2010-11-15
MegnyÃlt a Margit hÃd
Nagy öröm, hogy visszakaptuk a Margit hidat, elég kellemetlen volt, hogy csak döcögve lehetett átkelni rajta. A hÃdnak augusztusban kész kellett volna lennie, ehhez képest még mindig nincs kész, és a villamosokon kÃvül csak az autók és a buszok közlekedhetnek rajta ... a bringásokat egy áthúzott bringást ábrázoló tábla fogadta ... de nem volt jelentÅ‘sége :)
A Margit hÃd felújÃtása még az elÅ‘zÅ‘ rendszer projektje, amikor egyik nap azt mondják, 14 milliárd lesz, másnap pedig kijavÃtják, hogy legyen mégis inkább a duplája. Ennél szebb és budapestibb jellegű körülmény, hogy a hÃd felújÃtásával kapcsolatos szerzÅ‘déseket nem akarják megmutatni. Perelni kell Å‘ket, az index végzi el ezt a feladatot a köz érdekében. Szóval barátságtalan, balkáni szitu.

A hÃdnak augusztusban kész kellett volna lennie, bringasávostól, mindenestül, de inkább majd jövÅ‘ nyáron lesz kész. Most pedig, hogy a hÃd felszÃnét már közlekedésre alkalmassá tették, a bringasávot jól lehagyták, pedig tartoznak ezzel, mert csomó pénzt bringás fejlesztési alapból lapátoltak át. Amúgy is, ideje felnÅ‘niük a budapesti városvezetÅ‘knek, és hozzászokni, hogy akadálymentesÃteni kell a hidakat, és mindet, és vakok és gyengén látók számra is járhatóvá, tájékozódásukat segÃtÅ‘ burkolati és hang jelzésekkel - és ugyanÃgy, minden utat alkalmassá kell tenni a kerékpáros forgalom számára is, minden úton ki kell jelölni a bringás forgalom pontos helyét (a lehetÅ‘ legbiztonságosabb formában).
Budapest azonban még mindig az elmúlt évek pszichózisában leledzik, és konkrétan dacol az európai sztenderdekkel. A kiskörúti üzlettulajdonosok pedig privát parkolóhelyeikért tüntetnek, úgy, mintha az autósok parkolásáért tüntetnének, és nem azért, hogy egy-egy üzletember, üzlettulaj a saját bótja előtt parkolhasson kedvére. Living in the Past :)
A Margit hÃd megnyitása óriási esemény az autósok számára - bár nincs ilyen tÃpus, hogy "autós", csak olyan van, hogy "autóval közlekedÅ‘". Nagy esemény, amire jó sokan el is jöttek, és megdöbbentÅ‘ módon óriási port kavartak, szó szerint.
A bringások részérÅ‘l a kerékpárosklub néhány prominense volt jelen, de valószÃnű, hogy ha a drótszamarasok leadták volna a többieknek a drótot, akkor nem összesen 10 darab bringás villong az újra megnyitott hÃdon - ahol a bringások státusza nem igazán biztosÃtott ... (bár a "bringaút vége"- tábla semmilyen formában nem korlátozza a bringásokat abban, hogy ráhajtsanak, értsd: ez NEM egy "bicajjal behajtani tilos" - tábla).
A hÃd végül 1 év helyett 2 év alatt, nyár közepére lesz kész. remélhetÅ‘leg, addigra sikerül kiperelni belÅ‘lük a szerzÅ‘dések megmutiját, mert ez a simli nem elfogadható - ezért váltottunk kormányt is, nemde?
Addig is, ne feledd, a LánchÃd a tied, este 8-ig. Használd egészséggel ... A Margit hÃd ... most Budapest szocializmusban kreált koncepcióját fogja megtestesÃteni: 4 sávos autópályaként fog üzemelni ... ami nélkül nem belváros a belváros :(
lásd a helyszÃnen készült videót:
PS: egyébként a "bringaút vége" táblát másnap levették, bár tényleg nem volt semmi jelentősége ott, ahol nincs semmiféle bringaút ...

A hÃdnak augusztusban kész kellett volna lennie, bringasávostól, mindenestül, de inkább majd jövÅ‘ nyáron lesz kész. Most pedig, hogy a hÃd felszÃnét már közlekedésre alkalmassá tették, a bringasávot jól lehagyták, pedig tartoznak ezzel, mert csomó pénzt bringás fejlesztési alapból lapátoltak át. Amúgy is, ideje felnÅ‘niük a budapesti városvezetÅ‘knek, és hozzászokni, hogy akadálymentesÃteni kell a hidakat, és mindet, és vakok és gyengén látók számra is járhatóvá, tájékozódásukat segÃtÅ‘ burkolati és hang jelzésekkel - és ugyanÃgy, minden utat alkalmassá kell tenni a kerékpáros forgalom számára is, minden úton ki kell jelölni a bringás forgalom pontos helyét (a lehetÅ‘ legbiztonságosabb formában).
Budapest azonban még mindig az elmúlt évek pszichózisában leledzik, és konkrétan dacol az európai sztenderdekkel. A kiskörúti üzlettulajdonosok pedig privát parkolóhelyeikért tüntetnek, úgy, mintha az autósok parkolásáért tüntetnének, és nem azért, hogy egy-egy üzletember, üzlettulaj a saját bótja előtt parkolhasson kedvére. Living in the Past :)
A Margit hÃd megnyitása óriási esemény az autósok számára - bár nincs ilyen tÃpus, hogy "autós", csak olyan van, hogy "autóval közlekedÅ‘". Nagy esemény, amire jó sokan el is jöttek, és megdöbbentÅ‘ módon óriási port kavartak, szó szerint.
A bringások részérÅ‘l a kerékpárosklub néhány prominense volt jelen, de valószÃnű, hogy ha a drótszamarasok leadták volna a többieknek a drótot, akkor nem összesen 10 darab bringás villong az újra megnyitott hÃdon - ahol a bringások státusza nem igazán biztosÃtott ... (bár a "bringaút vége"- tábla semmilyen formában nem korlátozza a bringásokat abban, hogy ráhajtsanak, értsd: ez NEM egy "bicajjal behajtani tilos" - tábla).
A hÃd végül 1 év helyett 2 év alatt, nyár közepére lesz kész. remélhetÅ‘leg, addigra sikerül kiperelni belÅ‘lük a szerzÅ‘dések megmutiját, mert ez a simli nem elfogadható - ezért váltottunk kormányt is, nemde?
Addig is, ne feledd, a LánchÃd a tied, este 8-ig. Használd egészséggel ... A Margit hÃd ... most Budapest szocializmusban kreált koncepcióját fogja megtestesÃteni: 4 sávos autópályaként fog üzemelni ... ami nélkül nem belváros a belváros :(
lásd a helyszÃnen készült videót:
PS: egyébként a "bringaút vége" táblát másnap levették, bár tényleg nem volt semmi jelentősége ott, ahol nincs semmiféle bringaút ...