információ:
vissza a rövid leíráshoz
bővebb info
TARTALOM
Jimmy Bly újonc autóversenyzõ és a jelenlegi bajnok, Beau Brandenburg elkeseredetten küzdenek az év bajnoki címéért. Mindent bevetnek a siker érdekében, Beau még régi barátnõjét, Sophia Simone-t is dobja, mivel szerinte a lány akadályozza a koncentrálásban. Bly csapatának tulajdonosa, Carl Henry, a mára tolószékbe kényszerült egykori autóversenyzõ úgy dönt, hogy az újonc társát, Memo Morenót egy másikkal helyettesíti, s visszahívja a veterán Joe Tantót. Joe évek óta nem ült versenyautóban, de Carl bízik benne, különösen azért, mert régebben hosszú idõn át együtt versenyeztek. Joe Tanto azonban felejteni próbál - megpróbálja elfelejteni a hibáit, az elszalasztott lehetõségeket, nem is beszélve arról a balesetrõl, amelynek õ és egy másik autóversenyzõ majdnem áldozatul esett. De a fájdalom és a sebhelyek minden nap emlékeztetik Joe-t valamikor ígéretes autóversenyzõi pályafutására - amit eldobott magától -, így enged Carl unszolásának és visszatér a pályára.
Miközben Jimmy bátyja és egyben menedzsere megpróbálja távoltartani testvérét Sophiától, Joe még mindig kénytelen megkeseredett exnejével foglalkozni. Cathy feleségül ment Memóhoz, de nem boldog, mindig azt mondogatja, csak azért választotta Memót, mert õ Joe fiatalabb és jobb kiadása.... Egy ambíciózus újságírónõ, Lucretia "Luc" Clan Joe nyomában jár, elsõként akarja megírni a nagy visszatérést, amelyben Carl rendületlenül hisz.
Már csak tíz futam van hátra a szezonból, s Joe mindent megtesz, hogy ledolgozzák a hátrányt, ám közben számos külsõ és belsõ nehézséggel is meg kell küzdenie. Mindezek azonban Jimmy feljlõdését is elõsegítik: a fiatalember nagy versenyzõvé növi ki magát, és sosem felejti el, ki segítette az elsõ hely elérésében.
A PRODUKCIÓRÓL
Sylvester Stallone több mint négy évig járkált az autóversenyek helyszíneire, követte a versenyek menetét, csiszolgatta a forgatókönyvét, majd elkezdte megközelíteni vele a hollywoodi producereket. - Nagy küzdelembe került elhelyezni a szüzsét - vallotta be Stallone. - Sokan mondogatták nekem, hogy ezt nem lehet megcsinálni, ami még eltökéltebbé tett, hogy bebizonyítsam nekik, tévednek.
Til Schweiger színészre is nagy hatással volt Stallone eltökéltsége. - Csodáltam Sly kitartását - mesélte. - Az egész sztori tökéletesen emlékeztet az elsõ Rockyra. De ez a film mégis más. Ennyi év után Stallone nyugodtan mondhatta volna, felejtsétek el a Rockyt, mert ez egy másik mozi, de ehelyett kijelentette, hogy ez az õ álma, és mindent megtesz, hogy beteljesítse.
Ennek érdekében Sly végül elvitte a forgatüókönyvet Elie Samahához, a Franchise Pictures alapítójához és elnökéhez. - Rögtön igent mondtam - emlékszik vissza Samaha. - Ez egy klasszikus sztori egy férfirõl, aki nem adja fel. Drámai történet, de van benne humor, számos fordulat és kiváló karakterek. Ráadásul az autóversenyzés világában játszódik, s ennek a sportnak millió rajongója van világszerte. Tetszett nekem a sztori és a környezet.
Még Samaha beleegyzése után is komoly kihívást jelentett összeszedni egy olyan csapatot, amely képes tetõ alá hozni ezt a filmet. - Egy autóversenyzéssel foglalkozó filmet nem olyan egyszerû megcsinálni - nyilatkozta Stallone. - Meg kell érteni a sportot, és legalább olyan szenvedélyt kell érezni a gépek iránt, mint amennyire imádjuk az autóversenyzõket. Sokan vannak, akik az egyik követelménynek eleget tesznek, de nagyon nehéz olyasvalakit találni, aki mindkettõnek megfelel. Szerencsém volt, hogy találkoztam Renny Harlinnal, akinek megvan a tehetsége hozzá, hogy tetõ alá hozzon egy ilyen mozit. És persze imádja az autóversenyzést is.
Stallone fõleg karakterekre összpontosuló forgatókönyve lehetõséget teremtett Harlinnak, hogy kombinálja az akciókat a valódi emberek életén alapuló igazi drámával. - Sly és én egyaránt lelkesedünk ezért a sportért - vallotta be a rendezõ. - Így könnyû volt együtt dolgoznunk, ráadásul a Cliffhangerben már megismertük egymás elvárásait. A Drivennel be akarjuk mutatni a nézõknek az autóversenyzés szépségét és árnyoldalait, s olyan helyekre akarjuk elvinni õket, ahová még sosem juthattak el: az autóba, a versenyzõk fejébe, a pályára, ahol 360 fokos fordulatot tehetnek az autóval, miközben az megpördül maga körül és a falnak csapódik... Olyan autóversenyes filmet akartunk csinálni, amilyet még senki nem forgatott eddig.
