microcspv    "time is not money"
logo Marilyn


keresés:
search
A Mestergyilkos (2011)
The Mechanic

. . . . . . . . . . 5.40
(a cspv olvasók szavazata)  itt szavazz !

. . . . . . . . . . 4.8
(a cspv szerk-ek szavazata)

hossza: 92 perc
nemzetiség:  amerikai
műfaj:  akció, thriller, remake
eredeti nyelv: angol
formátum: feliratos
korhatár 16+
c tr tr


információ:

vissza a rövid leíráshoz

bővebb info
Arthur Bishop (Jason Statham) profi bérgyilkos, aki szigorú szabályok szerint él, és mindig tiszta munkát végez a célpontok likvidálása során. A munkája professzionális tökéletességet kíván, és azt, hogy érzelmileg maximálisan függetleníteni tudja magát; Bishop pont ezen képességek miatt számít a legjobbnak szakmájában. Amikor azonban megölik Harryt (Donald Sutherland), Bishop mentorát, és egyben jó barátját, Bishop nem tudja szétválasztani a munkáját és az érzelmeit. Saját magának szabja meg a következő feladatot: meg kell találja azokat, akik Harry haláláért felelnek.

A küldetés tovább bonyolódik, amikor Harry bosszút forraló fia, Steve (Ben Foster) is feltűnik, hogy elsajátítsa Bishop szakmájának fortélyait. Bishop mindig egyedül dolgozik, de nem tudja visszautasítani Harry fiának ajánlatát.
A hidegvérű bérgyilkos maga mellé veszi a lobbanékony tanítványt, és különös kapcsolat alakul ki köztük. Miközben egyre közelebb kerülnek a célpontjukhoz, a háttérben egyre komolyabb összeesküvések bontakoznak ki, és a korábbi probléma elhárítók maguk is problémává válnak.


A FORGATÁSRÓL

Az 1972-es, Charles Bronson főszereplésével készült Mestergyilkos új változatának elkészítése elképesztően emlékezetes élményt jelentett David Winkler és Bill Chartoff producereknek, részben annak köszönhetően, hogy szüleik, a legendás Irwin Winkler és Robert Chartoff producer páros dolgozott az eredeti verzión, akik egyébként elvállalták az executive produceri teendőket a feldolgozás esetében. Több mint másfél évtizedig tartó fejlesztési fázis után a két fiú munkájának gyümölcse beért, és végre visszakerült a mozivászonra a klasszikus történet.

A Mestergyilkos forgatását megelőzően dolgoztak már az apák munkásságához köthető projekten, a 2006-os Rocky Balboa ugyanis annak a Rocky-sorozatnak a legújabb része, melyet szintén a legendás Irwin Winkler és Robert Chartoff alkotta páros bocsátott útjára, még a hetvenes években. Ez a film azonban hosszú évekig a legfontosabb projektnek számított az életükben.

"Az 1972-es Mestergyilkos egy új stílust, a bérgyilkosos filmek műfaját honosította meg. A thriller nyomdokait követve számos hasonló témájú film született az évek során. Daviddel együtt úgy gondoltuk, hogy A nagy Santini, és egyéb remekművek mögött álló író, Lewis John Carlino igazán egyedi történetet készített, és Arthur Bishop személyében egy új hőstípus jelent meg a vásznon." - jegyzi meg Bill Chartoff.

Irwin Winkler szerint Arthur Bishop karaktere jelentett az egyik elsődleges okot, hogy majdnem negyven évvel ezelőtt elkészült az eredeti film. "Carlino átküldte nekünk a forgatókönyvet, és rögtön lecsaptunk a témára. Bishop igazán eredeti karakter volt, főleg akkoriban; ő egy magányos bérgyilkos, aki társaságra, emberi kapcsolatokra vágyik. Éppen ezért felfogadja maga mellé a tanítványt, de végül pont a teljesebb, emberibb élet utáni vágya okozza a bukását."
Ugyan az eredeti film sikeres volt - főleg a nemzetközi piacokon - de csak jó néhány évvel a premiert követően vált igazi klasszikussá. A hetvenes években a filmeknek nem volt olyan utóélete, mint napjainkban, a kábeles csatornák, és a DVD színrelépése kellett ahhoz, hogy a Mestergyilkos igazi rajongói bázist tudjon kiépíteni.

"Az emberek megkerestek minket, és azt mondták, csak most fedezték fel maguknak a filmet, és az jutott az eszükbe, vajon nem akarunk-e feldolgozását készíteni belőle. Minket őszintén meglepett az érdeklődés, már majdnem megfeledkeztünk a filmről." - emlékszik vissza Irwin Winkler.

