|
De
ha létezik ez a modern magyar nyelv, miért nem láttuk
még filmen? A film erõssége mintha pont innen indulna
ki, a stílusból, hiszen olyan stílust mutat
be, amit mindenki ismer (az életbõl) de még sosem
láthatott (filmen). Az "art direction", a jelmezek, díszletek,
kellékek és berendezések szerencsés módon
ügyesen hozzák ugyanezt, "kék és nari" jeligére.
Nem említve a friss-tekintetû "operatõröket",
Sas Tamást magát,(a rendezõt), és Pohárnok
Gergelyt, fiatal társoperatõrét. A Kalózok
egyébként mindezeken felül lehet, hogy attól
ilyen friss, hogy a gyártása nem európai (rendezõi
filmek), hanem amerikai sémán (kollektív kreativitás,
jól strukturált csapatmunka) alapult. Ahol a rendezõ
is csak egy "munkás" a többi közül. Lehet, hogy emiatt
az alkotóknak nehezebb "bevállalniuk" a filmet, mint
saját alkotást, de nem lesz senki-gyereke, a közönség
kajálja. (lásd a Sas Tamás interjút, Népszab.) A moziból kijövet egyetlen gondolat csapódik be, de az nagyon élesen "még akarok ilyet!". Nem csoda, mert a 90-es években még nem készült ilyen jó magyar film. -yop- |