microcspv    "time is not money"
logo Marilyn


keresés:
search
A Törvény Gyilkosa (2008)
Righteous Kill
A Törvény Gyilkosa
rendezte:
Jon Avnet

írta:
Russell Gewirtz

. . . . . . . . . . 4.64
(a cspv olvasók szavazata)  itt szavazz !

. . . . . . . . . . 4.5
(a cspv szerk-ek szavazata)

hossza: 101 perc
nemzetiség:  amerikai
műfaj:  krimi, dráma
eredeti nyelv: angol
formátum: feliratos
korhatár 16+
c tr tr


információ:

vissza a rövid leíráshoz

bővebb info
A törvény gyilkosa

Szinopszis


A hátborzongatóan izgalmas pszichothrillerben az Oscar-díjas Robert De Niro (Dühöngõ bika) és Al Pacino (A sebhelyesarcú, Keresztapa-trilógia), a két veterán New York-i rendõrnyomozó egy sorozatgyilkos nyomába ered.

A feszültséget az utolsó pillanatig furfangosan fenntartó filmben a két nagy név mellett a hip-hop szupersztár Curtis Jackson, azaz 50 cent (Pénzed vagy életed), Carla Gugino (Éjszaka a múzeumban), John Leguizamo (Moulin Rouge) és Donnie Wahlberg (Hatodik érzék), illetve a veterán színpadi színész Brian Dennehy (Az ügynök halála) is feltûnik. A rendezõi székben John Avnet (Sült zöld paradicsom, Vörös sarok) ült, a forgatókönyvet Russel Gewirtz (A belsõ ember) jegyzi, az operatõr Denis Lenoir (Párizs, szeretlek!), a látványtervért az Emmy-re jelölt Tracey Gallacher felelt, a jelmeztervezõ Debra McGuire (Superbad) volt, a film vágója pedig Paul Hirsch (Ray). A törvény gyilkosa producerei Avi Lerner és Boaz Davidson (Millennium/Nu Image Films), valamint Randall Emmett, Daniel M. Rosenberg, Alexandra Milchan, Rob Cowan és Lati Grobman voltak.

Manhattan utcáin egy titokzatos sorozatgyilkos szedi áldozatait erõszakos bûnözõk között, akik már gyanúsítottként szerepelnek a rendõrségi nyilvántartásban. A gyilkos küldetésének tartja megtenni azt, amit a rendõrök nem végeznek el: örökre eltünteti a rosszfiúkat New York utcáiról.

Amikor egy közismert strici is áldozatul esik az öntörvényû gyilkosnak, a két, többszörösen kitüntetett detektív, Turk (Robert de Niro) és Rooster (Al Pacino) vállalja a felkérést, hogy nyomozni kezdjenek az ügyben, melyhez foghatót harminc éve nem látott a rendõrség. Egy helyi drogdealer (Curtis Jackson) segítségével a detektívek követik a kevés fellelhetõ nyomot, egészen addig, amíg rá nem ébrednek, hogy a gyilkos talán közülük való.


A film készítésérõl


Robert De Niro és Al Pacino különleges helyet foglalnak el a közönség tudatában. Noha az elmúlt harminc év alatt számtalan kiváló dráma fõszerepét eljátszották, a két Oscar-díjas színész eddig mindössze pár percnyi filmidõt töltött együtt a vásznon. A törvény gyilkosa bepótolja a lemaradást: a nézõ szinte minden jelenetben együtt láthatja a két színészóriást. Rob Cowan producer így látja a kettejükkel való munkát: "Ha az ember lehetõséget kap, hogy Al Pacinóval és Robert De Niróval dolgozhat egy filmen, arra lehetetlen nemet mondani. Ikonikus figurák. Szerintem mindenki egyfajta csodaként élte ezt meg: hihetetlen volt figyelni õket a forgatás alatt."

