cspv logo
cspv szám: 92 / 06 címlap
keresés
Az Ördög Prada-t Visel Szabadság, Szerelem Kék Mélység Ede Megevé Ebédem Férfiakt Dögölj Meg, John Tucker Teret a Budapestieknek :) Csak Barátok Kevin Smith visszatér Eladó a Szerelem

this is
cspv home
régi link, már nem működik

page number: 11 00917
film info
PREVIOUS articleNEXT article
2006-10-30

Eladó a Szerelem

Combien tu m'aimes? 2005.

Egy olasz nő Párizsban
Nincs is jobb, mint egy szerelmes francia film, tudjuk, hogy a franciáknak általában különleges érzékük van a szerelmi dolgokhoz. Ez persze nem minden filmnél mutatkozik meg, az Eladó a Szerelem speciel csöppet sem volt eredeti és romantikus.
Nehéz lenne kitalálni, mi hív életre egy ilyen filmet, mivel hiába töltünk el vele másfél órát, a végén, felállva a moziszékből nem érzünk semmi olyat, mintha kaptunk volna valamit (egy érzést, egy üzenetet, egy érdekes történetet), bármit, ami miatt nem érezzük kidobott időnek az elmúlt 95 percet. A film alkotói (és itt főként az író-rendező Bertrand Blier-re gondolunk) úgy tűnik, még a műfajt sem tudták véglegesen eldönteni, hiszen romantikus filmnek indul, aztán kifejezett művészfilmes jelleget vesz fel, hogy a közepétől kb. már egy szatírikus filmnek lássuk, aminek mintha valamiféle parabolikus mondanivalója volna a szerelemről. Ez nem biztos, hogy így van, mindenesetre többször eltévedünk a különböző hangulatú jelenetek között, és a végén bevallottan nem tudjuk hovatenni az egészet.



Az persze nem véletlen, hogy a főszereplőnő Monica Bellucci, megint egy film, ami szinte egy-az-egyben a színésznő buja kisugárzására és nagyon nőies alakjára helyezi a hangsúlyt, és erre építi a cselekményt, illetve a látványt. Bellucci tényleg vadítóan néz ki, de ez azért némileg kevés egy egész estés filmhez. Rajta kívül egyébként nem sok mindent látunk, valahogy folyton az ő mellei kerülnek közvetlenül a kamera elé, és az összes többi (férfi) szereplő is ezekre fókuszál. A történet ennek fényében nem igazán működik, sőt, valljuk be, eléggé uncsi. Bellucci egy prosti, aki pénzért odaköltözik egy átlag hivatalnokhoz, Francois-hoz, és nála sugározza az olasz női beindultságot. A fickó összes ismerőse kiakad azon, mennyire „jó nő” Francois új csaja, és minden hímnemű ódákat zeng Daniela formáiról.



Nekünk, csaj-nézőknek persze egy idő után már minden bajunk van a film Bellucci-kultuszától (szívesebben megnéznénk inkább egy Vincent Cassel-filmet), mint ahogy a szatírikus-groteszk betéteket is idegesítőnek, plusz nehezen értelmezhetőnek találjuk. Még Depardieu is felbukkan egy fura maffiózó-főnök szerepben, de érezhetően csak azért, hogy kicsit megdobja a film nézettségét.



Egyfajta álmos melankólia üli meg a filmet, olyan, mintha egy 50-es férfi merengene egy szivar és whisky mellett a női nemről, és a csábításról, úgy általában. A szerelmet, ami elvileg a film fő témája lenne, igazából csak felületesen érintjük, nem látjuk, hogyan alakul ki egy valódi érzelemdús kapcsolat, és hogyan kerül egyre közelebb egymáshoz két idegen, helyette inkább a szexre, és a férfiak nőimádatára hegyeződik ki a történet, illetve továbbra is Monica Bellucci mellére és fenekére.

A főszereplő Francois-t játsszó színész, Bernard Campan nem volt ismerős számunkra, mindenesetre ő a maga részéről mindent megtett a filmért, bár az ő karaktere sem volt végig követhető, azért értékelhető az igyekezete. Bellucci kisasszony 100 %-osan jelen volt a maga érzéki testével, és ez elégnek is bizonyult a kevéssé árnyalt szerepéhez.



Ami a legjobban hiányzott a filmből, az a humor, a szatirikus hangvételéhez nem társult valódi humor, úgyhogy mosolyogni nem tudtunk a filmen. Izgulni sem nagyon, hiszen maximum annak drukkolhattunk, hogy a pénzért vett kapcsolat átmenjen egy szerelembe, de ez sem tűnt annyira fontosnak. Szóval a korlátozott szórakozási vonalakon leginkább egy, a nőkön és a csábításon való meditáló hangulatba kerülhetünk a film által, már ha ez jó nekünk egyáltalán. Ja, és a nimfomán, pénzzel nem foglalkozó, csak a szexért dolgozó prostituált már annyira régi filmes elem (amit egyébként francia filmekben láttunk először), hogy ezt ismét képbe hozni nem vall túl nagy eredetiségre. Mindegy, egyszer meg lehet nézni, és legalább Monica Bellucci-nak bővült egy filmmel a filmográfiája.
-jaredo-
2006-10-30
cspv.hu
oldal: 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11