Amikor Stallone és Harlin elkezdte törni a fejét a szereposztáson, a csapattulajdonos Carl Henry kapcsán rögtön a sikerfilmek legendás alakja, Burt Reynolds jutott az eszükbe. - Jó dolog volt megint belecsöppenni a dolgok kellõs közepébe még akkor is, ha én voltam az egyetlen, aki nem vezethetett - tréfálkozott Reynolds. - Sly és én több mint húsz éve ismerjük egymást, és legalább azóta szeretnénk együtt forgatni. A Driven kapcsán a jó szerep és a közös érdeklõdés hozott össze minket.
A finn születésû Harlin és Stallone számára egyaránt fontos volt azoknak a helyeknek a bemutatása, ahol az autóversenyek zajlanak, nem is beszélve az emberekrõl, akik gondoskodnak arról, hogy minden rendben menjen, és persze kellettek még hiteles versenyzõk is. - A futball után az autóverseny a második legnépszerûbb sport a világon - jegyezte meg Harlin. - Sly egyetéretett velem abban, hogy ennek egyértelmûen ki kell derülni a filmünkbõl.
A szereplõválogatás tehát folytatódott, bekerült a stábba a kanadai címlaplányból színésznõvé érett Estella Warren, a chilei Cristián de la Fuente, és a német színész-rendezõ-producer Til Schweiger. Sikerül rávenni néhány ismert autóversenyzõt is, hogy a hitelesség megteremtése érdekében vállaljon szerepet a moziban, így felbukkan a kolumbiai Juan Montoya, az olasz Max Papis, a skót Dario Franchitti és a svéd Kenny Brack.
Cristián de la Fuente nagyon lelkesedett Memo Moreno szerepéért. - Az Entertainment Tonightot néztem, amelyben éppen Stallone nyilatkozott arról, hogy edzéseket tart, mivel autóversenyzõt fog játszani. Rögtön felhívtam a menedzseremet, és elmeséltem neki, hogy mire készül Sly, és hozzátettem, hogy biztos vagyok benne, nem õ az egyetlen, aki vezetni fog a moziban. Az ügynököm egyetértett, és elintézte nekem a próbafelvételt. Hosszú várakozás után kiderült, hogy engem választottak, hál’ istennek.
Stallone a bajnok autóversenyzõ, Beau Brandenburg szerepére a német Til Schweigert szemelte ki, aki már szerepelt angol nyelvû filmben, például a Judas Kiss és az Investigating Sex címû alkotásokban. - Néhány éve ismerem Tilt, de egészen mostanáig nem találtam számára megfelelõ szerepet - mesélte Stallone. - Beau Brandenburg alakja ideális volt számára, és Til örömmel kapott a lehetõségen.
Az újonc Estella Warrent Harlin fedezte fel egy magazinban. - Színésznõk százait néztünk meg, de egyikben sem találtuk meg azt, akit kerestünk - emlékezett vissza Harlin. - Aztán egy újságban megláttam, és rögtön tudtam, õ az, aki megfelelne. Készítettünk vele néhány próbafelvételt. Elõször kissé bizonytalan volt, de aztán megtalálta a karakter lényegét.
Estelle Warren akkor kóstolt bele a színészetbe, amikor Luc Bessonnal egy reklámfilmet forgatott a Chanel No. 5 számára. Korábban kiváló szinkronúszó volt. Harlin szerint Warren nagyon fegyelmezett, pontosan követi az utasításokat, majd hozzáteszi mindazt, ami tehetségébõl adódik.
Kip Pardue-nek - aki az újonc Jimmy Blyt alakítja -, nagy kihívást jelentett a gyõztes megformálása. - Amikor a nézõ elõször találkozik Jimmyvel, láthatja, hogy mekkora nyomás nehezedik rá, nagy felelõsség nyomja a vállát, és a médiumok érdeklõdésének középpontjába is kerül. Meg kell tanulnia, hogy viselje el ezeket. Az õ pályafutása jelképes, mivel megmutatja azt, hogy az embernek azt kell csinálnia, amiben kiváló, és Jimmy számára ez az autóversenyzés.
Pardue sok hasonlóságot vélt felfedezni Jimmy és saját pályafutásában. - Amikor Hollywoodba érkeztem, hirtelen kitárult elõttem a világ, aztán rájöttem, milyen keményen kell dolgoznom mindenért, amirõl úgy hittem, tálcán kínálják nekem. Meg kellett tanulnom, hogyan kezeljem a stresszt, és miként álljak ellen a kísértéseknek. Ahogy Jimmynek, azt hiszem, végül nekem is sikerült...
Amint összeállt a szereplõgárda, Harlin felvázolta a produkciós stratégiát. - Számora nagyon fontos volt, hogy a film olyan valósághû legyen, amennyire csak lehet. Sok barátom van az autóversenyzõk között, így megvolt az elképzelésem róla, hogy miként zajlanak a dolgok a pályán és a pályán kívül. Ám bármilyen hihetetlen jeleneteket is csináltunk, azok nem rugaszkodtak el a valóságtól: a Driven nem fantasy-akciófilm. Ez egy olyan mozi, amely az autóversenyzés világában játszódik, ám emellett sokat mesél az emberi természetrõl is.
Aztán megkezdõdött a forgatás, amely során tucatnyi kamerával rögzítették a versenyeket, majd számítógépre vitték, és gondosan megtervezték azokat a felvételeket, amelyek során színészek ültek a volán mögé. Majdnem mindent sikerült sérülés nélkül megúszni a nyolc hónapos forgatás alatt, azonban páran - Stallone-t is beleértve - beszereztek néhány horzsolást. Abban azonban mindannyian egyetértettek, hogy a pár karcolás eltörpül az eredmény mellett...