Amikor De Niro olvasta a forgatókönyvet - melyet Avi Lerner és Randall Emmett ajánlott neki - a filmnek még nem volt rendezõje. "Jon Avnet neve elsõként merült fel, mivel nagyon kedveltük és már dolgoztunk is vele" - emlékezik Emmett. Lernerre, aki mintegy 200 film producere volt eddig - köztük A fekete dáliáé vagy a Ramboé -, nagy benyomással volt Avnet munkamódszere. "Szeretem a hatékonyságát - mondja. - Azt is, hogy a függetlenfilmes világból érkezett és érti a mi módszereinket is. Ezen kívül megkapóan érzékeny ember, így képes az emberi kapcsolatok finom ábrázolására." Avnet New Yorkba utazott, hogy De Niróval találkozzon. Itt a színész Al Pacinót ajánlotta partnerérül.

"Alnak és nekem még a Keresztapa II-ben sem volt közös jelenetünk - meséli De Niro. - Aztán megcsináltuk a Szemtõl szembent úgy tizennégy éve, ami jó kis film volt - de ott is csak az utolsó percekben szerepeltünk egy jelenetben. Amikor pedig most õt javasoltam Jonnak, egybõl ráharapott az ötletre."
Bob azt javasolta, játsszam én a szerepet - emlékszik Pacino. - Elolvastam a forgatókönyvet s úgy éreztem, jó lehetõség lenne, hogy együtt dolgozzunk." De Niro még azt is hozzáteszi, hogy kifejezetten a munka javára vált a régi ismeretség, hiszen ezt beépíthették a karakterek egymáshoz való viszonyulásába is.
"Bobbal nagyon jó kijövünk - folytatja a lelkendezést Pacino -, s kölcsönösen megbízunk egymásban, ami mindig sokat segít egy alkotói folyamatban."

A film minden résztvevõje azonnal érezte, hogy A törvény gyilkosa egyszeri s megismételhetetlen filmes alkalom. "Miután mindkettejüket megszereztük, tisztában kellett lennünk a felelõsséggel - mondja Emmett. -, hiszen ezt a két fickót a világ minden idõk legnagyobb színészeinek tekinti. Hát így álltunk neki a filmnek."

A forgatókönyvíró Russel Gewirtznek eszébe sem jutott, hogy Hollywood két ekkora alakja játszik majd második filmjében. "Nem gondolok konkrét színészre az íráskor - mondja. - A karaktereim arctalanok, nem színészek - hanem figurák. Most a legfontosabb a két karakter összeilleszthetõsége volt: a nézõnek el kell hinnie a testvéri kapcsot, ami köztük van. Ezért el sem tudok képzelni náluk jobbat a szerepre."

Gewirtz elsõ filmje A belsõ ember volt,. "Miután befejeztem A belsõ embert, eszembe jutott a rendõrfilm ötlete - meséli a szkriptíró. - Ám nem kezdtem azonnal rohangálni vele, meg stúdióknak küldözgetni, mint azt az elsõ filmemmel tettem. A törvény gyilkosa gyorsan megtalálta a maga útját Jon Avnethez és Bob De Nirohoz. Aztán már csak Al Pacinót kellett megszereznünk és minden rendben is volt."

Akár A belsõ ember, A törvény gyilkosa bonyolult karakterekkel, pontos dialógusokkal, váratlan fordulatokkal teli cselekménnyel dolgozik, amely találkozik a közönség elvárásaival is. Gewirtz elárulja, hogy a könyv írásakor úgy döntött, a történet végén indul el, s visszafelé halad. "Az elsõ fordulat jutott elõször eszembe. Amikor egy ilyen forgatókönyvön dolgozom, azt az egyetlen pillanatot keresem - általában a film végén-, amely a nézõbõl kiváltja a felkiáltást: ’Mi is volt ez? Még egyszer meg kell néznem.’ Ilyen érzésem volt például, amikor a Közönséges bûnözõket néztem - ami nagyban inspirált is az írásban. Ekkor kezdtem azt kívánni, bárcsak én is képes lennék ilyen teljesítményre."

