2007-11-29
Eladták a Szigetet
2007 annak az éve, hogy a Sziget fesztivál a 15-ik alkalommal került megrendezésre - és annak is, hogy az alapÃtói ekkor adták el. Ne feledjük, ez véletlenül sem a Sziget végét jelenti, de kétségtelen, hogy egy korszak végét..
Magyarországon két dolog egyszerre figyelhetõ meg, egyrészt a nagy cégek szeretnek megvásárolni kisebbeket (lásd a magyar önkiszolgáló cég-édességboltba beszabadult csillapÃthatatlan étvágyú T-Com-ot), másrészt az is kimutatható, hogy a kisebb cégek hajlamosak eladni felfuttatott projektjeiket.
A Sziget esetében annyit szeretnénk megjegyezni, hogy ezek a srácok nem azok, akik úgy vágtak neki egy vállalkozásnak, hogy majd eladják (lásd az IWIW esetét). A Szigetesek - ha csak pszichológiailag is nézzük - nem egy-két évet invesztáltak az életükbõl ebbe a kis projektbe - hanem az egész eddigi életüket (15 év nem semmi).
Ott voltak, amikor még éjszakánként felsÃrt és etetni kellett, ott voltak, amikor rossz volt az oviban, és ott voltak, amikor az elsõ csillagos ötösöket hozta haza ellenõrzõjében az isibõl. A Szigetesek, akik még tavaly nyáron is új fesztivált hoztak létre (Balaton Sound), tulajdonképpen még most sem, még a tények ellenére sem tûnnek olyannak, akiknek a lelkesedése picit is visszahúzódott volna egyfajta óvatosság javára. De hát ez van, a tények tények. A Szigetnek, amint mondják, pénz kell, és ezért befektetõk helyett egy új tulajdonost kerestek.
A történet tulajdonképpen a szemünk láttára játszódott le, idén, még a 15-ik fesztivál elõtt az alapÃtó Müller Péter Sziámi eladta a részét a Sziget Kft.-nek, és ilyen formában mint tulajdonos kiszállt a Sziget-bõl. Azt is láthattuk, amint a betegeskedõ Est Médiát megvásárolja az Econet. Sõt, láthattuk, amint a Sziget.hu honlap domain tulajdonjoga is átkerült az Econet-hez (2007 nyarán az Econet azt jelentetett meg a Sziget.hu-n, amit akart, Ãgy például Pannon hirdetéseket is, bár a Pannon, aki éveken keresztül Sziget-fõtámogató volt, 2007-ben, az utolsó percben látványosan kiszállt a Szigetbõl).
Láthattuk, amint a Pesti Est kávézó a Sziget szÃvébe költözik, és a Zöld Pardonnal ötvözõdve egy soha nem látott VIP központot alakÃtott ott ki. Ezután jött a hÃr, hogy 2008-ban már csak 5 napos lesz a Sziget, majd az a hÃr, hogy az Econet által korábban megvásárolt Est Média megvette a Sziget-et.
Úgy látszik, ez valahol törvényszerû, mit ahogy a tinik kirepülnek a családi fészekbõl. Az MTV-t is megvette annak idején a Viacom, pedig az MTV is jól ment. Egy biztos, ez nem a Sziget vége - hanem csak egy korszak vége, és egy másik korszak kezdete - és maguk a Szigetesek, a Sziget alapÃtói is örülnek az üzletnek és bizakodóak, szóval miért ne lennénk azok mi magunk is?
A Sziget esetében annyit szeretnénk megjegyezni, hogy ezek a srácok nem azok, akik úgy vágtak neki egy vállalkozásnak, hogy majd eladják (lásd az IWIW esetét). A Szigetesek - ha csak pszichológiailag is nézzük - nem egy-két évet invesztáltak az életükbõl ebbe a kis projektbe - hanem az egész eddigi életüket (15 év nem semmi).
Ott voltak, amikor még éjszakánként felsÃrt és etetni kellett, ott voltak, amikor rossz volt az oviban, és ott voltak, amikor az elsõ csillagos ötösöket hozta haza ellenõrzõjében az isibõl. A Szigetesek, akik még tavaly nyáron is új fesztivált hoztak létre (Balaton Sound), tulajdonképpen még most sem, még a tények ellenére sem tûnnek olyannak, akiknek a lelkesedése picit is visszahúzódott volna egyfajta óvatosság javára. De hát ez van, a tények tények. A Szigetnek, amint mondják, pénz kell, és ezért befektetõk helyett egy új tulajdonost kerestek.
A történet tulajdonképpen a szemünk láttára játszódott le, idén, még a 15-ik fesztivál elõtt az alapÃtó Müller Péter Sziámi eladta a részét a Sziget Kft.-nek, és ilyen formában mint tulajdonos kiszállt a Sziget-bõl. Azt is láthattuk, amint a betegeskedõ Est Médiát megvásárolja az Econet. Sõt, láthattuk, amint a Sziget.hu honlap domain tulajdonjoga is átkerült az Econet-hez (2007 nyarán az Econet azt jelentetett meg a Sziget.hu-n, amit akart, Ãgy például Pannon hirdetéseket is, bár a Pannon, aki éveken keresztül Sziget-fõtámogató volt, 2007-ben, az utolsó percben látványosan kiszállt a Szigetbõl).
Láthattuk, amint a Pesti Est kávézó a Sziget szÃvébe költözik, és a Zöld Pardonnal ötvözõdve egy soha nem látott VIP központot alakÃtott ott ki. Ezután jött a hÃr, hogy 2008-ban már csak 5 napos lesz a Sziget, majd az a hÃr, hogy az Econet által korábban megvásárolt Est Média megvette a Sziget-et.
Úgy látszik, ez valahol törvényszerû, mit ahogy a tinik kirepülnek a családi fészekbõl. Az MTV-t is megvette annak idején a Viacom, pedig az MTV is jól ment. Egy biztos, ez nem a Sziget vége - hanem csak egy korszak vége, és egy másik korszak kezdete - és maguk a Szigetesek, a Sziget alapÃtói is örülnek az üzletnek és bizakodóak, szóval miért ne lennénk azok mi magunk is?