információ:
vissza a rövid leíráshoz
bővebb info
Vészterhes idõk várnak az ifjú Harry Potterre.
Az ifjú varázslót (DANIEL RADCLIFFE) lidérces álmok kínozzák, sebhelye jobban sajog a megszokottnál, ezért barátai, Ron (RUPERT GRANT) és Hermione (EMMA WATSON) oldalán örömmel veti bele magát a Kviddics Világkupa küzdelmeibe.
A Világkupa helyszíne fölött azonban baljós elõjel tûnik fel az égen: A Sötét jegy, Voldemort Nagyúr szimbóluma. A Sötét jegyet Voldemort követõi, a Halálfalók küldik fel az égre. A Halálfalók nem merészkedtek elõ azóta, hogy Voldemortot (RALPH FIENNES) tizenhárom évvel azelõtt utoljára látták, azon az éjszakán, amikor az megölte Harry szüleit.
Harry visszavágyik a Roxfort Boszorkány- és Varázslóképzõ Szakiskolába, ahol Dumbledore professzor (MICHAEL GAMBON) védelme alatt áll. Ebben az évben azonban a dolgok enyhén szólva másképp alakulnak.
Dumbledore bejelenti, hogy a Roxfort lesz a Trimágus Tusa házigazdája. A Trimágus Tusa a varázslótársadalom mágikus versenyeinek legizgalmasabbika és legveszélyesebbike. A három legnagyobb és leghíresebb mágusiskola egy-egy bajnokot jelölhet, akik életveszélyes próbák során mérik össze erejüket, a mindenek által áhított Trimágus Kupa elnyeréséért.
A Roxfort diákjai félelemmel vegyes áhítattal figyelik, amint a Beauxbatons Mágusakadémia elegáns diáklányai és a Durmstrang Intézet vad tekintetû ifjai megérkeznek a nagyterembe, aztán megkezdõdik a feszült várakozás, hogy vajon kik lesznek a kiválasztott bajnokok.
Végül sor kerül a várva várt, gyertyafényes ceremóniára, melynek során Barty Kupor (ROGER LLOYD PACK), a Mágiaügyi Minisztérium hivatalnoka és Dumbledore professzor elnöklete alatt a Tûz Serlege mindhárom iskola képviselõi közül kiválaszt egy-egy diákot, akik majd részt vesznek a versenyben. A serleg szikraesõ és lángkoszorú közepette sorra kijelöli a Durmstrang kviddics-szupersztárját, Victor Krumot (STANISLAV IANEVSKI), a Beauxbatons gyönyörû diákját, Fleur Delacourt (CLÉMENCE POÉSY). Ekkor azonban váratlan fordulat következik be: a Serleg utolsóként Harry Potter nevét jelöli meg.
A 14 éves Harry nem indulhat a veszedelmes versenyen, hiszen három évvel fiatalabb a versenyszabályzatba foglalt megengedett alsó korhatárnál. Harry váltig állítja, hogy nem dobta be a nevét a Serlegbe, és hogy egyáltalán nem akar részt venni a versenyben. Ám a Serleg döntése megmásíthatatlan, és Harry számára nincs kiút.
A gyanakvás és irigység hamar szárba szökken Harry körül, amint Rita Vitrol (MIRANDA RICHARDSON), a zavarosban turkáló újságírónõ irkálni kezdi elképesztõ pletykáit. Még Ronban is felmerül, hogy "nagyravágyó" barátja valamiképpen befolyásolta a Serleget a bajnokválasztás elõtt.
Dumbledore professzor azonban sejti, hogy a titokzatos illetõ, aki bedobta Harry nevét a Trimágus Tusa esélyes versenyzõi közé, veszélybe akarja sodorni a fiút. Ezért felkéri Alastor "Rémszem" Mordont (BRENDAN GLEESON), a Roxfort új, különcségeirõl híres Sötét varázslatok kivédése tanárát, hogy tartsa rendkívül éles mágikus szemét az ifjú varázslón.