A film rendezõje és producere, John Avnet több mint 50 film készítésében közremûködött az elmúlt huszonöt évben. Munkái közt olyan kasszasikerek szerepelnek, mint a Tom Cruise fõszereplésével készült Kockázatos üzlet, a Sült zöld paradicsom és a kritikusok által is elismert televíziós projekt, az Uprising vagy a The Burning Bed.

A törvény gyilkosa világában a dolgok nem olyanok, amilyennek látszanak, állapítja meg Avnet. "A történetmesélés szokatlan. A középpontban egy lenyûgözõ emberi dráma áll, melynek magja egy harminc éves barátságban keresendõ. Így a szereplõkrõl sok réteget le kell hántani, míg igazán megismerhetjük õket. Mit titkolnak? Melyek a gyenge pontjaik? - ilyen kérdések merülhetnek fel a nézõben."

Cowan reméli, hogy a film mind hazájában, mind nemzetközileg nagy sikerre számíthat. "A legnagyobb sztárok közül kettõ is játszik a filmben, a nézõk pedig szeretik látni, mit csinálnak a legnagyobbak - magyarázza. - Ezen kívül ez egy nagyszerû rendõrthriller és komplex pszichológiai történet, igazi hullámvasút, aminek a nézõ alig várja a megoldását a harmadik felvonásban." Ezt a producer Randall Emmett is megerõsíti: "A közönség imádja az ismeretlent és imádják találgatni, mi fog történni - mielõtt még megtörténne. Olyanok vagyunk, mint a gyerekek: beülünk a moziba és olyan kérdéseket teszünk fel magunknak, minthogy ki tette, vagy hogy mi lesz a vége. Ezért szeretjük a thrillereket."


A szereplõválogatás

A leszerzõdött De Niróval és Pacinóval a hátuk mögött a producerek gondoltak rá, hogy a film jó színészeket vonz majd, ekkora figyelemre azonban még õk sem számítottak. "Amikor elkezdtük a castingot, egész Hollywood tudomást szerzett róla - emlékezik a producer Lati Grobman. - Minden ügynök felhívott minket. De csak olyan színészeket szerettünk volna, akik megfelelnek a történetünknek - így lett tökéletes szereposztásunk a végére."

Avnet híres jó színészvezetési képességeirõl, s olyan neves hollywoodi színészekkel dolgozott már együtt, mint Robert Redford, Michelle Pfeiffer, Kathy Bates, Jessica Lange vagy Richard Gere. "Imádom ezt a folyamatot - meséli a rendezõ. - Szeretek olyan környezetet teremteni, ahol a színészek szabadnak érezhetik magukat s használhatják a kreativitásukat."

"Nagyon odafigyelek a színészekre, s noha szinte valamennyi jelenetet elõre kitalálok, a forgatáson sokkal jobban érdekel, õk mit akarnak kihozni belõle, minthogy mindenáron az eredeti koncepciómhoz ragaszkodjam. Csak kapaszkodó vagyok nekik - azt akarom, hogy álljanak oda és - ahogy James Cagney is mondta - nézzenek egymás szemébe és mondják az igazat."

Avnet együttmûködõ szelleme nagy hatással volt De Niróra, aki maga is ült már a direktori székben, ráadásul két alkalommal is (A jó pásztor és a Bronxi mese esetében). "Tudta, mit vár el tõlünk, ugyanakkor elég terünk volt improvizálni is - mondja a színész. - Így hozza ki a legtöbbet az emberbõl." Pacino is kiegészíti kollégáját: "Jon Avnet szereti a színészeket, ami rengeteget segít nekik. 150 százalékig velük van."

