információ:
vissza a rövid leíráshoz
bővebb info
AZ ALKOTÓK ÉLETRAJZA
Pierre Salvadori
Rendezõként jegyzett filmjei:
1992 - Ménage
1993 - Cible érnouvante
1995 - Les apprentis
1996 - L’@mour est à réinventer, dix histoires d'amours au temps du sida
1997 - Un moment
1998 - Comme elle respire
2000 - Le detour (televíziós film)
2000 - Les marchands de sable
2003 - Csak Ön után (Apres vous)
Íróként jegyzett filmjei:
1993 - Cible érnouvante
1995 - Les apprentis
1996 - L’@mour est à réinventer, dix histoires d'amours au temps du sida
1997 - Un moment
1998 - La femme du cosmonaute (rendezõ: Jacques Monnet)
1998 - Comme elle respire
2000 - Le détour (televíziós film)
2000 - Les marchands de sable
2003 - Csak Ön után (Apres vous)
Színészként jegyzett filmjei:
1994 - L'histoire du garçon qui voulait qu'on l'embrasse (rendezõ: Philippe Harel)
1997 - A tiltott nõ (La femme défendue) (rendezõ: Philippe Harel)
1998 - La femme du cosmonaute (rendezõ: Jacques Monnet)
César díj, Franciaország
1994-ben nevezték César díjra a Legjobb elsõfilmes kategóriában a Cible émouvante c. filmjéért
CSAK ÖN UTÁN
Daniel Auteuil
Színész
Született: 1950. január 24. Algír
Filmográfia:
1978 - Bete mais discipline
1980 - Éretlenek (Les sous-doués) (r: Claude Zidi)
1982 - Por cent briques t’as plus rien
1983 - L’indic
1986 - L’agression; A paradicsom... (r: Claude Berri); ...És a pokol (r: Claude Berri)
1988 - Quelque jours avec moi
1989 - Romuald et Juliette
1990 - Lacenaire
1992 - Un coeur en hiver
1994 - Margot királyné (La reine Margot) (r: Patrice Chéreau); La separation
1995 - Egy francia nõ (Une femme francaise) (r: Régis Wargnier)
1996 - És a nyolcadik napon (Le huitieme jour) (r: Jaco van Dormael); A púpos (Le bossu)
(r: Philippe de Broca); Lucie Aubrac
1999 - The lost son; Mauvaise passe; Lány a hídon (La fille sur le pont) (r: Patrice Leconte)
2000 - A sziget foglya (La veuve de Saint-Pierre) (r: Patrice Leconte); Sade
2001 - Addig jár a korsó (Le placard) (r: Francis Veber); Vajont
2002 - L’adversaire
2003 - Petites coupures; Rencontre avec le dragon; Csak Ön után (Apres vous...)
(r: Pierre Salvadori); Les clefs du bagnole
2004 - Sotto falso nome; Nos amis les flics; 36 (forgatás alatt)
CSAK ÖN UTÁN
José Garcia
Színész
Született: 1966. március 17., Párizs
Filmográfia:
1988 - Mésaventures, TV sorozat
1989 - Romuald et Juliette
1993 - Le Tronc
1995 - Élisa
1995 - Les derniérs mots; Coeur de cible
1996 - Beaumarchais, l’insolent; Caméléone
1997 - Les démons de Jésus; Tout doit disparaître; La vérité si je mens;
Mauvais genre; Parabellum; Keo
1998 - La mort du chinois; Que la lumierer soit
1999 - Les grandes bouches; Cinq minutes de détente; Comme un poisson hors de l'eau;
Extension du domaine de la lutte
2000 - En face; Jet Set; Les Frères Soeur
2001 - La vérité si je mens! 2; Les morsures de l’aube; Kínzó mindennapok (Trouble Every Day)
(r: Claire Denis); Le vélo de Ghislain Lambert
2002 - Le boulet; Blanche; Quelqu’un de bien
2003 - Rire et châtiment; Csak Ön után (Après vous...) (r: Pierre Salvadori)
2004 - People
CSAK ÖN UTÁN
BESZÉLGETÉS PIERRE SALVADORI-VAL
- Honnan jött a film ötlete?
Pierre Salvadori: Elõször egy folyton rohanó ember jutott eszembe, aki mindig érez egy kis bûntudatot, de nélkülözhetetlennek hiszi magát, aki egyrészt nagyon félénk, de tele van apró hiúságokkal is.
Azonban sehogy sem haladtam vele. Végül ugyanezekkel a szereplõkkel egy másik történetben találtam magam, amikor Danièle Dubrous a következõ ötlettel állt elõ: Antoine megmenti Louis-t és paradox módon bûntudata van emiatt. Mert az élettel együtt a fájdalmat is visszaadta neki. Azután a furcsa gondolatba kapaszkodva, egyre mélyebbre kerül a történetbe. Ekkor éreztem, hogy megvan a film, egy bimbózó barátság és egy szerelem története, amelyet áthat Antoine Louis-val szemben érzett lelkiismeret-furdalásának feszültsége. Ettõl kezdve, forgatókönyvíró társammal, Beoît Graffin-nel már könnyen megírhattuk az egész történetet.
- Antoine jólelkû ember?