Harry készülni kezd a Trimágus Tusa embert próbáló versenyszámaira, melynek során ki kell játszani egy tûzokádó sárkányt, alá kell merülni egy hatalmas tó vizébe, illetve meg kell találni a helyes utat egy labirintusban. Van azonban egy feladat, ami a Trimágus Tusa próbáinál sokkal félelmetesebbnek tûnik: partnert találni a karácsonyi bálra.
Sellõkkel és kákalagokkal mérkõzni Harry számára semmiség ahhoz képest, hogy fel kell kérnie a bájos Cho Changot (KATIE LEUNG), legyen a párja a karácsonyi bálon. Ezen a szinten Ron is hasonló gondokkal küszködik, bár ha figyelmét nem kötné le oly nagyon a sok esemény, talán ráébredne, hogy immár más érzelmekkel közeledik Hermionéhoz, mint annak elõtte.
Az események baljós fordulatot vesznek, amikor valakit meggyilkolnak a Roxfort területén. A rémült Harry, akit Voldemorttal kapcsolatos lidérces álmai szakadatlanul kínoznak, Dumbledore professzorhoz fordul. Ezúttal azonban a nagytiszteletû igazgató is elismeri, hogy a kérdésekre adható egyszerû válaszok nem léteznek.
Miközben Harry és a többi bajnok az utolsó feladat nehézségeivel küzdenek a veszélyes labirintus kacskaringóiban, valaki vagy valami minden részletre kiterjedõ figyelemmel követi minden mozdulatukat. A gyõzelem már-már elérhetõ közelségbe kerül, amint azonban a bajnokok beérkeznek a célegyenesbe, kiderül, hogy nem minden az, aminek látszik, és Harry hamarosan ráébred, hogy kényszerpályán száguld a leggonoszabb gonosz karjai közé...
A NEGYEDIK ÉV: BAJNOKOK ÉS KIHÍVÁSOK
Harry Potter életének legnehezebb és legveszélyesebb korszakába lép, amint immár negyedszer indul el a Roxfort Boszorkány- és Varázslóképzõ Szakiskolába, hogy tanulmányait folytassa a J. K. Rowling bestseller-sorozatának negyedik kötete alapján készült Harry Potter és a Tûz Serlege címû filmben.
Harrynek egyrészt egy veszedelmes nemzetközi bajnokságon kell részt vennie, nála idõsebb versenyzõk társaságában, másrészt ismét összecsap megtestesült végzetével, a velejéig gonosz Voldemort Nagyúrral, aki ismét hatalomra tör, és feltett szándéka, hogy ezúttal végleg leszámol a fiatal varázslóval. A torna és a Gonosz gerjesztette rettegést csupán Harry attól való félelme múlja felül, hogy partnert találjon magának a Roxfortban évente megrendezésre kerülõ karácsonyi bálra.
Az iskolai év Harry legjobb barátai, Ron és Hermione életében is alapvetõ változásokat hoz. A két fiatal szívben feldereng, hogy az évõdõ barátság mögött esetleg komolyabb érzelmek rejtõzhetnek. Miközben a tizenévesek hormonális szorongásaikkal küszködnek, a felnõttek világában is szárba szökken a romantikus érzelem rózsája. Harry kedves tanára, Hagrid szerelemre lobban Madam Maxime, a Beauxbatons Mágusakadémia antik szoborszépségû és -méretû igazgatónõje iránt.
"Ez az epizód jelentette talán a legnagyobb kihívást - jegyzi meg David Heyman, a Harry Potter-filmek producere. - Olyan rendezõre volt szükségünk, aki le tud vezényelni egy sötét hangulatú és izgalmas thrillert, irányítani tudja a vérpezsdítõ akciójeleneteket, ugyanakkor eléggé empatikus és érzékeny is tud lenni a tizenévesek szorongásokkal teli világa iránt. Ha az ember olyan, különbözõ mûfajú filmekre gondol, mint például a Fedõneve: Donnie Brasco vagy a Négy esküvõ és egy temetés, rögtön világossá válik, hogy kevés olyan hozzáértõ és tehetséges rendezõ dolgozik a szakmában, mint Mike Newell."