De Niro karrierje Brian De Palma The Wedding Party címû filmjével indult. A színész karrierje során kétszer elnyerte a New York-i filmkritikusok díját a Bang the Drum Slowly-beli és Scorsese filmje, az Aljas utcák-beli alakításaiért. 1974-ben a színész a legjobb férfi mellékszereplõnek járó Oscart vehette át a Keresztapa II. fiatal Vito Corleonéjának alakításáért, 1980-ban pedig elnyerte második díját a Filmakadémiától mint legjobb színész Jake La Motta lenyûgözõ megformálásáért a Dühöngõ bikában. Négy további esetben jelölték még Oscarra: a Taxisofõr Travis Bickle-jéért, a vietnámi veterán szerepéért a Szarvasvadászban, egy katatóniás beteg alakításáért Penny Marshall Ébredések-ében, illetve a bosszúálló Max Cady alakításáért a Cape Fear - A rettegés foka címû remake-ben, melyet Scorsese rendezett. Palettáját olyan filmek színesítik még, mint az 1977-es New York, New York, Sergio Leone Volt egyszer egy Amerikája, a Stanley és Iris, a Nagymenõk, a Szemtõl szemben (itt is Al Pacino volt a partnere, de egyetlen, filmvégi jelenet erejéig tûntek fel egyszerre a történetben), a Casino, a Jackie Brown, a Ronin, az Apádra ütök, vagy a Vejedre ütök, melyben egy másik nagy hollywoodi veteránnal, Dustin Hoffmannal játszott együtt.

Partnere, a nyolcszoros Oscar-jelölt, bronxi születésû Al Pacino 1971-ben debütált a Pánik a Tû parkban címû filmben. Miután sorozatban jelölték a legjobb férfi fõszereplõ díjára a Keresztapa II., Az igazság mindenkié, a Kánikulai délután és a Serpico (ezért Golden Globe-bal is jutalmazták) címû filmekért, végre átvehette a díjat az Egy asszony illata-beli alakításáért, melyben egy vak férfit játszott. Nemrégiben az Ocean’s 13 szereplõgárdájához csatlakozott az Ocean-széria utolsó opuszában. Jelenleg a Salomaybe? címû függetlenfilmen dolgozik rendezõként, mely Oscar Wilde Salome címû darabján alapul. A dokumentarizmus, fikció és improvizáció keveréke Pacino színpadi munkájának színfalak mögötti anyagát használja fel. Pacino pályája négy évtizede alatt olyan, gyakran kultikussá vált filmekben játszott, mint A sebhelyesarcú, a Keresztapa-trilógia, a Carlito útja, a Fedõneve: Donnie Brasco, az Álmatlanság vagy A bennfentes.


A törvény gyilkosa szereplõgárdája változatos: veterán színészek s kezdõk egyaránt feltûnnek, így például Curtis Jackson (50 Cent) és a gördeszka-bajnok Rob Dyrdek." Azt hiszem, mindenkit ugyanúgy kezeltem - mondja Avnet. - Donnie Wahlberg és John Leguziano számomra nem különböznek Altól vagy Bobtól, hiszen valamennyiüknek felteszem a kérdést: ’Van más ötleted?’"

A helyszínelõ detektív szerepében Carla Gugino látható, akinek munkáját sötét magánélete nehezíti. "Ez a nõ maximalista a munkájában, magánéletében pedig a nyers szexualitás érvényesül. Azon gondolkodtam, hogy ez vajon realisztikus-e, majd szakmabeliekkel beszélgetve rádöbbentem, hogy igenis érthetõ." Bár Gugino erõsnek érzi magát, mégis bevallja, hogy soha nem látott még olyan zavaró képeket, amilyen a helyszíni fotók látványa volt, melyek a felkészülés alatt kerültek a kezébe. "Ezek a képek segítettek elképzelni, milyen munka ez - magyarázza a színésznõ. - Szerintem, ha valakinek napi szinten kell ilyesfajta horrorral szembesülnie - akkor van egy részünk, amely megszûnik ilyenkor, annak érdekében, hogy pusztán klinikai alapon szemlélhessük, ami a szemünk elé tárul."

A színésznõ intim jelenetit meglepõ módon a forgatás elsõ két napjára idõzítették. "Az a két nap elég brutális volt, de minekutána úgyis a mélyére kellett ásnom: megmutatta a karakter sötét oldalát" - meséli. Színészkollégáiról csak szuperlatívuszokban tud beszélni: "Al Pacino és Robert De Niro hihetetlenek. Emlékszem a pillanatra is, hogy amikor elõször láttam õket egymás mellett állni - a kameratesztet csináltuk és beszélgettek. Elképesztõ volt, hiszen még a hangjuk is ikonikus. Egy képkeretben látni õket pedig eszméletlen látvány volt."


