2011-04-01
Autók haza - Radikális terv a környezetbarát közlekedésért
A napokban került nyilvánosságra az Európai Bizottság tervezete, ami szerint 2050-re kitiltanák Európa városaiból a benzin és dÃzelüzemű autókat, hogy csökkentsék az olaj-függÅ‘séget és kezelni tudják a klimatikus változásokat.
Egy elsöprÅ‘ tervet szeretnének az EU-országok kormányainak asztalára rakni, miközben kijelentik, hogy azzal, hogy a "hagyományos üzemű" autókat fokozatosan kivezetnék a forgalomból, nem a személyes mobilitást szeretnék korlátozni. A közúti, vasúti és légi közlekedésre vonatkozó javaslatok és célok a Bizottság szerint úgy fogják átalakÃtani az európai közlekedési rendszert, hogy növelik a mobilitást és csökkentik a dugókat és a károsanyag-kibocsátást.

Az EU közlekedési biztosa, Siim Kallas elmondta: "Az a széles körben elterjedt nézet, miszerint csökkenteni kell a mobilitást az éghajlatváltozás elleni küzdelemben, egyszerűen nem igaz. A versenyképes közlekedési rendszerek elengedhetetlenek Európa versenyképességéhez a világban, a gazdasági növekedéshez, a munkahelyteremtéshez és az emberek mindennapi életminőségéhez. "
Kallas nyilvánossá tette a terveket, amiknek célja "egy teljes mértékben integrált közlekedési hálózat, amely ... lehetővé tesz egy mélyreható változást az utasok és az áruk közlekedési szokásaiban ".
A dokumentum által javasolt intézkedések a Bizottság szerint "drámaian csökkenthetné Európának az importált olajtól való függÅ‘ségét, és 2050-re 60%-ra csökkentené le a széndioxid-kibocsátást. A fÅ‘ célok a következÅ‘ek: 2050-re ne járjanak hagyományos üzemű autók Európa városaiban, a repülésben 40% -ban használjanak alacsony szén-dioxid kibocsátású üzemanyagokat, legalább 40 %-ra szorÃtsák vissza a hajózásban szén-dioxid kibocsátást, és 50%-os átállás történjen a közepes távú helyközi személy-és áruszállÃtási utazásokban a közútról a vasúti és a vÃzi közlekedés felé."
A dokumentum szerint 2050-re a legtöbb közepes távolságú személyi utazásnak - a 190 mérföld felettieknek- vasúton kellene, hogy történjen, és a közúti áruszállÃtás (190 mérföld felett) több, mint a felét át kellene helyezni vasútra vagy hajóra (30% lenne ez az arány 2030-ig). Minden alapvetÅ‘ hálózati repülÅ‘teret össze kell kötni a vasúti hálózattal 2050-re, az összes alapvetÅ‘ tengeri kikötÅ‘ pedig "eléggé csatlakozna a vasúti teherszálÃtáshoz-és ahol lehetséges, a belvÃzi rendszerhez".
Ami a nagy távolságú utazásokat, és a nemzetközi teherszállÃtást, a légi és vÃzi utazásokat illeti, ezek is élvezni fogják az elÅ‘nyét "az új motoroknak, üzemanyagoknak és a közlekedés menedzselési rendszereknek, amik növelni fogják a hatékonyságot és csökkenteni a kibocsátást." - mondja a dokumentum.
A városi közlekedésben a Bizottság a hagyományos üzemű autókról való 50%-os átállást kéri 2030-ig, fokozatosan kiszorÃtva Å‘ket a városokból 2050-re. A cél egy "alapvetÅ‘en szén-dioxid-mentes árú-közlekedés elérése 2030-ra a nagyobb városközpontokban." A nagy célkitűzés pedig az, hogy 2050-re Európában " a közúti közlekedésben a nullához közelÃtsen a halálos balesetek száma", egy köztes cél elérésével, ami 2020-ra a felére csökkentené a közúti balesetek számát.
A Press Association nyomán
a Critical Mass Oslo POST-jaként :))
az eredeti cikk

Az EU közlekedési biztosa, Siim Kallas elmondta: "Az a széles körben elterjedt nézet, miszerint csökkenteni kell a mobilitást az éghajlatváltozás elleni küzdelemben, egyszerűen nem igaz. A versenyképes közlekedési rendszerek elengedhetetlenek Európa versenyképességéhez a világban, a gazdasági növekedéshez, a munkahelyteremtéshez és az emberek mindennapi életminőségéhez. "
Kallas nyilvánossá tette a terveket, amiknek célja "egy teljes mértékben integrált közlekedési hálózat, amely ... lehetővé tesz egy mélyreható változást az utasok és az áruk közlekedési szokásaiban ".
A dokumentum által javasolt intézkedések a Bizottság szerint "drámaian csökkenthetné Európának az importált olajtól való függÅ‘ségét, és 2050-re 60%-ra csökkentené le a széndioxid-kibocsátást. A fÅ‘ célok a következÅ‘ek: 2050-re ne járjanak hagyományos üzemű autók Európa városaiban, a repülésben 40% -ban használjanak alacsony szén-dioxid kibocsátású üzemanyagokat, legalább 40 %-ra szorÃtsák vissza a hajózásban szén-dioxid kibocsátást, és 50%-os átállás történjen a közepes távú helyközi személy-és áruszállÃtási utazásokban a közútról a vasúti és a vÃzi közlekedés felé."
A dokumentum szerint 2050-re a legtöbb közepes távolságú személyi utazásnak - a 190 mérföld felettieknek- vasúton kellene, hogy történjen, és a közúti áruszállÃtás (190 mérföld felett) több, mint a felét át kellene helyezni vasútra vagy hajóra (30% lenne ez az arány 2030-ig). Minden alapvetÅ‘ hálózati repülÅ‘teret össze kell kötni a vasúti hálózattal 2050-re, az összes alapvetÅ‘ tengeri kikötÅ‘ pedig "eléggé csatlakozna a vasúti teherszálÃtáshoz-és ahol lehetséges, a belvÃzi rendszerhez".
Ami a nagy távolságú utazásokat, és a nemzetközi teherszállÃtást, a légi és vÃzi utazásokat illeti, ezek is élvezni fogják az elÅ‘nyét "az új motoroknak, üzemanyagoknak és a közlekedés menedzselési rendszereknek, amik növelni fogják a hatékonyságot és csökkenteni a kibocsátást." - mondja a dokumentum.
A városi közlekedésben a Bizottság a hagyományos üzemű autókról való 50%-os átállást kéri 2030-ig, fokozatosan kiszorÃtva Å‘ket a városokból 2050-re. A cél egy "alapvetÅ‘en szén-dioxid-mentes árú-közlekedés elérése 2030-ra a nagyobb városközpontokban." A nagy célkitűzés pedig az, hogy 2050-re Európában " a közúti közlekedésben a nullához közelÃtsen a halálos balesetek száma", egy köztes cél elérésével, ami 2020-ra a felére csökkentené a közúti balesetek számát.
A Press Association nyomán
a Critical Mass Oslo POST-jaként :))
az eredeti cikk