cspv logo
cspv szám: 67 / 04 tartalom
keresés

cikk cím cikk cím cikk cím cikk cím cikk cím cikk cím cikk cím Interjú Árpa Attilával Reklámok cikk cím cikk cím cikk cím cikk cím

this is
cspv home
régi link, már nem működik

page number: 10 00638
PREVIOUS articleNEXT article
2004-09-27

Reklámok


Kicsi árak - ez a Plus!
A Plus áruházak legújabb reklámkampánya két nagyon remekül sikerült reklámspottal örvendeztet meg minket, mégpedig a "Kicsi árak - ez a Plus!" c. két filmmel.

Már a címben is tükröződik a filmek alapkoncepciója: egy kedves és egyben vicces világot bemutatni, éspedig a kicsi árak világát, akik a Plus áruházaiban buliznak zárás után. A kicsi árak tulajdonképpen testet öltött árak (szemekkel, lábbal és kezekkel ellátott narancssárga színű árak), akik általában 9-esre végződnek, és akik éjszaka, zárás után mindenféle mulatságokat űznek a bezárt Plus áruházakban.

Az egyik spot arról szól, hogy a kicsi árak bújócskáznak éjszaka a különféle termékek között. Főként gyümölcsöket és zöldségeket láthatunk, amint a 119-es kicsi ár (ő az általános főszereplője ezeknek a reklámfilmeknek) körülöttük ad ki sejtelmes hangokat, miközben keresi az elbújt társait. Aztán ő és 3 társa együtt szólongatják a többieket, míg el nem érkezik a banánokhoz, akiket tulajdonképpen álmukból ébreszt fel. Ekkor egy reflektor-fénynyaláb esik a banánpárosokra, és ezzel mindenki hirtelen felébred, és közösen elkezdenek partizni: a kicsi árak és a zöldség-gyümölcsök. A vége: kívülről látjuk a bezárt Plus áruházat, és alatta a remekül sikerült szlogent halljuk: "kicsi árak, ez a Plus!".

A másik spotban három kicsi ár a főszereplő, a 249-es, a 119-es, illetve a 79-es: ők hárman csinálnak egy futóversenyt a pénztárbeli futószőnyegen. A film úgy kezdődik, hogy meghalljuk a jellegzetes dúdoló hangot, alatta pedig a zsivajgást, ami mintha tényleg valamiféle izgatott kis lények sokaságától származna. A hanggal együtt rögtön érkezik a kép is, ezúttal a "futóversenyes" cselekmény. A három fő ár melegít a futószőnyegen, a szintén kicsi ár bíró (ő is 249-es) indítja a versenyt egy jelzőpisztollyal, miközben a többi kicsi ár ott drukkol szélen a versenyzőknek. A vicces versenyt végül a 119-es nyeri (a többiek gratulálnak neki), tehát ő mehet át először a vonalkód-leolvasó piros fényen. Utána átmegy a másik két ár is, mindhárman külön hangokkal jelzik, hogy bár áramütésként éri őket a leolvasás, azért élvezik. A leolvasás után megjelenik a pénztárgépen a 3 áracska egymás után, majd látjuk összeadva is őket, és utána már azt látjuk, hogy a többi kicsi ár is ott táncol, ugrál, egyszóval bulizik a futókkal. És közben azt halljuk: "hmm, I like it (szeretem ezt)".

Az utolsó kép kívülről mutatja az egyik Plus áruházat, éjszaka, kivilágítva, hogy ezzel is alátámassza a már több meséből ismert "elszabadult játékok zárás után a játékboltban"-féle alaphelyzetet. Ez a gyerekeknek szóló városi legenda több mesében és filmben megjelent már, és arról szól, hogy amikor az éjszaka leszáll, és a gyerekek elalszanak, a játékok életre kelnek, és elkezdik a saját igazi működésüket az éj leple alatt. Ezt az ismert történeti elemet dolgozza fel a "Kicsi árak"-féle 2 spot, nagyon profi és humoros módon, és olyan hatásosan, hogy ezek után már nem tudunk úgy nézni a Plus áruházakra, hogy egyrészt ne jusson eszünkbe a kicsi árak aranyos zsivaj-hangja, másrészt a szlogen "Kicsi árak - ez a Plus!". És esténként kíváncsian kukkantunk be a sarki Plus-ba, hátha látunk egy-két kicsi árat élőben táncolni...

-ming li-
2004-09-27
cspv.hu
oldal: 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14