“Akárcsak Brian Dennehy-t, John Leguizamo-t és Donnie Wahlberget - folytatja. - Mindig is fontosnak tartottam a legnagyszerûbbekkel dolgozni, így ez a lehetõség kétségtelenül ellenállhatatlan volt."
A Tony-díjas Brian Dennehy játssza a gyilkossági csoport fejét, Hingis hadnagyot. "Ki kellett harcolnom, hogy belekerüljek a filmbe - meséli a színész. - Ilyen lehetõség, ekkora színészekkel dolgozni együtt - ez egyszer adódik az életben, ez volt a legfõbb oka, hogy mindenáron be akartam kerülni. "Al is és én is szerelmesek vagyunk a színházba, Bob pedig hihetetlenül kedves, barátságos és közvetlen volt. Már ismertem régebbrõl, de még soha nem dolgoztunk együtt. Az ember nem tehet róla, de szinte megriad a ténytõl, hogy két ekkora legenda oldalán állhat."

Dennehy, aki egyébként Avnet nagy kritikai sikert aratott drámájának, a Sült zöld paradicsomnak nagy rajongója, így emlékszik a forgatásra: "Nagyszerû élmény volt, meglepõen sok tehetséges emberrel. Ami ritkaságszámba megy." Avnet már dolgozott Dennehy-vel a Broadway-n, amikor az Aki szelet vet-et rendezte. "Jó színésznek tartom, akinek a színházi háttere is az elõnyére válik" - állítja róla.

Donnie Wahlberg és John Leguizamo a két nagy-reményû rendõr szerepében remekel. Wahlberg és Avnet a Boomtown címû tévésorozat kapcsán barátkoztak össze. "Donnie nagyon tehetséges, jó improvizatõr, de forgatókönyvet is jól interpretálja - lelkendezik Avnet.- A játéka mindig friss. Már hónapokkal a forgatás elõtt dolgozni kezdtük a színészekkel, amit elengedhetetlennek tartok." Wahlberg azt állítja, még padlósúrolást is vállalt volna, ha Pacinóval és De Niróval lehet dolgozni érte. "Erre együtt játszom velük ebben a filmben, ami igazi nagy móka volt, s még csak nem is számítottam rá" - mondja Wahlberg, akit egyedül a softball-jelenet rémisztett meg a forgatás során. "Jon mondta, hogy dobjak teljes erõvel. Majd megjelent Robert De Niro, és teljesen megrémültem, hiszen nem akartam megütni. Most mit tegyek? - gondoltam. Vagy telibe találom De Nirót, vagy a rendezõ üvölt velem. Így a lehetõ legkisebbet dobtam. Mire Jon már ordított is: ’Donnie, te idióta, dobj egy normálisat!"

Akárcsak több színésztársa, Leguizamo karrierje egyik mérföldkövének érzi A törvény gyilkosát. "De Niro és Al Pacino az én hõseim - mondja a színész, aki maga is New York-ban nõtt fel. "Amikor láttam De Nirot az Aljas utcákban, arra gondoltam, hogy ’Ilyen jó soha nem leszek. Ennyire senki sem lehet jó.’ Akárcsak Al Pacino a Kánikulai délutánban."

"Mindketten New York-iak - folytatja Leguziamo. - És New York-i színésznek lenni valahogy más, mintha máshonnan jönne az ember. Nagyobb az ember realitásérzéke. Én épp azért próbáltam New York-ban maradni, hogy egyben tartsam a dolgokat, s igaz maradhassak." Jon Avnettel dolgozni igazi meglepetés volt a színész számára. "Jon sokkal gyengédebb és apaibb rendezõ, mint ahogy azt sokan gondolhatják. - meséli. - Mindenkivel igazán törõdik. Mint egy edzõ: megdicsér és megállapítja, hogy végre azt kaptuk, amit akartunk."

