microcspv    "time is not money"
logo Marilyn


keresés:
search
Ketten a Hullámban (2010)
Deux de la Vague
Two in the Wave

. . . . . . . . . . 5.67
(a cspv olvasók szavazata)  itt szavazz !

. . . . . . . . . . 10
(a cspv szerk-ek szavazata)

hossza: 91 perc
nemzetiség:  francia
műfaj:  dokumentumfilm
eredeti nyelv: francia
formátum: feliratos
korhatár 12+
tr tr


információ:

vissza a rövid leíráshoz

bővebb info
Szinopszis

400 csapás, Kifulladásig, Lőj a zongoristára, Az asszony, az asszony, Jules és Jim, A megvetés... és még sorolhatnánk azokat az alkotásokat, amelyek nemcsak az európai film alakulására voltak nagy hatással, de befolyásolták az amerikai független film és a stúdiórendszerben készülő filmek nyelvét is. A francia új hullám érdemét senki sem vitatja el, ahogyan azt az innovatív, ha úgy tetszik forradalmi filmnyelvet sem, amelyet a hatvanas években alkotó filmesek teremtettek meg és amely mára a filmek nemzetközi nyelvezetének koherens része.

Az francia új hullám mára fogalom lett, több kevesebb tartalommal, de azt a szellemi közeget, azokat a fiatalokat, azt a cinéfil közösséget és kritikusi munkásságot amiből mindez létrejött, csak azok az akadémikusok, filmesztéták ismerik, akik behatóan foglalkoznak a film történetével. A nagyközönség számára ez korántsem ismerős történet. Emmanuel Laurent és Antoine de Beacque dokumentumfilmje az új hullámról mesél, annak könnyed és játékos stílusában, így azok számára is élvezhetővé téve a filmtörténetet, akik nem kutatói, hanem élvezői a filmművészetnek.
A francia újhullám nemzetközi sikerét François Truffaut debütáló filmjének, a 400 csapásnak, cannesi bemutatójától (1959) számíthatjuk, illetve a nemsokkal ezután bemutatott, Jean-Luc Godard filmtől a Kifulladásigtól. A filmkészítés e két rebellise, a Cahiers du Cinema lelkes írói és filmkritikusai is, de mindenek előtt nagyszerű barátok, alkotótársak.

Teljesen eltérő társadalmi közegből jönnek: Truffaut szegény, javítóintézeti fiú, míg Godard egy svájci nagypolgári család tagja; a filmek szeretete, azonban összehozza őket. A hatvanas évek alatt készített filmjeikben végig támogatják egymást, egészen a 68`-ig, amikor a politikai nézeteik miatt szembe kerülnek egymással. Ettől a választóvonaltól alkotásmódjuk is radikálisan elválik egymástól: Godard a politikai radikalizmus fele fordul, míg Truffaut a hagyományos elbeszélőfilmek irányába.

A Ketten a Hullámban olyan világot mutat be, amelyben még a film "erkölcsi kérdés" volt, amikor hittek abban, hogy a film révén megváltható a világ, amikor nem a moziba járás volt a kérdés, hanem az, hogy ki kapja meg az első sorban a helyet. Az újhullám történetét korabeli sajtó cikkekből, visszaemlékezésekből, interjúkból és alkotások részleteiből rekonstruálja. Fruffaut és Godard barátsága, alkotói munkásságuk képezi a dokumentumfilm központi kérdését, viszonyuk alakulását pedig egyúttal magának az irányzatnak a metaforájává teszi úgy esztétikai, mind pedig történeti és politikai szempontból.


szereplők:
Jean-Luc Godard ... Önmagaként (archív felvétel)
François Truffaut ... Önmagaként (archív felvétel)
Anouk Aimée ... Önmagaként (archív felvétel)
Jean-Pierre Aumont ... Önmagaként (archív felvétel)
Charles Aznavour ... Önmagaként (archív felvétel)
Jean-Paul Belmondo ... Önmagaként (archív felvétel)
Jacqueline Bisset ... Önmagaként (archív felvétel)
Jean-Claude Brialy ... Önmagaként (archív felvétel)
Claude Chabrol ... Önmagaként (archív felvétel)
Jean Cocteau ... Önmagaként (archív felvétel)
Raoul Coutard ... Önmagaként (archív felvétel)
Jean Desailly ... Önmagaként (archív felvétel)
Marie Dubois ... Önmagaként (archív felvétel)
Chantal Goya ... Önmagaként (archív felvétel)
Claude Jade ... Önmagaként (archív felvétel)
Anna Karina ... Önmagaként (archív felvétel)
Pierre Kast ... Önmagaként (archív felvétel)
Bernadette Lafont ... Önmagaként (archív felvétel)
Fritz Lang ... Önmagaként (archív felvétel)
Henri Langlois ... Önmagaként (archív felvétel)
Jean-Pierre Léaud ... Önmagaként (archív felvétel)
Giorgia Moll ... Önmagaként (archív felvétel)
Yves Montand ... Önmagaként (archív felvétel)
Jeanne Moreau ... Önmagaként (archív felvétel)
Jack Palance ... Önmagaként (archív felvétel)
Michel Piccoli ... Önmagaként (archív felvétel)
Nicholas Ray ... Önmagaként (archív felvétel)
Jacques Rivette ... Önmagaként (archív felvétel)
Eric Rohmer ... Önmagaként (archív felvétel)
Barbet Schroeder ... Önmagaként (archív felvétel)
Jean Seberg ... Önmagaként (archív felvétel)
Henri Serre ... Önmagaként (archív felvétel)
Delphine Seyrig ... Önmagaként (archív felvétel)
Simone Signoret ... Önmagaként (archív felvétel)
Szabó László ... Önmagaként (archív felvétel)
Marina Vlady ... Önmagaként (archív felvétel)
Oskar Werner ... Önmagaként (archív felvétel)
Anne Wiazemsky ... Önmagaként (archív felvétel)


fényképezte:
Etienne de Grammont
Nick de Pencier

vágó:
Marie-France Cuénot

producer:
Emmanuel Laurent