"Számomra ez a történet lényegében thriller - magyarázza Newell. - Gyönyörû jelenetek vannak benne, a Trimágus Tusa izgalmaitól kezdve a karácsonyi bál humoráig és szívfájdalmáig, a történet veleje azonban mégis a thrillernarratíva."
A közelgõ veszedelmek mintegy elõjeleként Harry lidérces álmot lát, melynek eredményeképpen borzasztóan sajogni kezd homlokán a híres villám alakú sebhely. A fájdalom csonthasogatóvá erõsödik a Kviddics Világkupa alkalmával, amikor Voldemort Nagyúr követõi, a Halálfalók felküldik az égre a gonosz varázsló Sötét Jegyét, tizenhárom évvel Voldemort eltûnése óta elsõ alkalommal hirdetve minden és mindenki elõtt, hogy vezérük visszatérni készül.
Maga Albus Dumbledore, Roxfort tiszteletre méltó igazgatója sem tudja biztosan, mit is jövendölnek a titokzatos események. Dumbledore igyekszik kapcsolatot teremteni Európa másik két nagyhírû mágusiskolájával, ezért bejelenti, hogy abban az évben a Roxfort lesz a Trimágus Tusa házigazdája. A Trimágus Tusa során két másik európai mágusiskola tanárai és diákjai Roxfortban élnek, tanítanak, illetve tanulnak egy egész éven keresztül.
"Dumbledore igyekszik felkészíteni a varázslóközösséget a közelgõ nehéz idõkre - jegyzi meg Heyman. - Az igazgató gesztusa a film egy másik alapvetõ témáját is hangsúlyozza, nevezetesen azt, hogyan tanulhatunk meg együtt élni olyan emberekkel, akik mások, mint mi. Ha a jó oldalon állnak, akkor mit sem számít a származásuk."
A Trimágus Tusa életveszélyes kockázatai miatt Barty Kupor, a Nemzetközi máguskapcsolatok fõosztályának vezetõje elrendeli, hogy a tizenhetedik életévüket be nem töltött diákok nem vehetnek részt a megmérettetésen. A határozat eleve kizárja Harryt és barátait a versenybõl. Ám amikor a mágikus Tûz Serlege kiválaszt egy-egy bajnokot a három mágusiskola növendékei közül, mindenki megdöbbenésére egy negyedik nevet is megjelöl: Harry Potterét.
Harry hiába tiltakozik, a Serleg döntése végérvényes, és a fiúnak nincs más választása, mint részt venni a rendkívül nehéz küzdelemben, ráadásul idõsebb diákokkal küzdve, akik sokkal nagyobb mágikus szakértelemmel bírnak.
"A legjobban azt szeretem Harry figurájában, hogy nem hõs, a szó hagyományos értelmében, tehát nem egy bátor, mindent legyõzõ Superman - meséli Daniel Radcliffe, aki Newell tanácsára egyebek között az Észak-északnyugat címû filmet nézte meg a forgatások elõkészítési szakaszában. - Harry sebezhetõ. Rémületben él. Annak ellenére, hogy rövid élete során annyi barátján segített, az az érzésem, tulajdonképpen mindig is arra vágyott, hogy múltját maga mögött hagyja, a hõsi életformával egyetemben. Nem elég, hogy mindenki élesen bírálja a váratlan esemény kapcsán, az a kérdés is nyomasztja, hogy ha egyszer nem õ volt az, aki behelyezte a nevét a Tûz Serlegébe, akkor ki?"
Amikor Harry szeretett mentorához fordul tanácsért és védelemért, meglepetéssel veszi tudomásul, hogy Dumbledore maga sem tudja megfejteni a titkot. "Harry világa alapjaiban inog meg - magyarázza Radcliffe. - A fiú elõször látja Dumbledore-t lankadó erejû öregemberként, és ez igen nyugtalanító számára. Valami vagy valaki behatolt a Roxfort területére, és most Harry életére tör, de Dumbledore-nak fogalma sincs, mi vagy ki lehet az, honnan érkezett, és hogyan lehetne megfékezni."
