vissza az oldalra
 
 
 
 

 De ha létezik ez a modern magyar nyelv, miért nem láttuk még filmen? A film erõssége mintha pont innen indulna ki,  a stílusból, hiszen olyan stílust mutat be, amit mindenki ismer (az életbõl) de még sosem láthatott (filmen). Az "art direction",  a jelmezek, díszletek, kellékek és berendezések szerencsés módon ügyesen hozzák ugyanezt, "kék és nari" jeligére. Nem említve a friss-tekintetû "operatõröket", Sas Tamást magát,(a rendezõt), és Pohárnok Gergelyt, fiatal társoperatõrét. A Kalózok egyébként mindezeken felül lehet, hogy attól  ilyen friss, hogy a gyártása nem európai (rendezõi filmek), hanem amerikai sémán (kollektív kreativitás, jól strukturált csapatmunka) alapult. Ahol a rendezõ is csak egy "munkás" a többi közül. Lehet, hogy emiatt az alkotóknak nehezebb "bevállalniuk" a filmet,  mint saját alkotást, de nem lesz senki-gyereke, a közönség kajálja.
(lásd a Sas Tamás interjút, Népszab.)

A moziból kijövet  egyetlen gondolat csapódik be, de az nagyon élesen "még akarok ilyet!". Nem csoda, mert a 90-es években még nem készült ilyen jó magyar film.      -yop-
 
Gubás Gabi , Király Attila, Bodó Viktor
Sas Tamás, Pohárnok Gergely