P.S.: Fõleg olyan valaki, aki nem tud nemet mondani. Mivel jólelkû, de azért is, mert megijed attól, hogy kellemetlen helyzetbe hozzon, vagy megsértsen valakit. Amikor azt mondja Louis-nak: "Mindent megteszek érted.", a másik ezt válaszolja: "Ettõl még mindig csak magadra gondolsz." Azt akartuk Benoît-val, hogy Antoine törékeny legyen és emberi. A legjobbat akarja tenni, de állandóan utolérik gyengeségei, vágyai vagy saját érdekei, ugyanakkor éppen ez a kettõsség teszi õt vonzóvá, s ettõl válik a gesztusa értékessé.
Amíg a forgatókönyven dolgoztunk, ezt a két szót írtuk a falra: "Zavarodottság és elvek." Ez jól összefoglalta Antoine helyzetét. A történet egy bizonyos pontján azt veszi észre, hogy bármit tesz is, elárul valakit: vagy Louis-t, vagy Balche-ot, vagy saját magát.
Mi sodorja a végkifejletig?
P. S.: Nem a zavarodottság és nem is az elvek. Ezektõl lesz a szereplõ emberi. A végén a nemeslelkûség és az önzetlenség gyõz mindezek ellenére. Ezek a tulajdonságok, bármi történjék is, sokkal költõibbé teszik az életet. S hogy egy kicsit gyakorlatiasak legyünk, az ilyen gesztusok elõbb, vagy utóbb, de megtérülnek.
Így azután ez a történet a "zavarodottságról és az elvekrõl" végül a komikus elemek tárháza lett számunkra, amelybõl könnyed, furcsa vagy egyenesen börleszk jelenetek születtek.
CSAK ÖN UTÁN
- A film bája sokat köszönhet az árnyalt hangvételnek, a félig gyengéd, félig gunyoros stílusnak, valamint a nagy börleszk jeleneteknek. Hogyan sikerült ilyen érzelmi hullámzást vászonra vinni?
P.S.: Már a forgatókönyv megírásától kezdve, azt hiszem. Azután meg mindez színezet és stílus kérdése, amelyet kidolgozunk a forgatás alatt, s amelyet próbálunk megõrizni az utómunkálatok folyamán is.
A forgatáson a lehetõ legmesszebb el akartam menni a komikus jelenetekben. Bizonyos jeleneteknél minden eszközt be akartam vetni, a párbeszédet, a börleszket, a pantomimot. Természetesen ezt a színészeknek is "engedélyezni" kellett. Hogy meg legyen bennük a tehetség, a ritmusérzék és az õszinteség, ami nélkülözhetetlen a vígjátékhoz. A legmesszebb kellett menni, de semmit sem szabadott túlzásba vinni.
- A filmben ragyogó színészek játszanak.
P.S.: Daniel Auteuil és José Garcia rendelkezik, azt hiszem azzal a lényeges képességgel, hogy el tudják engedni magukat, van bennük bizonyos nõiesség, technikai tudás és ritmusérzék.
Daniel nagyon kifejezõ. Arca minden izmával mesterien bánik. Na és tudja, hogyan kell nevettetni. Néha nagy bátorság kell ahhoz, hogy egy színész átadja magát a jelenetnek, távolságtartás nélkül játsszon és félretegye a büszkeségét.
A homáros jelenet, vagy amikor Louis-t felveszik a munkára, vagy a levél a nagymamával, olyan helyzetek, amelyek nem sikerültek volna e nélkül az õszinteség nélkül. Daniel tette Antoine-t olvashatóvá és érthetõvé. Ami történetében ellenmondásosnak, paradoxnak, vagy egy kicsit idétlennek tûnhet, az õ játékában egyértelmûvé válik. José az állandó koncentrációt és energiát adta a filmnek. Szárnyakat ad a rendezõnek. Csodálatosan játszik a hangjával és bátran belemegy még sok más dologba. Kinyitotta Louis figuráját, nem hagyta, hogy elzárkózzék a depresszióba. Nagyon egyszerû, hazugságra képtelen alakot formált belõle, aki kimutatja minden érzelmét. Vagy klasszikus módon, a szemével, a mosolyával, vagy pedig váratlan viselkedésével, mint amikor hirtelen összerogy. Vagy az apró torokhangokkal, amelyek akkor törnek fel Louis-ból, amikor megijed.
CSAK ÖN UTÁN
Az elején mindez valószínûtlennek látszik, pedig a végén itt ez a valóban bumfordi, mulatságos és mégis koherens figura.
Sandrine-t tényleg nagy öröm volt filmezni. Kevés színésznõt ismerek, aki ennyire intenzív tud lenni a nehéz jelenetekben, és a humoros, könnyed helyzetekben egyaránt. Kiváló érzéke van a törésekhez. Még a kicsit erõltetett, túlságosan megírt párbeszédeket is hihetetlen igazsággal tudja tolmácsolni. Életet lehel beléjük, nem látszik rajtuk a munka és az írott szöveg, annyira természetes, hogy minden élni kezd tõle.
A Marilyne Canto-ra osztott szerep már nehezebb, kevésbé markáns. De a színésznõ nagyon sok intuícióval közeledett hozzá. Érzelmeket, életerõt, valami közvetlenséget vitt a figurába, s ez nagyon illett a filmbe, és megakadályozta, hogy a jelenetek elcsússzanak a vaudeville irányába.