"Dumbledore ezúttal nem ura a helyzetnek, õ is fél - jegyzi meg Michael Gambon, aki a Harry Potter és az azkabani fogoly után ismét magára ölti a nagyhírû igazgató jelmezét. - Borzalmas súly nehezedik a vállára, hiszen õ a felelõs a diákok biztonságáért, és amikor a Gonosz behatol a Roxfort területére, nem tudja, hogyan szálljon szembe vele."
Dumbledore-nak nyomós oka van azt feltételezni, hogy bárki is helyezte Harry nevét a Serlegbe, nem azzal a szándékkal tette, hogy a fiú megnyerje a Tusát. Ezért az igazgató felkéri Alastor "Rémszem" Mordont, az iskola új, különc természetû Sötét varázslatok kivédése tanárát, tartaná rajta mágikus szemét az ifjú varázslón, amíg sikerül megfejteni a rejtelmes események jelentését.
Mordon legendás auror, más néven feketemágus-vadász, aki a hírek szerint az Azkaban börtön celláit benépesítõ Voldemort-követõk felének lefüleléséért felelõs. Ám a gonosz elleni harcban eltelt évek nem múltak el nyom nélkül. Forradásoktól borítva és a paranoia határán, Mordon mágikus, mindent látó kék szemére hagyatkozik, hogy felismerje a minden sarok mögött sejteni vélt gonoszt.
"Mordon varázspálcás párbajhõs - meséli Brendan Gleeson, a sokoldalú színész, akit olyan filmekben láthatott a közönség, mint A rettenthetetlen, Hideghegy, Trója és New York bandái. - Addig-addig hajkurászta a démonokat, amíg maga is eltávolodott a jó oldaltól. Amikor elõször beszélgettünk a szereprõl, Mike Newell azt ajánlotta, olyannak lássam a figurát, mint akinek nem csak a teste, a lelke is sérül a gonosszal való szakadatlan küzdelem során. Nagyon izgalmas a figura fejlõdési íve, aki úgy érkezik az iskolába, mint a halál angyala, és végül eléri, hogy a gyerekek bízzanak benne."
Mordon õrületében van bizonyos rendszer, noha sem istent, sem embert nem tisztelõ módszerei gyakran halálra rémítik diákjait, kollégái részérõl pedig egymást érik az elmarasztaló kritikák. "Valójában az vonzott a figurában, hogy kísértetiesen emlékeztetett egyes hajdani tanáraimra - meséli Gleeson. - Nincs ideje a könyvszagú elõadásokra és üres szájtépésre. Meg akarja mutatni a fiataloknak, kikkel is állnak szemben. A gonosz létezik, és az ember jobb, ha tudja, hogyan védekezzék ellene. Mordon valóságos ceremóniamester, egy beavatási rítus irányítója. Nem hisz a szelíd, megértõ bánásmódban, hiszen a diákok ily módon képtelenek felkészülni a külvilágban leselkedõ veszélyekre."
"Mordon figurája komplex, kihívásokkal teli szerep - jegyzi meg Heyman. - Brendan remekül egyensúlyoz a karakterben rejlõ vadság és humor között, és így válik Mordon félelmetessé, és szeretetre méltóvá is egyben."
"Ritkán lel az ember egy Brendanhoz hasonló kaliberû színészre - teszi hozzá Newell, aki korábban az 1992-es "Into the West" címû családi kalandfilm forgatása során dolgozott együtt Gleesonnal. - Talán minden írre igaz az állítás, de Brendanban kétségtelenül megvan az az ártatlanságba oltott elementáris vadság, amely hozzásegítette Mordon sokarcú karakterének sikeres megformálásában."
