2007-09-19
Petíció a csepeli bringaútért
17-én délután kis csapat bringás szelte át a várost, Csepelről indultak, céljuk pedig a főpolgármesteri hivatal volt. Egy petíciót hoztak magukkal, amit Hagyó Miklós főpolgármester-helyettesnek akartak átadni - a csepeli bringaúttal kapcsolatban.
Budapest jó hely, hiszen akár véletlenül
is belebotlik az ember egy-egy bringás tüntibe. A Kálvin térnél vársz a zöldedre, amikor egyszer csak néhány rendõr elállja az utat, felülírva a rendõrlámpákat, alias villany-rendõröket (elektromos rendõr:)). Az ember arra számított, hogy megint megjelenik egy fekete autókból álló sötét konvoj, hogy a keletrõl jött diplomatákat a reptérre cipeljék, vagy vissza. Kellemes meglepetés volt, hogy helyettük egy kis csapat bringás gurult el a feltartóztatott jármûsor elõtt. Így csapódott tudósítónk is spontán a menethez.
A petíció arra kéri Hagyó Miklóst, hogy építsék már meg azt a 3 km-es bringautat
Csepelnél, amely hiányzik, és amely segítségével a szigetrõl ki lehetne jönni. A 2004-es útfelújításoknál a bringaút be volt tervezve, de megspórolták. A csepeliek azonban szeretnék mégis megkapni. Petíciójukkal azért személyesen Hagyó Milóst keresték meg, mert mint elmondták, Demszky Gábor (vagy a stábja) hozzá irányította õket.
Hagyó maga nem volt jelen, de munkatársai átvették a petíciót, és a kis létszámú tömeg számára helyben is nyújtottak némi tájékoztatást. Megtudtuk, hogy az ominózus bringaút szakasz 3 kilométere 500 millió forintba kerül majd - és tervezik (most is). A terv az, hogy majd az Unió ad rá pénzt. Ha jön pénz az EU-ból, lesz út, ha nem, nem lesz. Az 500 millió / 3 kilométer drámaian nagy összeg, Sárospataknál például 3 kilométer bringautat a semmibõl hoztak létre 60 millió forintból - és nem a 60-as években :) Reméljük, nem alakul ki az a gyakorlat, hogy ha már pénzt kérnek az EU-tól, jól megnyomják azt a tollat.
Megkérdeztük az egyik bringást, hogy miért fontos ez az útszakasz (és tegyük hozzá,
ez nem egy külön város, és ez nem csak az õ útszakaszuk, ez még mindig Budapest, a mi közös városunk). Szóval ezt felelte:
"Az a célunk, hogy megépüljön végre a kerékpárút, azoknak a csepelieknek, akik kerékpárral szeretnék megközelíteni a várost/belvárost, és ne kelljen minden nap megküzdeniük az állandó gyorshajtók hadával, nem beszélve a hatalmas kamion(átmenõ) forgalomról. Biciklis az úton nem jó az autósnak, nem jó a biciklisnek! Hatványozott a balesetveszély!
A fõvárosi önkormányzat 3 évvel ezelõtt újította fel ezt az útszakaszt, de a kerékpárút megépítése elmaradt, igaz a terveken szerepelt.
Velünk indult Csepelrõl két sérült ember is, ld. a képeken, õk nem jöttek velünk, csak a gyorsforgalmi út kezdetéig, mert nem merték vállalni a hosszú utat, egyebekben elmondták, hogy még soha sem jártak a városban csak párszor, amikor autóval kórházba vitték õket, s nem is tehetik, mert a tömegközlekedés számukra elérhetetlen, két keréken (ami az õ esetükben mint
láthatod nem kettõ) pedig borzasztóan veszélyes. Hol is, az a sokat emlegetett esélyegyenlõség??
Szóval minden csepelinek kicsinek és nagynak fontos az út megépülése! Fontos hogy ki lehessen jutni a szigetrõl! és be lehessen jutni a szigetre! Mert ez valóban egy SZIGET!!! Sok tekintetben elzárva a külvilágtól....."

A petíció arra kéri Hagyó Miklóst, hogy építsék már meg azt a 3 km-es bringautat

Hagyó maga nem volt jelen, de munkatársai átvették a petíciót, és a kis létszámú tömeg számára helyben is nyújtottak némi tájékoztatást. Megtudtuk, hogy az ominózus bringaút szakasz 3 kilométere 500 millió forintba kerül majd - és tervezik (most is). A terv az, hogy majd az Unió ad rá pénzt. Ha jön pénz az EU-ból, lesz út, ha nem, nem lesz. Az 500 millió / 3 kilométer drámaian nagy összeg, Sárospataknál például 3 kilométer bringautat a semmibõl hoztak létre 60 millió forintból - és nem a 60-as években :) Reméljük, nem alakul ki az a gyakorlat, hogy ha már pénzt kérnek az EU-tól, jól megnyomják azt a tollat.
Megkérdeztük az egyik bringást, hogy miért fontos ez az útszakasz (és tegyük hozzá,

"Az a célunk, hogy megépüljön végre a kerékpárút, azoknak a csepelieknek, akik kerékpárral szeretnék megközelíteni a várost/belvárost, és ne kelljen minden nap megküzdeniük az állandó gyorshajtók hadával, nem beszélve a hatalmas kamion(átmenõ) forgalomról. Biciklis az úton nem jó az autósnak, nem jó a biciklisnek! Hatványozott a balesetveszély!
A fõvárosi önkormányzat 3 évvel ezelõtt újította fel ezt az útszakaszt, de a kerékpárút megépítése elmaradt, igaz a terveken szerepelt.
Velünk indult Csepelrõl két sérült ember is, ld. a képeken, õk nem jöttek velünk, csak a gyorsforgalmi út kezdetéig, mert nem merték vállalni a hosszú utat, egyebekben elmondták, hogy még soha sem jártak a városban csak párszor, amikor autóval kórházba vitték õket, s nem is tehetik, mert a tömegközlekedés számukra elérhetetlen, két keréken (ami az õ esetükben mint

Szóval minden csepelinek kicsinek és nagynak fontos az út megépülése! Fontos hogy ki lehessen jutni a szigetrõl! és be lehessen jutni a szigetre! Mert ez valóban egy SZIGET!!! Sok tekintetben elzárva a külvilágtól....."