2011-07-28
Mel Gibson hóddal a kezén
Jodie Foster The Beaver (egyenes fordÃtásban: a hód) c. filmjét hozzánk is behozzák, a Cornerfilm forgalmazásában szeptember 8-tól vetÃtik a mozik, A Hódkóros cÃmmel, Mel Gibson fÅ‘szereplésével. A film nagy vonalakban arról szól, hogy Mel Gibson egy hódot visel a kezén, Ãgy jár-kel ...
A film kimondva-kimondatlanul Jodie Foster kisérlete arra, hogy Mel Gibson-t visszahozza a filmvilágba, azután, hogy durva antiszemita és egyéb erÅ‘szakos megnyilvánulásaival átült a nagyon nem szimpatikus szÃnészek közzé.

A filmet 2009 Å‘szén forgatták, de Gibson botrányai miatt csúszott a megjelenése, az idei Cannes-i Filmfesztiválon levetÃtették, majd elkezdÅ‘dött a világszerte való forgalmazása. (A magyar megjelenés után már csak Új-Zéland mutatja be késÅ‘bb a filmet, náluk szeptember 29 a premier dátum).
A történet szerint Mel Gibson egy játékgyár igazgató, aki valami miatt elveszÃti az érdeklÅ‘dését a világ dolgai iránt. Magába fordul, és mielÅ‘tt teljesen elszigetelÅ‘dne, egyik nap egy hód alakú bábot talál, amit felhúz a kezére, és onnantól a hódon keresztül kommunikál mindenkivel. Ez alapján szinte látjuk is, ahogy a magyar nézÅ‘k tömegesen vonulnak a mozikba, hogy megnézzék Mel Gibson egyszemélyes produkcióját, ahogy bábozik a külvilággal.

Jodie Foster és producer társai nem gondolták ezt át teljesen, mert bár Gibsont felváltva láthattuk akciófilmekben (Halálos Fegyver-sorozat, VáltságdÃj, Visszavágó, Összeesküvés Elmélet, A Sötétség Határán), katonai filmekben ( A Hazafi, Katonák Voltunk) és drámákban (Jelek, A Millió Dolláros Hotel), azért nincs akkora kisugárzása és tehetsége, hogy egy majdnem egyszemélyes filmet is ki tudjon tölteni.
A film kb. 21 millió dollárból készült, és eddig mindössze 970.8 ezer dollárt hozott Amerikában. Ami a bábozást illeti, több filmben láttunk már ehhez hasonlót (az USA-ban van egy stand-up comedy-s hagyománya a hasbeszélő komikusoknak), de David Lynch Twin Peaks-ében is volt egy “Tuskós Lady", aki folyton magával hordta a fatuskóját.

A magyar közönség viszont nem szokott ilyesmikre fogékony lenni, ez nem azt jelenti, hogy a komoly drámáknak nincs nálunk közönsége (dehogynem, Magyarországon még mindig erős művészfilm-rajongó mozinézőtábor van), csak ha tudják, hogy egy bábon keresztül kommunikáló Mel Gibson-t fognak másfél órán keresztül nézni, akkor meggondolják, hogy kiadjanak-e 1500 forintot a mozijegyre. Ráadásul Mel Gibson mint ember csöppet sem szimpatikus többé, és ettől nehéz elvonatkoztatni, ha egy olyan filmet nézünk, amiben ő a főszereplő (na jó, meg a hód).

Mindenesetre a legjobb eredményeket kivánjuk a Cornerfilmnek a The Beaver kapcsán, de fenntartjuk a véleményt, hogy ha valakirÅ‘l (Mel Gibson-ról) kiderül, hogy nem igazi művész, hanem a filmvásznon kÃvül egy erÅ‘szakos és tapló fickó, akkor még a régebbi, általunk sokra tartott filmjeit (pl. Mi Kell a NÅ‘nek) is más szemmel nézzük újra, nemhogy a legújabb filmes kisérletét...

A filmet 2009 Å‘szén forgatták, de Gibson botrányai miatt csúszott a megjelenése, az idei Cannes-i Filmfesztiválon levetÃtették, majd elkezdÅ‘dött a világszerte való forgalmazása. (A magyar megjelenés után már csak Új-Zéland mutatja be késÅ‘bb a filmet, náluk szeptember 29 a premier dátum).
A történet szerint Mel Gibson egy játékgyár igazgató, aki valami miatt elveszÃti az érdeklÅ‘dését a világ dolgai iránt. Magába fordul, és mielÅ‘tt teljesen elszigetelÅ‘dne, egyik nap egy hód alakú bábot talál, amit felhúz a kezére, és onnantól a hódon keresztül kommunikál mindenkivel. Ez alapján szinte látjuk is, ahogy a magyar nézÅ‘k tömegesen vonulnak a mozikba, hogy megnézzék Mel Gibson egyszemélyes produkcióját, ahogy bábozik a külvilággal.

Jodie Foster és producer társai nem gondolták ezt át teljesen, mert bár Gibsont felváltva láthattuk akciófilmekben (Halálos Fegyver-sorozat, VáltságdÃj, Visszavágó, Összeesküvés Elmélet, A Sötétség Határán), katonai filmekben ( A Hazafi, Katonák Voltunk) és drámákban (Jelek, A Millió Dolláros Hotel), azért nincs akkora kisugárzása és tehetsége, hogy egy majdnem egyszemélyes filmet is ki tudjon tölteni.
A film kb. 21 millió dollárból készült, és eddig mindössze 970.8 ezer dollárt hozott Amerikában. Ami a bábozást illeti, több filmben láttunk már ehhez hasonlót (az USA-ban van egy stand-up comedy-s hagyománya a hasbeszélő komikusoknak), de David Lynch Twin Peaks-ében is volt egy “Tuskós Lady", aki folyton magával hordta a fatuskóját.

A magyar közönség viszont nem szokott ilyesmikre fogékony lenni, ez nem azt jelenti, hogy a komoly drámáknak nincs nálunk közönsége (dehogynem, Magyarországon még mindig erős művészfilm-rajongó mozinézőtábor van), csak ha tudják, hogy egy bábon keresztül kommunikáló Mel Gibson-t fognak másfél órán keresztül nézni, akkor meggondolják, hogy kiadjanak-e 1500 forintot a mozijegyre. Ráadásul Mel Gibson mint ember csöppet sem szimpatikus többé, és ettől nehéz elvonatkoztatni, ha egy olyan filmet nézünk, amiben ő a főszereplő (na jó, meg a hód).

Mindenesetre a legjobb eredményeket kivánjuk a Cornerfilmnek a The Beaver kapcsán, de fenntartjuk a véleményt, hogy ha valakirÅ‘l (Mel Gibson-ról) kiderül, hogy nem igazi művész, hanem a filmvásznon kÃvül egy erÅ‘szakos és tapló fickó, akkor még a régebbi, általunk sokra tartott filmjeit (pl. Mi Kell a NÅ‘nek) is más szemmel nézzük újra, nemhogy a legújabb filmes kisérletét...