A visszajelzések azonban tagadhatatlanul pozitívak volt, és tizenöt-húsz évvel az eredeti film forgatása után a két férfi összefogott a fiaikkal, hogy elkészítsék az 1972-es változat újraértelmezett változatát.

Az első feladat a forgatókönyv megalkotása volt. Néhány korai változat túl messze vitte a filmet a gyökereitől, és lassan már inkább kémes thrillerekre kezdett hasonlítani.
A producerek a hangsúlyt visszairányították az eredeti film központi témájára, Bishop, és tanítványa kapcsolatára. A történet szerint Bishop mentorának halála nagy hatással van a bérgyilkosra, és csak az események hatására hajlandó feladni a magányos farkas életmódot, és csak a történtek miatt megy bele, hogy Harry - apjától elhidegült, de bosszúszomjas - fiát tanítani kezdje.

"Ez egy klasszikus mester- tanítvány kapcsolat, ami sokban hasonlít az apa-fiú bonyodalmakkal teli, mitológikus, freudi természetű kapcsolatára. Pont ez az aspektus emelte a többi film fölé az eredetit, és emiatt számít mind a napig igazi előre mutató akció thrillernek." - magyarázza Bill Chartoff.

Arthur Bishop és Steve McKenna kapcsolata számít továbbra is a történet központi témájának, de néhány elemet korszerűsíteni kellett, hogy a film megfeleljen a mai közönség elvárásaink. "A 70-es évek filmjeit leginkább a hangulat és az atmoszféra határozta meg, a mai közönség logikusan felépített, érzelmekre ható drámát várnak el egy filmtől." - jegyzi meg Bill Chartoff.

Amint a forgatókönyv kezdett testet ölteni, meg kellett találni azt a rendezőt, aki képes egy karakter vezérelt filmet megtölteni akcióval. "Sosem láttam az eredeti Mestergyilkost. Engem maga a történet fogott meg. Számtalan bérgyilkosos film született az évek során, de ebben a történetben a főhős minden egyes gyilkosságot balesetként álcáz. Nem lövi le a célpontokat, nem robbantja fel őket, és nem választ ezekhez hasonló nyilvánvaló módszereket. Ennek köszönhetően maga a történet is szellemesebbé, leleményesebbé válik. Adam Bishop nagyon jó abban, amit csinál, de nem válik könyörtelen gyilkossá, és ez nagyon megfogott engem." - meséli Simon West.

A producerek szempontjából West tökéletes választásnak bizonyult. Olyan filmek fűződnek a nevéhez, mint a Lara Croft: Tomb Raider, Con Air - A fegyencjárat, és a A tábornok lánya; munkái mind bizonyítják, hogy az akció jelenetekben ugyanannyira járatos, mint a karakterek ábrázolásában.

"Ez a film pont olyan elemeket tartogat, melyek Simon igazi erősségei. Amint csatlakozott a csapathoz, rengeteg időt és energiát fektetett a karakterek kibontásába. Nagyon fontos volt a számára, hogy igazán komplex karakterek legyenek, ne szimpla karikatúrák. Azt akarta, hogy a nézők azonosodni tudjanak velük, és a motivációjuk hitelessé tegye a történetet, és a filmet." - jegyzi meg Bill Chartoff.

"Bishop a karrierje csúcsán van, de már nem biztos, hogy továbbra is folytatni szeretné az addig bejárt utat. Ez volt az egyik olyan pont, amivel a nézők könnyen tudnak azonosulni." Bishop szimpatikus, de sugárzik róla, hogy mindentől függetlenül igazi, vérbeli bérgyilkos. Éppen ezért a megfelelő színész felkutatása létfontosságú feladat volt a csapat számára.


szereplők:
Jason Statham ... Arthur Bishop
Ben Foster ... Steve McKenna
Tony Goldwyn ... Dean
Donald Sutherland ... Harry McKenna
Jeff Chase ... Burke
Mini Anden ... Sarah
James Logan ... Jorge Lara
John McConnell ... Vaughn


fényképezte:
Eric Schmidt

vágó:
T.G. Herrington
Todd E. Miller

látvány:
Richard Lassalle

jelmez:
Christopher Lawrence

zene:
Mark Isham

művészeti rendező:
Jason Hamilton

díszlet:
Leonard R. Spears

producer:
René Besson
Robert Chartoff
William Chartoff
Rob Cowan
Marcy Drogin
Avi Lerner
David Winkler
Irwin Winkler