microcspv    "time is not money"
logo Marilyn


::: cikkek -> filmekről
    

2012-05-02

A Két Mesterlövész

pasi sivárság - túl a barátságon


Ez a film több kisfilmből áll, karakter- és helyzet tanulmányok két darab különösen alacsony intelligenciájú férfi bunkó hétköznapjairól, és arról, hogy hogyan intézik a szexuális életüket. Elvileg talán jól hangzik, de a hatodik kisfilmnél már nem is érti az ember, hogy miért még mindig ezt a két fickót kell nézni, és miért minden férfi közül pont ezt a típust próbálják általánosként eladni ...

Két férfi együtt csalja meg a feleségét, egy szobában, egymáshoz közel, egymást nézve, beszélgetve koitálnak. Tinédzsereknek nem ajánlott jelenetek, mert egy életre elmehet a kedvük a szexualitástól, annyira üres és lehangoló, amit látunk. Persze nemcsak a tiniket hangolja le, hanem mindenkit - de legesleginkább a nőket. Ebben a filmben ugyanis "a feleség" egy kissé már elhanyagolt veszekedőgép, akit a férje totál hülyének néz, és a legminimálisabb mértékben sem tisztel.

Ez a motívum egyébként nem is rossz a filmben, mert az ember tényleg elgondolkodik, hogy ha ennyire semmi köze a nőhöz, akkor miért marad vele egyáltalán? És hamar meg is születik a válasz: azért, mert bármelyik másik nővel is ugyanez lenne, bármelyik másik nő is egy unalmas, elhanyagolt veszekedőgéppé válna mellette, és a férfi ugyanabban a szituban találná magát - ismét. Plusz annyira közömbös számára, ami otthon történik, hogy még a kisujját sem mozdítja azért, hogy megszüntesse a leharcolt házasságot.
A film persze igyekszik elkenni ezt a végletes pasi sivárságból adódó szánalmas tragikumot, és úgy állítja be, hogy a férfi egy idő után elkezdi hiányolni a feleségét, ami valójában egy hamisítás, mert ezek a férfiak, ez a két férfi ezekben a kisfilmekben nem tenne ilyet.

 

Az egyik kisfilm egyébként kifejezetten jól sikerült. Egy késő negyvenes, meglett férfi (két főszereplőnk közül az egyik) együtt bulizik a 20 éves szeretőjével. Ez a történet, ez a kisfilm nemcsak szól valamiről, de nagyon profin is van előhívva, megcsinálva, emlékezetes darab, sokkal inkább illik a New York-i történetek c. 3 darabos, emlékezetes szkeccsfilmbe negyediknek, mint ebbe a filmbe, de mindegy.


A film végül elveszít minden kontrollt, és a kezdeti természetes primitívség átmegy kiagyalt, szánalmas primitívségbe. Rövid jelenet, amelyben egy férfi malacmaszkban korbácsol egy 70 éves megláncolt nőt a garázsban, de a nő meghal, a garázsajtó kinyílik, a férfi családja pedig ott figyel. Hehe, hihi - tényleg hú, de vicces :)

 

A film mélypontja végül mégsem ez a jelenet, hanem az, amikor a két pasi elmegy Las Vegas-ba. És most nem is a Brokeback Mountain-es sztorira gondolunk (az egyébként jó, hogy az egyik beállításban vizuálisan utal a Túl a Barátságon-ra :)) A Las Vegas-i jelenetekben a szokásos kommersz klip az,ami a legfárasztóbb, rulettezéssel, ismeretlen modellcsajok felvonultatásával, crazy jelenetekkel, medencébe ugrálással, és persze mindezek fotón történő dokumentálásával. Ez tényleg szánalmas. A legtöbb Vegas-os film esetében érezni, hogy lobbipénzeket vettek fel, hogy jó hírét keltsék a műanyag-városnak, itt azonban ez minden határon túl megy - a filmen belül egész egyszerűen leadnak egy Vegas-klipet. Mindegy, mert végül a hálószoba jelenet még ezt is képes überelni.

 

Mit mondhatnánk, lányoknak nem igazán ajánljuk ezt a filmet, de ha belegondolunk, fiúknak, férfiaknak sem ... Ezzel együtt simán el tudjuk képzelni, hogy sokaknak fog tetszeni - ez azonban nem a film erénye, hanem kultúránk nem épp egészséges állapotáról árulkodik ...

-jepe-
2012-05-02

Címkék: Jean Dujardin, Gilles Lellouche



:::::::
  LÁSD: A Két Mesterlövész info-file
:::::::