Mordon átható kék, mechanikus szemét Nick Dudman maszkmester és Jimmy Mitchell, a vizuális effektusok koordinátora alkotta meg. "A szem gyakorlatilag önálló szereplõ - jegyzi meg Newell. - Viszont nem szívesen árulnám el az elkészítés fortélyait, hiszen ez tönkretenné a közönségben élõ illúziót."
Jany Temime jelmeztervezõ a spagetti westernekbõl merített ihletet, midõn elkészítette Mordon fekete, csatos bõrkabátját, amely ugyanolyan viharvertnek tûnik, mint a tulajdonosa. "Mordon harcos, nincs háza, otthona - magyarázza Temime. - A szó legszorosabb értelmében a kabátjában él. Volt egy maroknyi emberünk, akik egy hétig hordták és zúzták a kabátot, hogy úgy nézzen ki, mintha ezer éves lenne."
Mordon ugyan mindent megtesz, hogy megvédje Harryt az életét fenyegetõ titokzatos erõk ellen, ám tehetetlennek bizonyul egy másik ellenféllel szemben, akivel az ifjú varázslónak szintén fel kell vennie a harcot. Rita Vitrolról, a piszkos ügyek kiteregetõjérõl, a pletykaéhes újságírónõrõl van szó. A gátlástalan perszóna elõtt semmi sem szent, és bármely alantas dologra képes, csakhogy megtöltse felháborító pletykarovatát.
"Rita azt írja meg, amit az emberek olvasni akarnak, vagy amirõl úgy gondolja, hogy olvasásra készteti õket - meséli a Ritát alakító Miranda Richardson, akit olyan filmekben láthatott a közönség, mint Az órák, Az Álmosvölgy legendája, Elvarázsolt április és Mike Newell 1985-ös thrillere, a "Dance With a Stranger". - Bármire hajlandó, hogy a valóságban összehozza a sztorit, amit gondolatban már elõre megalkotott. Akkor érzi magát igazán elemében, ha fokozódik a veszély. Az esetleg bekövetkezõ halál vagy a lehetséges sérülés remek sajtóhír. És ez az, ami Ritát tulajdonképpen mozgósítja."
"Rita számító és kemény, mint a kõ, ugyanakkor árad belõle a személyes varázs - magyarázza Newell. - Ezért tudja általában megkaparintani a szenzációs hírt. Miranda rendkívül tehetséges színésznõ. Hihetetlen érzéke van a vígjátéki idõzítéshez, ugyanakkor képes életre kelteni a kellembe bújtatott veszedelmet."
Rita az, aki olajat önt a tûzre, amely Harry Potter bajnokká választásának gyanús körülményei miatt lángol fel. Ugyanakkor õ az, aki tíz karommal vájkál Harry, de Hermione magánéletében is. "Egész egyszerûen rettenetes! - fakad ki Emma Watson. - Úgy tûnik, Rita acsarkodik Hermionéra. Kihangsúlyozza a lány lelkében rejlõ bizonytalanságot, az olyan kétes értékû kvalitásokat, mint például a könyvmoly vagy a tanár kedvence, valahogy úgy, ahogy Trelawney professzor tette a Potter-filmek harmadik részében."
Egyáltalán nem meglepõ, hogy a botrányra éhes újságírónõ divatbeli ízlése ugyanolyan káprázatos és furcsa, mint amilyen õ maga. "Rita úgy érzi, kötelessége az alkalomhoz illõ ruhát ölteni, ugyanúgy, ahogy kötelességének érzi az általa igazságnak minõsített információt olvasóival közölni - magyarázza Richardson. - Meggyõzõdése, hogy õ az egyetlen jól öltözött lény a világon."
"Rita Vitrol jelmezeinek tervezésekor az 1980-as évek divatjából indultam ki - meséli Jany Temime. - Élénk színek, szögletes formák, amelyek idomulnak az újságírónõ által feltárt sztorihoz. Amikor például a Trimágus Tusa versenyzõi elõször szembesülnek a sárkányokkal, Rita kígyóbõrre emlékeztetõ, pikkelyes ruhakölteményben pompázik. A merülési próba alkalmával viszont méregzöld öltözékben feszít, természetesen nem véletlenül."
