microcspv    "time is not money"
logo Marilyn


::: cikkek -> filmekről
    

2012-04-09

POLISSE: válasz a Filmtett cikkére

Kedves Filmtett szerkesztők, amennyire óriási meglepetés volt a Polisse c. (remek) film, legalább annyira volt meglepő a cikk, amit közöltetek erről a filmről, csak sajnos, negatív előjellel. A facebook-on gyorsan írtam is rá megy választ, de az végül túl hosszúra sikerült, ezért itt közöljük, a cspv-n, egyfajta nyílt levél formájában.

a Filmtett cikke itt olvasható "Az Erőszak Városa" - címmel

Ez a válasz egyáltalán nem egy ellenséges írás akart, illetve akar lenni, mások más véleményének tolerálása pedig tényleg nem okoz gondot. Csupáncsak az van, hogy olyan dolgokat ír a szerző, olyan dolgokra hivatkozik, amik (saját tapasztalatunk alapján) nem felelnek meg a valóságnak ... És mivel nagyon szeretjük és tiszteljük is ezt a filmet, okvetlenül fontosnak tartjuk, hogy megvédjük egy ilyen félreértő és időnként félreértelmező kritikától ... ami a Filmtettre egyáltalán nem szokott jellemző lenni (kedveljük a Filmtettet) - ezért, mondhatni, a Filmtett védelmét is képviseljük egyszersmind ...

(a cikk nem tartalmaz spolilert)


 

íme a HSZ:

a posztmodernen már túl vagyunk :)

a film pedig baromi jó ...

Maïwenn pedig minden, csak nem tipikus .))))

 

plusz a PS:

:::
"bábáskodik az éppen alakuló események felett"

nem stimmel, nagyon nem ..

Maïwenn karaktere a szürke megfigyelő ...
aki saját szépségét is direkt elleplezi, csak hogy a lehető legkevésbé interferáljon ....
mint rendező, nyilván "bábáskodik" (katalizálja, előhívja a jelenetet), de a karaktere a legkevésbé sem folyik bele abba, ami a szeme láttára történik ...

:::

a "romantikus vonzalom" ...
ahogyan én tapasztaltam, eléggé hangsúlyos ... értsd, megy a film, egyik nap a másik után, majdnem ugyanaz ...

leginkább csak két dolog változik, Maïwenn és a srác viszonya, no és Iris és barátnőjének a viszonya ...
de nem azért, hogy a tartalomismertetőt védjem :)))

 

:::

"Sajnos azonban az ehhez hasonló morális drámákból nem akad túl sok a bő két órás játékidő alatt"

nem tudom, miért a "morláis" drámák hajszolása a cél ?:)))
amikor a film minden egyes jelenete tele van emberi drámákkal ...
valódi emberi drámákkal ... messze a morál szintje felett ...

ráadásul a film eközben maximálisan izgalmas és jó hangulatú ...
nem egy művészfilm, ami sokkolja a népet azzal, hogy "ez megtörténik", hanem valódi szociográfiát vonultat fel ..

egy jelenséget kutat, a családon belüli erőszakot ...
és remek munkát végez ...

mert a jelenségnek megmutatja a szövegkörnyezetét, saját, autentikus környezetében tekinti a jelenséget, és ez ás, mint amikor a híradóban látunk valamit ...

 

::::

"A Polisse tehát meglehetősen álmosító sors-puzzle"

negatív - hú, de negatív !!:)

 

:::

"a hősök magánéleti válságaiból csak kurta epizódok villannak fel, annyira pedig nem érdekesek és színesek, hogy a napi rutinjuk tárgyilagos ábrázolása is feszült figyelmet érdemeljen"

 

wow ...
ezt miért írjátok ??:))
színes érdekes magánéleti epizódokat hiányoltok ??:))
miért ??
és mi az "érdekes" ?

 

:::

"De Maïwenn filmje elsősorban mégiscsak celluloidba csomagolt szociográfia kíván lenni"

stimmel, azaz h majdnem - miért kell odaírni, hogy "celluloidba csomagolt" ??:)))))
mi a baj azzal, hogy filmre forgatnak egy filmet ?:)))))

:::

"de nem jellemzi formanyelvi disszonancia"

no comment .))))

:::

"egy modern metropolisz bűnvilágának akkurátus állapotrajza is egyben. Szinte érezni, ahogy az arcunkba csap a gőz a nagyváros rothadó üstjéből"

félreérti a szerző ...
(részben félreérti: a szerző ui. utal rá, hogy nemcsak a nyomornegyedekben van child abuse)
tehát - részben félreérti ...
mert itt technikailag / felszínen békés családokról van szó .. hétköznapokról ...
a hétköznapi, békés felszín mögött és alatt zajló mindennapi gyermek-abúzusról van szó ..
egy "metropolisz bűnvilága" picit más, az inkább a Taxisofőr esete :))

:::

"leharcolt külvárosi kerületek rozsdás nyomornegyedei"

bár van egy nyomornegyedes jelenet is, ez a film szemlátomást nem  nyomornegyedekben játszódik ...
(oké, a cikk végül konkrétan nem állítja, hogy a film nyomornegyeben játszódik, csak a cikk címe miatt, és az ezt megelőző mondat miatt tesz ilyen hatást)

a child abuse pedig nem a nyomor miatt jön létre ...
ezt nagyon fontos látni ...


"az egyik gyanúsított arról tart öntömjénező kiselőadást, hogy mennyire a vérévé vált a pedofília"

ez a bizonyos elkövető pedig ... (nem kell gyanúsítottnak nevezni, mert bevallja)

valójában nem erről tart előadást ..

hanem arról, hogy mi az, amit élvez ...

és közvetlenül ezután elmondja, hogy megteheti, mert nagyon magas összeköttetései vannak - és valóban .. a rendőrök kénytelenek is elengedni ...(!!)


ez a fickó nem egy nyomornegyedben a nyomor miatt elkövetett child abuse - hanem egy nagypolgár beteg viselkedése, amellyel szemben a gyermek és az anya ugyanúgy tehetetlenek,mint a rendőrség és a társadalom ...

 

:::
"A Polisse – ha néha túl zordnak is festi le a férfiak világát – kétségkívül hiteles mű. Hamisítatlan „női film” "

ez a mondat viszont NAGYON DURVA ...
védi a férfiakat, és azt mondja, ez a nők nézőpontja ...

ez NAGYON nem szép dolog ...

a családon belüli erőszak pedig nem "a férfiak világa" ... ez nem a Casino ... vagy a Good Fellas, ez a nők és gyerekek világa, ahol a férfiak durva dolgokat művelnek, családon belül, békés otthonokon belül ... a világ egyik legcivilizáltabb társadalmában ...

:::

"aki inkább emberi drámára vágyik, az bizonyára a szomszéd teremben futó Titanicot fogja megcélozni."

negatív - sokszorosan és több irányból is negatív ...

-jepe-
2012-04-09

Címkék: Polisse, child abuse, erőszak, csládon belüli erőszak, pedofilia, Maïwenn



:::::::
  LÁSD: Polisse info-file
:::::::