Spider, a drogdealer szerepére Avnet az ösztöneire hallgatva választotta Curtis Jacksont, a zenevilág szupersztárját, aki a filmezés területén még újoncnak számít. "Okos fiú - mondja Jacksonról Avnet. - Olvasott, próbált velem, sõt, mindenki olvasópróbáján megjelent. Nagyon akarta a szerepet. Tudta, hogy De Niróval és Pacinóval nem könnyû együtt játszani."

Jackson beismeri, hogy nyugtalan volt az elsõ találkozáskor. "Asztali felolvasás volt - emlékezik - , s a lábaim remegtek az asztal alatt. Olyan sok filmben játszottak, melyeket imádok, hogy már attól is odáig voltam, hogy ugyanabban a szobában voltunk." Majd így folytatja: "Aztán azon vettem észre magam, hogy felveszem egyes szokásaikat és hozzájuk hasonlóan kezdek dolgozni. Mintha õk vezettek volna át egy-egy jeleneten."

Pacino is nagyra tartja filmbeli színészkollégáit. "Brian Dennehy-vel hihetetlenül könnyû dolgozni, rengeteg tapasztalat van a háta mögött. Carla Gugino varázslatosan tehetséges és élvezet vele a munka, akárcsak a többiekkel" - vallja a színész.

A forgatókönyv szerzõje, Gewirtz meg csak kapkodja a fejét, hiszen álmodni sem mert ilyen szereplõgárdáról: "Persze A belsõ ember színészeit sem tudtam elképzelni elõtte. Szerencsés vagyok velük. Azt hiszem, mostantól hozzá leszek szokva, hogy csak rendkívüli színészek vállalják el a könyveim szerepeit. "


Egy thriller anatómiája

A rendõri munka lehetõség szerinti legrealisztikusabb ábrázolása a filmkészítõk egyik legfontosabb célkitûzése volt, melyhez természetesen szakértõk bevonására volt szükség. "Mindig volt egy technikai tanácsadó körülöttünk - meséli a producer Rob Cowan. "John folyton kapkodta fel a telefont és hívta valamelyiküket, néha csak egy-egy sor miatt, vagy megkérdezni, vajon az adott szereplõ miként kezelné a helyzetet. Neil Carter gyilkossági nyomozó nagy segítségünkre volt e téren."

Carter 24 évig volt a New York-i rendõrség nyomozója, s távozása után új karrierbe kezdett: filmes konzultánsként. Olyan filmek szakértõje volt eddig, mint A belsõ ember, A másik én, az Amerikai gengszter vagy A Bourne-ultimátum. Ilyenkor az a dolga, hogy elolvassa a forgatókönyvet, majd tanáccsal látja el a rendezõt és színészeit, amennyiben kérdéseik a New York-i rendõrség eljárásaira vonatkoznak.

Carter szerint A törvény gyilkosa pontosan ábrázolja a zavart, melyet bizonyos esetek okozhatnak a nyomozókban. "Néha olyan érzés, mint ár ellen úszna az ember - magyarázza. - Voltak ügyek, amelyeken évekig elhúzódóan dolgoztam. Még ma, a nyugdíjba vonulásom után is van olyan ügy, ami lezáratlan, s utolsó három évemben dolgoztam rajta. Nagyon dühít, mert borzasztóan szeretném megoldva látni õket."

A két detektív, Rooster és Turk szoros kapcsolatáról Carter is tudna mesélni. "Gyakran az ember több idõt tölt a munkabeli partnerével, mint a feleségével vagy barátnõjével - mondja. - Még talán jobban is ismernek, mint a saját családunk. Meg kell bízni a másikban, hiszen ha együtt megyünk be egy ajtón, tudnom kell, hogy fedez engem - és fordítva. Ismerek olyanokat, akik évekig egymás partnerei voltak - közben pedig két-három feleségük is volt egymás után."

Carter a fegyverhasználatban is a színészek segítségére volt. "Kilenc-milliméteres pisztolyt használtak, ami a New York-i rendõrségnél általános. Megmutattam nekik, hogy kell fogni a fegyvert, s hogy kell támadni s felkészülni egy esetleges lövésre - pontosan úgy, ahogy azt a rendõrségen megtanították nekünk."

