microcspv    "time is not money"
logo Marilyn


::: cikkek -> filmekről

2013-06-14

Gyakornokok

GOOGLE reklám mozi


Különleges film, történelmi jelentőségű, hiszen amíg mondjuk a faceook-film ténylegesen egy sztorit dolgozott fel, a valósághoz eléggé hűségesen, a reklámértéke pedig csak indirekt keletkezett, attól, hogy jó a sztori, meg attól, ami a facebook, addig ez a GOOGLE reklám-mozi semmihez sem hasonlítható, maximum a „Thank You for Smoking” c. borzalomhoz. Ezzel együtt nem beszélünk le, ha meg akarod nézni, csak rajta, inkább tekintsd egy tesztnek ...

Ez a film valóban egy teszt. Ha például megnézed, és a végén azt mondod, aranyos vígjáték, jópofa, kicsit lapos, egy olyan fél Dodgeball, akkor sajnos „F” osztályzatot kaptál. Az alábbiakban ezt fogjuk megvilágítani ...

 

A GOOGLE az emberek 99%-a számára egy nagyon jó szolgáltatás, világszerte. A GOOGLE ugyanakkor egy bazi nagy óriáscég is, egy giga corporation, benne van az amcsi nagy cégek színe java, George Bush valamely cége is, és ott van a hírszerzés is. A GOOGLE nem kis falat, hanem valósában egy világhatalommal bíró óriás, amely sajnos, nem választható el a kellemes szolgáltatástól, amit nyújt.

A GOOGLE ezen túl még egy globális léptékű probléma is, demokrácia-deficit, illetve konfliktus, hiszen totálisan durva a szitu, hogy egy magáncég kezében van az egész internet, mármint az internetes keresés, és hogy ezzel a hatalmával úgy él, ahogy neki tetszik.

A GOOGLE-t mindenki szereti, de nézetünk szerint a GOOGLE akkor lenne az, aminek látszik, CSAK AKKOR, ha egy közösségi projekt lenne, mint a Libreoffice vagy a Linux, a Mozilla vagy a Wikipédia. NA, akkor más lenne a helyzet. Akkor emberek munkájából közkincs épülne, közszolgáltatás, amit a közösség felügyelne, és a köz javát szolgálná, feltétel nélkül. A GOOGLE azonban egy bazi nagy GIGA CÉG ÓRIÁS, amelyben emberek dolgoznak, és a munkájuk révén egy óriás hálózat jön létre, a GOOGLE behálózza a világot, bocs, a GOOGLE behálózta a világot, a világ közösségei, társadalmai függenek a GOOGLE-től, és ki vannak szolgáltatva a GOOGLE-nek.

 

Az, hogy a GOOGLE olyan diktatórikus államhatalmakat szolgál ki, hogy Kína vagy Oroszország, azzal, hogy cenzúrázza az internetet, és csak olyan találatokat ad ki, amiket a megrendelő (a diktátor-kormány) nem tilt le, a GOOGLE egy globális információs konfliktust képvisel önmagában is, különösen mag, amikor az internetszabadság a globalizáció következő célpontja lett (lásd ACTA és tsi).

A GOOGLE egy bazi nagy corporation, egy globális cég, a globalizáció egyik óriásképződménye, és eszméletlen nagy hatalom összpontosul a kezében (a kezeiben). A GOOGLE persze jófej cég, miért is ne lenne az? Nem a jó vagy rosszindulat az, amitől aggályos képződmény, hanem az, ahogyan felépül, és amekkora hatalommal bír.

Mindegy, ha az ember tisztában van azzal, hogy a GOOGLE nagyjából micsoda, és nem téveszti össze egy jófej szolgáltatással, akkor máris minden másképpen fest. Éppen ez a baj a filmmel, hogy ezt nem teszi lehetővé. A GOOGLE-t egy Diesneylandként mutatják be, és hihetetlen léptékű az a reklámérték, amit ez a film képvisel, úgy, hogy a néző a felvilágosításból a minimálisat sem kapja meg, és úgy van kezelve, mint valami gyerek: nézd, milyen színes, meg minden, hát nem szuper?

Egyszóval, nem a GOOGLE-lel van a baj, hanem ezzel a filmmel. A GOOGLE az, ami, ha az ember tud róla, hogy mi, akkor oké, ha nem, az gáz. A film esetében, ha tájékoztat arról, hogy a GOOLE valóban mi, az ok, de ha nem, és csak reklámoz, az gáz. Márpedig ez az pontosan, amit ez a film csinál. És ez nagyon nagy gáz.

 

A legdurvább a filmben az utolsó feladat – van összesen vagy 5 feladat, amely során a lúzer csapatnak a stréber csapat felett győzelmet kell aratnia, ezek eléggé béna feladatocskák, semmi izgalmas nincs bennük, de az utolsó mindegyiken túltesz.). Ekkor valakit rá kell beszélniük, hogy hirdessen a google-ön. Egy profi, házi, családi vállalkozás pizzériát beszélnek rá, arra, hogy ... valójában nem is arra, hogy hirdessen, hanem, hogy terjeszkedjen ... hogy láncolatot nyisson, franchise-t, ... Wow ... hát nem szuper? Mert megéri !! Amit ez öko-gazdálkodók felfedeztek (lásd Food Inc.), az az, hogy nem szabad egy méreten túlnövekedni. Ez az éttermekre is igaz, ez el is hangzik, de a GOOGLE mégis meggyőzi a tulajdonost, hogy csapjon bele a terjeszkedésbe, a láncolat építésbe, és hirdessen a google-ön, és felejtse el az aranyoldalakat, yellow pages-t, mintha még mindig hirdetne ott valaki .))

Egy film, amelyben a globalizáció során létrejött egyik óriáscégnél végre hirdetési accountot vásárol egy lokális, tradicionális, hovatovább öko-pizzéria !!! Mert meggyőzték, hogy ez jó nekik ... Rossz volt nézni ...

Természetesen az is gond a filmben, hogy a fiataloknak nemcsak a google-ről ad hamis, műanyag képet, de mondjuk a pizzázásról is. csak szólunk, a pizza hizlal, a spagetti cool, a pizza ... khm, khm .. az édesített üdítőitalok pedig hipergázak .... beleértve az ízesített & édesített ásványvizeket ..

A legeslegdurvább tájékoztatás a filmben viszont mindenképp az, amikor arról beszélnek az új generációs fiataloknak, illetve fiatalok maguk beszélnek a nézőhöz arról, hogy most már ilyen az élet, ennyire nincs munka, a friss diplomásoknak nincs munka. Ez van, a világ ilyen szar lett.

Nem, a világnak nem kellene ilyen szarnak lennie, és senkinek sem nem szabad elfogadnia, hogy a világ ilyen szar, mert LEHET MÁS A VILÁG, a világot meg kell változtatnunk, És mellesleg ennek egyetlen akadálya van, a bazi nagy GIGACÉGEK, a világot uraló corporation-ök. De a világot meg lehet változtatni, a rendszert meg lehet változtatni, és mindenki jól fog járni, még a bazi nagy cégek dolgozói, tulajdonosai is, egyedül csak a bazi nagy cégek (cég = élettelen dolog) járnak rosszul.

 

Egyszóval, reméljük, ha véletlenül megnézted e filmet, nem sikerült a műanyag mázzal kiszúrniuk a szemed. Reméljük, a jövőben is a tájékozódást választod buta szórakozás helyett, sőt, még közben is :)) hajrá !

-jepe-
2013-06-14

Címkék: google, vince vaughnm owen wilson



:::::::
  LÁSD: Gyakornokok info-file
:::::::  (Internship 2013.)