Harry mindent megtesz, hogy figyelmét ne tereljék el Mordon korántsem szokványos módszerei vagy Rita Vitrol ármányos pletykái, ugyanis attól tart, a szüleit annak idején meggyilkoló Voldemort Nagyúrral való találkozás elkerülhetetlen. "Tudodki" - ahogy a varázslótársadalom tagjai félve nevezik a feketemágust - brutális, ördögi és kegyetlen figura. Harry az egyetlen, aki túlélte a Sötét Nagyúr gyilkos átkát. A bámulatra méltó teljesítmény ellenére a Voldemorttal való találkozás sokkal mélyebb nyomokat hagyott a fiú lelkében, mint a homlokába vésett sebhely.
"Az ’ellenség’ kifejezés nem fedi kettejük kapcsolatát - magyarázza Radcliffe. - Harry minden ízével gyûlöli Voldemortot. Meg akarja ölni a Sötét Nagyurat, amiért az annak idején meggyilkolta szüleit. Ugyanakkor azonban retteg tõle."
"Nagyon nehéz olyan valakit alakítani, aki maga a megtestesült Gonosz - jegyzi meg Ralph Fiennes, akit olyan filmekben láthat a közönség, mint a "The Constant Gardener", Vörös Sárkány, Álmomban már láttalak, Az angol beteg és Schindler listája. - Amikor Mike-kal a figuráról beszélgettünk, igyekeztünk emberi kvalitásokkal ellátni Voldemortot, hiszen a vegytiszta gonoszt eljátszani lehetetlenség. A gonoszságot gyakran fogcsikorgatás és köpködés útján ábrázolják. A magam részérõl azt szerettem volna elérni, hogy Voldemort igazán, a lelke mélyén legyen gonosz. Az ilyen jellegû gonoszság forrása a félelem, a frusztráció és a boldogtalanság. Voldemortnak igen boldogtalan gyermekkora volt, és ebbõl a televénybõl növi ki magát a lelkében lakozó harag, féltékenység és gyûlölet."
"Voldemort nem ismeri a szeretetet - jegyzi meg Heyman. - Szerinte a szeretet valamiféle lelki zavar. Õ a gonoszság maga. Hatalmas és végzetes vonzerõvel bír. Ralph remek színész, aki képes éreztetni Voldemort karizmáját és sötét erejét."
Éktelen haragra gerjedve afölött, hogy Harry Potter, a kis túlélõ legendája elhomályosítja az övét, Voldemort erejének visszaszerzésével töltötte a sorsterhes éjszaka óta eltelt tizenhárom évet. Nyafogó szolgája, Féregfark segítségével a Sötét Nagyúr gyõzedelmeskedni látszik, ismét felölti emberi formáját, és eljön, hogy végleg leszámoljon Harryvel.
"Mike nagy lelkesedéssel lajstromozta Voldemort váratlan hangulatváltozásait, fröcsögõ gyûlöletrohamait - meséli Fiennes. - Vannak pillanatok, amikor a belõle áradó gyûlölet szinte elönti Harryt, máskor viszont szinte kellemes társaság. Az ember sohasem tudhatja, hányadán áll vele. Az emberek igazán félelmetesek tudnak lenni, ha kedvesek, de a megfigyelõ érzi, hogy a következõ pillanatban elõtörhet belõlük a brutális kegyetlenség. Ha az ember leül valakivel egy asztalhoz, és az illetõ megkínálja egy pohár borral és ajándékot is ad neki, de köztudott, hogy korábban megkéselte a feleségét, hát ez igen nyugtalanító élmény."
"Ralph tényleg félelmetes Voldemort maszkja mögött - állítja Newell. - Az ember látja a szemén, hogy õrült. Mindig a székhez szegez, amikor a filmben megjelenik a vásznon."