A film New Yorkban játszódik ugyan, de fõként Bridgeportban és a város környékén rögzítették a felvételek legjavát. A 36 napos forgatás során Harlemben, Queensben és Brooklynban is dolgozott a stáb. Rob Cowan producer szerint a New York-i helyszínek elkerülése leginkább anyagi okokra vezethetõ vissza. "Ezen kívül számos színészünk nem New York-i, Bridgeport pedig nagyszerûen "játszotta" a Nagy Almát, tradicionális építészetével s korai 20- századi urbánus atmoszférájával"- teszi hozzá Cowan.

A film operatõre, Denis Lenoir rengeteg ötlettel érkezett a díszletbe arra vonatkozóan, hogyan is lehetne A törvény gyilkosa klausztrofób és intenzív hangulatát megteremteni. Számos New York-ban játszódó filmbõl kiragadott állóképekbõl portfoliót állított össze Martin Scorsese Holtak útjától kezdve John Cassavettes Egy kínai bukméker meggyilkolása címû filmjéig. "Teljesen különbözött mindattól, amit korábban csináltunk, noha mindig erre törekszünk - vallja Lenoir. - Egyfelõl egy film noirt szerettünk volna készíteni - egy igazi sötét filmet. Másfelõl viszont naturalisztikusak és realisztikusak akartunk maradni. Hiszen két manhattani zsaruról van szó, nem szuperhõsökrõl."

"Ez egy modern történet, de azáltal, hogy erõs kontraszttal forgatta, Denis egy régebbi film érzetével látta el" - állítja Cowen. Lenoir másik fontos szempontja az volt, hogy az általa elképzelt atmoszféra ne homályosítsa el a színészek arcát. "Nem akartam teljes sötétségben látni õket - magyarázza az operatõr. - Minden apró gesztust, momentumot láttatni szerettem volna az arcukon - hiszen az meséli el a történetet. Ezért úgy döntöttem, hogy a sötétség illúziójának elérése érdekében a fényeket nem közvetlenül rájuk irányítom, hanem mellettük helyezem el."

A rendezõ szerint A törvény gyilkosának két olyan kulcsmotívuma van, ami reményei szerint a nézõket a mozikba csábítja majd. "Bob és Al két New York-i rendõrt játszik - mondja. - Olyan karakterek bõrébe bújtak, melyek tökéletesen illenek hozzájuk. Másrészt a csapatban olyan nevek tûnnek fel, mint Leguziamo, Donnie, Curtis, Rob vagy Carla. Nagyon erõs csapat, akik mélységet kölcsönöznek a film világának. Jól kiegészítik a két színészt és remélhetõleg olyan valóságot teremtenek, amely Russel történetét is életre hívta."


szereplők:
Robert De Niro ... Turk
Al Pacino ... Rooster
50 Cent ... Spider
Carla Gugino ... Karen Corelli
John Leguizamo ... Simon Perez nyomozó
Donnie Wahlberg ... Ted Riley nyomozó
Brian Dennehy ... Hingis hadnagy
Trilby Glover ... Jessica
Saidah Arrika Ekulona ... Gwen Darvis
Alan Rosenberg ... Stein
Sterling K. Brown ... Rogers
Barry Primus ... Dr. Prosky
Melissa Leo ... Cheryl Brooks
Alan Blumenfeld ... Martin Baum
Oleg Taktarov ... Yevgeny Mugalat
Shirly Brener ... Natalya
Frank John Hughes ... Charles Randall


fényképezte:
Denis Lenoir

vágó:
Paul Hirsch

látvány:
Tracey Gallacher

jelmez:
Debra McGuire

zene:
Ed Shearmur

művészeti rendező:
Christina Ann Wilson

szereposztó:
Nancy Klopper

díszlet:
Kathy Lucas

producer:
Jon Avnet
Rob Cowan
Boaz Davidson
Randall Emmett
George Furla
Lati Grobman
Avi Lerner