Bishop mentorát, és egyben jó barátját, Bishop nem tudja szétválasztani a munkáját és az érzelmeit. Saját magának szabja meg a következő feladatot: meg kell találja azokat, akik Harry haláláért felelnek.
A küldetés tovább bonyolódik, amikor Harry bosszút forraló fia, Steve (Ben Foster) is feltűnik, hogy elsajátítsa Bishop szakmájának fortélyait. Bishop mindig egyedül dolgozik, de nem tudja visszautasítani Harry fiának ajánlatát.
A hidegvérű bérgyilkos maga mellé veszi a lobbanékony tanítványt, és különös kapcsolat alakul ki köztük. Miközben egyre közelebb kerülnek a célpontjukhoz, a háttérben egyre komolyabb összeesküvések bontakoznak ki, és a korábbi probléma elhárítók maguk is problémává válnak.
A FORGATÁSRÓL
Az 1972-es, Charles Bronson főszereplésével készült Mestergyilkos új változatának elkészítése elképesztően emlékezetes élményt jelentett David Winkler és Bill Chartoff producereknek, részben annak köszönhetően, hogy szüleik, a legendás Irwin Winkler és Robert Chartoff producer páros dolgozott az eredeti verzión, akik egyébként elvállalták az executive produceri teendőket a feldolgozás esetében. Több mint másfél évtizedig tartó fejlesztési fázis után a két fiú munkájának gyümölcse beért, és végre visszakerült a mozivászonra a klasszikus történet.
A Mestergyilkos forgatását megelőzően dolgoztak már az apák munkásságához köthető projekten, a 2006-os Rocky Balboa ugyanis annak a Rocky-sorozatnak a legújabb része, melyet szintén a legendás Irwin Winkler és Robert Chartoff alkotta páros bocsátott útjára, még a hetvenes években. Ez a film azonban hosszú évekig a legfontosabb projektnek számított az életükben.
"Az 1972-es Mestergyilkos egy új stílust, a bérgyilkosos filmek műfaját honosította meg. A thriller nyomdokait követve számos hasonló témájú film született az évek során. Daviddel együtt úgy gondoltuk, hogy A nagy Santini, és egyéb remekművek mögött álló író, Lewis John Carlino igazán egyedi történetet készített, és Arthur Bishop személyében egy új hőstípus jelent meg a vásznon." - jegyzi meg Bill Chartoff.
Irwin Winkler szerint Arthur Bishop karaktere jelentett az egyik elsődleges okot, hogy majdnem negyven évvel ezelőtt elkészült az eredeti film. "Carlino átküldte nekünk a forgatókönyvet, és rögtön lecsaptunk a témára. Bishop igazán eredeti karakter volt, főleg akkoriban; ő egy magányos bérgyilkos, aki társaságra, emberi kapcsolatokra vágyik. Éppen ezért felfogadja maga mellé a tanítványt, de végül pont a teljesebb, emberibb élet utáni vágya okozza a bukását."
Ugyan az eredeti film sikeres volt - főleg a nemzetközi piacokon - de csak jó néhány évvel a premiert követően vált igazi klasszikussá. A hetvenes években a filmeknek nem volt olyan utóélete, mint napjainkban, a kábeles csatornák, és a DVD színrelépése kellett ahhoz, hogy a Mestergyilkos igazi rajongói bázist tudjon kiépíteni.
"Az emberek megkerestek minket, és azt mondták, csak most fedezték fel maguknak a filmet, és az jutott az eszükbe, vajon nem akarunk-e feldolgozását készíteni belőle. Minket őszintén meglepett az érdeklődés, már majdnem megfeledkeztünk a filmről." - emlékszik vissza Irwin Winkler.
A visszajelzések azonban tagadhatatlanul pozitívak volt, és tizenöt-húsz évvel az eredeti film forgatása után a két férfi összefogott a fiaikkal, hogy elkészítsék az 1972-es változat újraértelmezett változatát.
Az első feladat a forgatókönyv megalkotása volt. Néhány korai változat túl messze vitte a filmet a gyökereitől, és lassan már inkább kémes thrillerekre kezdett hasonlítani.
A producerek a hangsúlyt visszairányították az eredeti film központi témájára, Bishop, és tanítványa kapcsolatára. A történet szerint Bishop mentorának halála nagy hatással van a bérgyilkosra, és csak az események hatására hajlandó feladni a magányos farkas életmódot, és csak a történtek miatt megy bele, hogy Harry - apjától elhidegült, de bosszúszomjas - fiát tanítani kezdje.
"Ez egy klasszikus mester- tanítvány kapcsolat, ami sokban hasonlít az apa-fiú bonyodalmakkal teli, mitológikus, freudi természetű kapcsolatára. Pont ez az aspektus emelte a többi film fölé az eredetit, és emiatt számít mind a napig igazi előre mutató akció thrillernek." - magyarázza Bill Chartoff.
Arthur Bishop és Steve McKenna kapcsolata számít továbbra is a történet központi témájának, de néhány elemet korszerűsíteni kellett, hogy a film megfeleljen a mai közönség elvárásaink. "A 70-es évek filmjeit leginkább a hangulat és az atmoszféra határozta meg, a mai közönség logikusan felépített, érzelmekre ható drámát várnak el egy filmtől." - jegyzi meg Bill Chartoff.
Amint a forgatókönyv kezdett testet ölteni, meg kellett találni azt a rendezőt, aki képes egy karakter vezérelt filmet megtölteni akcióval. "Sosem láttam az eredeti Mestergyilkost. Engem maga a történet fogott meg. Számtalan bérgyilkosos film született az évek során, de ebben a történetben a főhős minden egyes gyilkosságot balesetként álcáz. Nem lövi le a célpontokat, nem robbantja fel őket, és nem választ ezekhez hasonló nyilvánvaló módszereket. Ennek köszönhetően maga a történet is szellemesebbé, leleményesebbé válik. Adam Bishop nagyon jó abban, amit csinál, de nem válik könyörtelen gyilkossá, és ez nagyon megfogott engem." - meséli Simon West.
A producerek szempontjából West tökéletes választásnak bizonyult. Olyan filmek fűződnek a nevéhez, mint a Lara Croft: Tomb Raider, Con Air - A fegyencjárat, és a A tábornok lánya; munkái mind bizonyítják, hogy az akció jelenetekben ugyanannyira járatos, mint a karakterek ábrázolásában.
"Ez a film pont olyan elemeket tartogat, melyek Simon igazi erősségei. Amint csatlakozott a csapathoz, rengeteg időt és energiát fektetett a karakterek kibontásába. Nagyon fontos volt a számára, hogy igazán komplex karakterek legyenek, ne szimpla karikatúrák. Azt akarta, hogy a nézők azonosodni tudjanak velük, és a motivációjuk hitelessé tegye a történetet, és a filmet." - jegyzi meg Bill Chartoff.
"Bishop a karrierje csúcsán van, de már nem biztos, hogy továbbra is folytatni szeretné az addig bejárt utat. Ez volt az egyik olyan pont, amivel a nézők könnyen tudnak azonosulni." Bishop szimpatikus, de sugárzik róla, hogy mindentől függetlenül igazi, vérbeli bérgyilkos. Éppen ezért a megfelelő színész felkutatása létfontosságú feladat volt a csapat számára.