"Lenyûgözõ élmény volt - emlékezik vissza Radcliffe a Fiennesszel közös jelenetek forgatására. - Sokat tanultam tõle, abból, ahogy a testét és a kezeit használta, különösen abban a jelenetben, amikor Voldemort visszanyeri emberi alakját. Fantasztikus volt."
"Danielnek ugyancsak nehéz dolga volt velem - meséli Fiennes nevetve. - Itt van ez a fiú, és akkor jön egy pasi, aki beledugja az ujját a homlokán éktelenkedõ sebbe, közben nevet, élvezi a fájdalmat, amelyet okozott. Danielnek el kellett játszania a szenvedést és rettegést anélkül, hogy túl sok szövege lett volna. Ezért minden tiszteletem az övé."
Az alkotók nagy figyelmet szenteltek Voldemort külsejének, hiszen ez az elsõ alkalom a Potter-filmek során, hogy a Sötét Nagyúr emberi formában jelenik meg. "Amikor Ralph elvállalta a szerepet, David Heyman megkérdezte, hogy el fogom-e torzítani az arcát - emlékezik Newell. - Nemmel válaszoltam. Ralph el tudja játszani a Gonoszt. Felszínre hozza lelkének valamelyik bugyrából. Aztán hétvégén hazamentem, és eszembe jutott, hogy azért el kéne torzítsam az arcát."
"Az unokáim a fél királyságukat odaadtok volna, hogy eljöhessenek és lássák Ralph bácsit, amint éppen Voldemortot alakítja - meséli Fiennes. - Aztán amikor beérkeztek a stúdióba, egyszerûen nem ismertek fel."
Nick Dudman maszkmester és csapata megalkotta Voldemort maszkjának kulcsfontosságú elemeit. Egy prosztetikmaszkkal elérték, hogy Fiennes bõre beteges, sápadt és átlátszó legyen, miáltal a koponyáján, karján és kezén végigfutó erek láthatóvá váltak.
"A maszk kellõképpen egyszerû és hatásos - jegyzi meg Fiennes, akinek haját, kar- és mellkasi szõrzetét leborotválták a munka során. - Minimális maszkot akartam viselni, hogy könnyebben mozoghassak. Az alapötlet az volt, hogy Voldemort éppen belebújt vadonatúj bõrébe. A test új élmény számára, ezért aztán próbálgatja, élvezi saját testének erejét."
Voldemort fekete köpenyét könnyû selyemanyagból készítették, melynek következtében a figura "lebegõ kétéltû"-re emlékeztet, amint Fiennes nagyon találóan jellemezte jelmezét. "Amikor Voldemort teljes életnagyságban megjelenik, mintha fekete, lebegõ bõre lenne - magyarázza a színész. - És nem visel lábbelit. Nem éreztük helyénvalónak, hogy lábbelit viseljen, hiszen alig lépett ki az öntõformából."
"Olyan kosztümre gondoltunk, amely egyszerûséget hordoz magában, ugyanakkor nem olyan súlyos, mint a tanárok jelmezei - teszi hozzá Heyman. - Kellõképpen szerény, minden túldíszítettséget mellõz, ugyanis a figura lényegében antiesztétikus. A Halálfalók talán kedvelik az ékszereket és a pompát, Voldemort azonban nem."
Az utómunkálatok során a vizuális effektusokért felelõs csapat digitálisan újraformálta Fiennes orrát, melynek során ellapították és bevágásokat hoztak létre a nemes szerven, hogy felidézhetõ legyen a kígyószerû megjelenés, amely Voldemort Mardekár származására utal. "Hátborzongató - jegyzi meg Heyman Fiennes orrának digitális elváltoztatásával kapcsolatban -, de nem gusztustalan, inkább nyugtalanító. "
MI VAGYUNK A BAJNOKOK
A Trimágus Tusa a varázslótársadalom legféltettebb hagyományai közé tartozik, mindazonáltal több mint száz éve nem került megrendezésre, veszélyessége miatt. A mágikus erejû Tûz Serlege egy-egy bajnokot választ ki a három legnagyobb európai varázslóiskola jelöltjei közül, akik majd a Trimágus Kupa elnyeréséért szállnak ringbe. Ha egyszer a Serleg valakit kiválaszt, az illetõ számára nincs visszaút.
A bajnokok csak eszükre és varázspálcájukra hagyatkozhatnak a Tusa három veszedelmes próbája során. Minden egyes feladat sikeres megoldása egyben kulcsot is ad a versenyzõ kezébe a következõ akadály leküzdésére vonatkozóan. Enélkül nullára csökkennek a bajnok túlélési esélyei, a gyõzelemrõl nem is beszélve.
Harry Potter és társai tágra nyílt szemekkel figyelik, amint a másik két európai varázslóiskola növendékei megérkeznek a nagyterembe: a Beauxbatons Mágusakadémia kecses és elegáns leánynövendékei, a fenséges Madame Maxime kíséretében, illetve a Durmstrang Intézet sztoikus diákjai, akiket a titokzatos Igor Karhkarhóv vezet.
A Tûz Serlege elsõként a Durmstrang Intézet bajnokát választja ki, Viktor Krum, a bulgár kviddicscsapat szupersztárja személyében. Krum vonzó, szûkszavú, sztoikus fiatalember. A stáb tagjai sokáig kutattak a megfelelõ alakú és erejû bulgár színész után, míg végül rátaláltak a pályakezdõ Stanislav Ianevskiig.
"Viktor Krum a világ legjobb fogója - meséli Ianevski, aki az angliai Manchester United imádott focisztárjához, Wayne Rooneyhoz hasonlítja az általa alakított figurát. - Rajongói és játékostársai imádják."
"Stan nemcsak a borongós természetû, ugyanakkor jóképû és atlétatermetû sportember figuráját hozza - méltatja Mike Newell az ifjú színészt, akinek ez az elsõ filmszerepe. - El is tudja játszani, amit kérnek tõle."
A Beauxbatons Mágusakadémia bajnokaként a Serleg a lenyûgözõ szépséggel és bájjal megáldott Fleur Delacourt választja ki. Fleur szerepében a francia Clémence Poésyt ("Gunpowder", "Treason and Plot", "Bienvenue chez les Rozes") láthatja a közönség. "Fleur rendkívül sikkes és elegáns - jegyzi meg a színésznõ. - Ugyanakkor azonban nagyon komolyan viszonyul az élet dolgaihoz."
"Clémence mintegy jelképe a francia tartásnak és méltóságnak - jegyzi meg Newell. - Ugyanakkor erõs és mindenre elszánt, akárcsak Fleur."
"Azt se felejtsük el, hogy Clémence nagyon tehetséges színésznõ - teszi hozzá Heyman. - Remekül hozza azt a méltóságteljes belsõ elszántságot és bátorságot, amelyre a Beauxbatons Akadémia bajnokának szüksége van."
A Roxfort diákjai egy emberként ünneplik a Serleg döntését, amikor az Cedric Diggoryt, a Hugrabug ház aranyifját jelöli meg házigazda iskola bajnokaként. "Cedric olyan figura, akirõl az embernek azonnal az jut eszében, hogy hát igen, pontosan ilyennek kell lennie a Roxfort bajnokának - magyarázza Newell. - Robert Pattinson erre a szerepre született, ha szabad így kifejeznem magam. Õ a tipikus angol magániskolai diák, csiszolt elméjû és rendkívül vonzó."
"Cedricben nagy lánggal ég a versenyszellem - jegyzi meg Pattinson (A kör). - Ugyanakkor kedves fickó, aki becsületesen játszik és ragaszkodik a szabályok betartásához."
"Cedric az archetipikus hõs, aki a végén elnyeri a nõ kezét, ebben az esetben pedig az én nõm kezét - teszi hozzá Radcliffe. - Azonban minden ellentét dacára Cedric és Harry kapcsolatát a kölcsönös tisztelet és a fair play iránti elkötelezettség jellemzi."